Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 17:47
Lindaa
Avatar van Lindaa
Lindaa is offline
Ik zit dus nu in 5 Havo, en moet me eigenlijk voor 15 januari al aangemeld hebben voor vervolgopleiding. Voor mij zijn zo'n grote keuzes maken altijd een probleem, ik wete het dan niet zeker enzo, en dan zit ik te twijfelen. Ik zit nu te twijfelen of ik ga biologie en medisch laboratoriumonderzoek doen OF ik ga nog vwo hier nadoen. dat heeft natuurlijk zo z'n voordelen. ik wou vragen wie dit nog meer heeft gedaan, doorstromen naar vwo, en hoe het degene is afgegaan etc.
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 17:49
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Als ik jou was zou ik VWO gaan doen, verder heb ik niks te zeggen.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:57
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dat heb ik gedaan, wat wilde je weten dan
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:00
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
als je de kans hebt, en het later voor je een universitaire opleiding nodig hebt, altijd doen!
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:01
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Voor 15 januari hoeft echt niet.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:19
Lindaa
Avatar van Lindaa
Lindaa is offline
hoeft idd niet perse voor 15 januari, maar liefst wel. en tja, het wordt zowieso tijd dat ik het eens weet.

wat ik wilde weten?
was het makkelijk te doen, of merkte je toch goed dat het heel anders ging? en waarom heb je ervoor gekozen?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Op havo heb je maar één extra vreemde taal (duits óf frans) op vwo moet je allebei, dat is wel lastig omdat je dat vak dan al een jaar hebt gemist.
Sja, als je het nog uithoudt op school is het nooit slecht natuurlijk. Ik vind dat er wel veel verschil zit in havo en vwo. Met havo red ik het prima zonder huiswerk te maken, dat kon op vwo echt niet. Je hebt veel meer vakken, veel meer moeilijke opdrachten en stress.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:21
Verwijderd
Gewoon VWO doen, als je zeker weet dat je het aankan. Zeker als je nu jonger dan 18 bent, ben je alleen maar blij mee later .
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:50
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
tja.. als je nog een WO wil doen, kan dat ook na je HBO
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 23:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jampot schreef op 21-12-2004 @ 23:50 :
tja.. als je nog een WO wil doen, kan dat ook na je HBO
4jaar lijkt me redelijk om als je ook met 1 of 2 jaar je vwo kan halen. En als je bedoelt via een propedeuse: dat is sterk af te raden ivm de extreem lage slagingspercentages.

@TS: waarom zou je voor 15 januari je keuze moeten maken? Je hebt minimaal nog tot mei (lotingstudies) en anders nog tot september!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 23:34
Verwijderd
Het struikelvak voor HAVO-leerlingen is vaak wiskunde. Gaat dat nu goed tot redelijk, dan zou ik gewoon VWO doen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-12-2004 @ 00:34 :
Het struikelvak voor HAVO-leerlingen is vaak wiskunde. Gaat dat nu goed tot redelijk, dan zou ik gewoon VWO doen.
Onder het oude regime was dat overigens anders. Het vak wiskunde B op HAVO-niveau was inhoudelijk gelijk aan wiskunde A op VWO-niveau en wiskunde A op HAVO-niveau was door een 'bijspijkercursus' van drie weken op te krikken tot wiskunde A op VWO-niveau. Ik heb zelf wiskunde A gevolgd zowel op HAVO als VWO en nooit enige problemen ondervonden. Maar onder het huidige systeem is dat vast anders.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-12-2004 @ 00:38 :
Onder het oude regime was dat overigens anders. Het vak wiskunde B op HAVO-niveau was inhoudelijk gelijk aan wiskunde A op VWO-niveau en wiskunde A op HAVO-niveau was door een 'bijspijkercursus' van drie weken op te krikken tot wiskunde A op VWO-niveau. Ik heb zelf wiskunde A gevolgd zowel op HAVO als VWO en nooit enige problemen ondervonden. Maar onder het huidige systeem is dat vast anders.
Het niveau is nu lager, maar of het verschil tussen HAVO en VWO ook significant is veranderd weet ik niet. Feit is wel dat als je op de HAVO met wiskunde A net een 5 had, het onverstandig is VWO te gaan doen, tenzij die 5 puur te wijten was aan luiheid.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:08
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ik heb het geprobeerd, maar mede vanwege het verschil in de samenstelling van het profiel C&M op havo en vwo op onze school heb ik het niet gered. Ik ben niet bevorderd naar vwo6. Dat weer mede doordat ik dacht te weten wat ik wilde (en dat was iig hbo) met het gevolg dat ik dus niks meer voor school deed en mn cijfers nog slechter werden dan ze al waren. Met iets meer inzet had ik het misschien nog gered maar dan was het een groot probleem: slaag ik!?

Ik kan trouwens wel zeggen dat ik erg veel gehad heb aan dat jaar. Je zit bij nieuwe mensen in de klas, het is totaal anders, havo en vwo. En ik ben sterker geworden. Ik denk dat het een heel goed idee zal zijn eerst vwo te proberen, zo vergroot je wel je mogelijkheden en je mag nog een jaar (of twee) op je vertrouwde plek blijven.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:48
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
ja ik heb eigenlijk het zelfde probleem als TS

ik denk er ook overna om na havo nog 2 jaar vwo te doen, want nu gaat me alles echt TE makkelijk af en haal altijd goede cijfers..


alleen een probleem is:

ik heb al vmbo gedaan( met een xtreem goede xamenlijst ) en nu doe ik dus havo..( en ook daar ben ik de beste v'd klas,,) en vwo denk ik dus overna, alleen dan zou ik 20 zijn als ik daarmee klaar ben en eigenlijk vind ik dat ik dan al lang bezig moet zijn met een studie


ik twijfel dus nog xtreem !!
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 11:16
The0
The0 is offline
Doen freaky. Ik heb (eerste jaars uni) ook genoeg mensen van 22 oid in mijn klas.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 12:52
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
The0 schreef op 22-12-2004 @ 12:16 :
Doen freaky. Ik heb (eerste jaars uni) ook genoeg mensen van 22 oid in mijn klas.
Inderdaad. Als je op je 20e aan een studie begint kijken ze je echt niet raar aan. De meeste mensen uit mijn klas (2e jaar uni) zijn 1 a 2 jaar ouder dan mij, geloof ik....
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 12:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-12-2004 @ 00:45 :
Het niveau is nu lager, maar of het verschil tussen HAVO en VWO ook significant is veranderd weet ik niet. Feit is wel dat als je op de HAVO met wiskunde A net een 5 had, het onverstandig is VWO te gaan doen, tenzij die 5 puur te wijten was aan luiheid.
mijn wiskunde leraar zei dat wiskunde a12 op de havo nog net iets makkelijker is dan wiskunde a1 op vwo niveau. Het scheelt idd dus best wat. Ook moet je in a1 examen doen op het vwo, terwijl je dat op de havo met schoolexamens afsluit.

@ freakyfire: enig idee wat voor opleiding je wil gaan doen?
en ik was bijna 19 toen ik van het vwo afkwam, terwijl ik geen klas ben blijven zitten. je scheelt dan dus 1 à anderhalf jaar met de mensen die de standaardroute hebben afgelegd. Ik had ook iemand van 20 en 21 in m'n klas en nu op de uni zitten er heel veel mensen van 20+ in het eerstejaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2004, 13:23
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dat is natuurlijk verschillend wat je hierna wilt gaan doen. Je gaf al aan dat je ook in de richting van biologie en medisch laboratoriumonderzoek wilt gaan doen en volgens mij heb je dan meer aan een WO diploma dan een HBO diploma. Als het tot nu toe goed gaat raad ik VWO aan.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:36
WeR
WeR is offline
Of je doet eerst HBO en als je dat hebt afgesloten doe je nog een masterstudie aan de uni.

maar je hebt nog tijd genoeg met beslissen wat je wilt, ik heb me dacht ik in juni ingeschreven voor mijn studie en had daar verder geen problemen mee.
alleen als je een studie hebt met numerus fixus zou ik me wel op tijd opgeven
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:03
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Kijk of je na het VWO wel echt WO wil gaan doen. Als je na het VWO echter HBO wil doen, waarom zou je in godsnaam dan VWO gaan doen als je al HBO kan gaan doen met de HAVO he. Kijk ook naar wat je leuker lijkt om te doen, al is dat natuurlijk moeilijk omdat je niet weet hoe het op het HBO er aan toe gaat.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 17:10
Lindaa
Avatar van Lindaa
Lindaa is offline
oke, alvast ebdankt allemaal!

@ freakyfire: ja, bij mij gaat de havo ook heel goed af. goed, ik doe er ook goed m'n best voor, ik ben nu de beste van de klas met in totaal op m'n cijferlijst iets van 78 punten. (met afronding: 2 zevens(waaronder ANW), 5 achten, en 3 negens.) ik ga er nog eens met m'n ouders en evt. iemand van school over hebben. hopelijk kom ik er snel uit...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 19:16
Energie
Avatar van Energie
Energie is offline
nee je kan je zelfs nog 10 dagen voor de studie aanmelden hoor. je zal zien 30% van de mensen zal dat doen vanwege de juiste beslissing.. en dan alsnog zie je 4 maanden later de helft vertrekken..
__________________
i'll be your groupie baby, Cuz you are my superstar, Im your number one fan, give me your autograph, Sign it right here on my (L)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 11:54
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
The0 schreef op 22-12-2004 @ 12:16 :
Doen freaky. Ik heb (eerste jaars uni) ook genoeg mensen van 22 oid in mijn klas.
idd, het is nooit te laat voor een betere toekomst.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken VWO leerling op de HAVO
Remco Reinders
4 27-01-2014 17:19
Studeren Na havo nog vwo doen?
Deox
7 17-12-2013 08:22
Studeren 14 jarige in Havo 5
mitch-eltje
6 18-12-2011 08:03
Studeren HAVO of VWO
Kitchwatch
4 14-11-2009 15:58
Algemene schoolzaken rechten
Verwijderd
80 11-02-2004 20:43
Huiswerkvragen: Exacte vakken Herexamen traingen wisk havo en vwo
Joostx
1 01-06-2003 12:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.