Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 10:40
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik kwam hierop omdat ik net weer Ska-p zit te luisteren . Ik vind deze band dus echt GENIAAL, maar versta dr echt geen reet van. Is dit raar of hebben meer mensen dit? En is dit een juist een compliment voor de band of eerder een belediging?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2003, 10:45
Verwijderd
Ik heb t ook bij Watcha. Supervette muziek, maar ik versta er geen hol van. En dat is niet erg, want zolang de zanglijnen goed zijn maakt het me niet zo heel veel uit wat er gezongen wordt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:46
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
KoNiJnEnGiF schreef op 12-06-2003 @ 11:45:
Ik heb t ook bij Watcha. Supervette muziek, maar ik versta er geen hol van. En dat is niet erg, want zolang de zanglijnen goed zijn maakt het me niet zo heel veel uit wat er gezongen wordt.
Watcha heb ik het idd ook mee ja. Maar is het niet beledigend dat de teksten er voor ons eigenlijk nix toe doen?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:51
Verwijderd
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 12-06-2003 @ 11:46:
Watcha heb ik het idd ook mee ja. Maar is het niet beledigend dat de teksten er voor ons eigenlijk nix toe doen?
Aan de ene kant misschien wel. De schrijver zal er zijn best op gedaan hebben en dan is het natuurlijk jammer dat zo weinig mensen het kunnen verstaan. Maar daar kiest hij zelf ook wel een beetje voor als hij zijn teksten in t Frans schrijft. En als een band vet gevonden wordt ondanks dat de luistereraars er een deel van missen is dat misschien ook wel juist een compliment. Ik denk dat als ik de teksten van Watcha zou kunnen verstaan ik t een stuk minder leuk zou vinden eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:52
testement
Avatar van testement
testement is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 12-06-2003 @ 11:40:
Ik kwam hierop omdat ik net weer Ska-p zit te luisteren . Ik vind deze band dus echt GENIAAL, maar versta dr echt geen reet van. Is dit raar of hebben meer mensen dit? En is dit een juist een compliment voor de band of eerder een belediging?
dit is normaal
__________________
Ageless as time, change is revealed. We will rock for you!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:55
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
tja, goede tekst kan t heel goed maken,

maargoed, ik luister heel veel naar franse hiphop (Shurik'n, 3ieme oeil, fonky family) en versta daar ook geen woord van.. maar t is gewoon goed.. je voelt t.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:56
ChinoMoreno666
ChinoMoreno666 is offline
fintroll versta ik ook niet, maar is ook koel

maar eigenlijk let ik voor de rest best veel op teksten
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:56
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
ChinoMoreno666 schreef op 12-06-2003 @ 11:56:
fintroll versta ik ook niet, maar is ook koel

maar eigenlijk let ik voor de rest best veel op teksten
Ja precies, dat 2e heb ik ook, vandaar dat ik et een beetje vreemd vind .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:58
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Let nooit op de tekst, alleen wat ik toevallig versta.
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:05
cottoncandy
Avatar van cottoncandy
cottoncandy is offline
sigur rós en sin dios (spaanse crustpunk)
__________________
met melk meer mans
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:26
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Meestal versta ik ook maar de helft, dus het draait bij mij mss toch meer om de muziek dan de teksten..
Bij sommige bands is het juist weer het omgekeerde..
__________________
bla
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:47
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Sin dios is wel geinig. Maargoed 90% van de bands die ik luister zijn absoluut niet te verstaan. Bijv Converge....toch raakt t me zo hard en ik denk ook dat je dan eerder een tekstvel pakt. En da's alleen maar positief vind ik.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:49
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
ik luister vrij vaak niet naar de txt als ik het nummer voor het eerst hoor
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:05
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Geen probleem. Eén van de mooiste nummers ooit (volgens mijn uiterst bescheiden mening hoor) is in het Zweeds. En mijn Zweeds is niet echt bepaald vloeiend.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:19
Valesnendkapot
Valesnendkapot is offline
1 van mijn beste cd's is stormblast van dimmu borgir, ik ken net 3 woorden Noors. Maar ik heb de mooiste nummers gewoon door mensen die ik ken laten vertalen, omdat ik wou weten waar het over ging.

Ik luister wel meer muziek waarvan ik de tekst niet versta, niet omdat het in een andere taal staat maar omdat het gegrunt is. Soms kan je er dus echt geen hol van begrijpen, maar dit is soms ook helemaal niet nuttig. Bij black metal gaat het vaak toch maar om de sfeer, en de vocals kunnen daar ook al kun je ze niet verstaan (of juist daarom) dan toch bij dragen aan de sfeer. En de death metal die ik luister, luister ik vooral voor de gitaar. En als ik een keer een tekst wil weten kijk ik wel in het cd-boekje.

Bij veel soorten muziek maakt het dus volgens mij niets uit als je de teksten niet begrijpt. Bij muziek als die van Boudewijn de Groot wel, want die teksten is het enige boeiende eraan, maar die zijn dan meestal ook wel heel erg goed
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:20
Valesnendkapot
Valesnendkapot is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 12-06-2003 @ 21:05:
Geen probleem. Eén van de mooiste nummers ooit (volgens mijn uiterst bescheiden mening hoor) is in het Zweeds. En mijn Zweeds is niet echt bepaald vloeiend.
En welk nummer mag dat dan wel wezen?

Ik luister ook nog zweedse muziek, echte zweedse vickingen rock, Ultima Thule
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:23
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Valesnendkapot schreef op 12-06-2003 @ 21:20:
En welk nummer mag dat dan wel wezen?

Ik luister ook nog zweedse muziek, echte zweedse vickingen rock, Ultima Thule
Sörskogen - Mordet i Grottan

Het zou me echter niet verbazen als je het niet zou kennen hoor. Het is het enige nummer tot nu toe van Sörskogen, en dan ook nog eens supermoeilijk te vinden.
Sörskogen is een projectje van Mikael Akerfeldt en Dan Swano. En het is een beetje in de Damnation-stijl.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:34
Valesnendkapot
Valesnendkapot is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 12-06-2003 @ 21:23:
Sörskogen - Mordet i Grottan

Het zou me echter niet verbazen als je het niet zou kennen hoor. Het is het enige nummer tot nu toe van Sörskogen, en dan ook nog eens supermoeilijk te vinden.
Sörskogen is een projectje van Mikael Akerfeldt en Dan Swano. En het is een beetje in de Damnation-stijl.
Hmmz opeth is op zich wel in het genre wat ik leuk vind (een van de genre's ) en ook technisch enzo goed, maar op een of andere manier vind ik het iets missen. Volgens mij de overgangen tussen rustig/acoustisch en het wat brutere. Ik snap nog niet geheel waarom, maar geen 1 cd kan me echt vanaf het begin tot het eind boeien. Als dit Sörskogen nog wat uit gaat brengen zal ik wel eens gaan beluisteren. Ik houd het in mijn achterhoofd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2003, 20:38
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
ik luister eigenlijk in de eerste plaats alleen naar de muziek.

na een draaibeurt of 10 ga ik pas de teksten bestuderen

en verder alle muziek in andere talen of dialect, daar doe ik nooit zoveel moeite voor om de tekst te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:38
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
ik heb dit bij Speedska zoals Catch 22

daar versta ik af en toe een woord, omdat et zo snel gezongen word...mar het is wel zupertoffe moeziek..!
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 20:39
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
meestal let ik ook wel op de teksten, maar bij veel van de nummers versta ik er geen tering of zeer weinig van en toch luister ik er graag naar...

zoiets als

At_Least_We_re_Not_Gay_-_Marilyn_Crapson_De_Glazenjatter

versta er 3kwart niet van, maar toch klinkt 't best cool
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:15
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Valesnendkapot schreef op 12-06-2003 @ 21:34:
Hmmz opeth is op zich wel in het genre wat ik leuk vind (een van de genre's ) en ook technisch enzo goed, maar op een of andere manier vind ik het iets missen. Volgens mij de overgangen tussen rustig/acoustisch en het wat brutere. Ik snap nog niet geheel waarom, maar geen 1 cd kan me echt vanaf het begin tot het eind boeien. Als dit Sörskogen nog wat uit gaat brengen zal ik wel eens gaan beluisteren. Ik houd het in mijn achterhoofd
Ik vind die overgangen juist zo mooi, vanwege het contrast. En bijvoorbeeld Blackwater Park kan mij echt helemaal van begin tot eind boeien, voor mij is vooral die cd één grote genialiteit.

Maar ik kan je trouwens wel vertellen dat dat nummer van Sörskogen een stuk anders is dan wat Opeth normaal doet. Ken je Damnation, hun laatste cd..? In die stijl is het.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:27
FloatAZiggy85
Avatar van FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Muziek is voor mij belangrijker dan de tekst, de tekst is een leuke bijkomstigheid. Maar het geheel moet leuk klinken.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:30
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
tekst is mooi, maar het gaat uiteindelijk toch om de muziek, en er zijn zat bands waar ik helemaal niet kan horen wat er gezongen wordt die ik toch goed vind. neem the libertines met hun niet te verstane britse accent, of nog beter: sigur rós met hun verzonnen taal.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 12-06-2003 @ 21:23:
Sörskogen is een projectje van Mikael Akerfeldt en Dan Swano.
*gaat zoeken* swano en akerfeldt heerschen de pan uit



maar ik luister zoveel muziek zonder de tekst te verstaan, vind ik op zich ook niet erg, voegt soms zelfs wel wat toe aan de muziek. (vond tool altijd erg koel omdat ik die zanger amper kon verstaan en totaal niet wist waarover die zong , had altijd idee dat ze heel "mysterieuze" teksten hadden, tot ik ze eens las en dat viel best tegen, sindien vind ik tool ook niet leuk meer, doordat ik de teksten ken mist het iets wat het daarvoor wel had).


en tja, verder bands als Finntroll en summoning enzo, is wel leuk maar niet te verstaan wat ze zingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2003, 08:59
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Fantomas .

Nee maar goed. ik wil wel graag teksten verstaan. Straks zingt een of andere jan lul over hoe leuk hij het wel niet vind om bij negers hun ogen uit te pulken of hoe cool meneer hitler wel niet is en hoe graag hij hem aan zijn ballen zou willen likken.

Mass Hysteria, Watcha, Hamlet, Pleymo, Fleshfabrik vind ik dan nog wel enigzins aardig.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 09:23
Valesnendkapot
Valesnendkapot is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 13-06-2003 @ 09:59:
Fantomas .

Nee maar goed. ik wil wel graag teksten verstaan. Straks zingt een of andere jan lul over hoe leuk hij het wel niet vind om bij negers hun ogen uit te pulken of hoe cool meneer hitler wel niet is en hoe graag hij hem aan zijn ballen zou willen likken.

Mass Hysteria, Watcha, Hamlet, Pleymo, Fleshfabrik vind ik dan nog wel enigzins aardig.
Mwah, er zijn toch wel een paar NS black metal bands die wel aardige muziek maken hoor, daarvoor hoef je het niet eens te zijn met de teksten en het idee erachter.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:37
Rodegier
Avatar van Rodegier
Rodegier is offline
opzich hoef je de tekst niet te verstaan. als ik naar een nummer luister weet ik na 2 keer luisteren niet waar het over gaat, maar kan ik hem wel heel goed vinden
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:41
biep
Avatar van biep
biep is offline
dat heb ik vaak bij Manu Choa, Ska-P, Watcha en sommige stukjes uit de texten van Agresion.
ook al versta ik 't niet, 't blijft lekker.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 11:48
DaKonium
Avatar van DaKonium
DaKonium is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 12-06-2003 @ 11:58:
Let nooit op de tekst, alleen wat ik toevallig versta.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 12:19
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
tekst vind ik ook niet boeiend. het is leuk voor als je een meezing bui hebt, maar verder draait het mij vooral om de muziek. Trouwens, ik vind Flip Kowlier wel kik, en die is echt niet te verstaan...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 09:40
Anti-Schaap
Avatar van Anti-Schaap
Anti-Schaap is offline
Bij Ska-P en Shandon (Italiaans) ( )
maar ik heb het wel bij meer bands dat ik ze niet versta, omdat ze gewoon te snel of te onduidelijk zingen...
__________________
Wist je dat al?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 10:06
mainsupreme
Avatar van mainsupreme
mainsupreme is offline
aantal bands versta je niet... en zowiezo hoor je zowatn in geen enkel nummer precies alle teksten. dus enkel vreemde tale behalve enels, duits en frans vormen een groot obstakel zelfs met boekje erbij.

Finntroll dus
__________________
je ogen zijn als friese meren: dof, ondiep en grijs
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:04
we all die
we all die is offline
heheh...k vind t altijd cool om erachter te komen wat ze nou eigenlijk grunten/zingen als k t niet versta...some is de muziek er ook beter door te begrijpen...
__________________
we live for the pleasure of the diseased
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 14:23
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
ik vind het geluid toch wel het belangrijkst maar luister wel naar de teksten die er ook wel toe vind doen.
En als ik een liedje echt leuk vindga ik de lyrics opzoeken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:08
Verwijderd
podworkowi chuligani

idem.. ik vind het wel grappig
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2003, 15:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
van sigur ros versta ik ook niets.
maar het blijft erg mooie muziek.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:14
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
en van skywave heb ik alleen slechte kwaliteit mp3´s, dus dat is ook niet altijd even goed te verstaan. maar ze blijven erg leuk
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:42
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Ik versta geen reet van Sean Paul, maar tis wel vette muziek..
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:58
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
wallflower schreef op 17-06-2003 @ 16:13:
van sigur ros versta ik ook niets.
maar het blijft erg mooie muziek.
goed voorbeeld
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 16:08
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Valesnendkapot schreef op 13-06-2003 @ 10:23:
Mwah, er zijn toch wel een paar NS black metal bands die wel aardige muziek maken hoor, daarvoor hoef je het niet eens te zijn met de teksten en het idee erachter.

hmm, dan kan de muziek inderdaad wel goed zijn, maar als ik het heel erg niet eens ben met de teksten, wil ik er ook niet naar luisteren.
of bedoelde je dat niet
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:16
DaKonium
Avatar van DaKonium
DaKonium is offline
dat bedoeld ie wel volgens mij.

en daar ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:23
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
de enige band waarbij ik de tekst echt wil kennen en uit mijn hoofd leer is van my dying bride. Die teksten zijn zo ontzettend goed. Maar van alle grunts lees ik de tekst een keer en let er niet meer op.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 17:57
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
nieuwe cd van deftones versta ik ook maar voor de helft maar nog steeds wel vermakelijk evenals de franse hiphop zoals akhenaton en super saian crew waar ik geen woord van versta maar waar ik wel effe goed op los kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:01
Guybrush
Avatar van Guybrush
Guybrush is offline
What the fuck??? Dus jij impliceert hier eigenlijk dat je normaal van de muziek geniet omdat je de tekst wel verstaat en die zo goed vindt?

De tekst is wel het laatste wat me boeit, serieus. Het gaat mij echt puur om de muziek, hoe goed de melodieen zijn en hoe goed gezongen enzo. Maakt me echt geen hol uit wat 'de boodschap' is.

Een goeie tekst kan leuk zijn, maar is echt niet noodzakelijk (al hoewel een liedje met alleen maar lalalalalala ook niet cool zou zijn, maar ok).
__________________
Jack of all trades, master of none.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:18
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik hou wel van arabische groove.
en daar versta ik ook amper iets van .
Niet erg, dan zing ik een taaltje mee dat erop lijkt.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:09
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Valesnendkapot schreef op 12-06-2003 @ 21:19:
1 van mijn beste cd's is stormblast van dimmu borgir,
Dan mag je je BM collectie wel eens gaan uitbreiden
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:25
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 17-06-2003 @ 18:23:
de enige band waarbij ik de tekst echt wil kennen en uit mijn hoofd leer is van my dying bride. Die teksten zijn zo ontzettend goed. Maar van alle grunts lees ik de tekst een keer en let er niet meer op.
Die teksten zijn inderdaad veel te mooi om niet te lezen.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:29
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Ik luister toch hoofdzakelijk dance en experimentele electronica waar haast geen teksten in voorkomen! Heb t lekker makkelijk
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Auditietips!
Verwijderd
30 14-08-2015 21:15
Verhalen & Gedichten Verhaal...
DvdL
3 02-06-2010 17:37
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.