Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 17:20
Snakeboy
Avatar van Snakeboy
Snakeboy is offline
In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
2 De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren.
3 En God zeide: Daar zij licht! en daar werd licht.
4 En God zag het licht, dat het goed was; en God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis.
5 En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de eerste dag.
6 En God zeide: Daar zij een uitspansel in het midden der wateren; en dat make scheiding tussen wateren en wateren!
7 En God maakte dat uitspansel, en maakte scheiding tussen de wateren, die onder het uitspansel zijn, en tussen de wateren, die boven het uitspansel zijn. En het was alzo.
8 En God noemde het uitspansel hemel. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de tweede dag.
9 En God zeide: Dat de wateren van onder den hemel in een plaats vergaderd worden, en dat het droge gezien worde! En het was alzo.
10 En God noemde het droge aarde, en de vergadering der wateren noemde Hij zeeën; en God zag, dat het goed was.
11 En God zeide: Dat de aarde uitschiete grasscheutjes, kruid zaadzaaiende, vruchtbaar geboomte, dragende vrucht naar zijn aard, welks zaad daarin zij op de aarde! En het was alzo.
12 En de aarde bracht voort grasscheutjes, kruid zaadzaaiende naar zijn aard, en vruchtdragend geboomte, welks zaad daarin was, naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.
13 Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de derde dag.
14 En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!
15 En dat zij zijn tot lichten in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde! En het was alzo.
16 God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren.
17 En God stelde ze in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde.
18 En om te heersen op den dag, en in den nacht, en om scheiding te maken tussen het licht en tussen de duisternis. En God zag, dat het goed was.
19 Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de vierde dag.
20 En God zeide: Dat de wateren overvloediglijk voortbrengen een gewemel van levende zielen; en het gevogelte vliege boven de aarde, in het uitspansel des hemels!
21 En God schiep de grote walvissen, en alle levende wremelende ziel, welke de wateren overvloediglijk voortbrachten, naar haar aard; en alle gevleugeld gevogelte naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.
22 En God zegende ze, zeggende: Zijt vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de wateren in de zeeën; en het gevogelte vermenigvuldige op de aarde!
23 Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de vijfde dag.
24 En God zeide: De aarde brenge levende zielen voort, naar haar aard, vee, en kruipend, en wild gedierte der aarde, naar zijn aard! En het was alzo.
25 En God maakte het wild gedierte der aarde naar zijn aard, en het vee naar zijn aard, en al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard. En God zag, dat het goed was.
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.
27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.
28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!
29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!
30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.
31 En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.

Wie gelooft dit nou,
Tegenwoordig 2004 jaar later dat een of andere lolbroek dit geschreven heeft hebben we Astronomie,
Daar valt dit niet onder.
God zegt er moet ligt zijn, en "het leegte" moet er maar voor zorgen dat er licht komt.
Nou ik heb god niet horen zeggen (in genesis)
Dat er warmte (temp) was, oftwel daar waren ze nog te dom voor.
Hoe kan "god", of in ieder geval genesis nu nog steeds geloofd worde (god kan ik me indenken, maar genesis?)

Mijn oma zegt dat in Genesis; Adam & Eva gewoon een voorbeeld is, maar hoe zit het dan met de theorie van de evolutie?
Maar dan moet Genesis zeker een voorbeeld zijn?
Als het van de oerknal erin had gestaan dan was het goed,
Maar daar waren we +- 2000 jaar later pas achter.
(nou hofnar, beetje laat met schrijven)

Wij in de klas zijn er ook discussies over aan het voeren,
Iedereen doet dan niet serieus;
"Dus God heeft Mara geneukt of was het nou Josef, of is josef nu weer god ofsow.."
maar dat snapte ik zelf ook niet echt.
Advertentie
Oud 08-03-2004, 17:29
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
als Genesis een sprookje is, heeft het dus ook een eendimensionaliteit. Dus moet je helemaal niet meer twijfelen, gewoon aanvaarden
Oud 08-03-2004, 17:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 08-03-2004 @ 18:20:
Tegenwoordig 2004 jaar later
Als je niet eens weet dat dat dan 5764 jaar later moet zijn twijfel ik aan je bijbelkennis.
Oud 08-03-2004, 17:34
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Snakeboy schreef op 08-03-2004 @ 18:20:
Mijn oma zegt dat in Genesis; Adam & Eva gewoon een voorbeeld is, maar hoe zit het dan met de theorie van de evolutie?
Maar dan moet Genesis zeker een voorbeeld zijn?
Als het van de oerknal erin had gestaan dan was het goed,
Maar daar waren we +- 2000 jaar later pas achter.
(nou hofnar, beetje laat met schrijven)
Adam en Eva is ook gewoon een voorbeeld, geschreven gedurende de Babylonische ballingschap oid (correct me if I'm wrong)
Hoe zouden die mensen, met de wetenschappelijke kennis die ze toen hadden en hun levensvisie, ooit tot de conclusie zijn gekomen dat er een oerknal is geweest of dat we zouden afstammen van apen?
Ik zou durven stellen dat het gewoon een verklaring gaf aan natuurverschijnselen e.d., dat het de functie had van een mythe ...
Oud 08-03-2004, 19:01
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 08-03-2004 @ 18:31:
Als je niet eens weet dat dat dan 5764 jaar later moet zijn twijfel ik aan je bijbelkennis.
Zou het volgens Usher nu niet 6008 jaar later moeten zijn?
Usher (Ierse aartsbisschop) stelde het ontstaan van de Aarde toch vast op 4004 voor Christus? Dus 4004 + 2004 = 6008 (?)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 08-03-2004, 19:09
Verwijderd
De hele fucking bijbel is een sprookje, en jij maakt je druk over een hoofdstukje?
Oud 08-03-2004, 19:26
Daevrem
Daevrem is offline
Maria was gewoon een slet die overspel gepleegd had. En Josef, de timmerman, was zo dom en naief om haar leugens te geloven.
Oud 08-03-2004, 19:37
actionhank
actionhank is offline
Haha idd, en die kon ook niet voorzien wat een enorme gevolgen die leugen zou hebben
Oud 08-03-2004, 20:03
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Been there, done that.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie evangeliseren kost geld: help mij!
phmpruim
13 20-03-2004 12:52
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel II]
Sweet_Hadar
4 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie Christelijke Leugens [Deel I]
Sweet_Hadar
1 14-03-2004 21:29
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Bijbel
sase
25 12-08-2002 19:39
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.