Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2006, 19:12
Verwijderd
als iedereen hetzelfde zou denken en voelen bij een depressie was dit topic er niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2006, 20:10
Verwijderd
ik wil niet de problemen van mensen die echt hulp nodig hebben bagatelliseren, maar veel van de omschreven problemen die ook horen bij een typische depressie zijn standaard "puber-problemen" die bijna elke (gezonde) 14- tot 18-jarige ervaart.
als ik het zo lees heb ik van alle symptomen wel last of last gehad, maar zolang ik nog normaal kan/kon functioneren vind ik mezelf niet echt psychisch depressief...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 13:05
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 29-12-2006 @ 21:10 :
ik wil niet de problemen van mensen die echt hulp nodig hebben bagatelliseren, maar veel van de omschreven problemen die ook horen bij een typische depressie zijn standaard "puber-problemen" die bijna elke (gezonde) 14- tot 18-jarige ervaart.
als ik het zo lees heb ik van alle symptomen wel last of last gehad, maar zolang ik nog normaal kan/kon functioneren vind ik mezelf niet echt psychisch depressief...
Idd, ik twijfel altijd of ik nou 'depressief' ben of niet, want het is maar een woord en een oordeel. En ik vind alles wat die psycho's zeggen ook niet altijd waar, dus...
Het maakt me niet zoveel uit, maar ik vond Mystina's mening wel een beetje oppervlakkig je weet helemaal niet wat voor leven die fotj_undercover heeft... En ik begrijp wel dat je zo denkt dat sommige mensen 'graag' depressief willen zijn omdat ze dan aandacht krijgen ofzoiets, maarja... Boeiend. Vond alleen dat je snel geoordeeld had.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 13:11
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
mwoah t was meer wat ik zie bij m'n leeftijdsgenoten...
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 13:41
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wat ik wel denk over depressies is dat zo'n driekwart van de mensen die zeggen dat ze een depressie hebben geen echte depressie hebben. Ik denk dat het woord depressie veel en veel te snel word gebruikt. Als iemand zich maar een beetje kut voelt schreeuwt al iedereen het woord depressief, en dat tewijl de persoon zich alleen een beetje kut voelt. sowieso lijkt het mij heel moeilijk om te bepalen of iemand wel of niet depressief is. En het lijkt me nog veel moeilijker om voor jezelf te bepalen of je depressief bent of niet. Want mensen hebben nogal de neiging om hun eigen problemen groter te vinden dan die van de rest. En depressief zijn is de laatste paar jaar nogal een trend geworden... dus ik denk niet dat er zoveel depressiefe mensen zijn. Maar misschien heb ik het mis hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 30-12-2006 @ 14:41 :
Wat ik wel denk over depressies is dat zo'n driekwart van de mensen die zeggen dat ze een depressie hebben geen echte depressie hebben. Ik denk dat het woord depressie veel en veel te snel word gebruikt. Als iemand zich maar een beetje kut voelt schreeuwt al iedereen het woord depressief, en dat tewijl de persoon zich alleen een beetje kut voelt. sowieso lijkt het mij heel moeilijk om te bepalen of iemand wel of niet depressief is. En het lijkt me nog veel moeilijker om voor jezelf te bepalen of je depressief bent of niet. Want mensen hebben nogal de neiging om hun eigen problemen groter te vinden dan die van de rest. En depressief zijn is de laatste paar jaar nogal een trend geworden... dus ik denk niet dat er zoveel depressiefe mensen zijn. Maar misschien heb ik het mis hoor...
Klopt, heel veel mensen verstaan er iets anders onder. Er wordt ook is ook snel verwarring met een dip. Het is idd ook moeilijk omdat te bepalen, daarvoor moet je toch echt eerst naar de huisarts, die dat moet vaststellen. Ik denk dat het juist helemaal geen trend is.. Althans ik ken weinig mensen in mijn omgeving die depressief zijn. Depressief wordt vaak gezien als iets ''engs'' . En er zijn toch nog wat aardig depressieve mensen, meer dan je zelf denkt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 20:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 29-12-2006 @ 16:37 :
vind de shitlading aan welles-nietes-posts hierboven behoorlijk irritant.. een hooggehalte aan jij-kan-niet-depressief-zijn-want-je-hebt-geen-echte-reden-maar-ik-ben-het-wel-..
zo van: jij hebt het kut, maar ik nog veel kutter want ik ben pas écht depressief..
Inderdaad ja. Hoe kun je überhaupt op een forum oordelen of iemand wel of geen depressie heeft. Laat dat lekker de huisarts doen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:25
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Queasy schreef op 30-12-2006 @ 15:36 :
Klopt, heel veel mensen verstaan er iets anders onder. Er wordt ook is ook snel verwarring met een dip. Het is idd ook moeilijk omdat te bepalen, daarvoor moet je toch echt eerst naar de huisarts, die dat moet vaststellen. Ik denk dat het juist helemaal geen trend is.. Althans ik ken weinig mensen in mijn omgeving die depressief zijn. Depressief wordt vaak gezien als iets ''engs'' . En er zijn toch nog wat aardig depressieve mensen, meer dan je zelf denkt.
Ik denk dat er dan wel ongeveer evenveel depressieven (?) zijn als je denkt, want sommigen houden dat alleen voor zichzelf. En dat zullen er mss net zoveel zijn als die nep-depressieven.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 13:27
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
waarbij ik denk dat mensen die al (een paar keer) eerder depressief zijn geweest, wel kunnen oordelen of ze weer depressief zijn of niet...
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 15:42
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Mystina schreef op 31-12-2006 @ 14:27 :
waarbij ik denk dat mensen die al (een paar keer) eerder depressief zijn geweest, wel kunnen oordelen of ze weer depressief zijn of niet...
Ik weet niet. Ik heb heel vaak meegemaakt dat mensen die zeggen dat ze depressief zijn dat eigenlijk niet zijn. Als je depressief bent zie je de realiteit anders, dat is een van de kenmerken van depressie. Ik weet niet of je dan zelf kunt oordelen of je depressief bent of niet. Ook al heb je het meerdere keren meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
deleugen schreef op 31-12-2006 @ 14:25 :
Ik denk dat er dan wel ongeveer evenveel depressieven (?) zijn als je denkt, want sommigen houden dat alleen voor zichzelf. En dat zullen er mss net zoveel zijn als die nep-depressieven.
nep-depressief, denk jij echt dat er heel veel mensen nep-depressief zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Queasy schreef op 31-12-2006 @ 17:08 :
nep-depressief, denk jij echt dat er heel veel mensen nep-depressief zijn?
in principe maakt het niet uit ofje echt of "nep"depressief bent, je voelt je kut en er moet iets aan gedaan worden. klaar
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 13:27
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
Queasy schreef op 31-12-2006 @ 17:08 :
nep-depressief, denk jij echt dat er heel veel mensen nep-depressief zijn?
Ja, als je kijkt naar alle mensen waarvan niet 'bekend' is dat ze depri zijn en hoeveel er 'niet echt' depres zijn, dan wel ja.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 13:27
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 31-12-2006 @ 20:53 :
in principe maakt het niet uit ofje echt of "nep"depressief bent, je voelt je kut en er moet iets aan gedaan worden. klaar
moet? mss wil je dat helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 15:02
Verwijderd
Citaat:
deleugen schreef op 01-01-2007 @ 14:27 :
moet? mss wil je dat helemaal niet
idd!, of je wilt het niet erkennen..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 15:06
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Vraagje..


wanneer vinden jullie dat iemand depressief is?
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 16:00
hellebel
Avatar van hellebel
hellebel is offline
Dat is toch gewoon een diagnose die door een arts gesteld kan worden? 'Vinden' lijkt me niet zo van toepassing.
__________________
HEY DIKKE TIETEN
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 16:04
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
toch oordelen mensen ook of ze iemand depressief vinden of niet....
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
deleugen schreef op 01-01-2007 @ 14:27 :
moet? mss wil je dat helemaal niet
dan wentel je jezelf toch lekker in zelfmedelijden, maar val er dan ook niemand mee lastig
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 18:35
deleugen
deleugen is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 01-01-2007 @ 18:30 :
dan wentel je jezelf toch lekker in zelfmedelijden, maar val er dan ook niemand mee lastig
Als je dat doet dan val je er toch niemand mee lastig?

En over het vaststellen van een depressie; die zogenaamde artsen hebben ook niet altijd gelijk. Maar waarom zou je zoiets willen benoemen, het gaat er toch om of je weet hoe je je voelt? En of je daarmee om kan gaan of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 19:42
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 01-01-2007 @ 18:30 :
dan wentel je jezelf toch lekker in zelfmedelijden, maar val er dan ook niemand mee lastig
Dat vind ik te makkelijk gezegd..
sommige mensen vinden dat moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 19:53
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Citaat:
Queasy schreef op 01-01-2007 @ 20:42 :
Dat vind ik te makkelijk gezegd..
sommige mensen vinden dat moeilijk.
inderdaad... sommige mensen willen bijv ook gewoon veel praten ofso.. nouja ik kan t niet uitleggen maar.. wat ik vaak heb is dat ik mensen niet wil lastigvallen met m'n dingen en wel behoefte heb om te praten... nu doe ik dat gewoon op dit forum maar t was wel anders...
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 21:00
Verwijderd
Waar trek je de grens tussen wel- en niet depressief zijn dan?

de·pres·sief (bn.)
1 aan een depressie lijdend
2 neerslachtig


neer·slach·tig (bn.)
1 zo somber dat men niets meer uitvoert => depressief, depri, down, gedeprimeerd



In feite zou dit betekenen dat maar erg weinig mensen écht depressief zouden zijn. Je doet er altijd iets mee, of je het nu wilt oplossen, of niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 22:21
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
ik persoonlijk ben nog nooit echt depressief geweeest, ik ben wel al eens afgewezen, maar nooit depressief geweest... toch niet dat ik weet.
Maar ik denk wel dat mensen van mijn leeftijd depressief kunnen worden wat liefdesproblemen betreft hoor!
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 23:26
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
mwoah.. toch VIND ik dat dat iets anders ligt enzo... k weet niet helemaal hoe ik het jullie duidelijk kan uitleggen eigenlijk, ik heb het hierboven al een s geprobeerd en dat pakte ook niet goed uit...
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 23:31
Verwijderd
en ik val maar weer es in herhaling..

voor ieder mens zijn er andere oorzaken van een depressie.. bij de een kan een probleem waar een ander zo mee kan dealen tot een depressie lijden, en vaak is het ook een samenloop van dingen..

oftewel: niemand kan zeggen of een bepaalde gebeurtenis of een bepaald gevoel aanleiding kan zijn voor een depressie of niet, dat hangt helemaal van de persoon af..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Mystina schreef op 01-01-2007 @ 20:53 :
inderdaad... sommige mensen willen bijv ook gewoon veel praten ofso.. nouja ik kan t niet uitleggen maar.. wat ik vaak heb is dat ik mensen niet wil lastigvallen met m'n dingen en wel behoefte heb om te praten... nu doe ik dat gewoon op dit forum maar t was wel anders...
Jap idd, je wilt mensen niet lastig vallen, maar eigenlijk heb je wel de behoefte om te praten.. En lang niet iedereen durft naar de huisarts te gaan..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:55
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Ik moet zeggen dat ik het virj nutteloos vind om naar ene huisarts te gaan. Ik heb 3 jaar lang met pijn rondgelopen. 'ja ja stress en blablabla...' nou dat was het dus NIET.. stomme artsen...
*nee.. ik bezoek geen huisartsen meer*
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:10
Verwijderd
wat ik bedoel met lastig vallen is de hele tijd klagen en zeiken en geen hulp of tegenspraak willen accepteren... daar word ik nou depressief van
ergens mee om leren gaan is er iets aan doen, praten is er iets aan doen, maar als je niks van anderen wil aannemen dan moet je ook niet tegen hn praten, want dan s het lastig vallen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie wat moet ik met deze situatie?
grandmommy
13 11-07-2004 09:35
Psychologie Burn-out en/of depressie.
Verwijderd
12 07-12-2003 16:33
Psychologie Durf jij “real life” contact aan te gaan via dit forum?
idmind
53 06-05-2003 18:37
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Psychologie 11 tips om beter met je depressie om te gaan
Snippie
44 19-01-2003 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.