Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 14:22
whoz
whoz is offline
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie de publieke omroep (NL 1,2 en 3) ziet in de toekomst..Wordt de omroep geheel oninteressant gemaakt door de commerciele zenders als Veronica, RTL enz enz, dus is er over een paar jaar weinig over van de publieke omroep. Wat zouden de publieke omroepen moeten doen om meer kijkers te trekken??Vooral jeugd want oudere kijkers hebben ze genoeg, maar hoe kunnen publieke omroepen hen hoofd boven water houden..??
Denk er even overna en laat je mening weten..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 14:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind wat er op de publieke omroepen wordt gebracht 100 keer interessanter dan de troep op de commerciëlen. Dan denk ik aan programma's als Kopspijkers, cabaretvoorstellingen (NL 3), Dit was het nieuws, Flikken, Witse (NL 2) en de actualiteitenrubrieken. Nee, dan de commerciëlen: het paradepaardje van SBS 6 is Hart van Nederland, dat van RTL 5 het darten en Veronica komt met Veronicás lekkerste.
Lekker zo laten voortbestaan, die publieken.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-09-2004 @ 15:51 :
Ik vind wat er op de publieke omroepen wordt gebracht 100 keer interessanter dan de troep op de commerciëlen. Dan denk ik aan programma's als Kopspijkers, cabaretvoorstellingen (NL 3), Dit was het nieuws, Flikken, Witse (NL 2) en de actualiteitenrubrieken. Nee, dan de commerciëlen: het paradepaardje van SBS 6 is Hart van Nederland, dat van RTL 5 het darten en Veronica komt met Veronicás lekkerste.
Lekker zo laten voortbestaan, die publieken.
Dat jij uberhaupt al die namen kent van die zooi van de commerciëlen. Maar je moet toch toegeven: je hebt nu wel de uitersten uitgekozen.
De publieke omroepen hebben ook ontzettend trieste programma's. Net als dat de commerciële zenders ook weer goede programma's hebben.
(overigens vind ik Kopspijkers (tegenwoordig dan), Flikken en Witse ook maar niks)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 19:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-09-2004 @ 17:06 :
Dat jij uberhaupt al die namen kent van die zooi van de commerciëlen. Maar je moet toch toegeven: je hebt nu wel de uitersten uitgekozen.
De publieke omroepen hebben ook ontzettend trieste programma's. Net als dat de commerciële zenders ook weer goede programma's hebben.
(overigens vind ik Kopspijkers (tegenwoordig dan), Flikken en Witse ook maar niks)
Ik ken geen één goed programma van de commerciëlen. Noem er eens één dan. En dan bedoel ik niet die zeikerige pubermeisjes-series van Net 5 op de dinsdagavond.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:14
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
wat een discussie van nix tot nu toe

@ mark almighty; je hebt het over slechte programma's bij de commerciële omroepen en dan noem je zelf flikken als één van de betere van de publieken? come on..

wat de publieke omroepen moeten doen om hun hoofd boven wat er te houden is van hun suffe imago afkomen (vooral nederland 1 & 2), spelletjesprogramma's als lingo zit toch niemand meer op te wachten.. bnn moet meer doen op ned. 2, (nog) meer cultuur en goeie docu's op ned. 3 en ned. 1 moet deels van haar religieuze imago af. denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:23
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
battlestar schreef op 23-09-2004 @ 23:14 :
wat een discussie van nix tot nu toe

@ mark almighty; je hebt het over slechte programma's bij de commerciële omroepen en dan noem je zelf flikken als één van de betere van de publieken? come on..

wat de publieke omroepen moeten doen om hun hoofd boven wat er te houden is van hun suffe imago afkomen (vooral nederland 1 & 2), spelletjesprogramma's als lingo zit toch niemand meer op te wachten.. bnn moet meer doen op ned. 2, (nog) meer cultuur en goeie docu's op ned. 3 en ned. 1 moet deels van haar religieuze imago af. denk ik.
Flikken is één van de beste programma's die de afgelopen jaren op tv zijn geweest. Goed geacteerd, goed geschreven, realistisch, mooie muzikale ondersteuning...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:30
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
euh. nee.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:33
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
bweh, flikken vind ik ook maar niks programma's als netwerk, NOVA, documentaires en studio sport zijn de reden dat ik naar de publieke omroep kijk en ik denk niet dat het anders moet zijn. De publieke omroep moet er juist zijn om cultuur en nieuws te brengen, niet om hoge kijkcijfers te trekken.

Neemt niet weg dat er best leuke programma's op de commerciele zenders zijn, en films. Is gewoon voor een andere doelgroep, ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Jongeren gaan vanzelf later naar de publieke omroep kijken. Het hoofd boven water houden moet geen issue zijn, omdat er genoeg subsidie beschikbaar moet blijven.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:41
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
battlestar schreef op 23-09-2004 @ 23:30 :
euh. nee.
Euh. Ja. Niet voor niks acteren grootheden als Jo de Meyere en Boudewijn de Groot in de serie, produceert de TROS mede de serie en haalt het programma elke week de eerste plaats in de kijkcijferlistings van alle zenders van België.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:43
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Tja, België Boudewijn de Groot is trouwens 'groot' om zn muziek, niet om zn acteerprestaties, of mis ik iets?
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-09-2004 @ 20:54 :
Ik ken geen één goed programma van de commerciëlen. Noem er eens één dan. En dan bedoel ik niet die zeikerige pubermeisjes-series van Net 5 op de dinsdagavond.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-09-2004 @ 23:23 :
Flikken is één van de beste programma's die de afgelopen jaren op tv zijn geweest. Goed geacteerd, goed geschreven, realistisch, mooie muzikale ondersteuning...
Als bovenstaande eigenschappen jouw criteria zijn voor een goed programma. Waarop baseer je dan het 'feit' dat die 'pubermeisjes-series van Net 5 op de dinsdagavond' geen goede programma's zijn? Ze voldoen namelijk volkomen aan jouw criteria.

Oftewel: je hebt het nu over meningen. Dat jij bepaalde series niet leuk vindt, betekent niet dat ze slecht zijn.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-09-2004 @ 23:44 :
Als bovenstaande eigenschappen jouw criteria zijn voor een goed programma. Waarop baseer je dan het 'feit' dat die 'pubermeisjes-series van Net 5 op de dinsdagavond' geen goede programma's zijn? Ze voldoen namelijk volkomen aan jouw criteria.

Oftewel: je hebt het nu over meningen. Dat jij bepaalde series niet leuk vindt, betekent niet dat ze slecht zijn.
Kunnen we dan niet beter gelijk dit gehele forum sluiten? Want dan zou je nooit kunnen zeggen of iets goed of slecht is.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 23-09-2004 @ 23:43 :
Tja, België Boudewijn de Groot is trouwens 'groot' om zn muziek, niet om zn acteerprestaties, of mis ik iets?
Maar hij doet het verekkes goed als profiler Robert Nieuwman.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:51
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-09-2004 @ 23:50 :
Kunnen we dan niet beter gelijk dit gehele forum sluiten? Want dan zou je nooit kunnen zeggen of iets goed of slecht is.
tenzij je natuurlijk goeie argumenten geeft..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
battlestar schreef op 23-09-2004 @ 23:51 :
tenzij je natuurlijk goeie argumenten geeft..
Zoals ik reeds gedaan heb. Of jij moet met goede programma's van de commerciëlen komen...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:58
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Dingen als Sex & the city, the Gillmore Girls voldoen prima aan jouw beschrijving.

Yorin Travel vind ik btw ook een goed programma, evenals het Blok, Peking Express en Expeditie robinson, alhoewel die laatste wel wat uitgemolken is.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 22:59
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-09-2004 @ 23:53 :
Zoals ik reeds gedaan heb. Of jij moet met goede programma's van de commerciëlen komen...
aangezien jij flikken noemt, noem ik baantjer
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 23-09-2004 @ 23:58 :
Dingen als Sex & the city, the Gillmore Girls voldoen prima aan jouw beschrijving.

Yorin Travel vind ik btw ook een goed programma, evenals het Blok, Peking Express en Expeditie robinson, alhoewel die laatste wel wat uitgemolken is.
Al die reality-shows zou ik toch niet goed willen noemen. Ok, ik geef toe dat S&tC en GG op zich best goede programma's zijn (ik vind er geen reet aan, maar dat laten we even buiten beschouwing ).
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2004, 23:04
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Ja, het blijft altijd een kwestie van smaak, blablabla. Als je op kijkcijfers/populariteit af wil gaan: Friends.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
battlestar schreef op 23-09-2004 @ 23:59 :
aangezien jij flikken noemt, noem ik baantjer
Zoals Arjan van der Knaap vandaag terecht schreef in zijn column in 'Metro':
"De populairste misdaadserie is een reeks melancholieke verhalen van een bejaarde schrijver". Baantjer is zo sullig, zo oersaai, zo routineus, weinig inventief. De personages zijn ronduit slecht uitgewerkt en humor valt er al helemaal niet in te bespeuren, laat staan goede muziek. Het is maar een droge serie. En het vergelijken met Flikken is als het vergelijken van appels met peren (om maar een cliché van stal te halen).
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 24-09-2004 @ 00:04 :
Ja, het blijft altijd een kwestie van smaak, blablabla. Als je op kijkcijfers/populariteit af wil gaan: Friends.
Maar maken kijkcijfers het programma ook goed? Lang niet altijd. Kijk hoeveel mensen er naar Big Brother keken, of Idols, bijvoorbeeld. Van 'Friends' heb ik, on a sidenote, de humor nooit ingezien. Alleen Matthew Perry's personage vind ik heel grappig.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:09
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
[wandtegeltje] over smaak valt niet te twisten [/wandtegeltje]

en jean toots thielemans über alles, ik heb nog een cd met de baantjer soundtrack
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:09
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:06 :
Maar maken kijkcijfers het programma ook goed? Lang niet altijd. Kijk hoeveel mensen er naar Big Brother keken, of Idols, bijvoorbeeld. Van 'Friends' heb ik, on a sidenote, de humor nooit ingezien. Alleen Matthew Perry's personage vind ik heel grappig.
waaraan moet volgens jou dan een goed programma voldoen?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:12
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
tuut, je spreekt je zelf tegen. Dit gaat nergens heen Over het algemeen vind ik de publieke omroep kwalitatief beter, maar om nou te zeggen dat de commerciele zenders geen enkel goed programma/film uitzenden gaat me echt wat te ver. Voor dom vermaak kan je zelfs beter naar die zenders kijken (en tenslotte is Flikken ook gewoon dom vermaak )
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
battlestar schreef op 24-09-2004 @ 00:09 :
waaraan moet volgens jou dan een goed programma voldoen?
-Het moet orgineel zijn (dus niet zoals bijv. Popstars-The Rivals, wat een rip-off is van Idols)
-Het moet inhoud hebben (dus geen babe-verkiezing a la Veronica's Lekkerste)
-In het geval van een serie:goed acteerwerk (definieër goed: niet als een stel houten klazen)
-Het moet serieus genomen kunnen worden (dus niet zoiets als Char, het medium)

Bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 23:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 24-09-2004 @ 00:12 :
tuut, je spreekt je zelf tegen. Dit gaat nergens heen Over het algemeen vind ik de publieke omroep kwalitatief beter, maar om nou te zeggen dat de commerciele zenders geen enkel goed programma/film uitzenden gaat me echt wat te ver. Voor dom vermaak kan je zelfs beter naar die zenders kijken (en tenslotte is Flikken ook gewoon dom vermaak )
Tuut. Waar spreek ik mezelf tegen? Flikken is kwalitatief vermaak.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
battlestar schreef op 24-09-2004 @ 00:09 :
en jean toots thielemans über alles, ik heb nog een cd met de baantjer soundtrack
Hij deed ook de muziek van Witse, die vind ik toch echt 10 keer beter.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-09-2004 @ 23:50 :
Kunnen we dan niet beter gelijk dit gehele forum sluiten? Want dan zou je nooit kunnen zeggen of iets goed of slecht is.
nee hoor. TS vroeg of wij vonden dat de publieken oninteressant worden door de commerciëlen. Dat kan je prima beantwoorden, want het is gebaseerd op meningen.
Ik vond jouw post alleen zo betweterig overkomen dat enkel de programma's die jíj leuk vond goed zouden zijn en programma's die anderen leuk vinden zouden slecht zijn. Zo kwam het tenminste over op mij. Daarom mijn reactie.
Ik wilde idd (maar later gaf je aan dat je zulke programma's ook best goed vindt) GG noemen. Verder vind ik bijvoorbeeld Barend en van Dorp, bepaalde Shock Docs en Friends ook heel goed.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:17
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:13 :
Tuut. Waar spreek ik mezelf tegen? Flikken is kwalitatief vermaak.
ik dacht dat je het zelf wel zou zien. Eerst draag je de kijkcijfers in Belgie aan als argument dat Flikken zo'n goede serie is. Vervolgens beweer je dat kijkcijfers niet alles zeggen in je volgende post.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2004 @ 00:14 :
nee hoor. TS vroeg of wij vonden dat de publieken oninteressant worden door de commerciëlen. Dat kan je prima beantwoorden, want het is gebaseerd op meningen.
Ik vond jouw post alleen zo betweterig overkomen dat enkel de programma's die jíj leuk vond goed zouden zijn en programma's die anderen leuk vinden zouden slecht zijn. Zo kwam het tenminste over op mij. Daarom mijn reactie.
Ik wilde idd (maar later gaf je aan dat je zulke programma's ook best goed vindt) GG noemen. Verder vind ik bijvoorbeeld Barend en van Dorp, bepaalde Shock Docs en Friends ook heel goed.
Oké, het was niet mijn bedoeling om betweterig over te komen. Al snap ik nog steeds niet wat al die vrouwen met die Net 5-series hebben, ik erken dat er wel degelijk goede tussenzitten. Barend en van Dorp vind ik een goede, en Friends ook wel. Over Shock Doc twijfel ik nog even.

Maar om weer op het onderwerp terug te komen: ik zie niet in waarom de publieken niet door kunnen gaan in hun huidige vorm.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:18
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:13 :
-Het moet orgineel zijn (dus niet zoals bijv. Popstars-The Rivals, wat een rip-off is van Idols)
-Het moet inhoud hebben (dus geen babe-verkiezing a la Veronica's Lekkerste)
-In het geval van een serie:goed acteerwerk (definieër goed: niet als een stel houten klazen)
-Het moet serieus genomen kunnen worden (dus niet zoiets als Char, het medium)

Bijvoorbeeld.
punt 2 is natuurlijk heel discutabel: wanneer heeft iets inhoud?
en punt 4 vind ik erg subjectief (dat zijn alle punten natuurlijk, maar deze wel héél erg), want waar jij in gelooft en wat jij heel normaal vindt, vindt een ander misschien weer raar en ongeloofwaardig.
en een programma kan naar mijn mening best goed zijn ook al is het niet origineel.

En dit is niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen mocht het zo overkomen. Ik ben het blijkbaar gewoon vaak niet met je eens
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 24-09-2004 @ 00:17 :
ik dacht dat je het zelf wel zou zien. Eerst draag je de kijkcijfers in Belgie aan als argument dat Flikken zo'n goede serie is. Vervolgens beweer je dat kijkcijfers niet alles zeggen in je volgende post.
Kijkcijfers zeggen inderdaad niet álles. Daarom combineerde ik dat in mijn post over Flikken ook met andere factoren.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:18 :
Oké, het was niet mijn bedoeling om betweterig over te komen. Al snap ik nog steeds niet wat al die vrouwen met die Net 5-series hebben, ik erken dat er wel degelijk goede tussenzitten. Barend en van Dorp vind ik een goede, en Friends ook wel. Over Shock Doc twijfel ik nog even.

Maar om weer op het onderwerp terug te komen: ik zie niet in waarom de publieken niet door kunnen gaan in hun huidige vorm.
dat laatste ben ik het met je eens
De publieken scoren op veel punten, voornamelijk op actualiteitenprogramma's en vaak toch ook op sportgebied.
Bovendien heeft het de laatste tijd flink wat goed scorende komische en een aantal serieuze programma's weten te maken dat goed scoort.
Ik noem een Memorie(s?), Nova, cabaret, DWHN en enkele BNN programma's zoals de welbekende Nationale testen.

Ik denk dat ze op gebied van series, films en 'simpel vermaak' (op het cabaret na) wel erg achter blijven. Maar de verdeling is wat mij betreft wel mooi.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2004 @ 00:18 :
punt 2 is natuurlijk heel discutabel: wanneer heeft iets inhoud?
en punt 4 vind ik erg subjectief (dat zijn alle punten natuurlijk, maar deze wel héél erg), want waar jij in gelooft en wat jij heel normaal vindt, vindt een ander misschien weer raar en ongeloofwaardig.
en een programma kan naar mijn mening best goed zijn ook al is het niet origineel.

En dit is niet bedoeld om jou persoonlijk aan te vallen mocht het zo overkomen. Ik ben het blijkbaar gewoon vaak niet met je eens
Ik denk dat een groot aantal mensen het er wel mee eens is, dat programma's als Veronica's Lekkerste, waarin mensen puur worden gekeurd op hun uiterlijk en halfnaakt over het scherm paraderen, niet bepaald overlopen van de inhoud, in vergelijking met bijv. Andere Tijden.
Punt 4: als 84% van de Nederlanders gelooft in Char, het medium, schaam ik me ervoor tot hetzelfde volk te behoren.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:22 :
Ik denk dat een groot aantal mensen het er wel mee eens is, dat programma's als Veronica's Lekkerste, waarin mensen puur worden gekeurd op hun uiterlijk en halfnaakt over het scherm paraderen, niet bepaald overlopen van de inhoud, in vergelijking met bijv. Andere Tijden.
Punt 4: als 84% van de Nederlanders gelooft in Char, het medium, schaam ik me ervoor tot hetzelfde volk te behoren.
Haha, ik denk dat de meningen over Veronica's Lekkerste idd niet veel zullen verschillen Maar wanneer je meer richting 'normale' programma's gaat ontstaan er natuurlijk wel flink wat discussies.
En ik geloof bij sommige dingen wel in Char Alleen die van Pim Fortuijn was echt te walgelijk voor worden! Slap geouwehoer.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2004 @ 00:25 :
Alleen die van Pim Fortuijn was echt te walgelijk voor worden! Slap geouwehoer.
Dat bedoel ik. Marten Fortuyn weer...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2004, 23:29
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Over een punt als originaliteit valt te discussieren, aangezien je Big Brother beschouwt als pulp. Persoonlijk vond ik de eerste versie wel een geniaal experiment.

over die kijkcijfers: tja, neemt niet weg dat je je eigen argument er mee de prullenbak ingooit.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 24-09-2004 @ 00:29 :
Over een punt als originaliteit valt te discussieren, aangezien je Big Brother beschouwt als pulp. Persoonlijk vond ik de eerste versie wel een geniaal experiment.

over die kijkcijfers: tja, neemt niet weg dat je je eigen argument er mee de prullenbak ingooit.
Nee, want BB voldeed niet aan de andere voorwaarden.

Ehm... nee. Dat leg ik net uit.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:33
FAC51
Avatar van FAC51
FAC51 is offline
alleen ned. 3 is de moeite waard
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:36
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
Citaat:
strutter schreef op 24-09-2004 @ 00:33 :
alleen ned. 3 is de moeite waard
moraal van het verhaal
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 23:39
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:32 :
Nee, want BB voldeed niet aan de andere voorwaarden.

Ehm... nee. Dat leg ik net uit.
BB is vanuit psychologisch/sociologisch opzicht een interessant programma, dat valt volgens mij niet eens te ontkennen.

Alle andere factoren die je noemde hadden betrekking op smaak. M.a.w. zinloos om daar over te discussieren, zo kan je voor elk willekeurig ander programma met hoge kijkcijfers ook zulke factoren opnoemen. Je kan niet zo maar een argument aandragen en dan vervolgens je eigen argument afdoen alsof het niets betekent wanneer het betrekking heeft op het standpunt van iemand anders.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 08:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 00:32 :
Nee, want BB voldeed niet aan de andere voorwaarden.

Ehm... nee. Dat leg ik net uit.
Nou dan wil ik het best proberen:

Big Brother:

-Het moet orgineel zijn.
Check. Nog nooit eerder gedaan.
-Het moet inhoud hebben
Check. Het was een heel interessant experiment van hoe mensen zich zouden gedragen in zo'n situatie en hoe mensen thuis dit willen zien.
-Het moet serieus genomen kunnen worden
Check. Het zijn echte mensen die in een bepaalde situatie worden gezet. De reacties en daden van de mensen zijn levensecht, bijzonder interessant en dus ook zeker serieus te nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-09-2004 @ 09:55 :
Nou dan wil ik het best proberen:

Big Brother:

-Het moet orgineel zijn.
Check. Nog nooit eerder gedaan.
-Het moet inhoud hebben
Check. Het was een heel interessant experiment van hoe mensen zich zouden gedragen in zo'n situatie en hoe mensen thuis dit willen zien.
-Het moet serieus genomen kunnen worden
Check. Het zijn echte mensen die in een bepaalde situatie worden gezet. De reacties en daden van de mensen zijn levensecht, bijzonder interessant en dus ook zeker serieus te nemen.
-Inhoud: Bart en Sabine die real-life liggen te neuken. Joepie, wat een inhoud.
-Het moet serieus te nemen zijn: het programma liet mensen zien die in hun achtertuin discussie hadden over het groeien van gras... Dat neem je toch niet serieus?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:17
Verwijderd
Citaat:
whoz schreef op 23-09-2004 @ 15:22 :
Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie de publieke omroep (NL 1,2 en 3) ziet in de toekomst..Wordt de omroep geheel oninteressant gemaakt door de commerciele zenders als Veronica, RTL enz enz, dus is er over een paar jaar weinig over van de publieke omroep. Wat zouden de publieke omroepen moeten doen om meer kijkers te trekken??Vooral jeugd want oudere kijkers hebben ze genoeg, maar hoe kunnen publieke omroepen hen hoofd boven water houden..??
Denk er even overna en laat je mening weten..
ik vind dat de publieke omroep helemaal niet als doelstelling zou moeten hebben om meer kijkers te trekken... de publieke omroep zou helemaal niet moeten entertainen maar juist educatief en informerend moeten zijn... dus veel programma's over nieuws, wetenschap, politiek, kunst, cultuur en historie... het zal ontzettend zonde zijn als programma zoals nova, zembla en tegenlicht zouden verdwijnen. Het publieke bestel zou ook niet op zijn kop moeten... de omroepen, alle met een andere achtergrond, hebben toch een andere benadering en kijk op het nieuws en dat is goed voor de publieke opinie en discussie
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-09-2004 @ 13:12 :
-Inhoud: Bart en Sabine die real-life liggen te neuken. Joepie, wat een inhoud.
-Het moet serieus te nemen zijn: het programma liet mensen zien die in hun achtertuin discussie hadden over het groeien van gras... Dat neem je toch niet serieus?
Ik heb al beargumenteerd waarom het volgens mij wél inhoud had en serieus te nemen was. Dat jij enkele details uit het programma voldoende vindt om het programma de grond in te boren is prima, maar hieruit blijkt al dat je gigantische discussies kan houden over die voorwaarden die jij stelt voor het wel/niet goed zijn van een programma.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 13:15
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Flikken is één van de beste programma's die de afgelopen jaren op tv zijn geweest. Goed geacteerd, goed geschreven, realistisch, mooie muzikale ondersteuning...
Jij spoort niet, goed geacteerd, die belgen hebben 100 keer betere acteurs dan de derde rangs acteurs waar ze mee komen aan zetten als Flikken.

politie series waar flikken een b serie is vergeleken met deze.

Inspector Morse
A touch of Frost
nog een stuk of 5 andere engelse series op nl1 & 2

Nederlandse

Russen
Unit13
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ESCO schreef op 24-09-2004 @ 14:15 :
Jij spoort niet, goed geacteerd, die belgen hebben 100 keer betere acteurs dan de derde rangs acteurs waar ze mee komen aan zetten als Flikken.

politie series waar flikken een b serie is vergeleken met deze.

Inspector Morse
A touch of Frost
nog een stuk of 5 andere engelse series op nl1 & 2

Nederlandse

Russen
Unit13
Zo goed als de Britten worden ze inderdaad niet, maar om het nou derderrangsacteurs te nomen is wel héél erg overdreven. In Flikken hebben we Jo de Meyere, Boudewijn de Groot, Werner de Smedt (die het ook heel goed deed in 'De zaak Alzheimer'), Ludo Hellinx enz. Niet de eerste de besten. Ook de rest acteert zeer fijn en zijn in de 6 jaar dat de serie loopt ontzettend gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:27
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Door Het Glazen Huis is de publieke omroep al een stukje vooruit gegaan, moderner geworden en aantrekkelijker voor de jeugd. Ook programma's zoals Koefnoen zijn aantrekkelijk voor de jeugd. Toch zullen ze nooit bereiken wat Rtl4 enzo hebben bereikt, ze zullen altijd het''ouderwetse'' imago behouden.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Kleine enquête : Publieke omroep (die je zeker wilt invullen)
thunderlara
4 16-01-2013 09:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD wil publieke omroep verrechtsen
Gatara
66 20-03-2009 11:44
Films, TV & Radio Publieke omroep, help me!
Verwijderd
27 09-12-2006 13:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Publieke Omroep aan banden
Verwijderd
126 05-04-2005 22:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zalm wil bezuinigen op publieke omroep
Mabo
26 05-11-2002 11:14
Films, TV & Radio hoort amusement op de publieke omroep?
Silent Enigma
27 16-08-2002 21:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.