Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2004, 16:36
Radio Ga Ga
Radio Ga Ga is offline
Hoi! Ik moet voor mijn pws engels een enquete uitvoeren en ik dacht misschien dat men hier mee zou kunnen helpen door deze in te vullen. Als je er geen zin in hebt, doe je het niet natuurlijk
Het is alleen zinvol als je ooit iets van Charlotte, Emily of Anne Brönte gelezen hebt. Het zijn 8 vragen, dus het kost hooguit 5 minuten. Alvast bedankt.

1) Heb je ooit iets gelezen van de gezusters Brönte? Zo ja, wat?
2) Wat voor invloed/indruk had dit op jou?
3) Heb je ooit werk gelezen, dat in jouw ogen soortgelijk gelijk is aan dat van de Bröntes? (qua thema, schrijfstijl, onderwerp bijv.) Zo ja, wat en van welke schrijver?
4) Is er een moderne schrijver of een moderne roman die volgens jou beďnvloed is door het werk van de gezusters Brönte? Zo ja, welk?
5) Denk je dat de Bröntes invloed hebben gehad op de literatuur? Evt. op welke manier?
6) Heb je ooit een verfilming gezien van één van de boeken van de gezusters Brönte? Zo ja, welke en vond je dat deze overéén kwam met het boek?
7) Heb je films gezien die volgens jou beďnvloed zijn door het werk van de gezusters Brönte? Zo ja, welk?
8) Heb je nog verder op- en aanmerkingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 18:15
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
m, ik zou je wel willen helpen, maar aangezien mijn antwoord op vraag 1 negatief is, kan ik niet meer verder doen
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Radio Ga Ga schreef op 21-04-2004 @ 17:36 :

1) Heb je ooit iets gelezen van de gezusters Brönte? Zo ja, wat?


Ja, Wuthering Heights

Citaat:

2) Wat voor invloed/indruk had dit op jou?


Nou, het was verplicht op school en we kregen m op papier en in audiovorm. En die verteller vertelde het heel spannend
Dus ik vond het wel mooi. Alleen irritant dat de familiebanden zo ingewikkeld waren. Die moest je echt vantevoren weten.

Citaat:

3) Heb je ooit werk gelezen, dat in jouw ogen soortgelijk gelijk is aan dat van de Bröntes? (qua thema, schrijfstijl, onderwerp bijv.) Zo ja, wat en van welke schrijver?


Nee.

Citaat:

4) Is er een moderne schrijver of een moderne roman die volgens jou beďnvloed is door het werk van de gezusters Brönte? Zo ja, welk?


Oef. Geen idee.

Citaat:

5) Denk je dat de Bröntes invloed hebben gehad op de literatuur? Evt. op welke manier?


Waarschijnlijk wel. Misschien op de manier van vertellen. Maar aangezien ik geen voorbeeld kan noemen van een boek dat er op lijkt kan ik hier eigenlijk ook geen mening over vormen.

Citaat:

6) Heb je ooit een verfilming gezien van één van de boeken van de gezusters Brönte? Zo ja, welke en vond je dat deze overéén kwam met het boek?


Jane Eyre. Maar ik heb t boek niet gelezen, dus kan niet vertellen of het overeen kwam.

Citaat:

7) Heb je films gezien die volgens jou beďnvloed zijn door het werk van de gezusters Brönte? Zo ja, welk?


Geen idee.

Citaat:

8) Heb je nog verder op- en aanmerkingen?
Nee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:55
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
van wuthering heights heb ik al eens gehoord, als zijnde een film dan hé, maar wist niet dat dat van pws bronte was...
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:02
alguien
Avatar van alguien
alguien is offline
pws betekent profielwerkstuk
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:13
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
oeps afgang
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 23:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wuthering Heights is van Emily Brontë
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.