Oud 20-11-2017, 22:10
lindapindasaus
lindapindasaus is offline
Beste studenten,

Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik heb dit topic gestart, omdat ik vastloop met een huiswerkvraag. De vraag is: waarom zijn boeken zoals (Wij van Yevgeny Zamyatin) eerst verboden om gepubliceerd te worden in de Sovjet-Unie, maar mochten wel in het Engels gepubliceerd worden.

Hopelijk snappen jullie mijn vraag.

Alvast bedankt,

Linda
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2017, 02:05
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als ik het goed heb gelezen op Wiki was dat boek idd verboden in de SU maar werd wel uitgegeven in het westen. En die boeken werden weer de SU ingesmokkeld. Dus ik denk niet dat dat was toegestaan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 10:29
Verwijderd
De vraag is compleet helder en om eerlijk te zijn vind ik het een beetje een bizarre vraag, in de zin van dat het antwoord ontzettend voor de hand ligt. Maar ik heb geen idee hoe oud je bent, wat je studeert en wat je achtergrond is dus ik zal oordelen voor me houden en je helpen.

Het boek was verboden in de Sovjet-Unie omdat het kritiek op de staat en de Sovjet-maatschappij leverde. De Sovjet-Unie was een totalitair regime en die kunnen vaak niet tegen kritiek. De simpele oplossing op kritiek is verbieden. Vandaar het verbod in de Sovjet-Unie. Uiteraard gold dat verbod in de Sovjet-Unie ook voor de Engelse vertaling. Maar die Engelse vertaling (en later de Russische) werden niet in de Sovjet-Unie gedrukt, en ook niet "officieel" ingevoerd in de Sovjet-Unie. Dus:

Citaat:
waarom zijn boeken zoals (Wij van Yevgeny Zamyatin) eerst verboden om gepubliceerd te worden in de Sovjet-Unie
Kritiek vonden de Sovjets niet leuk.

Citaat:
maar mochten wel in het Engels gepubliceerd worden.
Dat mochten ze in de Sovjet-Unie helemaal niet. Buiten de Sovjet-Unie uiteraard wel.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2017, 14:54
lindapindasaus
lindapindasaus is offline
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap The Human Centipede II aangepast voor Britten
Afwezignummer2
22 27-10-2011 15:30
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 07:32
Verhalen & Gedichten Dit Boek Bestaat Niet
martin043
20 12-11-2005 12:03
Verhalen & Gedichten Boekbespreking: het gekozen boek!
Verwijderd
56 24-12-2004 18:21
Verhalen & Gedichten Boek: Islamitisch meisje doet het met Leraar
Silvia19
25 01-05-2004 17:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap moet de islam verboden worden.
Isa
53 08-01-2003 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.