Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2009, 13:12
LoorAn
Avatar van LoorAn
LoorAn is offline
Ik háát foto's van mezelf. ik durf er nooit op en ik heb van die vriendinnen die elke seconde op de foto willen. Ik ben niet lelijk en heb een sociaal leven, maar dit is gewoon iets raars van mij.
Er hebben vaker mensen tegen mij gezegd dat ik modellenwerk moet doen, alleen weten ze niet dat ik nooit op de foto wil!
Ik leef een goed leven en ik ben nu een stuk minder onzeker dan vroeger, maar toch wil ik geen foto's of filmpjes van mezelf zien,
omdat ik er dan zo stom opsta en het valt me alleen maar tegen.
op hyves heb ik dan ook een tekening vanpaint van een kuiken, haha,
en er posten allemaal mensen dat ik een foto van mezelf moet laten zien.
dit wil ik gewoon niet.
ik ben trouwens een meisje van 16.

help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2009, 19:27
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
als je het mij vraagt schaam je je voor je foto's en ben je bang dat andere mensen vinden dat je er stom opstaat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 19:46
Verwijderd
Beter maak je je er niet zo druk om, dat scheelt een hoop
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 16:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Een heuse fotofobie hebben is heus net zo van: doe normaal, je stelt je aan! Wat wel veel mensen denken overigens.
De enige manier om ervan af te komen is juist datgene waar je zo vreselijk bang voor bent: gewoon doen! Ook al is het zo moeilijk of spannend of eng; op een andere manier kun je er niet af komen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 10:44
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik denk dat je gewoon onzeker bent over jezelf. Want een foto is niet meer dan een afdruk van de werkelijkheid. Je bent niet gewend om jezelf zo te zien maar voor andere mensen is de foto helemaal niet stom omdat ze wél gewend zijn om jou zo te zien. Jij hebt een bepaald beeld van jezelf in je hoofd dat niet overeen komt met de werkelijkheid. Accepteer gewoon dat jij er zo uitziet en je 'fobie' is weg. Mensen kijken al heel de dag naar je, dus een foto maakt echt niks uit.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 22:26
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat Volk zegt, je bent niet gewend jezelf te zien zoals anderen je zien. Als je nou eens een paar extreem lelijke fotos of filmpjes van jezelf opzoekt en die een paar keer opnieuw stevig bekijkt dan raak je eraan gewend en is er niks engs aan en kun je ook wel lachen om hoe stom je soms op de foto staat. Want we staan allemaal vaak stom op de foto. Ik kan het weten, ik heb regelmatig mijn ogen dicht.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 10:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Foto's kunnen heel vervelend zijn. Ik ben er overheen gekomen toen ik opnamens van mijn eigen stem hoorde. Toen vielen die foto's opeens wel mee 'christus,' dacht ik, 'en met DIE stem ga ik een carriere willen opbouwen? '
Maar casettebandjes zijn ook maar casettebandjes. En het is wel hoe anderen mij horen en die vinden dat niet gek.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 17:06
jjohan
Avatar van jjohan
jjohan is offline
ga eens lekker gezelig met de digitale camera van je ma of van iemand anders een middagje foto's maken. dit kan in je eentje want op elke camera zit een timerfunktie
dan zoek je de leuke eruit en die geef je aan je vrienden. dan hoefen hun er zelf geen van je te maaken die jij tog stom vind

wil je hem nog leuker hebben dan kan je hem natuurlijk altijd nog bewerken als je een beetje verstand van computers hebt.
__________________
Wat kijk jij nou?

Laatst gewijzigd op 03-12-2009 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 18:08
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
De meeste mensen denken dat ze stom op foto's staan, ik ook, maar ik hecht er niet te veel waarde aan.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 21:03
Verwijderd
Nou post eens een foto, kunnen wij hem keuren
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 20:16
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik háát foto's van mezelf. ik durf er nooit op en ik heb van die vriendinnen die elke seconde op de foto willen. Ik ben niet lelijk en heb een sociaal leven, maar dit is gewoon iets raars van mij.
Er hebben vaker mensen tegen mij gezegd dat ik modellenwerk moet doen, alleen weten ze niet dat ik nooit op de foto wil!
Ik leef een goed leven en ik ben nu een stuk minder onzeker dan vroeger, maar toch wil ik geen foto's of filmpjes van mezelf zien,
omdat ik er dan zo stom opsta en het valt me alleen maar tegen.
op hyves heb ik dan ook een tekening vanpaint van een kuiken, haha,
en er posten allemaal mensen dat ik een foto van mezelf moet laten zien.
dit wil ik gewoon niet.
ik ben trouwens een meisje van 16.

help
Dat je foto's van jezelf zo enorm haat, betekend dat je jezelf niet helemaal accepteert. En dat is heel moeilijk, jezelf helemaal accepteren. Maar je komt op een gegeven moment op een punt en dan denk je, zo ben ik, en zo moet ik de rest van mijn leven leven. En zo is het ook. Je kan maar beter een beetje blij met jezelf zijn, dan maak je jezelf blij, en dan maak je anderen blij. Bovendien vind ik dat mensen die zeker van zichzelf zijn (gewoon zeker, niet zo overdreven dat ze elke minuut foto's willen maken) hele mooie mensen. Mensen die trots op zich zelf zijn hebben een bepaalde blik in hun ogen vind ik, wat ze heel erg mooi en speciaal maakt.

Een vriend van me zit op theater, en hun moesten eens een oeffening doen. Ze moesten filmpjes van zichzelf opzoeken. En ze moesten er net zolang naar kijken tot dat ze niet meer rood werden en/of weg keken. Ze moesten het filmpje net zo vaak zien tot dat ze er naar konden kijken en denken; dit ben ik, en ik schaam me niet voor mezelf.
Misschien ook een tip voor jou. Zoek foto's op, filmpjes, en er gewoon naar kijken. Gewoon doen meid, zoals miekjuh ook al zei.
__________________
mijn handtekening
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat Saai Zeg #37
Dark Phoenix
500 14-10-2007 21:56
Lichaam & Gezondheid Ervaringen met Roaccutane
Methuselah
500 17-01-2007 11:41
Psychologie Het Grote Steekwoorden Topic #6
Miracle
499 25-07-2003 17:46
De Kantine Met welke problemen zit je nu? Maak een lijstje...
Evil creature
147 22-07-2003 09:57
Psychologie Het grote steekwoordentopic # 5
Quiana
500 15-06-2003 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.