Oud 11-05-2020, 22:21
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Hoihoi,

Ik heb een klein moestuintje met wat kruiden en groenten. Nu is het mij opgevallen, dat tientallen mieren over en tussen mijn kruiden krioelen. Deze kruiden zijn o.a. basilicum, peterselie en dille. Nu weet ik niet of ik er iets tegen moet doen of dat ik ze hun gang moet laten gaan. Als ik ze ga "bestrijden" wil ik natuurlijk ook niet de kans lopen, dat eventueel gif of andere chemische middelen in de plant trekken. De planten staan namelijk in bakken...

Heeft iemand er ervaring mee? Nu ik met corona toch thuis zit, heb ik tijd om plantjes te gaan verbouwen haha.

Groetjessss
FS
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2020, 00:00
Verwijderd
Maken ze je planten echt kapot of chillen ze gewoon?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:38
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Maken ze je planten echt kapot of chillen ze gewoon?
Ze graven langs de stengel omlaag naar de wortels. Of ze iets kapot maken weet ik (nog) niet.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 19:42
Verwijderd
Miekje naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 20:09
Confused.
Confused. is offline
Citaat:
Miekje naamzoek.
Wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2020, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat?
Miekje is de nickname van een medeforummer die heel veel weet over planten en insecten. En de naamzoek is om aan te geven dat ik haar 'tag' zodat ze deze topic kan vinden
Met citaat reageren
Oud 14-05-2020, 22:22
Confused.
Confused. is offline
Citaat:
Miekje is de nickname van een medeforummer die heel veel weet over planten en insecten. En de naamzoek is om aan te geven dat ik haar 'tag' zodat ze deze topic kan vinden
Dankje voor de uitleg
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 08:27
lola_fabulous
lola_fabulous is offline
Ik weet wel dat als ze ergens op bijvoorbeeld het grind lopen (dit moet je dus niet doen in de plantenbak) dat je er kokend water overheen moet gooien. Dan gaan ze ook dood. (dit weet ik omdat ik rond mijn huis een mierenplaag heb ofzo)

Maar andere tip; zoek op welke soort het is en kijk of het schadelijk is voordat je wat doet, wel zo diervriendelijk (ja ik weet dat kokend water eroverheen gooien ook niet echt diervriendelijk is, maar wat moet, moet.)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2020, 22:15
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
ja ik weet dat kokend water eroverheen gooien ook niet echt diervriendelijk is, maar wat moet, moet.
Lol.
--
Thanks voor je reactie, ik zal er eens naar kijken
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 17:13
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ze graven langs de stengel omlaag naar de wortels. Of ze iets kapot maken weet ik (nog) niet.
/* Miekjemode='0' */
Miekjemode='1'

Mieren zijn fucking bazen en totaal niet schadelijk. Gif is eigenlijk nooit een optie, zoek het liever in planten van natuurlijke dingen waar mieren liever omheen gaan: goudsbloem, knoflook, munt, afrikaantjes, en/of bieslook.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 18:29
Verwijderd
Cultiveren mieren geen bladluis?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 21:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Check even of je plantjes toevallig geen bladluizen hebben. Mieren 'melken' bladluizen, dat wil zeggen, ze stimuleren bladluizen om honingdauw (een plakkerige vloeistof die bladluizen normaliter op de plant achterlaten) af te geven, want mieren zijn daar dol op. Als dat zo is, zijn je mieren dus een secundair probleem. Luizen zijn op veel manieren milieuvriendelijk te bestrijden, kwestie van googelen.

Ook moet je jezelf even afvragen: heb jij last van de mieren, of je planten? Want wanneer je planten gewoon blijven groeien is er natuurlijk niets aan de hand en kunnen die mieren er ook niets aan doen dat ze toevallig in de buurt van jouw planten zijn gaan wonen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 21:09
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
/* Miekjemode='0' */
Miekjemode='1'

Mieren zijn fucking bazen en totaal niet schadelijk. Gif is eigenlijk nooit een optie, zoek het liever in planten van natuurlijke dingen waar mieren liever omheen gaan: goudsbloem, knoflook, munt, afrikaantjes, en/of bieslook.
Mieren kunnen wel degelijk schade aanrichten bij planten, vooral bij kruisbloemigen (koolsoorten). Maar meestal gaan ze voor de luizen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 22:16
Struilhuik
Struilhuik is offline
Nou dacht ik even een lans te breken voor mieren, blijken het toch bontkraagjes
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 20-05-2020, 22:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Vindicatianen zijn het.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2020, 00:43
Verwijderd
Hahahahaha, elitaire kutmieren Beetje op wintersport en jezelf de corona batsen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2020, 17:14
Bee123
Bee123 is offline
Citaat:
Hoihoi,

Ik heb een klein moestuintje met wat kruiden en groenten. Nu is het mij opgevallen, dat tientallen mieren over en tussen mijn kruiden krioelen. Deze kruiden zijn o.a. basilicum, peterselie en dille. Nu weet ik niet of ik er iets tegen moet doen of dat ik ze hun gang moet laten gaan. Als ik ze ga "bestrijden" wil ik natuurlijk ook niet de kans lopen, dat eventueel gif of andere chemische middelen in de plant trekken. De planten staan namelijk in bakken...

Heeft iemand er ervaring mee? Nu ik met corona toch thuis zit, heb ik tijd om plantjes te gaan verbouwen haha.

Groetjessss
FS
Hoi,

Grote kans dat ze uit zijn op het kweken van wortelluizen op de wortels. Kun je hun uiterlijk beschrijven?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2020, 19:51
lot2007love
Avatar van lot2007love
lot2007love is offline
Citaat:
Hoihoi,

Ik heb een klein moestuintje met wat kruiden en groenten. Nu is het mij opgevallen, dat tientallen mieren over en tussen mijn kruiden krioelen. Deze kruiden zijn o.a. basilicum, peterselie en dille. Nu weet ik niet of ik er iets tegen moet doen of dat ik ze hun gang moet laten gaan. Als ik ze ga "bestrijden" wil ik natuurlijk ook niet de kans lopen, dat eventueel gif of andere chemische middelen in de plant trekken. De planten staan namelijk in bakken...

Heeft iemand er ervaring mee? Nu ik met corona toch thuis zit, heb ik tijd om plantjes te gaan verbouwen haha.

Groetjessss
FS
hey fs. mn moeder was tuinier voordat ze verpleger werd en ze zij dat ze kinderen aan het maken zijn ofz. heb ni opgelet. lots of love, lot xxx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-06-2020, 22:43
Janelle2006
Janelle2006 is offline
Ik gebruikte dit soort doosjes. Dan komt het ook niet over je gewassen heen ;-) https://partner.bol.com/click/click?...ertebestrijdin

Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2020, 15:40
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
een link om geld te verdienen noice.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.