Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2013, 17:15
niekej1995
niekej1995 is offline
Hallo allemaal,
Aanstaande vrijdag moet ik als examenonderdeel debatteren met de stelling: "Na 50Plus moet er ook een jongerenpartij komen". Ik heb al enkele argumenten voor en tegen bedacht maar ben erg benieuwd of jullie nog meer weten.

Let op: met "jongeren" bedoel ik hier jong-volwassenen in de leeftijd van 18 tot ongeveer 25 jaar.

Als jullie wat te binnen schiet, post het hieronder!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2013, 17:22
Verwijderd
Nee. 50+ partij was al een slecht idee, ik zie niet in waarom dat voor een 'jeugdpartij' anders zou moeten zijn. Het probleem van deze partijen is duidelijk: Tunnelvisie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 22:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
is dat niet het probleem van alle partijen (min of meer)

D66 veinst min of meer een jongerenpartij te zijn geloof ik, en ook de rooien richten zich vooral op jongvolwassenen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 23:10
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Volgens mij lopen de meningen over de zorg, Europa, vreemdelingenbeleid, uitkeringen etc bij jongeren ook al sterk uit een. De enige reden voor een partij om te pretenderen voor de jongeren te spreken, is volgens mij populisme/zieltjeswinnen. Slechte drijfveer (vind ik).

Ik ben benieuwd je argumenten voor te horen. Wat zou zo'n partij te bieden hebben?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 23:32
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Waarschijnlijk zou zo'n partij zich alleen inzetten voor studiefinanciering e.d.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 10:53
niekej1995
niekej1995 is offline
Het gaat niet zo zeer om een mening vormen, ik krijg namelijk pas op de dag zelf te weten of ik de stelling moet verdedigen of aanvallen. Ik heb dus zowel 3 sterke argumenten voor als tegen nodig,
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 12:10
Verwijderd
Citaat:
is dat niet het probleem van alle partijen (min of meer)
Min of meer, meer als je je zo stellig beperkt tot een bepaalde leeftijdsgroep is het helemaal feest.
Citaat:
D66 veinst min of meer een jongerenpartij te zijn geloof ik, en ook de rooien richten zich vooral op jongvolwassenen.
D66 is niets anders dan een anti-pvv partij die z'n eigen standpunten is vergeten ten behoeve van oeverloos klagen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 00:51
Verwijderd
Yeah nog meer versplintering
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 01:19
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Het zou misschien helpen als de partijen niet zo kinderachtig "punten te behalen hadden bij een doelgroep" maar zich bezig zouden houden met "beleid maken voor de hele bevolking" wat hun werk is.

Maargoed, weinig kans daarop.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 14:04
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Jazeker! En een partij voor linkshandigen lijkt me ook broodnodig.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.