Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2018, 22:44
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Ik heb dus een probleempje,
waar ik mee zit is namelijk dat wanneer ik net met mijn vriendin seks heb gehad. En ik vergeet toevallig eens om meteen te douchen, maar ipv daarvan de ochtend erna. (Seks doen we altijd savonds, dus er passeert alleen een nacht) dat ik last krijg van smegma, zodra ik er dus zelfs al één nacht ermee wacht.
Is dit normaal? Of ligt dit aan mijn manier van hygiëne onderhoud? Of is het geslachtsdeel van haar nu zo onhygiënisch?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 22:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een gezonde vagina reinigt zichzelf dus haar vagina zal niet "viezer" zijn dan die van een ander meisje.

Wat je wel kunt doen is na de seks even je eigen geslachtsdeel wassen voor je gaat slapen. Dat zou het probleem wel op moeten lossen denk ik
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 23:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En heb je dat alleen als je seks hebt gehad?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 08:16
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Na seks komt er nog vanalles uit je piemel. Plassen helpt en na uurtje wassen ook
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 13:26
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Citaat:
En heb je dat alleen als je seks hebt gehad?
Ja paar keer al, niet altijd trouwens
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 14:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Smegma hoopt zich onder de voorhuid én in de vagina op. Als je het vóór de seks niet hebt en erna wel lijkt het me nogal duidelijk.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 15:20
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Citaat:
Smegma hoopt zich onder de voorhuid én in de vagina op. Als je het vóór de seks niet hebt en erna wel lijkt het me nogal duidelijk.
Dat het daardoor komt? Ja klopt
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 17:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja euh als je seks hebt mixen er allerlei vloeistoffen dus dan is het niet zo raar dat als je het niet schoonmaakt dat het dan het en der opdroogt op je penis.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 18:27
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Smegma hoopt zich onder de voorhuid én in de vagina op. Als je het vóór de seks niet hebt en erna wel lijkt het me nogal duidelijk.
Wat een onzin.

1) Smegma bestaat uit dode huidcellen, olie/talg en vocht. Het bouwt zich op tussen ongewassen huidplooien. Als je je private parts netjes wast heb je hier geen last van.

2) In een gezonde vagina wordt niets 'opgehoopt', want het is een zelfreinigend orgaan.

3) De vagina wordt voortdurend 'schoongespoeld' door afscheiding. Die afscheiding kan er ook wit uitzien, maar heeft een heel andere samenstelling. Het bestaat vooral uit water, en (even spieken op Wikipedia) dingen zoals pyridine, squaleen, ureum, azijnzuur, etc. Je kan de vloeistof vergelijken met voorvocht.

Het is wel duidelijk dat het probleem bij OP wordt veroorzaakt door penetratieve seks. Mijn gok is dat de pH-waarde van zijn penis verstoord wordt door de pH-waarde van de vagina van zijn vriendin. Waar dat aan ligt is moeilijk in te schatten. Het kan een natuurlijke mismatch zijn, dan zou ik 't oplossen door gelijk te wassen. Maar het kan ook veroorzaakt worden door zeepgebruik, een wondje, een schimmel- of gistinfectie, van alles.

OP, was jij (of je partner) jezelf met zeep? Heb jij (of zij) hier vaker last van, bijvoorbeeld met ex-partners? Is dit een nieuwe ontwikkeling? Maakt het verschil als je niet in haar klaarkomt? Wordt het erger na ruige/harde seks? Heb jij (of zij) pijn of een branderig gevoel? Hebben jullie weleens last van infecties?

Niet zelf alles gaan invullen, he, vraag dit even na bij je vriendin, of nodig haar eventueel ook uit om mee te praten in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 18:30
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ja euh als je seks hebt mixen er allerlei vloeistoffen dus dan is het niet zo raar dat als je het niet schoonmaakt dat het dan het en der opdroogt op je penis.
Dit kan ook, ja!

Dan is het geen smegma maar gewoon opgedroogd vocht.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2018, 23:49
Verwijderd
Dat is zeg maar zo'n beetje ongeveer precies de definitie van smegma....
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 03:07
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet echt? Of nouja, misschien een beetje.

Maar ik vind opgedroogd sperma/vaginaal vocht wel iets anders dan smegma, en 'smegma hoopt zich op in de vagina' blijft fout.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 08:01
Darrell
Darrell is offline
Citaat:
Ja euh als je seks hebt mixen er allerlei vloeistoffen dus dan is het niet zo raar dat als je het niet schoonmaakt dat het dan het en der opdroogt op je penis.
Dit is het gewoon idd.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Niet echt? Of nouja, misschien een beetje.

Maar ik vind opgedroogd sperma/vaginaal vocht wel iets anders dan smegma, en 'smegma hoopt zich op in de vagina' blijft fout.
Wat er in je vagijn zit niet maar wat er op de eikel zit wel, ook al is het vagijnensap.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 11:22
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Citaat:
Wat een onzin.

1) Smegma bestaat uit dode huidcellen, olie/talg en vocht. Het bouwt zich op tussen ongewassen huidplooien. Als je je private parts netjes wast heb je hier geen last van.

2) In een gezonde vagina wordt niets 'opgehoopt', want het is een zelfreinigend orgaan.

3) De vagina wordt voortdurend 'schoongespoeld' door afscheiding. Die afscheiding kan er ook wit uitzien, maar heeft een heel andere samenstelling. Het bestaat vooral uit water, en (even spieken op Wikipedia) dingen zoals pyridine, squaleen, ureum, azijnzuur, etc. Je kan de vloeistof vergelijken met voorvocht.

Het is wel duidelijk dat het probleem bij OP wordt veroorzaakt door penetratieve seks. Mijn gok is dat de pH-waarde van zijn penis verstoord wordt door de pH-waarde van de vagina van zijn vriendin. Waar dat aan ligt is moeilijk in te schatten. Het kan een natuurlijke mismatch zijn, dan zou ik 't oplossen door gelijk te wassen. Maar het kan ook veroorzaakt worden door zeepgebruik, een wondje, een schimmel- of gistinfectie, van alles.

OP, was jij (of je partner) jezelf met zeep? Heb jij (of zij) hier vaker last van, bijvoorbeeld met ex-partners? Is dit een nieuwe ontwikkeling? Maakt het verschil als je niet in haar klaarkomt? Wordt het erger na ruige/harde seks? Heb jij (of zij) pijn of een branderig gevoel? Hebben jullie weleens last van infecties?

Niet zelf alles gaan invullen, he, vraag dit even na bij je vriendin, of nodig haar eventueel ook uit om mee te praten in dit topic.
Het is voor mij echt een nieuwe ontwikkeling, mede omdat zij de 1e is waarmee ik regelmatig seks heb. Ik was me wel eens met zeep en zij heeft verder alleen last van branderig gevoel als ze te droog is
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 22:29
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Wat er in je vagijn zit niet maar wat er op de eikel zit wel, ook al is het vagijnensap.
Mwa.

Dat is wel zo, maar smegma is ook gewoon talg/huidcellen/wat je geslachtsorganen aanmaken als je niet goed wast. En het is ook een symptoom van pH-problemen, SOA's en huidklachten. Dus het kan een beetje twee kanten op, met OP's formulering.

Citaat:
Het is voor mij echt een nieuwe ontwikkeling, mede omdat zij de 1e is waarmee ik regelmatig seks heb. Ik was me wel eens met zeep en zij heeft verder alleen last van branderig gevoel als ze te droog is
Dan denk ik: combinatie van opgedroogd sperma/nat met eventueel een pH-mismatch! Ik zou een flesje water + wat wc-papier naast het bed neerzetten, of even je penis afspoelen bij de kraan.

Als je denkt dat het meer is dan dat, of als het erger wordt, zou ik even langs de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 22:37
Verwijderd
ffs
Met citaat reageren
Oud 28-02-2018, 22:51
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ja eh, Google anders even op 'smegma' ofzo.

In elke gangbare definitie is het iets wat aangemaakt wordt door de huid.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2018, 06:36
Verwijderd
Ja, dat deed ik. Daar staat letterlijk "smegma is opgedroogd vocht, dode huidcellen". Maar je leest niet want dat zei ik hier al:

waarna jij begon tegen te sputteren. Dus wat wil je nou?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2018, 16:12
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oh man, ik zie nu waar het misgaat.

In mijn allereerste definitie van smegma gebruik ik ook het woord 'vocht'. Ik had niet gerealiseerd dat dit verwarrend kon zijn. Ik bedoel daarmee geen sperma of kutvocht, en had beter 'water' of 'zweet' ofzo kunnen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2018, 16:20
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Maar volgens mij zijn we 't nog steeds niet eens. Want je lijkt te stellen dat 'smegma' opgedroogd sperma/kutvocht is na het neuken. En ik zeg, ja, dat kan op zich wel onderdeel ervan zijn, maar het is vooral wat je huid zelf aanmaakt. En als die productie verstoord is, dan is dat een medisch probleem.

Wat een gedoe, zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2018, 13:08
Strijder_00
Strijder_00 is offline
Maakt ook niet uit mensen, ik denk dat t vooral komt door de pH-mismatch van ons. Want ik heb dr anders nooit last van en maak mn penis altijd goed schoon. Wel bedankt voor de reacties iedereen!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Slapen na de seks
Mooneh
88 03-04-2007 15:58
Seksualiteit onzeker na de seks
tanne
17 08-11-2006 20:12
Seksualiteit Bloed na de seks
Onbekend
18 13-12-2005 15:42
Seksualiteit Vreemd gevoel na de seks
Mind Sickness
32 13-03-2005 13:26
Seksualiteit in slaap vallen na de seks..
justhanna
61 30-10-2004 13:49
Seksualiteit rot gevoel na de seks
dead person
26 20-06-2004 21:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.