Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2014, 02:01
Taito997
Avatar van Taito997
Taito997 is offline
Beste leden,

Ik heb sinds gister een verzekering voor mijn laptop afgesloten alleen het probleem is dat mijn laptop nu al stuk is... (Scherm)

Het klinkt misschien grappig maar nog geen 6uur later gebeurde het doordat ik er op stond.

Mijn verzekeraar verzekert mijn laptop in geval van; diefstal, vallen/stoten, fabrieksfouten en waterschade.
Er op staan is geen geldige oorzaak voor hun om mijn laptop te vergoeden

Weet iemand wat ik kan zeggen waardoor ze mijn laptop wel vergoeden zoals bijvoorbeeld hoe hij gevallen zou kunnen zijn?

Zowieso ga ik pas over een maand het melden aangezien het anders te snel is hahahah.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2014, 10:06
ThomasJu
ThomasJu is offline
Dit past beter op het subforum Geld en Recht, ik verplaats hem voor je.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 11:01
pielemaus
pielemaus is offline
Eigenlijk vind ik dat dit valt onder "vallen/stoten" . De laptop viel niet, maar jij viel over de laptop waardoor ie stuk ging.
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat ie van de eiffeltoren is gevallen toen je daar een selfie wilde maken met je webcam....

Vaag trouwens dat een laptopverzekering fabrieksfouten vergoed , dit valt toch gewoon onder de normale garantie ?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 11:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Daarom zijn dit soort verzekeringen ook vaak onzin om af te sluiten en een goede manier om een bezorgde consument geld uit de zak te kloppen.

Fabrieksfouten en hardware die kapot gaat vallen onder garantie. Deze garantie is wettelijk vaak ook nog langer dan vermeld wordt door de verkopende partij overigens.
Schade veroorzaakt door anderen valt te verhalen op de verzekering van die persoon en bij gebruikersschade door jezelf vindt de verzekeraar vaak wel een reden om niet uit te keren.

Je kan het proberen met reden vallen/stoten, want hij kan natuurlijk altijd ergens zo op gevallen zijn dat het scherm op die manier barst.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 15:54
Verwijderd
Wat voor inboedelverzekering heb je/je ouders?

Als je een ''tegen alle van buiten komende onheilen'' verzekering hebt is het heel gemakkelijk om de laptop te claimen.

Stuur me maar een PM, dan help ik je ermee
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 16:31
Taito997
Avatar van Taito997
Taito997 is offline
Het is gewoon een laptop verzekering en ik heb een oorzaak nodig want ik weet dat ze het niet willen vergoeden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 21:26
Taito997
Avatar van Taito997
Taito997 is offline
Het gaat ook om Normaal voorzichtig zijn dus zou een goede reden zijn dat ik van mn fiets ben gevallen op de laptop ofso
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 22:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
laptops horen niet op een fiets, dan maak je het de verzekeringsmaatschappij wel heel makkelijk. Zeg gewoon dat je tegen het scherm aan hebt gestoten en dat hij nu kapot is. Waarmee en hoe laat je dan gewoon in het midden.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 03-05-2014, 18:05
Verwijderd
Hoezo horen laptops niet op een fiets, Pluis? Laptops zijn gemaakt om te vervoeren, de fiets is een vrij normaal vervoermiddel.

Maar alsnog is het handiger als TS gewoon zegt "laten vallen" ofzo, zonder context. En volgende keer geen laptopverzekering afsluiten om wat WolterB al zei, en dan gewoon wat voorzichtiger zijn diefstal en waterschade buiten je schuld om worden ook vergoed door inboedelverzekering van je ouders, fabrieksfouten vallen onder de garantie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2014, 09:03
lautjesummer
lautjesummer is offline
Het lijkt me wel dat ik deze vraag hier kan stellen:

Een tijd terug is mijn laptop ingedeukt, de situatie was als volgt;
Stond op het station, hing mijn laptoptas aan mijn stuur maar mijn fiets viel om.
Laptop heeft de klap opgevangen en is zelfs door de tas heen ingedeukt en beschadigd.
--> Ben je hier voor verzekerd? Want ik weet niet precies waar dit onder valt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2014, 09:08
Verwijderd
Wij weten natuurlijk niet of jij daarvoor verzekerd bent.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2014, 10:12
lautjesummer
lautjesummer is offline
Citaat:
Wij weten natuurlijk niet of jij daarvoor verzekerd bent.
Mijn ouders regelen dat, maar hoe moet ik verzekerd zijn dan om dit vergoed te krijgen? Want dan kan ik het aan hun navragen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2014, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders regelen dat, maar hoe moet ik verzekerd zijn dan om dit vergoed te krijgen? Want dan kan ik het aan hun navragen.
Sommige inboedelverzekeringen verzekeren je spullen ook buitenshuis, maar de meeste niet. Dan zou het via een laptopverzekering zoals TS heeft eventueel nog verzekerd kunnen zijn, al zou de verzekering het ook onder "onvoorzichtig gebruik" kunnen vinden vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware onderdelen Sony Vaio (moederbord)
miekmuis
6 22-01-2010 10:14
Software & Hardware [laptop] Klein consumenten onderzoekje
pfano
47 04-10-2006 12:43
Software & Hardware [Algemeen] Laptop verzekeren
klaartje101
15 23-09-2004 15:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.