Oud 28-03-2006, 13:25
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
(als dit verkeerd staat, sorry).

Hoeveel zou t kosten (of heeft t ervaringsdeskundigen gekost) om een appartementje of studentenkamer in te richten ?

ik ben van plan om over een jaar of zo een studentenappartementje te gaan bewonen (ws in zwolle). Dat zal - als het even kan - een 'echt' appartementje worden, geen studentenkamertje van 10m2 voor 300 euro per maand zonder huurtoeslag.
Dus een beneden- of bovenwoning of een flatje, met tenminste een aparte woon/eetkamer, slaapkamer, keuken(tje) en eigen sanitair/douche.

de maandkosten zijn voor mij wel te overzien.

echter, ik heb geen idee wat t gaat kosten om dat in te richten, en dat wil ik toch wel graag weten.

iemand ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2006, 13:45
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Kun je zelf makkelijk uitrekenen, het is nl. maar net wat je wilt. Wil je alles nieuw, of vind je tweedehands ook goed? Ikea of duurdere meubelzaken? Hebben familieleden misschien nog wat dingen voor je over? Houd vooral ook rekening met dingen als borden, bestek, glazen en handdoeken enzo

Ik ga als het goed is binnenkort ook op mezelf wonen in een soort van appartement, en ik vrees dat het nog best duur kan worden. Op Marktplaats enzo heb ik al rondgekeken, maar donker eiken meubels en bloemetjesbanken zijn niet zo mijn smaak, dus het wordt vooral nieuw denk ik. Hoeveel ik kwijt ben weet ik dus niet, als ik alles heb zal ik het wel ongeveer posten

Oh, en folders doorbladeren, de site van Ikea bezoeken, enz. Dan krijg je vanzelf wel een idee.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 14:05
Verwijderd
Nouja, ligt er een beetje aan. Ik was toch wel wat geld kwijt, ik weet alleen niet precies hoeveel. Het gaat ook wel geleidelijk denk ik, je hoeft niet alles acuut nieuw te kopen.

Goedkoop: vraag je oma/tantes/andere familie naar wat inboedel, iedereen heeft wel wat over. Zo heb ik een servies, bestek, dvdspeler, televisie, magnetron en wasmachine gekregen dat scheelt alweer een stuk. En wacht met sommige dingen kopen (een aardappelstamper om maar iets stoms te noemen) tot je het echt nodig hebt. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds geen oven, want geen geld he.

Duurder: de Ikea, nieuw maar wel redelijk cheap. En de Xenos voor borden en allerlei zooi.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Daar kan niemand hier iets zinnigs over zeggen. Ik heb bijvoorbeeld een bed staan dat inclusief matras 750 euro heeft gekost. Het is een heel bijzonder bed, dat ik absoluut wilde hebben, dus geef ik er veel aan uit. Maar voor hooguit 200 euro kun je, inclusief een redelijke matras, ook klaar zijn.

Daarnaast kun je bijvoorbeeld ergo-bureau-accesoires kopen, als je er veel achter zit, maar je kunt ook achter een tweedehands plank met poten gaan zitten. Kasten kun je bij de Ikea kopen, maar ook bij een (duurdere) meubelzaak of juist tweedehands. Een lekkere en mooie bank kost zelfs tweedehands al zo 300 euro.

Kortom, daar is absoluut niets zinnigs over te zeggen. Stel voor jezelf een maximum. Bijvoorbeeld 2000 euro (ik heb geen idee wat je budget is). Dan ga je met 2000 euro meubels uitzoeken. Eerst de duurdere dingen en vooral de dingen die je belangrijk vindt, vervolgens de minder belangrijke dingen en uiteindelijk heb je dan een beeld van het soort meubilair waar je dan mee uitkomt.

Je kunt al voor een paar honderd euro klaar zijn, maar ik zou dat persoonlijk nooit doen. Ik stel hoge eisen aan mijn bed en mijn bureau-omgeving en kom zo in totaal al op 1000 euro uit. Dan de rest nog, een redelijk mooie laminaatvloer kost je ook al gauw een tientje per vierkante meter. Kortom, ga zelf eens op onderzoek uit.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:31
Verwijderd
Is idd maar net wat je wilt, wat nodig is (als er al laminaat op de vloer ligt en de muren gewoon een kleur hebben waar je mee kunt leven, dan hoef je daar niet per se iets aan te doen en dat scheelt toch weer een hoop geld) en idd ook makkelijk zelf uit te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2006 @ 15:31 :
en idd ook makkelijk zelf uit te zoeken.
jawel, maar ervaringen van anderen zijn toch altijd interresant, vind ik.

@gimme more beer : budget heb ik nog niet, hangt van de toestand van de rekening dan af. (duurt nog wel een half jaar tot een jaar, gok ik zo. Vantevoren zorgen dat de rekening zich goed vult - maar ik heb nog geen zicht op mn inkomsten tijdens mn studie.)

Een goed bureau heb ik al, net als een pc, tv-tje, printer, dat soort spul. Dat scheelt toch wel, denk ik. Enkele meubels heb ik ook al (bureaustoel - geen flutdingetje, maar een ding van office centre - en een 'relaxfautouil (euhm, hoe schrijf je dat ook maar weer...)' - voor een tientje ooit gekocht op een markt, heerlijk ding. )

@leonoor : tientje per m2 valt op zich mee, vind ik. Maar goed, op een appartement van 60m2 is t toch 600 euro
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:42
Verwijderd
Ik heb alles nieuw gekocht (meeste bij de Ikea) en dat heeft wel redelijk wat geld gekost. Aan de andere kant: ik woon hier zeker vier jaar, dus wat dat betreft vond ik het wel waard om een mooie kamer te hebben. Denk dat ik in totaal wel meer dan 1000 euro kwijt was.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:44
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
1000 euro lijkt mij een mooi bedrag om mee te beginnen, voor minder ben ik vrees ik niet klaar. (grotere kamer = meer in te richten, en ik wil eigenlijk een 'kamer' van rond de 50m2.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:47
Verwijderd
Ik vind het gruwelijk veel geld, maar ik durf ook nauwelijks geld uit te geven
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-03-2006 @ 15:47 :
Ik vind het gruwelijk veel geld, maar ik durf ook nauwelijks geld uit te geven
tis niet alsof t voor mij peanuts is hoor
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 15:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-03-2006 @ 15:38 :
@gimme more beer : budget heb ik nog niet, hangt van de toestand van de rekening dan af. (duurt nog wel een half jaar tot een jaar, gok ik zo. Vantevoren zorgen dat de rekening zich goed vult - maar ik heb nog geen zicht op mn inkomsten tijdens mn studie.)
Dat zul je eerst moeten vaststellen.

Citaat:
Een goed bureau heb ik al, net als een pc, tv-tje, printer, dat soort spul. Dat scheelt toch wel, denk ik. Enkele meubels heb ik ook al (bureaustoel - geen flutdingetje, maar een ding van office centre - en een 'relaxfautouil (euhm, hoe schrijf je dat ook maar weer...)' - voor een tientje ooit gekocht op een markt, heerlijk ding. )
Ja, dat scheelt zeker. En tweedehands spul op de kop tikken, daar kun je nu al mee beginnen. Dat duurt gewoon lang en het kan je honderden euro's besparen.

Citaat:
@leonoor : tientje per m2 valt op zich mee, vind ik. Maar goed, op een appartement van 60m2 is t toch 600 euro
Een tientje per m2 vind ik érg weinig. Dan koop je alleen tweedehands spul.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 16:02
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou eerst eens kijken wat je echt nieuw wilt hebben (en hoe duur dat is), en wat je via via kan regelen.

Een vriendin van me kon een prachtige leren bank voor 15 euro overnemen bijvoorbeeld. Maar als je zelf zo'n bank wilt kopen, kost het veeeel meer.

Als je bijvoorbeeld een tafel, een kast en een koelkast voor een prikkie kan overnemen, scheelt dat al snel 100(en) euro's.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 17:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb pas mijn studentenkamer van 15 m2 ingericht met het volgende en de prijzen:
- bed: had ik al
- matras: 90 euro
- bureau: 50 euro
- boekenkast: 12,50
- tv-kastje: 10 euro
- bankje: 100 euro
- ladenkastje: had ik al
- twee inbouwkasten aanwezig (een met planken, een met hang)
- tafeltje: 10 euro
- klapstoeltje: 3,50
- bureaustoel: had ik al

Ik heb alles van de Ikea behalve de dingen die ik al had en mijn matras.

Van mijn vriend weet ik dat je voor zo'n 100 - 120 euro een koelkastje hebt (met 2* vriesvak). Borden en pannen heb ik van mijn oma gekregen, bestek heb ik voor mijn verjaardag gevraagd (10 euro voor vierpersoons set), glazen, onderzetters, pannenlappen, handdoeken, washandjes, theedoeken, etc ook voor mijn verjaardag. Tv heb ik gekregen, stereo en computer had ik al.

Vergeet vooral ook dingen als lakens, handdoeken, theedoeken, dekbed, matras, verlengsnoeren, lampen, afwerking keuken en douche (haakjes om iets op te hangen enzo) niet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 18:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-03-2006 @ 15:51 :
Dat zul je eerst moeten vaststellen.
Nou, het is natuurlijk niet zo dat ik niet ongeveer weet wat ik sowieso aan inkomsten binnen zal krijgen per maand. (sowieso het bedrag dat de ib-groep hanteert voor basisbeurs + aanvullende beurs, en daar kom je een heel eind mee, maar hoogstwaarschijnlijk wordt t meer.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:40
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik was voor de totale inrichting van mijn kamer + alle frutsels die je nodig hebt ruim 1000 euro kwijt en dan heb ik alles bij de ikea/bouwmarkt gekocht. Computer etc. had ik allemaal al. Het loopt gewoon snel op: mijn bank koste 300 euro en mijn matras ook zoiets. Je kan trouwens gewoon een beetje budgetteren voor de inrichting als je weet wat je totale budget is en je een beetje een idee hebt van de prijzen. Dan kan je per meubelstuk gewoon gaan zoeken (en dan heb je pech als je iets heel moois ziet voor te veel geld). Zo heeft mijn zus dat gedaan en die is goed uitgekomen .
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:45
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Je hoeft toch ook niet meteen alles klaar te hebben? Je kunt eerst zorgen voor de 'basisdingen' en dan dingen erbij kopen als je weer geld hebt of dingen die je minder mooi vindt (omdat ja ze bijvoorbeeld van iemand hebt gekregen) vervangen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ikzelf kom op 1200 euro. (laminaatvloer: 300 euro. Zeil zou normaalgesproken zo'n 50 euro hebben gekocht maar dat heb ik gratis gekregen <3. Combi magnetron 70 euro, senseo 59 euro, tweedehandswasmachine 80 euro, Klippan bank ikea 180 euro, bedbank 75 euro, verf, behang en veel saus (+rollers, sausbakken, rolhouders) zeker 350 euro (ik heb dan ook alles opnieuw moeten doen). Verder nog wat lampjes, tafeltje, aankleedartikelen. en dergelijke. (Omdat ik 6 inbouwkasten heb, heb ik verder geen "losse" kasten). Koelkast heb ik gekregen voor m'n uitzet. (pannen a 100 euro, servies, bestek, theedoeken, handdoeken, pannenlappen, kruiden had ik al)

Je kunt het zo duur/ goedkoop maken als je zelf wilt. Als je tijdig begint met koopjes spotten scheelt dat uiteraard aanzienlijk. Indien je alles in een keer moet kopen zijn de aanbiedingen er natuurlijk niet (Wet van murphy)

Aanraders: marktplaats.nl (en aanverwanten), kwantum/ ikea/ leenbakker/ meubelmarkt achtige zaken, iedereen op de hoogte stellen dat je meubels nodig hebt. Als ik minder kieskeurig was geweest had ik op deze manier veel spullen kunnen vergaren.

Succes

(Hou rekening met dingen waar je in eerste instantie niet aan denkt zoals wc rolhouder, wc borstel, koekjestrommel en meer loze dingen )
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 20:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hou = Houd ^^
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-03-2006, 22:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zal wel niet goed gelezen hebben hoor... Maar wil je ook een andere vloer en iets met de muren doen? Want dan wordt het toch wel een stukje duurder...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 22:25
Verwijderd
Zullen we gaan samenwonen? ik moet ook naar Zwolle

Ik heb trouwens ook al een handige site gevonden om aan woonruimte te komen in Zwolle. De huurprijzen zijn er ook niet bepaald stervenshoog.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 08:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-03-2006 @ 22:06 :
Ik zal wel niet goed gelezen hebben hoor... Maar wil je ook een andere vloer en iets met de muren doen? Want dan wordt het toch wel een stukje duurder...
nou, dat hangt van de staat van t appartement af he. Maar de muren krijgen gewoon een likje verf of zo. De vloer wordt iets van laminaat of parket of zo. (Ik weet t, duur).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 09:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-03-2006 @ 08:12 :
nou, dat hangt van de staat van t appartement af he. Maar de muren krijgen gewoon een likje verf of zo. De vloer wordt iets van laminaat of parket of zo. (Ik weet t, duur).
Ach dat is niet altijd zoveel duurder hoor Zeker niet als je handige familieleden hebt (zoals ik, dan vallen de kosten een heel stuk lager uit).

Bezuinig overigens niet al te veel op verf. Ik ken iemand die laatst ging verven met het goedkoopste wat ie kon vinden en dat zag er echt vreselijk uit

Ow en mijn vader heeft wel eens hele mooie meubelen (vooral kasten) op marktplaats gevonden. Echt wel een aanrader om daar in ieder geval eens rond te gaan neuzen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 09:12
Verwijderd
Laminaat is helemaal niet duur.

En raadpleeg je familie. Zo heb ik inmiddels al 3 banken en 2 ijskasten. Je snapt wel dat ik aan 1 ijskast genoeg heb. Verder is markplaats the place to be qua nieuwe inboedel
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:06
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Het meeste geld kost toch wel je vloer (vloerbedekking of laminaat... ik was zo'n 10 euro per m2 kwijt, is toch voor jou al 600 euro!) en je gordijnen!! In een apartement heb je namelijk niet één raam (zoals in een studentenkamer), maar vaak heel veel Gordijnen zijn ook niet goedkoop! (Ik was voor 3 meter breed, 2.4 meter hoog al 180 euro kwijt, en dan heb ik goedkope gordijnen van de hema).

Voor je keuken: koelkast, gasstel, oven, magnetron, kost allemaal veel geld.
Een wasmachine (een goedkope heb je voor 300 euro wel, nieuw). Een stofzuiger, televisie, dvdspeler, radio, computer.

Denk ook aan bankstel, eettafel met stoelen, kastjes, bureau, lampen, servies en pannen.

Kortom: kost nog best veel hoor! Ik denk dat je toch wel minimaal 2000 euro moet rekenen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 10:10
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 29-03-2006 @ 10:06 :

Een wasmachine (een goedkope heb je voor 300 euro wel, nieuw). Een stofzuiger, televisie, dvdspeler, radio, computer.
meeste daarvan heb ik gelukkig al, scheelt toch een slok op een borrel denk ik.

maar je hebt een punt : een keuken moet je ook inrichten, natuurlijk. Ff vergeten
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2006, 10:18
shibby almighty
Avatar van shibby almighty
shibby almighty is offline
het is echt hoe duur je het maakt zoals hierboven gezegt. Er zijn mensen bij mij in huis die alles nieuw kopen, en zelfs klik laminaat leggen. Ik had echter geen geld voor inrichting ofzo dus heb alleen maar 2e hands meubelen enz. op de kop getikt. Gok dat ik zo'n hondert euro kwijt was aan alles wat ik niet gratis kreeg. Maarja verwacht dan niet dat je een bij elkkaar passend interieur krijgt ofzo. Maarja ik stel dan ook niet zo'n hoge eisen
__________________
alles is veel voor wie niets verwacht "BA 2: Being the upperclass, protecting the middleclass, forgetting the underclass denying the no-class
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 11:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-03-2006 @ 08:12 :
nou, dat hangt van de staat van t appartement af he. Maar de muren krijgen gewoon een likje verf of zo. De vloer wordt iets van laminaat of parket of zo. (Ik weet t, duur).
Laminaat is prima en kost je slechts 5 euro voor lelijk spul tot 12 euro voor mooi spul.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 12:17
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 29-03-2006 @ 10:18 :
Maarja ik stel dan ook niet zo'n hoge eisen
Ik wel.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 14:32
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-03-2006 @ 10:10 :
maar je hebt een punt : een keuken moet je ook inrichten, natuurlijk. Ff vergeten
Ja, ik had mazzel.
Koelkast had ik al (200 euro bij Mediamarkt), gasstel voor een paar tientjes van Marktplaats, oven/magnetron van verhuizende familie gehad.

Ik bedoel: je moet het maar net treffen. Ik heb 2 tweepersoonsbanken, eettafel + 2 stoelen, rijdende tvtafel, philips tv, 2 ladenkastjes... zo van mijn familie voor een prikkie overgenomen omdat ze gingen verhuizen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 16:47
MB
Avatar van MB
MB is offline
Het magische woord is kringloopwinkel, daar heb je voor 50 euro een goede koelkast, voor 25 euro een oventje etc etc. Ook een bank kan je daar best voor een vriendelijke prijs krijgen, alleen meestal zijn dat soort dingen niet meer zo mooi, maar keukenapparaten zijn altijd goedkoop bij die winkels.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:00
Estar
Estar is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2006 @ 11:20 :
Laminaat is prima en kost je slechts 5 euro voor lelijk spul tot 12 euro voor mooi spul.
Niet dus, ik heb vandaag voor een opdracht een parket/laminaat winkel moeten bezoeken. Daar was het goedkoopste 19.95 per m2 en dan kwam er nog een ondervloer bij( voor bij een flat of bovenverdieping) dat is 11 euro per m2, en dan als je wil een strip van 1,75 voor een meter.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:03
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-03-2006 @ 15:38 :
@leonoor : tientje per m2 valt op zich mee, vind ik. Maar goed, op een appartement van 60m2 is t toch 600 euro
Precies. En 600 euro vind ik toch aardig wat geld. En zo is het ook met andere dingen, alle dingen los vallen best mee, maar bij elkaar is het al snel veel geld.

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoeveel ik iedere keer kwijt was... Wat ik meteen nodig had kocht ik, de rest kwam later wel. (Dat is nu anders, maar we hebben nu een appartement gekocht en dan is het toch anders.)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 17:00 :
Niet dus, ik heb vandaag voor een opdracht een parket/laminaat winkel moeten bezoeken. Daar was het goedkoopste 19.95 per m2 en dan kwam er nog een ondervloer bij( voor bij een flat of bovenverdieping) dat is 11 euro per m2, en dan als je wil een strip van 1,75 voor een meter.
Je moet ook niet naar een parket-/laminaatwinkel gaan. Bij de bouwmarkt, de Kwantum, Leenbakker en Ikea ed heb je prima laminaat voor rond de 10 euro p/m. Daar moet dan natuurlijk nog wel een ondervloer bij. Wat bedoel je met een strip? Een afwerkplintje? Ook die zijn bij de bouwmarkt een stuk goedkoper.

Voor meubels ga je toch ook niet naar de allerduurste zaak...? Als je naar een Aupingbeddenzaak gaat lukt het je ook niet om een bed onder de 1000 euro te kopen, maar bij Ikea ed makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:11
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 17:00 :
Niet dus, ik heb vandaag voor een opdracht een parket/laminaat winkel moeten bezoeken. Daar was het goedkoopste 19.95 per m2 en dan kwam er nog een ondervloer bij( voor bij een flat of bovenverdieping) dat is 11 euro per m2, en dan als je wil een strip van 1,75 voor een meter.
Dure winkel dan, ik heb laminaat voor 4 euro per m2 gezien bij de Ikea. Dat was dan wel érg lelijk, maar dat terzijde.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2006 @ 17:11 :
Dure winkel dan, ik heb laminaat voor 4 euro per m2 gezien bij de Ikea. Dat was dan wel érg lelijk, maar dat terzijde.
Bij de meeste speciaalzaken zijn dingen duurder dan bij 'goedkope' winkels als Leenbakker, Ikea, Kwantum, enz. 20 euro is voor laminaat volgens mij wel een vrij gemiddelde prijs (in onze zoektocht naar Het laminaat heb ik het iig duurder en goedkoper gezien ).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:19
Estar
Estar is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2006 @ 17:11 :
Dure winkel dan, ik heb laminaat voor 4 euro per m2 gezien bij de Ikea. Dat was dan wel érg lelijk, maar dat terzijde.
Ja maar eht was kwaliteit en er zat 10 jaar garantie op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2006, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 17:19 :
Ja maar eht was kwaliteit en er zat 10 jaar garantie op.
Dat zit er vaak op. (Ikea geeft op de TUNDRA laminaatvloeren bv. 15 jaar 'slijtvastheidsgarantie'.) En wij hebben ook laminaat van de Kwantum gehad, dat was ook prima kwaliteit (of je het wilt geloven of niet dat was alleen geen 5 euro p/m, maar ook lang geen 20).

Laatst gewijzigd op 29-03-2006 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 17:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
laminaat moet kunnen voor 10 euro per m2, denk ik. (Ondervloerpanelen hebben mn ouders op zolder nog liggen, geen idee waarom, maar dr ligt voor ca. 100m2 aan vloerpaneeltjes voor onder andere vloeren. Kijk, dat scheelt.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 17:19 :
Ja maar eht was kwaliteit en er zat 10 jaar garantie op.
Of het kwaliteit is weet je pas als je een paar jaar erop hebt geleefd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 18:48
Estar
Estar is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2006 @ 18:08 :
Of het kwaliteit is weet je pas als je een paar jaar erop hebt geleefd.
Dat is een bedrijf met jaren lange ervaring, en de fabriek garandeerd de kwaliteit, dan mag ik aannemen dat het klopt
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 18:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 17:19 :
Ja maar eht was kwaliteit en er zat 10 jaar garantie op.
Ik heb toch écht een prachtige laminaatvloer met 10 jaar garantie voor 9 euro per m2. Niets over te klagen, goed schoon te houden, blijft érg mooi en het was eenvoudig te leggen. Bij de Ikea dus.

Je kunt voor heel specifieke wensen en übermooie vloeren wel naar een speciaalzaak lopen, maar voor een student is dat nooit interessant en daarnaast kun je dan beter echt parket kopen, dat tenminste écht jaren meegaat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 18:48 :
Dat is een bedrijf met jaren lange ervaring, en de fabriek garandeerd de kwaliteit, dan mag ik aannemen dat het klopt
Dat hoop je. Het zijn lang niet altijd de duurste en bekendste bedrijven die de beste kwaliteit leveren, maar goed, dat is natuurlijk altijd afwachten

Ik heb vanmiddag voor 15 euro een zeer nette bureaustoel gekocht overigens
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:15
Estar
Estar is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-03-2006 @ 18:55 :
Ik heb toch écht een prachtige laminaatvloer met 10 jaar garantie voor 9 euro per m2. Niets over te klagen, goed schoon te houden, blijft érg mooi en het was eenvoudig te leggen. Bij de Ikea dus.


Goede tip, ga ik zeker onthouden.
Welke kleur heb je?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:16
Estar
Estar is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-03-2006 @ 18:57 :
Dat hoop je. Het zijn lang niet altijd de duurste en bekendste bedrijven die de beste kwaliteit leveren, maar goed, dat is natuurlijk altijd afwachten

:
Natuurlijk hoop je dat, maar als ze garantie geven zullen ze wel een beetje kwaliteit hebben anders doen ze dat niet zo 1,2,3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-03-2006 @ 17:12 :
Bij de meeste speciaalzaken zijn dingen duurder dan bij 'goedkope' winkels als Leenbakker, Ikea, Kwantum, enz. 20 euro is voor laminaat volgens mij wel een vrij gemiddelde prijs (in onze zoektocht naar Het laminaat heb ik het iig duurder en goedkoper gezien ).
Toch zijn sommige speciaalzaken helemaal niet zo duur als je zou denken. Houd ook van die buurtwinkeltjes goed in de aanbieding. Zo heb ik mijn matras hier gekocht voor 89 euro in een buurtmatrassenwinkel terwijl ze bij Leenbakker enzo net zo duur zijn en dit lijkt me wel een beter matras en je kan er soms afdingen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 19:42
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 19:16 :
Natuurlijk hoop je dat, maar als ze garantie geven zullen ze wel een beetje kwaliteit hebben anders doen ze dat niet zo 1,2,3
ja, das onzin. elke fabrikant heeft sowieso de plicht een deugdelijk product af te leveren, garantie of geen garantie.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 20:04
Verwijderd
Ik was een jaarsalaris kwijt. En dat was nog te weinig, achteraf gezien.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 20:12
Estar
Estar is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-03-2006 @ 19:42 :
ja, das onzin. elke fabrikant heeft sowieso de plicht een deugdelijk product af te leveren, garantie of geen garantie.
Je hebt verschil in deugdelijk en echte kwaliteit he?

Ik bedoel ik ga liever voor een iets duurder product waarvan ik weet dat een fabrikant er 10 jaar garantie op geeft, dus garandeerd dat het 10 jaar goed is dan iemand die geen garantie geeft en een heel stuk goedkoper is, helemaal met het vloer en andere duurdere meubels wat lang mee moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Estar schreef op 29-03-2006 @ 19:15 :
Goede tip, ga ik zeker onthouden.
Welke kleur heb je?
Bruin

Nee, het is geantiquiseerd Tundra laminaat. Ziet er zo uit:

__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 21:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het toverwoord om je huis in te richten is: vertel zo veel mogelijk mensen dat je gaat verhuizen en spullen nodig hebt. Ik kreeg maandag ook weer een magnetron aangeboden maar ik heb al zo'n combiding. Bed, tv, videorecorder, borden, pannen, theedoeken, zeef, dunschiler, blikopener heb ik zo allemaal gekregen en ik had nog veel meer kunnen krijgen als ik niet zo kieskeurig geweest ws.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoeveel kost en inwoon?
willow1
28 03-07-2005 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.