Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2017, 19:02
Abby.
Abby. is offline
Thais besteld
Advertentie
Oud 22-04-2017, 19:14
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Asperges <3 met ham, ei, krieltjes en botersaus. (Ik had de botersaus gemaakt met boullion van het asperge kookvocht en ik wil er graag mee trouwen, zo lekker )
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 22-04-2017, 19:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kabeljauw met rucola olie en doperwten risotto!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-04-2017, 00:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had kip siam gemaakt, omdat mijn bosuien dood lagen te gaan, niet zozeer omdat ik er heel erg trek in had. Maar wel restjes in de vriezer
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 23-04-2017, 18:46
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Vandaag dus pastelon (Puertoricaanse lasagne) gegeten. Lekkerrrrrrrr. En pasteitjes met tonijnvulling. 😊
__________________
Forumnist.
Oud 23-04-2017, 19:32
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Aspergesoep van de restjes asperges van gisteren.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 24-04-2017, 02:12
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als ik hier lees, vraag ik me wel eens af of jullie allemaal gek zijn op koken. Ik vind er echt geen kut aan en zoek meestal dingen uit die snel klaar zijn en weinig afwas hebben. Maar de dingen die ik hier lees, lijken mij echt een hele hoop moeite en ik snap echt niet dat je daar altijd zin in hebt. Waarom vreet niemand gewoon een tosti ofzo
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-04-2017, 03:02
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ik had kip siam gemaakt, omdat mijn bosuien dood lagen te gaan, niet zozeer omdat ik er heel erg trek in had. Maar wel restjes in de vriezer
Ik las 'bosuilen'
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Oud 24-04-2017, 07:07
Verwijderd
Ik eet al drie dagen een hartige taart van spinazie, asperges (idd), walnoten, parmezaanse kaas en mozzarella. Ik had niet voldoende boter voor het deeg en heb dus maar wat olijfolie toegevoegd wat de smaak alleen maar ten goede kwam.
Oud 24-04-2017, 07:09
Verwijderd
Citaat:
Als ik hier lees, vraag ik me wel eens af of jullie allemaal gek zijn op koken. Ik vind er echt geen kut aan en zoek meestal dingen uit die snel klaar zijn en weinig afwas hebben. Maar de dingen die ik hier lees, lijken mij echt een hele hoop moeite en ik snap echt niet dat je daar altijd zin in hebt. Waarom vreet niemand gewoon een tosti ofzo
Meestal kook ik 2 keer per week gewoon een grote hoeveelheid waar ik dan ook een deel van invries. Superhandig, want als ik dan savonds wil doorwerken hoef ik niet meer te koken. En het is ook goedkoop . Natuurlijk heel af en toe weleens een tosti, maar ik probeer toch wel zoveel mogelijk gezonde dingen te eten :hippie:
Oud 24-04-2017, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Als ik hier lees, vraag ik me wel eens af of jullie allemaal gek zijn op koken. Ik vind er echt geen kut aan en zoek meestal dingen uit die snel klaar zijn en weinig afwas hebben. Maar de dingen die ik hier lees, lijken mij echt een hele hoop moeite en ik snap echt niet dat je daar altijd zin in hebt. Waarom vreet niemand gewoon een tosti ofzo
Nou post ik hier zelden, maar toch even reageren. Ik vind koken best leuk. En ik vind een tosti geen avondmaaltijd dus zal dat nooit eten als avondmaaltijd.

Veel kost ook veel minder tijd als jij er nu van maakt. Zelf pesto maken ging het bijvoorbeeld een tijdje geleden over. Maar als je de juiste ingrediënten hebt, is dat echt één minuut werk. Je gooit alles in de keukenmachine, zet hem aan, en je bent klaar

Ik maak ook wel eens beef rendang. Dan marineer ik het vlees de avond er voor en ligt het 24 uur in de koelkast. Maar ben ik dus niet 24 uur bezig hè en de volgende dag moet het zeker 3 uur sudderen, misschien wel langer. Maar dan ben ik niet 3 uur of langer bezig dat zet ik aan en als het suddert loop ik weg en check om het half uur even hoe het er bij staat, wat extra water er bij en klaar.

Maar goed, ik vind het dus niet erg als koken een half uurtje duurt. Liever niet iedere dag maar ach.

Voor de afwas heb je een vaatwasser
Oud 24-04-2017, 09:23
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Tosti is voor mij ook geen avondeten

Een keer luxe broodjes zelf beleggen telt dan weer wel vind ik, doe ik ook eens in de zo veel tijd als ik geen zin heb om in de keuken te staan. Als ik zelf kook ben ik de meeste tijd kwijt aan de voorbereiding (vooral groente snijden omdat ik zelden een zak voorgesneden groente koop) en wachten (waar je in die tijd bij gebrek aan een vaatwassen prima de afwas kunt doen )

Koken hoeft helemaal niet veel tijd te kosten, ook niet als je amper pakjes, zakjes en/of potten met sauzen gebruikt en dan ga ik liever voor een maaltijd waar ik niet iets mis en die gezond is dan eentje waar dat wat het geval is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-04-2017, 10:45
Verwijderd
Ik heb knolselderij en kipfilet. Verder weet ik nog niet wat ik ermee ga doen
Oud 24-04-2017, 11:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Als ik hier lees, vraag ik me wel eens af of jullie allemaal gek zijn op koken. Ik vind er echt geen kut aan en zoek meestal dingen uit die snel klaar zijn en weinig afwas hebben. Maar de dingen die ik hier lees, lijken mij echt een hele hoop moeite en ik snap echt niet dat je daar altijd zin in hebt. Waarom vreet niemand gewoon een tosti ofzo
Wat Wolter en Jood zeggen ja plus als je maar vaak genoeg kookt en er een beetje structuur in hebt (wat het langst op het vuur moet eerst, en de rest daarna) gaat het echt heel makkelijk en vlot
Oh en vorige week had ik 3 dagen echt 0 zin in koken en heb ik besteld dus ik kook heus echt niet altijd.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 24-04-2017, 11:29
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Ik vind koken erg leuk. De pastelon die ik zaterdag maakte, kostte mij zo'n drie uur actieve tijd (maar het was de eerste keer, volgende keer kan dat veel sneller) en de pasteitjes gisteren ook minstens twee uur. Maar dat vind ik dan een leuke bezigheid. Geslaagd iets lekkers koken geeft mij dan weer zin om af te wassen meteen. Maar normaal gesproken doet m'n vriend de afwas en ik het koken.

Als ik geen zin heb om te koken, is het iets uit de vriezer of voorgesneden/voorgekookte ingrediënten. In vijf minuten klaar.
__________________
Forumnist.
Oud 24-04-2017, 11:31
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Vaatwasser for life
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 24-04-2017, 11:34
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Hier geen plek voor helaas.

Of het moet in het washok. Boven.
__________________
Forumnist.
Oud 24-04-2017, 11:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou mijn linkerbeen geven voor een vaatwasser ja

Maar thanks voor jullie uitleg, uit dit topic haalde ik namelijk dat iedereen elke dag fanatiek staat te koken en allemaal ingewikkelde shit maakt, maar dat valt dus wel mee
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-04-2017, 11:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik zie ook een beetje op tegen potentieel verhuizen naar een apartement zonder vaatwasser optie.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 24-04-2017, 12:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nooit in een huis gewoond met een vaatwasser

Ik heb altijd ruim een half uur om te koken voor mijn vriend thuiskomt om te eten dus meestal tijd zat om iets te maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2017, 12:48
Verwijderd
Een vaatwasser is goedkoper
Oud 24-04-2017, 13:02
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dan met de hand afwassen? En jij gelooft dat?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 24-04-2017, 13:12
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb sinds een maand een afwasmachine en vind het HEERLIJK!!!

Vanavond eten we zelfgemaakte gehaktballen met sajoerboontjes en couscous.... niks ingewikkelds Phoebe
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 24-04-2017, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Dan met de hand afwassen? En jij gelooft dat?
Dat kan je vrij eenvoudig zelf meten en heeft niets met geloven te maken. Het kost veel minder water en het verwarmen van water is met een klein element efficiënter dan in een ketel.
Oud 24-04-2017, 13:18
Verwijderd
En dat is nog afgezien van de achterlijke hoeveelheid tijd die handmatig afwassen kost in vergelijking met een vaatwasser. En met de hand afwassen moet vaak dagelijks en dan moet je alsnog een volle bak water gebruiken, hier zet ik de vuile vaat er (zonder voorspoelen uiteraard, mensen die hun vaat voorspoelen zijn fucking raar) gewoon in en soms pas 3 a 4 dagen later draai ik een machine.
Oud 24-04-2017, 13:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik gebruik een teiltje en ben in tien minuten klaar met afwassen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2017, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik een teiltje en ben in tien minuten klaar met afwassen.
Dus je kookt iedere dag, sterker nog, als je vriend thuiskomt staat het eten al klaar op tafel, én je doet de afwas? Hij zet zeker het vuilnis buiten?

Iedere dag tien minuutjes is meer dan 60 uur per jaar. En dat zijn uren uit je vrije tijd. Luxe uren. Je moet uiteraard helemaal zelf weten wat je doet maar als ik dit combineer met posts van vroeger dat je minder wilde werken en zo, dan snap ik het niet zo
Oud 24-04-2017, 13:30
Verwijderd
En de vaatwasser inpakken gaat vanzelf; direct alles erin. En uitpakken doe ik als het koffieapparaat of de waterkoker warm aan het worden is.
Oud 24-04-2017, 13:40
Verwijderd
Wij koken vrijwel elke dag, eens in de week of tien dagen bestellen we wat. Het varieert een beetje hoe ingewikkeld we koken, en hoeveel zin Jos heeft of ik heb om te koken. We hebben geen vaatwasser - er is al te weinig kastruimte en we willen niet nóg minder ruimte voor een vaatwasser.
Oud 24-04-2017, 13:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dus je kookt iedere dag, sterker nog, als je vriend thuiskomt staat het eten al klaar op tafel, én je doet de afwas? Hij zet zeker het vuilnis buiten?
Ja maar hij droogt af/zet het terug in de kast als het opgedroogd is.

Ik zou best een vaatwasser willen maar dat past niet in mijn huis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2017, 16:33
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Kapsalon van 700 kcal (rode kriel, tonijn, tzatziki, sambal, kaas, slamix)
__________________
Forumnist.
Oud 24-04-2017, 18:02
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Bietencouscous met geitenkaas en rucola. Binnen 20 minuten op tafel, Phoebe (ok, ik had wel voorgekookte bietjes uit de diepvries, maar die heb je ook gewoon in de supermarkt!)
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 24-04-2017, 18:03
neardo
neardo is offline
Kruidige kokossoep en Ierse stoofpot.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 25-04-2017, 08:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ontbijt met tosti door deze topic
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 25-04-2017, 10:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Bietencouscous met geitenkaas en rucola. Binnen 20 minuten op tafel, Phoebe (ok, ik had wel voorgekookte bietjes uit de diepvries, maar die heb je ook gewoon in de supermarkt!)
Nou, dan klínkt het gewoon ingewikkeld
Citaat:
Ontbijt met tosti door deze topic
Graag gedaan, tosti's ftw
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-04-2017, 10:31
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Nou, dan klínkt het gewoon ingewikkeld
Seriously? Vier ingrediënten worden genoemd, en dat vind je al ingewikkeld?
Oud 25-04-2017, 10:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Gevalletje 'wat de boer niet kent'
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-04-2017, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Seriously? Vier ingrediënten worden genoemd, en dat vind je al ingewikkeld?
Dan is een tosti toch ook ingewikkeld? Brood, kaas, ham en curry?
Oud 25-04-2017, 10:38
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dan is een tosti toch ook ingewikkeld? Brood, kaas, ham en curry?
Pfff inderdaad, hoe MAAK je dat in godsnaam?
Oud 25-04-2017, 11:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lasagne met verse lasagnebladen, zalm, plakken courgette, gepureerde broccoli, tomaat en saus met hüttenkäse en kaas

Ik ben vrij vandaag dus tijd zat om te maken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-04-2017, 11:24
Verwijderd
Tuinbonen met spekjes en een tartaar/steak du boeuf. Ik heb ook nog zoete aardappel liggen maar denk dat ik het bij groente en vlees houd.
Oud 25-04-2017, 11:26
Verwijderd
Ik vind trouwens het grote voordeel van een vaatwasser ook dat vaat echt weg van het aanrecht is, ook al zet je hem maar eens in de 3 dagen aan. Anders ben je toch de hele tijd dingen heen en weer aan het slepen om plek te maken tot je uiteindelijk zin hebt/genoeg vaat hebt om af te wassen.
Oud 25-04-2017, 12:00
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik maak een pastasalade vandaag
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 25-04-2017, 12:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zoek nog inspiratie voor vanavond. Ik heb een enorme luie takkedag dus het moet heel weinig werk zijn iemand suggesties?

Over vaatwassers: ik heb wel de ruimte maar helaas geen aansluiting voor een vaatwassen, anders zou ik er zeker eentje hebben! Heerlijk vind ik het als ik zelf niet af hoef te wassen!
Oud 25-04-2017, 12:10
Verwijderd
Wat voor aansluiting denk je nodig te hebben? Elektriciteit, water in, water uit en klaar. In iedere keuken aanwezig als het goed is Een beetje klusjesman heeft die aansluitingen in minder dan een uur gefixt. Hell, in minder dan een kwartier lukt denk ik ook wel als hij geen rare stunts hoeft uit te halen.
Oud 25-04-2017, 12:20
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Wat voor aansluiting denk je nodig te hebben? Elektriciteit, water in, water uit en klaar. In iedere keuken aanwezig als het goed is Een beetje klusjesman heeft die aansluitingen in minder dan een uur gefixt. Hell, in minder dan een kwartier lukt denk ik ook wel als hij geen rare stunts hoeft uit te halen.
Ik heb er niet de juiste waterdingen voor, maar laat het niet fixen omdat ik niet van plan ben om het heel lang te huren
Oud 25-04-2017, 12:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik vind trouwens het grote voordeel van een vaatwasser ook dat vaat echt weg van het aanrecht is, ook al zet je hem maar eens in de 3 dagen aan. Anders ben je toch de hele tijd dingen heen en weer aan het slepen om plek te maken tot je uiteindelijk zin hebt/genoeg vaat hebt om af te wassen.
Dit is voor mij misschien nog wel meer reden voor een vaatwasser dan dat ik niet af hoef te wassen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-04-2017, 14:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Seriously? Vier ingrediënten worden genoemd, en dat vind je al ingewikkeld?
Nou, iemand heeft mij ooit eens verteld hoe je couscous maakt en dat klonk als tyfusveel werk. Maar dat was echte Marokkaanse couscous, zei ze, dus misschien is dit anders.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-04-2017, 14:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maar verder vind ik koken gewoon een stomme bezigheid, zeker als het alleen maar voor mezelf is. Voor anderen koken vind ik namelijk best leuk.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-04-2017, 14:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan is een tosti toch ook ingewikkeld? Brood, kaas, ham en curry?
Curry
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Wat eten we vandaag? #2
Mr Soija
500 31-03-2017 17:47
Eten & Drinken Het grote "wat eet jij vanavond" Topic
Miracle
131 29-08-2006 17:42
Eten & Drinken Wat eten we vandaag? #3
Verwijderd
500 01-11-2005 17:20
ARTistiek deel 3 van vervolg verhaal!
fruitmand
3 17-12-2001 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.