Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Welk Logo vinden jullie het mooist.
49 96.08%
2 3.92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2008, 11:26
achterhoeker16
Avatar van achterhoeker16
achterhoeker16 is offline
Hallo

Ik wil jullie tips geven om als je 16 bent en een zaak wilt beginnen wat je dan het beste kan doen.
Want ik heb zelf ook een online shop met een kameraad.

1. Richt een V.O.F op en geen B.V.(V.O.F is zonder notarissen)

2. Bedenkt een logo.

3. Richt een zaak op waar je denkt dat je winst maakt en geen verlies.

4. meld je aan bij Kvk(kamer van koophandel).

Veel suc6.
__________________
Rc Body's Styling.<Endeman&Woerts V.O.F.>
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2008, 12:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
3. Richt een zaak op waar je denkt dat je winst maakt en geen verlies.
Haha, dat is een goede!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 12:38
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
1. Richt een V.O.F op en geen B.V.(V.O.F is zonder notarissen)
Overigens is het nadeel van een V.O.F. wel dat je hoofdelijk aansprakelijk bent voor de schulden. Dus als je bedrijf verlies gaat maken en failliet gaat, kun je ook al je privé bezittingen kwijtraken door schuldeisers. Bij een B.V. hoeft dat niet altijd het geval te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 15:52
achterhoeker16
Avatar van achterhoeker16
achterhoeker16 is offline
We zijn nu nog V.O.F maar later gaan we over op B.V.

Alleen nu hebben we nog internet shop, over 4 jaar gaan we over op een shop erbij


we maken allles handgemaakkt
__________________
Rc Body's Styling.<Endeman&Woerts V.O.F.>
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 16:18
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
die eerste oogt professioneler en moderner, zou zelf nooit iets kopen van een bedrijf met dat onderste logo.
die bovenste is wat mij betreft best OK
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 19:08
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Neem nooit maar dan ook nooit een VOF, Eenmanszaak, Maatschap in Nederland.
Zorg dat je genoeg geld hebt voor een BV. Je wilt gewoon geen risiso lopen als het mis gaat, geloof me.

Je eerste bedrijf hoeft niet altijd succes te bedenken. En inderdaad, zorg dat er geld verdiend wordt, dat is wel een voordeel.

VOF is zonder notarissen, ja en dus. Als je binnen een jaar het huis van je ouders leeg is gehaalt omdat klant x niet betaalt of je aansprakelijk stelt, denk ik ook niet echt dat je vrolijk wordt.

Maar mijn echte advies is: Begin geen zaak als je 16 bent. Begin niet voordat je een jaar of 22, 23 bent en doe eerst ervaring op en geniet van het leven.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 19:09
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Overigens hoort er geen 's achter body, voor zover ik weet heet het body styling
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 19:51
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Overigens hoort er geen 's achter body, voor zover ik weet heet het body styling
Qft, en verder wat de rest zegt.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 19:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
De eerste
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2008, 20:21
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
met een VOF ben je idd hoofdelijk aansprakelijk maar heb je voor een BV niet een bepaald minimum startkapitaal nodig?
bovendien, als het een online shop is en alles met de hand gemaakt wordt, loop je niet echt veel risico om monsterschulden te maken hé, geen pand of stock nodig etc. dus dan kan het geen kwaad om gewoon voor een vof te kiezen hé.

dat zaakje van jullie lijkt trouwens te draaien, als je al toekomstplannen hebt... wat verkopen jullie eigenlijk?
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 00:21
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Ook handig als je 16 bent en een bedrijf wilt starten; toestemming van je ouders of handlichting vragen.
Meer informatie? Dan bel je toch even... Met de Kamer van Koophandel.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 10:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dude, dat je überhaupt een BV vorm noemt op je 16e. Een BV vereist een startkapitaal dat een 16-jarige met geen mogelijkheid bij elkaar kan krijgen. Om nog maar te zwijgen van het feit dat je vaak eerder een eenmanszaak dan een VOF zult willen.

Aanmelden bij de KvK is natuurlijk een verplichting. Alleen een volslagen idioot zou zaken doen bij niet-geregistreerde bedrijven.

En raadpleeg een administrateur. Niet zeiken, gewoon een euro of honderd voor inruimen. Hij kan je behoeden voor zoveel belastingtechnische valkuilen die anders handenvol geld kosten dat het altijd de moeite waard is. Zelf met dat kleine beetje bijklussen dat ik daarin doe al zoveel puin moeten ruimen van beginnende ondernemers die dachten er zelf wel uit te komen...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-01-2008, 11:51
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
met een VOF ben je idd hoofdelijk aansprakelijk maar heb je voor een BV niet een bepaald minimum startkapitaal nodig?
Ja, 18.000 euro.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Ja, 18.000 euro.
Maar er zit nieuwe wetgeving hieromtrent aan te komen, en dan wordt o.a. het minimumkapitaal afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Met dien ten verstande dat je met een BV als je de contructie verkeerd doet je DGA, oftewel Directeur Groot-Aandeelhouder bent, die net zo goed in veel gevallen hoofdelijk aansprakelijk kan zijn.

Hoewel je met het oprichten van twee BV's voor een holdingconstructie omdat volledig te ontlopen natuurlijk wel wat meer moeite moet doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-01-2008, 12:42
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Maar er zit nieuwe wetgeving hieromtrent aan te komen, en dan wordt o.a. het minimumkapitaal afgeschaft.
True. Maart 2008 geloof ik zelfs al (dat hoorde ik op de startersdag geloof ik)

Ik heb een VOF met nog 3 anderen en t werkt als een tierelier. Ik zou zo iedereen uit kunnen schrijven en alleen mezelf in de VOF kunnen overlaten, maar dat houdt t spannend (en als je naar de rechter gaat komt het allemaal goed hihi)

Maargoed ik vind het een goed doel voor 2008 die zaak van jullie. Ik zou de bovenste nemen als logo

edit:
Maarrehhh... wat maak je nou? Kopen jullie van die Revell modelpakketten en zetten jullie die in elkaar ofzo?
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2008, 21:29
fib
Avatar van fib
fib is offline
Eigenlijk hé.... vind ik beiden logo's niet zo mooi.... ze spreken me niet aan....
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 07:25
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Eigenlijk hé.... vind ik beiden logo's niet zo mooi.... ze spreken me niet aan....
Ja, de kleuren zijn niet zo lekker.
Al is de eerste nog wel acceptabel, het tweede logo ziet er gewoon niet uit.
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2008, 17:48
Verwijderd
Citaat:
True. Maart 2008 geloof ik zelfs al (dat hoorde ik op de startersdag geloof ik)
Vorige week werd mij tijdens een college verteld dat het juli wordt. Waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2008, 20:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Die bovenste... vind 'm zelf te druk, maar die onderste ziet eruit alsof 'ie in paint is gemaakt door een dronken aap.

Was dat erg bot?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 11:38
Verwijderd
5. Vraag een BTW nummer aan bij de belasting. Als andere zaken met jou zaken willen doen zullen ze een factuur willen met een BTW nummer.


Verder... Op je 16e een eigen zaak? Is dat niet zoiets als spulletjes verkopen op een rommelmarkt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2008, 12:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
5. Vraag een BTW nummer aan bij de belasting. Als andere zaken met jou zaken willen doen zullen ze een factuur willen met een BTW nummer.
Sterker nog, zonder BTW nummer is het strikt gezien niet eens een factuur. Maar goed, zonder dat te regelen kun je tevens geen belastingaangifte doen, dus het is sowieso al een verplichting.

Wat er op een factuur moet staan:
-Factuurnummer (uniek, opeenvolgend)
-Factuurdatum
-Datum waarop je dienst werd geleverd, of voltooid werd in geval van iets dat meerdere dagen kost
-Naam en adres van de ondernemer (bedrijf) die de dienst leverde (bij eigen facturen dus naam en adres van je bedrijf)
-btw-identificatienummer van je bedrijf
-Naam en adres van de afnemer (de klant dus)
-Beschrijving van de geleverde goederen/diensten
-De hoeveelheid/omvang van die goederen of diensten
-Het bedrag aan btw in euro's

Dan, alleen als de omstandigheden er om vragen:
-Als de BTW verlegd wordt (bijvoorbeeld bij mensen die geen schulden mogen maken of zich schuldig maakten aan malversaties bij de BTW aangifte) het btw-identificatienummer van de afnemer, omdat die er dan voor opdraait.
-Vermelding ervan, wanneer de 0% heffing van kracht door een vrijstelling of intracommunautaire zending waarvoor een 0% tarief geldt.
-In geval van zaken als auto's; gegevens die nodig zijn om te bepalen of het nieuw of 2e hands is. (de reden hiervoor ontgaat me overigens)
-Als de belasting wordt voldaan door een fiscaal vertegenwoordiger (bijvoorbeeld de bewindvoerder van iemand die in de schuldsanering zit), de naam, het adres en btw nummer van die fiscaal vertegenwoordiger
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 15-02-2008 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2008, 13:18
tonio
tonio is offline
Je kan beter een wat abstracter logo maken, dan nu met zo veel kleuren enzo.

Ziet er wat kinderachtig uit, vooral de 2de
Met citaat reageren
Oud 04-03-2008, 17:36
fib
Avatar van fib
fib is offline
vraagje over logo 1
wat moet dat paarse figuur aan de linker kant voorstellen? de letter C
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Onpartijdigheid Nederlandse rechters
AsianDF
21 01-08-2005 17:11
De Kantine Wat voor zaak zou jij graag willen beginnen?
G.T.C.
57 01-03-2005 10:40
Werk, Geld & Recht Eigen zaak
rodina
10 07-05-2003 10:48
Lifestyle Eigen zaak/atelier/woning..
rodina
15 06-05-2003 19:10
Algemene schoolzaken eigen dierenwinkel
tiktoktak
11 15-12-2002 21:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.