Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2009, 22:14
lol_nl
lol_nl is offline
Het is natuurlijk een overbekend en uitgekauwd onderwerp, maar ik wil het toch aanstippelen hier.
Ik voel me net een bejaarde of een 40er die in een midlifecrisis zit als ik zeg, maar ik voel me oud en energieloos. Als ik kijk naar mijn leeftijdsgenoten en hoeveel energie zij elke dag hebben, kan ik niet begrijpen hoe ze eraan komen. De hele dag door op school super sociaal zijn, en dan thuis ook nog heel veel gedaan krijgen. Ik ben na een dag school in principe bekaf, zonder dat ik veel met andere mensen heb gepraat of wat dan ook. Vaak als ik 's ochtends wakker word voel ik me enorm suf en als ik een nacht geen slaap heb gehad (en dat komt wel eens voor - ik heb nogal snel last van slapeloosheid), dan ben ik dood.

Het lijkt soms alsof ik al bejaard word. Als ik energieloos ben klink ik in ieder geval wel bejaard als ik praat. Vandaar dat de meeste mensen mij met u aanspreken over de telefoon en veel mensen mij ook eerst met u aanspreken als ze mij voor het eerst horen en pas je gebruiken als ze me goed zien.

Ik vind het vooral zo zonde. Als je jong bent hoor je zorgeloos en vol vertrouwen door het leven te gaan. Ik dacht dat ik met mijn uitzonderlijk goede cijfers en al juist een glansrijke toekomst tegemoet ging. Maar als ik steeds weer zo futloos ben, dan wordt het niks natuurlijk. Zo word ik nooit een succesvolle yuppie met een toffe baan die dagelijks vol energie aan de bak gaat.

Ik snap niet hoe ik desondanks toch op de momenten dat het erop aankomt (tijdens proefwerken, als ik voor moet spelen voor piano) toch ineens een soort boost krijg waardoor alles supergoed gaat en de mensen om mij heen de indruk krijgen dat ik superhoogbegaafd of wat dan ook ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2009, 22:45
Zowieso
Avatar van Zowieso
Zowieso is offline
Citaat:
Ik vind het vooral zo zonde. Als je jong bent hoor je zorgeloos en vol vertrouwen door het leven te gaan. Ik dacht dat ik met mijn uitzonderlijk goede cijfers en al juist een glansrijke toekomst tegemoet ging. Maar als ik steeds weer zo futloos ben, dan wordt het niks natuurlijk. Zo word ik nooit een succesvolle yuppie met een toffe baan die dagelijks vol energie aan de bak gaat.
Misschien raak je juist zo vermoeid door deze gedachten.
Ik denk niet dat er ook maar iemand is die de hele dag superactief is en geweldig presteert. Ik ben zelf iemand die op school de hele dag heel sociaal en actief bezig is maar als ik thuis kom moet ik mezelf ook weer erg streng toespreken om weer iets nuttigs te gaan doen.
Ik denk dat het gewoon bij iedereen een beetje verschilt. Ik heb mijn 'inzakking' meestal rond 4 uur en na het eten ben ik weer actief.

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken want dan raak je je er alleen maar meer bewust van en denk je er ook last van te hebben wanneer het misschien niet eens zo is.

Just enjoy life
__________________
Hoi, ik heet Zoë en daarom gebruik ik Zowieso en niet Sowieso.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 00:01
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik geloof dat de biologische klok in de puberteit niet helemaal gelijk loopt met de maatschappelijk klok. Het ritme is verschoven naar later op de avond slapen en 's ochtends later opstaan. Dus dat kan heel goed de reden zijn dat je moe bent. Ik geloof ook dat het rond je 23e sowieso wel over moet zijn. Tegen die tijd ben je wel (bijna) afgestudeerd en kun je alsnog een snelle yup worden .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 00:03
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
oftewel ga koffie drinken s'ochtends
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 11:47
Alyssia
Alyssia is offline
Je moet ook wat gaan dóen om energie te krijgen. Als je de hele dag na school alleen maar een beetje op de bank hangt, dan werkt dat ook niet mee.

Het is niet altijd dat je energie nodig hebt om wat te doen, het is juist vaak dat je iets moet doen om energie te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 10:55
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
Je moet ook wat gaan dóen om energie te krijgen. Als je de hele dag na school alleen maar een beetje op de bank hangt, dan werkt dat ook niet mee.

Het is niet altijd dat je energie nodig hebt om wat te doen, het is juist vaak dat je iets moet doen om energie te krijgen.
dit ook ja
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 11:22
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik snap niet hoe ik desondanks toch op de momenten dat het erop aankomt (tijdens proefwerken, als ik voor moet spelen voor piano) toch ineens een soort boost krijg waardoor alles supergoed gaat en de mensen om mij heen de indruk krijgen dat ik superhoogbegaafd of wat dan ook ben.
Je bent waarschijnlijk gewoon iemand die ook vooral mentaal geprikkeld moet worden.

maar:

je voedselinname beter verspreiden over de dag en sowieso beginnen met een energierijk ontbijt en eventueel een bak koffie.
jezelf een goed en vast slaapritme aanmeten (pak gewoon 7,5/8 uur per dag, niet minder en vooral niet meer).
bewegen. een half uurtje per dag hardlopen (een kwartiertje knallen kan ook) heeft al veel nut m.b.t. fit voelen.
ga vaker naar buiten -> frisse lucht.
zorg voor een redelijk koele omgeving, bij hoge temperaturen kak je in.

etc.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 11:25
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
en eventueel een bak koffie.
Jij bent echt pro koffie, hè
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 11:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Jij bent echt pro koffie, hè
valt het op?

aamof, ik ga maar weer eens een bakkie pakken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 12:47
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
koffie <3
__________________
Yoloswag 420
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 12:57
Streep
Avatar van Streep
Streep is offline
Citaat:
Ik snap niet hoe ik desondanks toch op de momenten dat het erop aankomt (tijdens proefwerken, als ik voor moet spelen voor piano) toch ineens een soort boost krijg waardoor alles supergoed gaat en de mensen om mij heen de indruk krijgen dat ik superhoogbegaafd of wat dan ook ben.
Misschien komt die energieboost doordat je op zulke momenten een duidelijke uitdaging hebt. Je moet iets voor mekaar krijgen, dus ga je ervoor. Tenminste, daar heb ik zelf wel eens 'last' van..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 14:10
lol_nl
lol_nl is offline
Thanks mensen.

Ik drink nooit koffie. Misschien ga ik het eens proberen .

En verder is het een kwestie van de juiste prikkels vinden. Maar dat is lastig !!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Calorieen
.OneMoreTime
11 12-02-2011 15:13
Lichaam & Gezondheid Energie
Halflight
6 06-11-2005 08:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO, energie]
vraagjuh
4 09-02-2005 22:38
Levensbeschouwing & Filosofie Actie-reactie
Krirby
54 02-09-2004 00:15
Liefde & Relatie Praten helpt volgens mij niet meer...
Verwijderd
23 08-03-2004 18:38
Psychologie Nachtmerries
fruitvliegje
12 07-10-2003 09:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.