Oud 14-07-2014, 11:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat voor ervaringen hebben jullie bij verschillende banken (SNS Bank, Rabobank, ING, ABN Amro)? Niet alleen qua tarieven voor betaalrekeningen, maar ook bijv. de service?

Oh, en nog een vraag: als je een betaalrekening wilt opheffen, betaal je alsnog dan de kosten voor het hebben van de rekening over dat hele jaar, of zijn die kosten echt per maand?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2014, 11:41
Verwijderd
Abn: slechte service, uiteindelijk uren daar zitten en meerdere keren langskomen voor uiteindelijk alles was opgezegd. Later nog een rekening opgestuurd gekregen voor de kreditcard die er gratis bij zat.

Nu bij rabobank: vlotte service, goedwerkende en overzichtelijke app, niets op aan te merken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2014, 11:45
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ervaring met ING en ABN-AMRO. Bij ING zijn dingen vaak makkelijker en sneller geregeld, is mijn ervaring. De ABN wil om de een of andere reden af en toe dat ik om iets te regelen naar een filiaal ga (pas na veel aandringen kan het dan ook telefonisch). Internetbankieren van ING werkt prettiger.

Zo uit mijn hoofd betaal je bij ING per kwartaal en bij ABN-AMRO per maand voor je betaalrekening, dus het lijkt me dat je niet meer kwijt bent dan het laatste kwartaal of maand.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2014, 17:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik heb ervaring met de rabobank en de abn-amro.
Ik heb m'n hele leven al een rekening bij de rabobank en afgezien van dat m'n bankpas het altijd doet, hebben we er toch niet voor gekozen om onze gezamenlijke rekening daar te openen. Je kunt namelijk niet via het internet je adres veranderen (en ik verhuis nogal eens dus dat is heeeel irritant), de openingstijden zijn niet zo ruim. Hoewel elk filiaal rabobank heet, is het toch een soort van franchise onderneming: als je in zwolle geregistreerd staat kun je niet even in groningen een nieuwe pas regelen. Met als gevolg dat ik wel eens 2 weken zonder bankpas heb gezeten toen ik was vergeten m'n bankzaken naar m'n nieuwe woonplaats te verhuizen. Toen we informatie zochten voor een gezamenlijke rekening kregen we geen persoonlijk advies, maar legde de medewerker gewoon een overzicht voor onze neus en moesten we ons er maar mee redden. Verder zaten we toen ook niet in een kamertje apart maar gewoon midden in een grote ruimte waar ook andere klanten hun bankzaken regelden. Erg onprettig.

Met abn-amro heb ik betere ervaringen. Goede service bij elk filiaal waar we langsgingen, en we kregen ook snel onze pasjes e.d. Je kunt nagenoeg alles regelen via de website en ik vind ook de bank-app heel handig.

de spaarrentes zijn op dit moment eigen overal ruk, dus daar hoef je het niet echt voor te doen. Hoe het met opzeggen zit weet ik niet precies. behalve dat je heel erg moet oppassen dat je niet stiekem nog een automatische incasso op je oude rekeningnummer hebt staan want dat wil nog wel eens problemen opleveren.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 09:17
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb ervaring met abn en ing. ben erg te spreken over abn, en totaal niet over ing. Bij de abn word ik altijd vriendelijk geholpen en heb eigenlijk nooit echt problemen gehad. Een keer kreeg ik een pinpas die het niet deed in winkels, toen heb ik daarover gebeld en had ik binnen een paar dagen een nieuwe pinpas. Ook moest ik een keer een betaalbewijs hebben omdat de woningcorporatie dacht dat ik de huur niet had overgemaakt. Ben toen zomaar een filiaal binnengelopen, omdati k niet in de buurt van huis was en geen internet had, en ook daar weer prima geholpen.

Bij de ING heb ik negatieve ervaring met het internetbankieren (is alweer een hele tijd geleden). Ik was niet echt blij met de tan-codes waar ze toen mee werkten en was twee keer mijn wachtwoord vergeten, waardoor ik naar een filiaal moest om een nieuw wachtwoord te krijgen. Daar deden ze moeilijk dus heb het uiteindelijk maar laten zitten. Heb bij hetzelfde filiaal ook een keer geld voor mijn vereniging moeten opnemen. Ik zat in het bestuur, stond geregistreerd als gemachtigde van die rekening en had de bankpas mee. Toch wilden ze me het geld niet meegeven (ze wilden niet eens opzoeken of ik gemachtigd was of niet) en toen moest ik de penningmeester laten opdraven, vond ik niet echt klantvriendelijk.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 17:46
Verwijderd
Ik heb een spaarrekening bij Triodos. De service is heel fijn en het hele idee dat je spaargeld voor iets goeds gebruikt wordt staat me ook wel aan, maar je wordt overspoeld met brieven en folders.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 17:48
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Rabo, bevalt me prima, als ik iets moet regelen kan dat bijna altijd via internet en ze bellen me binnen een uur ofzo als ik wat aanvraag

Ik overweeg m'n spaarrekening over te zetten naar Triodos, want goed gevoel, wereldverbeteraar alles.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 17:51
Verwijderd
Met de rabo heb ik problemen gehad om pasjes aan te vragen en een rekening te openen. Ze draaiden eromheen. Het zou 3 maanden duren voor ik aan de beurt was en 1, 5 zou jhet duren met gegevens invullen.

Ik ben vervolgens naar de abn ambro gegaan. Ze hadden meteen tijd en binnen 10 minuten stond ik buiten en de hele mikmak was in orde gemaakt. En als ik iets wil weten kan ik gewoon binnen wippen zonder afspraak
Met citaat reageren
Oud 27-07-2014, 23:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zit al jaren bij ABN AMRO voor mijn bankzaken en verzekeringen en ben redelijk tevreden. Tot nu toe nooit iets mis gegaan gelukkig, en verder word ik in het kantoor of aan de telefoon met vragen en problemen altijd goed en vriendelijk geholpen. Nooit een reden om voor een andere bank te kiezen. Ze hebben een hele prettige app waarmee ik 95% van mijn bankzaken doe. Voor mijn gevoel is er zeer zelden een storing, ik heb nog nooit problemen gehad met internetbankieren of pinnen in de winkel.

Heb ook een tijdje met een jeugdrekening en later gezamelijke rekening bij de Rabobank gezeten. In principe geen problemen, maar vond de service altijd wat tegenvallen en veel romslomp als je van de ene regio naar de andere verhuist.
Ze hebben me eens onaangekondigd verhuisd toen mijn ouders gingen scheiden toen ik 16 was (mijn vader verhuisde toen, maar ik bleef bij mijn moeder wonen), daar heb ik toen wat van gezegd, maar ik kreeg niet eens excuses en dat vond ik nogal onbeschoft. Ik heb toen mijn rekening daar opgezegd.

Spaarrente is helaas erg laag, daar overweeg ik iets beters voor te zoeken. Ik denk niet dat je bank er echt van wakker zou liggen, en een rekening bij een andere bank openen is meestal snel genoeg gedaan, maar denk er bij bijzondere spaarproducten en rekeningen in het buitenland wel aan hoe veilig het is en of er risico's aan kleven.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-07-2014, 16:45
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb ervaringen met de Rabo en met de ING.

Bij de Rabo heb ik mijn eigen spaarrekening en betaalrekening. Ik heb ook wel eens een probleempje gehad met pas ergens anders omdat ik mijn verhuizing niet had doorgegeven, maar dat vond ik ook wel een beetje mijn eigen schuld. Ik kon mijn pas toen ophalen bij het ophaalpunt in het dorp van mijn ouders en mijn ouders mochten dat niet voor me doen. Dat was wel lastig, zeker gezien de openingstijden moest ik me toen erg haasten en vond ik het veel gedoe. Ik heb daarover wel geklaagd bij de Rabo omdat ze het pasje toen niet naar mijn nieuwe adres wilden sturen. Ik werd daar netjes over teruggebeld en die mevrouw heeft toen ook meteen mijn 'overschrijving' naar een ander filiaal geregeld. Verder kom ik er ook wel eens binnen en dan word ik snel en goed geholpen bij een privétafeltje en als het nodig is in een kamertje.

Bij de ING heb ik samen met mijn vriend onze huisrekening omdat het goedkoper was en hij bij de ING zit. Ook daar word ik redelijk geholpen aan een privétafeltje. Ik vind de wachttijd er wel heel erg lang, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik net op de drukke momenten kom. Er was wat misgegaan toen we de rekening openden bij mij omdat ik nog niet bij ING zat, maar ik weet niet meer precies wat het nou was. Ik weet nog wel dat ik errrrg lang moest wachten maar dat het uiteindelijk wel goedgekomen is. Ik vind het wel jammer dat meerdere personeelsleden daar een opmerking hebben gemaakt in de trant van 'oh je zit niet met je eigen rekening bij ons...' en dan proberen te zorgen dat ik ook overstap. Ik snap wel dat het marketing is, maar ik vind het zelf nogal vervelend. Als ik het zou willen dan regel ik het wel.

Ik vind de Rabo prettiger. Mede ook doordat ik het werken met de raboreader en de codes die je in moet voeren veiliger vind dan dat je smsjes krijgt met codes op je mobiel. Het zal wel nergens op slaan en allebei veilig zijn, maar toch heb ik dat gevoel.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Heroïne - Een geweldige ervaring tot een ramp!
HaroldVanBlaade
2 18-03-2016 17:54
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Drugs & Alcohol ayahuasca for sale
bezoekert
14 17-01-2004 09:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.