Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2004, 11:45
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Wij zitten met onze band nu al 2 jaar in onze oefenruimte. De laatste 1,5 jaar hebben we echter geen enkele rekening gezien.
En uiteraard hebben wij dus ook niets gezegd waardoor het bedrag flink is opgelopen.

Kunnen zij nu toch het geld opeisen?
En kunnen wij daar niet tegen protesteren vanwege 'nalatigheid' oid???
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2004, 12:29
Verwijderd
Ik neem aan dat er wel iets is afgesproken m.b.t. de huur van die oefenruimte. Het feit dat er niet een rekening is gestuurd, zorgt er niet voor dat die huurtermijnen niet vervallen. Het is slordig van de verhuurder maar ook van jullie. Als jullie in een ruimte zitten en het valt op dat er geen rekeningen meer komen, dan denk je toch niet "oh, we krijgen het vast gratis"? Dan informeer je even waar de rekeningen blijven.

Dus nee, het feit dat ze geen rekeningen hebben gestuurd doet aan het doorlopen van huurtermijnen niets af en ja, die huurtermijnen zijn verschuldigd en gewoon in rechte afdwingbaar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ze kunnen het een x-aantal jaar vorderen daarna vervalt hun recht hierop ( als je de termijn wil weten moet ik me wetboek er bij pakken)Betaal je het als nog al is het vervallen dan kan je het niet terug vorderen want het is "geen" onverschuldigde betaling
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 13:30
Verwijderd
Beetje vergezocht. Als jij huurder bent van een woning en je ziet vanaf een gegeven moment ineens geen rekeningen meer verschijnen, maar gewoon die ruimte blijft gebruiken zonder te betalen, dan ben je echt niet te goeder trouw. Je kunt er op rekenen dat die verjaring lekker lang duurt. In elk geval is verjaring hier sowieso nog niet aan de orde, want de kortste verjaringstermijn van rechtsvorderingen is vijf jaar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 14:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2004 @ 14:30 :
Beetje vergezocht. Als jij huurder bent van een woning en je ziet vanaf een gegeven moment ineens geen rekeningen meer verschijnen, maar gewoon die ruimte blijft gebruiken zonder te betalen, dan ben je echt niet te goeder trouw. Je kunt er op rekenen dat die verjaring lekker lang duurt. In elk geval is verjaring hier sowieso nog niet aan de orde, want de kortste verjaringstermijn van rechtsvorderingen is vijf jaar.
Het burgelijk wetboek zegt het volgende in 3:307
1. Een rechtsverdering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doenb verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden
2. In geval van een verbintenis tot nakoming na onbepaalde tijd loopt de in lid 1 bedoelde termijn pas van aanvang van de dag , volgende op die waartegen de schuldeiser heeft medegedeeld tot opeising over te gaan, en verjaart de in lid 1 bedoelde rechtsverodering in elk geval door verloop van twintig jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de opeising, zonnodig na opzegging door de schuldeiser, op zijn vroegst mogelijk was.

Echter in dit geval bied BW 3: 308 uitkomst.

Rechtsvorderingen tot betaling van renten van geldsommen, lijfrenten , dividenten, huren, pachten en voorts alles wat bij het jaar of een kortere termijn moet worden betaald , verjaren door verloop vanvijf jaren na de aanvang van de dag , volgende op die waarop de vordering opeisbaaris geworden.

ofwel de verjarings termijn van 5 jaar is van toepassing
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:28
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
hopen dat je 3,5 jaar niks hoord
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-08-2004 @ 15:47 :
(...)

ofwel de verjarings termijn van 5 jaar is van toepassing
Dat zei ik. Ik ken het BW. Het is hier überhaupt niet aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 17:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2004 @ 17:40 :
Dat zei ik. Ik ken het BW. Het is hier überhaupt niet aan de orde.
Wat is uberhaupt niet aan de orde?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:27
Verwijderd
Verjaring van rechtsvorderingen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2004 @ 19:27 :
Verjaring van rechtsvorderingen.
Okay, tja het is maar een beetje een "bij"vak ;-) dat ondernemings recht bij jou word daar veel dieper op in gegaan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 22:40
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Ok, maar natuurlijk gaan we dit zelf niet melden. Want we zijn nou eenmaal 'punk'


Maar ik zal het even bespreken. Bedankt iig
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 08-08-2004 @ 21:59 :
Okay, tja het is maar een beetje een "bij"vak ;-) dat ondernemings recht bij jou word daar veel dieper op in gegaan
Het speelt meer op het raakvlak goederenrecht/burgerlijk procesrecht.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 10:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2004 @ 10:57 :
Het speelt meer op het raakvlak goederenrecht/burgerlijk procesrecht.
Ook goed Moet nogveel leren erover
Volgend jaar weer recht dus .......
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:01
Verwijderd
Ja, mijn kennis van vooral het goederenrecht is nogal minimaal (alleen bachelor-niveau, burgerlijk procesrecht heb ik tijdens m'n stage wel goed onder de knie gekregen). Misschien toch nog maar een halfjaartje goederenrecht master doen

Ach ja.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 12:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Anders heb ik nog wel een oefenruimte voor je
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 13:43
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2004 @ 12:01 :
Ja, mijn kennis van vooral het goederenrecht is nogal minimaal (alleen bachelor-niveau
Zal wel meevallen, verdieping qua mastervakken is ook niet altijd dat je zegt, goh daar ga ik het beter van begrijpen. Zo had ik als keuzevak internationaal privaatrecht (jaja, ook al studeer ik in het strafrecht af ), en dat leek qua inhoud enorm veel op het inleidende vak zoals dat in het doctoraal werd gegeven. Daarentegen, het vak strafprocessuele rechtsmiddelen bood wel nuancering ten aanzien van een klein gedeelte van het strafprocesrecht wat in het doctoraal maar heel vlug is besproken.

Hangt er dus allemaal een beetje vanaf.

Laatst gewijzigd op 09-08-2004 om 13:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Liefde & Relatie Tips! Hoe vraag je verkering? Jongen naar meisje
Schattekuuhh
4 04-01-2013 08:31
De Kantine persoonlijke vragen ;)
Fantôme
27 07-10-2005 23:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vragen bedenken bij thema 'moeders'
Dolores
5 19-04-2004 13:32
Verhalen & Gedichten Vragen
WolterB
1 19-01-2004 22:38
Software & Hardware javascript vraagje
ldv
7 29-04-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.