Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2011, 17:54
Verwijderd
hallo,

Ik wil volgend jaar graag HBO Accountancy studeren. Ik vraag me alleen af of Engels een belangrijk vak is en of veel studiepunten afhangen van Engels? Verder vraag ik mij af of je ook nog meer talen kan kiezen, zoals Duits?

groetjes Jill
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2011, 10:49
brands
Avatar van brands
brands is offline
@ Jill101:
Het vak Engels levert bij HBO accountancy vind ik niet veel studiepunten (EC's) op. In het eerste jaar krijg je Engels dat er bij ons als volgt uitzag! Tentamen brief schrijven, onderdeel grammar en een teksttoets overigens hebben ze deze er al uitgehaald! Overigens zul je ook een presentatie moeten geven in je eentje of met z'n 2en. Dit levert bij mij maar 4 studiepunten op.

Als ik het goed heb aangezien ik het nog niet gehad heb, krijg je in het 2de jaar ook Engels, dit zal tevens bestaan uit een presentatie en zo ie zo een tentamen engels. Tweede jaars Engels zijn overigens bij ons 2 EC's

Voor beide jaren geld dat je daarnaast ook teksten op internet zult moeten lezen en zelfs misschien wel 1x per week of vaker naar bbc of cnn moeten kijken om je luistervaardigheid omhoog te krijgen.

Overigens is bij ons! Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL). Ik weet niet welk niveau je nu hebt of dat HAVO, VWO of MBO hebt? Maar als jij VWO Engels afsluit met een voldoende, dan hoef je op het HBO eerste jaar geen Engels te volgen!

Nog even kort over Duits, het wordt bij ons niet gegeven, maar je hebt vrije studiepunten die je eventueel kunt inzetten op Duits, maar dat is iets wat je zou moeten navragen bij de school waar jij je gaat inschrijven.

Als je nog meer vragen hebt, dan mag je ze hier wel posten, dan kan ik kijken of ik daar ook antwoord op weet.

Groeten, Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 14:50
Verwijderd
Okej. Bedankt Ik doe nu havo, en ga volgend jaar naar Saxion Enschede. Op zich heb ik veel moeite met Engels, maar ja bij elke studie heb je wel Engels ..Is de studie een beetje te doen dan, of is dat heel verschillend per persoon? Hoorde namelijk dat het een hele taaie stof was, hoewel dat mij ook niet zoveel uitmaakt..

naja bedankt.
groetjes
[/I]
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 21:50
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Engels op een economische HBO opleiding is niet super lastig, het is een ondersteunend vak... en ookal is je engels slecht, ze zullen je niet snel een onvoldoende geven

Waarschijnlijk wel wat Engelse boeken, maar die hoef je toch niet te lezen
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 14:53
brands
Avatar van brands
brands is offline
Citaat:
Engels op een economische HBO opleiding is niet super lastig, het is een ondersteunend vak... en ook al is je engels slecht, ze zullen je niet snel een onvoldoende geven

Waarschijnlijk wel wat Engelse boeken, maar die hoef je toch niet te lezen
@ Stff: Als het zo makkelijk was had ik Engels al lang afgerond! Ik kom via het MBO op het HBO en dan is Engels toch moeilijker dan als je HAVO vooraf hebt gedaan. Ook al mag het dan een ondersteunend vak zijn. Nog even over Engelse boeken, je zult wel gewoon teksten moeten lezen, maar heb nu wel Engels boek en die zul je toch wel moeten lezen om de stof te kunnen begrijpen, dus ik weer niet hoe je erbij komt!


Citaat:
Jill101 schreef:
Okej. Bedankt Ik doe nu havo, en ga volgend jaar naar Saxion Enschede. Op zich heb ik veel moeite met Engels, maar ja bij elke studie heb je wel Engels ..Is de studie een beetje te doen dan, of is dat heel verschillend per persoon? Hoorde namelijk dat het een hele taaie stof was, hoewel dat mij ook niet zoveel uitmaakt.
@ Jill101: Ik vind de studie goed te doen, alleen vind ik de eerste jaars vakken moeilijker dan de 2de jaars vakken, aangezien ik die meestal in 1x wel haal. Voor hetzelfde geld, hoeveel ben jij bereid om voor je opleiding te doen, doe je er veel aan dan zal het je makkelijker af gaan, dan als je niks doet. Als je niks doet, dan haal je alleen maar onvoldoendes etc.

Mocht je meer willen/moeten weten dan mag je het me altijd vragen.

Met vriendelijke groeten,

Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 15:29
Juuth
Juuth is offline
Hoi Jill,

Kijk eens op www.accountancyevent.nl. Misschien is het wat voor je! Op het Accountancy Event 2011 ervaar je hoe het is om accountant te zijn. Je volgt workshops, maakt kennis met accountants uit de praktijk en krijgt een uitdagend vraagstuk te maken. Het is 16 april op de Hogeschool Utrecht en dit is natuurlijk dé uitgelezen mogelijkheid om vragen te stellen.

Groetjes,
Judith
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ik twijfel tussen MER Bedrijdskunde en Accountancy
almere93
0 01-09-2012 19:06
Studeren Welke studie?
Captured2
16 27-01-2009 19:08
Algemene schoolzaken Accountancy.. Saai of interessant??
MissAmanda
7 08-05-2004 18:12
Algemene schoolzaken Psychologie/Accountancy????
state_of_mind
9 02-05-2004 21:24
Algemene schoolzaken Rechten of accountancy?
AK-47
44 27-08-2003 17:13
Algemene schoolzaken Accountancy?
Bartje
1 24-07-2002 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.