Oud 28-06-2006, 00:51
timvl
timvl is offline
Hallo

Ik heb nu al sinds een jaar een bijbaan als vakkenvullen bij een supermarkt, maar omdat ik steeds minder er kan werken (wordt te oud, ben nu 18) wil ik er voor de vakantie nog een 2de bijbaan erbij.
Bij de supermarkt werk ik nu vooral doordeweeks op sommige dagen alleen savonds en zaterdags de hele dag.

Nu kan ik misschien via een uitzendbureau aan een 2de bijbaan komen als orderpicker met flexiebele werktijden voor doordeweeks.

1. Lijkt jullie het verstandig om dit aan te nemen, daar ik maar steeds 2 weken van te voren weet wanneer ik de volgende week bij de super moet werken.

2. Hoe zit dat met het geld. Ik weet dat als je via een uitzendbureau werkt, het bureau ook een deel van je loon krijgt. En hoe zit dat met belastingen en heffingskortingen enzo.
Wil niet dat ik later zoveel belasting ofzo moet betalen over de 2 banen, dat ik er aan het einde niks meer van over houdt.

Groeten en bedankt, Tim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2006, 09:07
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Over eerste punt kan ik weinig zeggen, dat moet ieder voor zich bekijken ook ivm met school etc.

Zelf heb ik wel heel lang 2 baantjes gehad.

Dus over punt 2 kan ik wel wat zeggen.

Loonheffingskorting krijg je maar op 1 van de 2 baantjes. Over het andere salaris moet je dus belasting betalen. Deze belasting kun aan het eind van het jaar gewoon terugvragen. Er is wel een limiet aan wat je mag verdienen, maar daar kom je niet zo heel makkelijk overheen.

Het is dus misschien handig om de loonheffingskorting daar te doen waar je de meeste uren/totaal salaris hebt. Want dat geld krijg je meteen en het geld wat je terug kan vragen is welliswaar dan een paar 100 euro, maar je moet er vaak wel lang op wachten.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:40
Verwijderd
Wat Bellyn zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 16:10
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Je mag dacht ik 5500 verdienen en die loon heffing dat is nog wel redelijk wat vind ik... maar aan het eind van het jaar krijg je ook een leuk bedrag terug! Maar het is dacht ik ook zo dat waar je het meest verdiendje je loon heffingskorting moet aanvragen of is het makkelijkst...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 21:29
jaop
jaop is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 28-06-2006 @ 16:10 :
Je mag dacht ik 5500 verdienen en die loon heffing dat is nog wel redelijk wat vind ik... maar aan het eind van het jaar krijg je ook een leuk bedrag terug! Maar het is dacht ik ook zo dat waar je het meest verdiendje je loon heffingskorting moet aanvragen of is het makkelijkst...
klopt als een bus
__________________
op zoek naar thuis of vakantiewerk ??? [url]http://www.getget.nl/werk.html[/url]
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 14:50
Kevin_NBR
Kevin_NBR is offline
Hoeveel mag je onder de 18 bijverdienen ?
__________________
Mvg ;)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Kevin_NBR schreef op 06-07-2006 @ 14:50 :
Hoeveel mag je onder de 18 bijverdienen ?
Hoe bedoel je? Je mag verdienen wat je wil (en kan).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 00:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Kevin_NBR schreef op 06-07-2006 @ 14:50 :
Hoeveel mag je onder de 18 bijverdienen ?
Citaat:
Katje schreef op 06-07-2006 @ 15:19 :
Hoe bedoel je? Je mag verdienen wat je wil (en kan).
@ Katje: Dat is niet waar, wanneer je meer als 1000 euro per 3 maanden (onder de 18) verdiend krijgen je ouders geen kinderbijslag meer. Je mag meer verdienen ja maar verstandig lijkt me dat niet. In Juli, Augustus en September mag je nog eens 1000 euro extra verdienen. Let op het gaat per kwartaal en niet zoals bij studiefinanciering per jaar!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 09:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een uitzendbureau krijgt niet een gedeelte van jouw loon. Je bent wel duurder voor een werkgever, want hij betaalt het uitzendbureau voor het feit dat zij jou leveren. Daar bestaan uitzendbureaus van.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren MBO opleiding, naar havo terug?
MateBrah
6 26-06-2014 16:18
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 09:49
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 21:06
Liefde & Relatie Relatie met ouders.
Malossi
29 16-07-2008 00:39
Werk, Geld & Recht Thuiswerk
ook hallo
9 14-03-2006 20:20
Algemene schoolzaken het studentenleven
*sunrise1986*
82 26-01-2006 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.