Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 23:37
wouterq
Avatar van wouterq
wouterq is offline
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken, maar het lukt me maar niet.
Ik kan nergens de nederlandse vertalingen vinden van het examen onderwerp van dit jaar: cicero. Ik zoek eigenlijk naar de tekst "ad familiares 5.12.1-3"

Kan iemand mij even helpen?
__________________
trust is good, control is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2004, 13:46
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Volgens mij staat de tekst die je nu zoekt hier niet bij, maar misschien heb je er verder nog wat aan. Staan een aantal vertalingen van Cicero op de site:
http://users.skynet.be/latijn/Nederl...urs/cicero.htm
*zoekt verder*
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:53
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Dit is de site die ik zocht eigenlijk. Stond vorig jaar alles op wat ik voor mn examen nodig had. Moet je zelf maar ff kijken in hoeverre Cicero voor het examenprogramma erop staat. Succes.
http://www.xs4all.nl/~wiebeko/kt/lat...2004/index.htm

edit: nog een Cicero vertaal-site:
http://www.latijnengrieks.com/
en dan ff kijken bij cicero natuurlijk
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:45
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Krijgen jullie niet gewoon de werkvertaling van jullie docent(e)?
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:21
wouterq
Avatar van wouterq
wouterq is offline
He bedankt Silverchoise, maar deze sites had ik allemaal al gezien en hij staat nergens. Ik kon hem echt niet vinden en kan het nog steeds niet maar mot em hebben. Niemand heeft em?
__________________
trust is good, control is better
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:12
Isidorus
Je kunt natuurlijk ook je luie r..t verheffen en in de bibliotheek aanvragen:

W. Kassies,
Brieven van Cicero,
Bussum : Fibula-Van Dishoeck, 1972.
[=Fibula klassieke reeks ; 4].

Misschien parkeer ik binnenkort m'n eigen vertaling van het eindexamenpensum op het Web, op een van de bekende KT-sites

Een docent Latijn
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:33
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Isidorus schreef op 25-02-2004 @ 14:12:
Je kunt natuurlijk ook je luie r..t verheffen en in de bibliotheek aanvragen:

W. Kassies,
Brieven van Cicero,
Bussum : Fibula-Van Dishoeck, 1972.
[=Fibula klassieke reeks ; 4].

Misschien parkeer ik binnenkort m'n eigen vertaling van het eindexamenpensum op het Web, op een van de bekende KT-sites

Een docent Latijn
Die pensumteksten hebben wij gewoon in de les al verkregen, maar niet het antwoord op de bijbehorende vragen. Komen die er bij te staan?
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 16:27
Verwijderd
Geen idee wat de bijhorende vragen zijn, maar kun je die niet op de een of andere manier opzoeken? In de txten, in de bieb, op internet?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:31
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Mutant schreef op 25-02-2004 @ 17:27:
Geen idee wat de bijhorende vragen zijn, maar kun je die niet op de een of andere manier opzoeken? In de txten, in de bieb, op internet?
De tekst is inderdaad niet zo moeilijk te vinden, tenzij je lui bent. De vragen echter horen specifiek bij de methode Vita Activa en zijn dus wat moeilijker te vinden; sterker nog: helemaal niet te vinden.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:37
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Voor Grieks bestaat daar een geweldig handige site voor.

http://www.erasmuscollege.nl/~kt/Eur...rschriften.htm
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Dynamico schreef op 25-02-2004 @ 21:31:
De tekst is inderdaad niet zo moeilijk te vinden, tenzij je lui bent. De vragen echter horen specifiek bij de methode Vita Activa en zijn dus wat moeilijker te vinden; sterker nog: helemaal niet te vinden.
Maar de vragen heeft ie toch al? De antwoorden toch niet, of begrijp ik het verkeerd...
Een docent kan toch geen vragen opgeven als het antwoord niet te vinden is... dan nog, dan moet de docentenversie de antwoorden bevatten en die is altijd te bestellen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 06:10
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-02-2004 @ 00:16:
Maar de vragen heeft ie toch al? De antwoorden toch niet, of begrijp ik het verkeerd...
Een docent kan toch geen vragen opgeven als het antwoord niet te vinden is... dan nog, dan moet de docentenversie de antwoorden bevatten en die is altijd te bestellen.
Dat laatste klopt iig voor Otium Cum Dignitate, maar van Vita Activa weet ik het niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen docentenhandleiding van is, waar de antwoorden in staan.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:29
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-02-2004 @ 00:16:
Maar de vragen heeft ie toch al? De antwoorden toch niet, of begrijp ik het verkeerd...
Een docent kan toch geen vragen opgeven als het antwoord niet te vinden is... dan nog, dan moet de docentenversie de antwoorden bevatten en die is altijd te bestellen.
Klopt, mijn formulering was nogal beroerd, ik bedoelde de antwoorden op de vragen. Deze uiting richting Isidorus was trouwens meer op mezelf gericht, omdat ik de antwoorden niet heb.
Maar ik heb ze niet zo hard nodig dat ik er een boek voor ga bestellen (lees: ik ben lui en wacht liever af tot ze op internet komen ).
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:30
wouterq
Avatar van wouterq
wouterq is offline
Is er serieus door geen enkele briljante internetter een link te vinden?
__________________
trust is good, control is better
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:37
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
wouterq schreef op 26-02-2004 @ 20:30:
Is er serieus door geen enkele briljante internetter een link te vinden?
Mjah, als Engels goed genoeg zou zijn moet je ns bij t Perseus ding gaan kijken (link staat wel in t announcement topic)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Dynamico schreef op 26-02-2004 @ 14:29:
Klopt, mijn formulering was nogal beroerd, ik bedoelde de antwoorden op de vragen. Deze uiting richting Isidorus was trouwens meer op mezelf gericht, omdat ik de antwoorden niet heb.
Maar ik heb ze niet zo hard nodig dat ik er een boek voor ga bestellen (lees: ik ben lui en wacht liever af tot ze op internet komen ).
OK dan... dus ik hoef me niet druk te maken over het feit dat een docent vragen zou durven stellen waar het antwoord onvindbaar van is.
Misschien kun je proberen ze zelf op te lossen? Maar daar ben je dan wss ook te lui voor Maar als ze niet online staan, zul je wel zelf iets moeten gaan doen, denk je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 15:24
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Mutant schreef op 27-02-2004 @ 01:17:
OK dan... dus ik hoef me niet druk te maken over het feit dat een docent vragen zou durven stellen waar het antwoord onvindbaar van is.
Misschien kun je proberen ze zelf op te lossen? Maar daar ben je dan wss ook te lui voor Maar als ze niet online staan, zul je wel zelf iets moeten gaan doen, denk je ook niet?
Zo'n luie donder ben ik nou ook weer niet.
Ik maak de vragen eerst zelf, maar ik zou de antwoorden graag als nakijkhulp gebruiken.
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:21
Verwijderd
En de docent zou ze niet na willen kijken? of vergelijken met anderen in de klas? Of een docent van een andere klas vragen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-02-2004, 20:27
Dynamico
Avatar van Dynamico
Dynamico is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-02-2004 @ 20:21:
En de docent zou ze niet na willen kijken? of vergelijken met anderen in de klas? Of een docent van een andere klas vragen?
Kijk, zo nodig hoef ik het dus niet. Maar als ik het heel makkelijk van het net kon trekken, om het zo maar even te verwoorden, zou dat natuurlijk wel heel goed uitkomen...
__________________
't Kan verkeren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 17:16
gelteksten.com
gelteksten.com is offline
ehhm..... ff op gelteksten.com kijke?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:20
Luego
Luego is offline
*probeert een beetje briljant (zie boven ergens) te zijn*

onze docent heeft een site, met daarop vertalingen van de teksten en uitwerkingen van de vragen.
ze zijn gemaakt door leerlingen, en hij zegt dat hij ze nakijkt maar ik heb er wel eens een klein foutje uitgehaald.

denk dat je/jullie er wel wat aan hebt/hebben .

vertalingen
uitwerkingen van de vragen

nu staat nog niet alles er op, maar het wordt deze week weer geupdate (volgens mij) ! (SE-week gehad, men vond dat even belangrijker dan zijn vertalingen maken en mailen)


edit: en anders kun je ook de docentenhandleiding kopen.... isbn: zie ergens in dit topic

Laatst gewijzigd op 25-04-2004 om 19:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Ableton Live 7, Ableton Instruments en Ableton Suite aangekondig
Verwijderd
6 08-11-2007 22:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote boerka-topic
Love & Peace
500 22-12-2006 21:26
Games [DS] Starfox command !
Benteknol
8 05-09-2006 20:53
Muziek Remains Of the Day
]{ing
20 06-04-2005 13:00
Huiswerkvragen: Exacte vakken snelheid zwaartekracht voor het eerst vastgesteld???
Verwijderd
8 15-01-2003 07:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Informatie gezocht over MARCUS TULLIUS CICERO ...
- Praga Khan -
2 15-11-2001 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.