Oud 29-10-2018, 11:58
PGBJ
PGBJ is offline
Hoi allemaal,

Zeer binnenkort heb ik hopelijk mijn rijbewijs en aangezien ik heel veel onderweg ben, ben ik aan het kijken naar een auto.

Nu twijfel ik over kopen of private lease. Bij kopen gaat de voorkeur heel duidelijk uit naar een nieuwe auto, zelf vind ik de Ford Ka+ een erg leuke auto. Een auto leasen is ook vrij duur, maar aangezien ik 18 ben is de verzekering ook erg duur.

Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2018, 12:40
Verwijderd
Waarom niet 'gewoon' een lullig tweedehandsje voor de eerste paar jaar? Als je d'r twee APK's mee doet praat je over een afschrijving van maximaal €500-€750 op jaarbasis zonder doorverkoop, met een kleine benzineauto iets van 25/mnd aan wegenbelasting. Verzekering zal m.n. voor beginnende bestuurders duurder zijn; als je een no-claim wilt opbouwen doe je dat 't best met een reasonable tweedehands barrel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2018, 14:58
Verwijderd
Tsja, als geld geen optie is, dan koop je toch lekker een nieuwe auto. Maar aangezien je 18 bent kun je veel leukere dingen doen met dat geld. Zou zeker ook aanraden met een tweedehands te beginnen.

Private lease is gewoon geld lenen om in een nieuwe auto te kunnen rijden. Vaak is het letterlijk goedkoper (als in: veel lager rentepercentage) om dat geld te lenen bij bijvoorbeeld Freo of Moneyou. Bovendien zit je er een vaste periode aan vast et cetera. Als je per se nieuw wilt rijden en je hebt het geld er voor: koop dan gewoon.

Waarom een sterke voorkeur voor nieuwe auto? Vind dat een opmerkelijke keuze. Ik heb een leuk salaris maar koop nooit nieuw. Ook geen afgeragd barrel, altijd een auto tussen de twee en vier jaar oud. Kun je voor hetzelfde bedrag een leukere auto kopen dan een nieuwe.

[edit] geen idee hoe het trouwens tegenwoordig staat maar Ford Ka stond jarenlang bovenaan in de lijstjes van auto's met veel problemen/duur onderhoud. Ik kan het nu niet zo snel terugvinden dus wellicht valt het tegenwoordig mee. Persoonlijk vind ik het lelijke auto's.

Laatst gewijzigd op 29-10-2018 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2018, 16:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Let bij private lease op dat het vaak betaalbaar klinkt maar dat er dan weinig kilometers inbegrepen zijn. Als je meer rijdt, wordt het gauw duurder.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2018, 16:46
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Let bij private lease op dat het vaak betaalbaar klinkt maar dat er dan weinig kilometers inbegrepen zijn. Als je meer rijdt, wordt het gauw duurder.
7500/10000km is zo gehaald idd
Met citaat reageren
Oud 21-11-2018, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Hoi allemaal,

Zeer binnenkort heb ik hopelijk mijn rijbewijs en aangezien ik heel veel onderweg ben, ben ik aan het kijken naar een auto.

Nu twijfel ik over kopen of private lease. Bij kopen gaat de voorkeur heel duidelijk uit naar een nieuwe auto, zelf vind ik de Ford Ka+ een erg leuke auto. Een auto leasen is ook vrij duur, maar aangezien ik 18 ben is de verzekering ook erg duur.

Wat vinden jullie hiervan?
Ze willen over een paar jaar alle benzine en diesel auto's gaan verbieden dus ik zou een heel goedkoop tweedehands autootje nemen en gaan sparen voor een elektrische.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2018, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Ze willen over een paar jaar alle benzine en diesel auto's gaan verbieden dus ik zou een heel goedkoop tweedehands autootje nemen en gaan sparen voor een elektrische.
Wie is ze?
Wanneer is over een paar jaar precies?
Wat is je bron?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2018, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Wie is ze?
Wanneer is over een paar jaar precies?
Wat is je bron?
Anderzijds: de afschrijving op dieselauto's is de afgelopen twee jaar dramatisch toegenomen kan ik je verzekeren. Daar zijn verschillende oorzaken voor aan te wijzen die in meer of mindere mate dit hebben veroorzaakt; denk aan de schandalen rondom diesel auto's, het principe dat auto's per definitie uit binnensteden geweerd worden waarbij oude diesels natuurlijk helemaal de klos zijn, in Duitsland is weldegelijk sprake van een diesel-verbod (Dusseldorf en Stuttgart zijn de eersten, meer zullen volgen) en in België blijkt ook in hard tempo aan het omschakelen naar benzine of alternatieven te zijn, waardoor veel tweedehands diesels vanuit Duitsland en België in Nederland worden aangeboden.

De reden dat ik dit kan oplepelen is dat ik al een poos van m'n diesel probeer af te komen zonder al te veel kleerscheuren en op een gegeven moment dacht "for Fuck's sake, watskeburt dan", na een schrijnend gebrek aan reacties op een -naar ik dacht- zeer reeële vraagprijs

Laatst gewijzigd op 22-11-2018 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2018, 09:44
Verwijderd
Ja, ik weet de antwoorden op mijn vragen sowieso wel heel precies, maar ik vind het wat aanmatigend dat een dertienjarige hier een sterke mening over auto's kopen komt verkondigen Dan mag ze die echt wat beter onderbouwen.

Los van diesel:

Benzineauto's staan nu op de planning om door de Nederlandse overheid (ze) in 2030 (een paar jaar??) verboden te worden. Althans, daar streeft de overheid naar, een officieel besluit is er nog altijd niet genomen. Het regeerakkoord (bron) heeft het dan bovendien over nieuwe benzineauto's.

Voor wie nog in 2018 een nieuwe auto wil kopen, is rekening houden met dat eventuele verbod over twaalf jaar enkel op nieuwe auto's wat onnozel. Een auto is natuurlijk sowieso geen investering waar je verwacht geld aan te verdienen, specifieke uitzondering daargelaten.

Los van dat allemaal zou ik als beginnend rijder altijd een tweedehands pakken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2018, 14:13
YOungDonTHEsaus
YOungDonTHEsaus is offline
Benzineauto's zijn de beste auto ze zijn niet zo duur en ze hebben niet zo veel benzine nodig
Als ik jouw was dan zal ik en BMW 320i kopen omdat die kosten allen € 6.000,00
Met citaat reageren
Oud 23-11-2018, 19:50
Verwijderd
Nou ik heb meerdere benzineauto's gereden en ik vond de helft kut. BMW vond ik ook maar kut.

OT: Ik zou ook een tweedehands-auto kopen als beginnend bestuurder. Ik heb ook altijd tweedehands gereden en kon dan mooi óók nog op vakantie met dat ding. (Behalve in mijn zakelijke auto dan. )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2018, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Benzineauto's zijn de beste auto ze zijn niet zo duur en ze hebben niet zo veel benzine nodig
Als ik jouw was dan zal ik en BMW 320i kopen omdat die kosten allen € 6.000,00
Slechts twee keer zoveel onderhoud en de helft van de kilometers voor het blok kapot is. Goed advies joh, probeer het nog een keer...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2020, 14:35
Michaelverkerk
Michaelverkerk is offline
Een tweedehandsje kopen lijkt voordeliger als je kijkt naar de platte aanschafprijs. Bijvoorbeeld €500 voor een auto uit 1998, prima kilometerstand e.d.

Het kán goed uitpakken maar oude auto's moeten nu eenmaal vaker naar de garage, hier moet je dan ook nog een budgetje voor achterhouden. Als je pecht hebt (heb ikzelf wel gehad) ben je al je centen kwijt aan reparaties.

Zelf rijd ik nu wel in een privé leaseauto, een Kia Picanto. Bevalt heel goed.

€199 per maand, daar zijn alle kosten bij inbegrepen: onderhoud, reparatie, wegenbelasting, verzekering en dan nog bandenwissels erbij.

Laatst gewijzigd op 11-04-2020 om 16:35. Reden: Reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 08:53
lola_fabulous
lola_fabulous is offline
Tweedehands lijkt indd goedkoop, maar pakt veel duurder uit.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 10:30
Verwijderd
Kijk is bij de Rijksoverheid domeinen, die hebben vaak ook wel leuke, betaalbare autootjes.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 16:20
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Tweedehands lijkt indd goedkoop, maar pakt veel duurder uit.
Nee, hoor. Voorwaarde is wel dat je óf wat geluk hebt óf iemand meeneemt die verstand heeft van auto's. De geluksfactor kan je best beinvloeden door vooraf research te doen.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 10-08-2020, 08:43
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Kijk is bij de Rijksoverheid domeinen, die hebben vaak ook wel leuke, betaalbare autootjes.
Zonder geschiedenis...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2020, 08:45
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Een tweedehandsje kopen lijkt voordeliger als je kijkt naar de platte aanschafprijs. Bijvoorbeeld €500 voor een auto uit 1998, prima kilometerstand e.d.

Het kán goed uitpakken maar oude auto's moeten nu eenmaal vaker naar de garage, hier moet je dan ook nog een budgetje voor achterhouden. Als je pecht hebt (heb ikzelf wel gehad) ben je al je centen kwijt aan reparaties.

Zelf rijd ik nu wel in een privé leaseauto, een Kia Picanto. Bevalt heel goed.

€199 per maand, daar zijn alle kosten bij inbegrepen: onderhoud, reparatie, wegenbelasting, verzekering en dan nog bandenwissels erbij.
199 is voor mij 10x volle tank.. rij ik in een maand niet op
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-08-2020, 08:46
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Anderzijds: de afschrijving op dieselauto's is de afgelopen twee jaar dramatisch toegenomen kan ik je verzekeren. Daar zijn verschillende oorzaken voor aan te wijzen die in meer of mindere mate dit hebben veroorzaakt; denk aan de schandalen rondom diesel auto's, het principe dat auto's per definitie uit binnensteden geweerd worden waarbij oude diesels natuurlijk helemaal de klos zijn, in Duitsland is weldegelijk sprake van een diesel-verbod (Dusseldorf en Stuttgart zijn de eersten, meer zullen volgen) en in België blijkt ook in hard tempo aan het omschakelen naar benzine of alternatieven te zijn, waardoor veel tweedehands diesels vanuit Duitsland en België in Nederland worden aangeboden.

De reden dat ik dit kan oplepelen is dat ik al een poos van m'n diesel probeer af te komen zonder al te veel kleerscheuren en op een gegeven moment dacht "for Fuck's sake, watskeburt dan", na een schrijnend gebrek aan reacties op een -naar ik dacht- zeer reeële vraagprijs
42 jarige diesel hier als 2e auto, mag ik overal de stad mee in
Met citaat reageren
Oud 10-08-2020, 09:04
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
42 jarige diesel hier als 2e auto, mag ik overal de stad mee in
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 11-08-2020, 23:55
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
En extra diesel tax is ook 0 euro. Net als de belasting
Met citaat reageren
Oud 12-10-2020, 09:26
IkWilNeuken
IkWilNeuken is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Zeer binnenkort heb ik hopelijk mijn rijbewijs en aangezien ik heel veel onderweg ben, ben ik aan het kijken naar een auto.

Nu twijfel ik over kopen of private lease. Bij kopen gaat de voorkeur heel duidelijk uit naar een nieuwe auto, zelf vind ik de Ford Ka+ een erg leuke auto. Een auto leasen is ook vrij duur, maar aangezien ik 18 ben is de verzekering ook erg duur.

Wat vinden jullie hiervan?
Hier staan de goedkoopste koop-auto’s van nu. Eentje is volgens mij zelfs maar 8000 euro

https://www.goedkoopstelidmetslechtenick.nl/#

Laatst gewijzigd op 12-10-2020 om 10:35.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2020, 16:08
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Kk op met je kk reclame
Met citaat reageren
Oud 12-10-2020, 16:13
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Kk op met je kk reclame
Zoals je ziet is het al aangepast. Is al gerapporteerd. Deze mededeling heeft geen zin.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2020, 08:30
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Misschien dringt het dan ff door
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2020, 01:11
Verwijderd
Gozer is al toe aan zijn tweede auto ondertussen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2020, 01:12
Verwijderd
Citaat:
En extra diesel tax is ook 0 euro. Net als de belasting
Dit trouwens ook weer ey
Met citaat reageren
Oud 15-10-2020, 10:19
t42
Avatar van t42
t42 is offline
Citaat:
Kk op met je kk reclame
Lekker met leuke ziektes schelden...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2020, 10:19
t42
Avatar van t42
t42 is offline
Citaat:
Gozer is al toe aan zijn tweede auto ondertussen
Jappanner houd wel ff vol toch
Met citaat reageren
Oud 15-10-2020, 10:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
OMG EEN JAPPANEES
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2020, 16:36
Verwijderd
Japan heeft nooit sorry gezegd voor hun wreedheden, dus niemand zou auto's van die klootzakken moeten rijden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2020, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Lekker met leuke ziektes schelden...
Sinds wanneer is kanker leuk?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2020, 21:33
t42
Avatar van t42
t42 is offline
Citaat:
Sinds wanneer is kanker leuk?
Als je hebt gehad niet leuk...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2020, 12:22
Rubbeekb
Avatar van Rubbeekb
Rubbeekb is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Zeer binnenkort heb ik hopelijk mijn rijbewijs en aangezien ik heel veel onderweg ben, ben ik aan het kijken naar een auto.

Nu twijfel ik over kopen of private lease. Bij kopen gaat de voorkeur heel duidelijk uit naar een nieuwe auto, zelf vind ik de Ford Ka+ een erg leuke auto. Een auto leasen is ook vrij duur, maar aangezien ik 18 ben is de verzekering ook erg duur.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik zou oppassen met private lease. Ik heb hier zelf ook naar gekeken maar je zit vaak gelijk 60 maanden vast aan die auto en je mag vaak ook maar een beperkt aantal kilometers rijden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto opsporen
magnusdebaas
1 06-01-2017 23:36
Verkeer & Vervoer Eerste auto kopen
Mali
5 20-04-2012 16:22
Verkeer & Vervoer Goedkope auto kopen
Myuki
54 20-09-2009 13:53
Verkeer & Vervoer Eerste auto!
Ehren18
48 15-01-2008 14:36
Werk, Geld & Recht geld lenen
mar7
24 18-01-2007 19:34
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 08:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.