Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 11:25
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
lo,

me again, kep weer een probleem. het zal wel te maken hebben met het te lang hebben geinstalleerd van windows xp (installed for 26w 1d ), maar ik los het liever op zonder alles opnieuw te instaleren enzo.. dus hier is m'n probleem in de hoop dat iemand een oplossing heeft

als ik een programma opstart, haalt niet uit wat, kan kladblok zijn, kan een game zijn, maar het is altijd bij explorer, dan start de applicatie niet gelijk.
Ik klik dus bijvoorbeeld op een icoontje in m'n quick launch thingy, dan wordt niet gelijk het applicatie opgestart maar kan het 1,2 of soms zelfs meer minuten duren voordat applicatie wordt opgestart, tijdens dat wachten is de cpu idle, dus hij doet niks .
Als ik tijdens het wachten probeer iets anders te doen gebeurd er gewoon niks, en als ik bijv klik op het half gestartte explorer doe (dan staat er alleen de explorer interface maar is niks aanklikbaar) dan wordt het hele venster wit en staat er not responding in die bovenste bar.
Vaak als dat gebeurd en ik druk vervolgens ctrl+alt+delete en vervolgens 'task manager', dan gaat meestal gelijk naar de taskmanager en gaat de explorer en meestal de andere programmas waarbij 'not responding' stond bij het opstarten ineens draaien...
ik heb onderhand alles in msconfig bij startup uitgevinkt in een poging deze zooi weer normaal draaiende te krijgen, maar dat heeft allemaal niks geholpen.

ik weet het, een heel bizar probleem, maar misschien heeft iemand het al gehad en een oplossing gevonden .
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 13:35
Verwijderd
Je post een topic met de tag [Software], nota bene in Hardware?
Sorry, moest er ff uit .

----------------------------------------------------------

Heb je al eens een virusscan gedaan? Misschien AdAware even proberen? Je weet maar nooit .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:48
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik denk dat je toch even opnieuw moet installeren, alles vers enzo.

Wel vervelend, zoiets had ik ook een keer bij iemand's computer. Maar die had er veel op geïnstalleerd, en ook b.v. iets wat opstarte elke keer als een .exe werd opgestart, waardoor alles vertraagde. Nouja heel vaag. Maar backuppen en opnieuw installen zal zeker helpen.

Virusscan en AdAware had je al gedaan toch?

En ja dit topic hoort op S&M, verplaatst.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:32
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-05-2003 @ 14:48:
Ik denk dat je toch even opnieuw moet installeren, alles vers enzo.

Wel vervelend, zoiets had ik ook een keer bij iemand's computer. Maar die had er veel op geïnstalleerd, en ook b.v. iets wat opstarte elke keer als een .exe werd opgestart, waardoor alles vertraagde. Nouja heel vaag. Maar backuppen en opnieuw installen zal zeker helpen.

Virusscan en AdAware had je al gedaan toch?

En ja dit topic hoort op S&M, verplaatst.

ja

al gedaan, snap er niks van, het was er ineens, ik heb niks geks geinstalleerd de laatste weken... maar tis wel irritant
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 17:33
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Henri schreef op 07-05-2003 @ 14:35:
Je post een topic met de tag [Software], nota bene in Hardware?
Sorry, moest er ff uit .

----------------------------------------------------------
ja dat krijg je als je zonder slaap afgelopen nacht naar school gaat vanmorgen en daarna nog even vraagje stelt op forum
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 19:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
ik heb dit ook af en toe, maar alleen niet IE opstarten
dit is gekomen nadat ik SP1 geïsntalleerd heb
om die reden ben ik ook overgespapt naar Opera, maar als ik via MSN Messenger mn mail wil lezen (krijg ik niet automatisch vie Opera aan de gang) gaat ie altijd 10-40 seconden niets doen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 23:01
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
Dit heb ik ook gehad........Bleek dat het aan SP1 lag. harde schijf(ven) defragmenteren scheelde al een stukkie, onnodige progjes die automatisch starten uitgezet scheelde ook, maar toen ik uit eindelijk een update had gehad was het probleem helemaal weg.....heb er nu geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 02:57
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
mmz
update?

ik heb Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), en ik heb nooit problemen gehad met service pack 1, schijf is pas geleden gedefragmenteerd (doe ik normaal nooit).

wordt dat echt formatten en opnieuw instaleren (als ik windows op nieuw instaleer, formateer ik altijd eerst alles )
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 07:50
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb dan heel vaak als ik mijn computer opstart dat je alles wat op de desktop staat even niet ziet en naar 2 minuten krijg je de icoontjes pas te zien.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:09
Thompie
Avatar van Thompie
Thompie is offline
gewoon updates van Windows Update deed bij mij al wonderen.
Wou ook al mijn computer gaan formateren, maar doordat ik geen tijd daarvoor had heb ik het toen niet gedaan, en na een tijdje kwam er toen zo'n update (zijn updates die ook in SP2 zullen zitten, tenminste bij al die updates staat SP2 tussen haakjes erachter) beschikbaar......daarna heb ik dat probleem echt helemaal niet meer gehad.

Denk dat opnieuw installeren wel zal helpen....maar dan zou ik als ik jouw was geen SP1 gaan installeren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:54
Blizz
Avatar van Blizz
Blizz is offline
als het aan sp1 zou liggen, hoe kan het dan dat ik maanden en maanden geen last heb terwijl sp1 is geinstalleerd en plotseling wel, er is niets verandert aan m'n hardware, behalve dan een rotte voeding die ik heb vervangen voor een l33t-ass voeding
__________________
http://www.twistedmojo.com/la.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.