Oud 14-04-2006, 20:21
HeS-VdW
Avatar van HeS-VdW
HeS-VdW is offline
ik heb al tijden interesse in basmuziek,en wil het toch maar proberen,moet eerst nog op zoek naar een gitaar en versterken maardat even terzijde.
is het moeilijk om de basis dingen te leren?
en kan dat vanuit een boek,ik heb geen geld voor lessen of iets dergelijks.

bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2006, 22:03
Laika
Avatar van Laika
Laika is offline
Hangt er vanaf of je ook noten wilt leren of niet.

Ik speel zelf nu ook al ongeveer 1 jaar basgitaar en heb nog geen enkele les gehad, wel kan ik:

Noten vinden op mn bas
(aardig) snel spelen
Poppen Hammer ons'en pull offs etc
Flageoletten

en zonder een enkele les ... dit is niet echt heel erg speciaal maar het is dus al voorbeeld wat je al kan bereiken zonder les.

Het laatste wat ik heb geleerd is die noten vinden, ik kreeg ooit een flauw boekje met wat rare humor en een stomme meespeel cd, toen klikte ik uit nieuwsgierigheid op een google ad 'fret2fret' en las de site, dacht eerst ja bullshit dus ik ging opzoek of het ergens werd gereviewed of iets dergelijks.
toen kwam ik ergens terecht waar mensen ook allemaal reacties gaven en 1 van die mensen had het programma gratis upgeload (van de fret2fret website zelf moet je betalen) en zo heb ik het gedownload, het is een erg leuke methode en voor mij wist ik binnen een half uurtje naar het scherm staren met mn basgitaar op schoot in theorie elke noot.

Nu is noten lezen een hele andere zaak maar dat moet je eigenlijk alleen lezen als je met grotere orkesten gaat spelen.

Verder is 'slappen' het enige wat ik nog niet helemaal onder de knie heb maar dat gaat me nog wel lukken.

(Fun Fact: Bassist van Iron Maiden heeft ook zichzelf aangeleerd en heeft zelfs prijzen gewonnen ofzo... heb ik ook maar ergens gelezen).

dat is voor nu mijn bijdrage hoop dat je er wat aan hebt.
__________________
Quick and to the Pointless
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 22:41
HeS-VdW