Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2004, 13:22
speesjaal
Avatar van speesjaal
speesjaal is offline
ik begin in september net als heel veel andere mense met t eerste jaar van mijn hbo opleiding, nou heb ik dus een klein probleempje.
ik weet namelijk niet 100% zeker of ik nou niet meer bij mn ouders verzekerd kan zijn aangezien ik t eerste jaar nog 17 ben.

en das natuurlijk goedkoper dan wanneer ik me apart moet verzekeren, dus wie kan mij t hele verzekeringsgebeuren uitlegge want ik snap t nie...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 13:28
speesjaal
Avatar van speesjaal
speesjaal is offline
oja ik heb geen bijbaantje als dat nog wat uitmaakt
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:35
Verwijderd
Ik ben ook nog met m'n ouders mee verzekerd en ik ben 22, als 17-jarige was ik het ook. Dat kan dus iig wel (als het niet afhankelijk is van de verzekeraar dan tenminste).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:39
Verwijderd
Ik ben 19 en lekker met mijn moeder meeverzekerd, geen probleem. Ik kan dat in principe ook altijd blijven, alleen moet ik vanaf mijn 21ste het zelf gaan betalen. (Nu is dat teveel gedoe; het bedrag wordt voor haar gewoon automatisch op haar loon ingehouden, dus dat laten wel gewoon zo.)

Als je niet zeker weet of het kan, kan je gewoon even naar de verzekeraar bellen en het vragen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
speesjaal schreef op 20-07-2004 @ 14:22 :
en das natuurlijk goedkoper dan wanneer ik me apart moet verzekeren
heb je dat uitgezocht of denk je dat?
ik ben namelijk goedkoper uit nu ik zelf ben verzekerd dan bij m'n ouders.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 20-07-2004 @ 14:40 :
heb je dat uitgezocht of denk je dat?
ik ben namelijk goedkoper uit nu ik zelf ben verzekerd dan bij m'n ouders.
Ligt er aan of je ouders het anders voor je betalen.
En ik denk dat het er ook aan ligt dat veel mensen met hun ouders mee particulier verzekerd zouden zijn en als ze het zelf regelen, dan ziekenfonds en particulier is, volgens mij, meestal wat duurder (maar je krijgt vaak ook meer vergoed).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 14:05
Verwijderd
Ik ben het 'derde kind' (of het eerste kind), en mijn ouders hoeven maar voor twee kinderen de verzekering te betalen. De derde is gratis. Dat ben ik dus.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 14:50
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als het goed is krijg je zodra je zelf je verzekering moet betalen (en de verzekeringsmaatschappij dus aan jou kan verdienen) van hun een brief toegestuurd. Wat zijn die gasten soms toch aardig!
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 22:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2004 @ 14:41 :
Ligt er aan of je ouders het anders voor je betalen.
En ik denk dat het er ook aan ligt dat veel mensen met hun ouders mee particulier verzekerd zouden zijn en als ze het zelf regelen, dan ziekenfonds en particulier is, volgens mij, meestal wat duurder (maar je krijgt vaak ook meer vergoed).
Dat klopt idd.
Mijn ouders zijn particulier verzekerd en door mijn bijbaantje moest ik het ziekenfonds in. Maar achteraf blijken we nu dus goedkoper uit te zijn en er wordt bij mij ook heel veel vergoed (heb volgens mij ook zo'n aanvullende verzekering).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik werk nu 4 jaar en heb eigelijk een jaar geleden de switch gemaakt van parteculier naar ziekenfonds. Het is weldegelijk voordeliger, maar als je jezelf particulier moet gaan verzekeren is dat inderdaad duur.
Aangezien jij niet werkt moet je je partuculier laten verzekeren dan. Ik raad je aan bij je ouders in het ziekenfonds te blijven. Heb je een vast bijbaantje dan kan je wel switchen naar ziekenfoinds wat goedkoper is.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:54
Verwijderd
Ik ben particulier meeverzekerd met mijn moeder, maar als ik nu een bijbaantje neem, moet ik kan per sé overstappen op ziekenfonds? Dat hoor ik namelijk telkens, het lijkt me nogal onlogisch...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 22-07-2004 @ 15:54 :
Ik ben particulier meeverzekerd met mijn moeder, maar als ik nu een bijbaantje neem, moet ik kan per sé overstappen op ziekenfonds? Dat hoor ik namelijk telkens, het lijkt me nogal onlogisch...
Ligt er ook aan hoeveel je werkt, volgens mij...tegen mijn zeiden ze ook dat het moest, maar ik heb het nooit gedaan (en heb zat bijbaantjes gehad) en heb er nooit problemen mee gehad of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-07-2004 @ 15:58 :
Ligt er ook aan hoeveel je werkt, volgens mij...tegen mijn zeiden ze ook dat het moest, maar ik heb het nooit gedaan (en heb zat bijbaantjes gehad) en heb er nooit problemen mee gehad of wat dan ook.
Ah, ok, lijkt me nogal raar dat - wanneer ik goed verzekerd ben - ik een stap achteruit moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-07-2004 @ 16:00 :
Ah, ok, lijkt me nogal raar dat - wanneer ik goed verzekerd ben - ik een stap achteruit moet nemen.
Ik moest wel verplicht het ziekenfonds in.
Maar daar heb ik gewoon een aanvullende verzekering genomen, waardoor ik net zo goed verzekerd bleef als dat ik was.
En zoals ik al eerder zei: het was nog goedkoper ook.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-07-2004 @ 15:54 :
Ik ben particulier meeverzekerd met mijn moeder, maar als ik nu een bijbaantje neem, moet ik kan per sé overstappen op ziekenfonds? Dat hoor ik namelijk telkens, het lijkt me nogal onlogisch...
Volgens mij kan je dan gewoon meeverzekerd blijven (het ligt wel aan je verzekering trouwens). Alleen wordt er op je loon vaak al een stukje ingehouden voor het ziekenfonds en dat mis je dan wel omdat je daar geen gebruik van maakt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-07-2004 @ 17:10 :
Volgens mij kan je dan gewoon meeverzekerd blijven (het ligt wel aan je verzekering trouwens). Alleen wordt er op je loon vaak al een stukje ingehouden voor het ziekenfonds en dat mis je dan wel omdat je daar geen gebruik van maakt.
Volgens mij was dat bij mij ook wel zo. Als het veel is, kun je het volgens mij terug vragen oid...zou je even naar moeten informeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Verzekeringen
Verwijderd
24 10-02-2015 19:50
Werk, Geld & Recht Verzekering 2012!
hulpje
70 11-09-2012 22:21
Lichaam & Gezondheid De juiste verzekering
hulpje
4 12-11-2010 08:35
Werk, Geld & Recht Verzekeren van gsm
Verwijderd
22 14-02-2006 16:44
Werk, Geld & Recht [verzekering aangesmeerd]
*** Sido ***
12 07-02-2006 23:57
Werk, Geld & Recht Verzekering bromfiets/scooter
WillKillForSex
1 22-04-2005 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.