Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2006, 11:06
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Ik doe dit jaar examen en zou na de zomervakantie een jaar lang naar het buitenland gaan. Ik heb hier onwijs veel zin in, mede omdat ik best een zware periode heb gehad en het idee om lekker een jaartje weg te gaan heeft me weer helemaal opgevrolijkt. Maar, nu heb ik te horen gekregen dat ik niet mag gaan volgend jaar, omdat ik onder behandeling ben van een psycholoog. Nu vind ik dit al ontzettend jammer want ik weet nu helemaal niet meer wat ik volgend jaar moet gaan doen, ik had hier juist zo naar uitgezien. Maar wat het nog lastiger maakt is het uitleggen aan vrienden&familie. Niemand weet ervan dat ik naar een psycholoog ga en ik weet nu even helemaal niet meer wat te doen. Ik wil helemaal niet dat mensen dit weten maar hoe kan ik nou ooit uitleggen dat ik niet ga? En wat moet ik ooit volgend jaar gaan doen? En ik vind het zo oneerlijk want het gaat nu hartstikke goed met mij en ik had juist zo'n positief over volgend jaar.

Ik vind dit echt zo'n tegenslag..ik weet even helemaal niet hoe het verder moet. Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2006, 11:14
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ik zou met mijn psycholoog praten..
alleen omdat je onder behandeling staat? tis niet helemaal duidelijk waarom je dan niet mag..
en misschien heeft hij/zij een goed idee om het te vertellen? of kan je als nog een goede compromis sluiten om toch te gaan?! of misschien hulp met wat je dan kan gaan doen

kan me goed voorstellen dat dit een onwijze domper is..

succes..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:15
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 01-05-2006 @ 12:14 :
ik zou met mijn psycholoog praten..
alleen omdat je onder behandeling staat? tis niet helemaal duidelijk waarom je dan niet mag..
en misschien heeft hij/zij een goed idee om het te vertellen? of kan je als nog een goede compromis sluiten om toch te gaan?! of misschien hulp met wat je dan kan gaan doen

kan me goed voorstellen dat dit een onwijze domper is..

succes..
Je hebt een verklaring nodig van de huisarts dat je helemaal gezond ben en die wil hij niet ondertekenen...
__________________
Don't worry, be happy!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:28
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
LOLA3000 schreef op 01-05-2006 @ 12:15 :
Je hebt een verklaring nodig van de huisarts dat je helemaal gezond ben en die wil hij niet ondertekenen...
is een second opiniun een optie?
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:25
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Heb je een gedwongen behandeling dan?

Anders heb je het recht om de behandeling stop te zetten, ondanks dat het slecht is voor je eigen gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 01-05-2006 @ 16:25 :
Heb je een gedwongen behandeling dan?

Anders heb je het recht om de behandeling stop te zetten, ondanks dat het slecht is voor je eigen gezondheid.
Dat ja. Zolang je niet onder rechterlijke machtiging staat, kan niemand je dwingen. Wel jammer dat je huisarts niet meewerkt, maar misschien is een second opinion een idee inderdaad.
Maar ik zou er eerst nog maar eens goed over na gaan denken. Ik weet niet hoe goed jouw huisarts op de hoogte is van jouw situatie, maar het kan helemaal geen kwaad om zelf je situatie ook nog eens onder de loep te nemen. Misschien dat je iemand anders die je goed kent ook eens om advies kan vragen? Als ik niet zo goed weet wat ik moet doen vraag ik bijvoorbeeld om advies bij mijn vriend, moeder of vriendinnen. Zij zien dingen toch vaak op een manier waarop ik het zelf nog niet bekeken heb en dat kan heel verfrissend zijn.
Wanneer je er over uit bent wat je wil kan je altijd nog een besluit nemen. De gevolgen zijn namelijk best groot dus het kan geen kwaad om daar eens goed over na te denken.

Veel succes ermee, kan me voorstellen dat dit niet leuk (zacht uigedrukt) is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat nu?
CheyKuil
1 09-11-2015 22:57
Liefde & Relatie Mijn vriendje heeft na twee dagen al twijfels, wat nu?
k@rlijn
22 05-05-2010 18:23
Liefde & Relatie wat nu?
sweetshorty19
9 14-04-2006 08:35
Liefde & Relatie [verliefd] Wat nu?
Rerisen Phoenix
14 03-10-2003 07:40
Liefde & Relatie wat nu? please help
Verwijderd
2 07-06-2002 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.