Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2017, 14:44
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Wat vinden jullie van de Maglev?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2017, 14:45
Verwijderd
Vraag je wel eens aan mensen die enthousiast zijn over boten wat ze van vliegtuigen vinden?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 15:06
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Nee! :''( Is de Maglev zo anders? Vinden treinmensen treinen die geen gebruik maken van het spoor saai?

Dacht ik eindelijk dat ik een propere autist was! Ik vind de Maglev kkcool. Ik wil dat het Westen weer grootschalige coole shit gaat bouwen, er moet een Maglev in een rondje door Europa.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 15:06
Verwijderd
Ik vind technologie als maglev en hyperloop fantastisch. Maar het zijn geen treinen nee.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 15:07
Verwijderd
En liever geen maglev maar een hyperloop. Maglev is achterhaald en heeft snelheidsbeperkingen van ongeveer 500km/u.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 15:34
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hyperloop mag van mij ook, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 15:36
Verwijderd
En ook de wereld rond In 3 uur in de VS zijn <3
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 15:39
Verwijderd
Het enige dat vervelend is aan de hyperloop is dat je nog steeds in een minuscule op druk gebrachte buis zit. Maar dat is zelfs met de ICE en TGV zo tegenwoordig (vandaar die kleine deurtjes).

Oh fun fact; In- en uitstappen bij de ICNG (Intercity Nieuwe Generatie) die de koplopers gaat vervangen en met 200km/u over de HSL en de Hanzelijn en met 160 over Utrecht-Amsterdam gaat knallen, heeft dus kleine smalle deurtjes. Dit gaat onderwerp worden van gezeik. Maar het kan niet anders, met een dubbele deur kan je geen drukcompartiment creëren.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 16:29
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Foto van de deurtjes?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 16:35
Verwijderd
Ff zoeken op tgv of ice op Google images.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 17:16
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Under pressure
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 02:30
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Nee! :''( Is de Maglev zo anders? Vinden treinmensen treinen die geen gebruik maken van het spoor saai?

Dacht ik eindelijk dat ik een propere autist was! Ik vind de Maglev kkcool. Ik wil dat het Westen weer grootschalige coole shit gaat bouwen, er moet een Maglev in een rondje door Europa.
Nou, Maglev is eerder a-autistisch
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 07:44
Verwijderd
Citaat:
Oh fun fact; In- en uitstappen bij de ICNG (Intercity Nieuwe Generatie) die de koplopers gaat vervangen en met 200km/u over de HSL en de Hanzelijn en met 160 over Utrecht-Amsterdam gaat knallen, heeft dus kleine smalle deurtjes. Dit gaat onderwerp worden van gezeik. Maar het kan niet anders, met een dubbele deur kan je geen drukcompartiment creëren.
Kan op Utrecht Amsterdam niet sneller? Voor mijn gevoel is een groot deel rechttoe-rechtaan*, bij Breukelen een bocht en een stukje voor Abcoude een bocht en de rest is recht. daar zou je best door kunnen rammen ICE gaat er ook overheen, al gaat ie daar geloof ik niet zo snel. Is dat spoor toch niet zo geschikt of kom je dan met planning/andere treinen in de knoei?

Ik weet het, je hebt het feitelijk over misschien twee minuten besparing, maar toch

spelling!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 07:47
Verwijderd
Zoals je weet ben ik een groot voorstander van een Intercity die vanuit Maastricht met 200 km/u naar de randstad knalt. Alleen Eindhoven en Utrecht stoppen voor je bij Amsterdam bent, in andere tussenliggende plaatsen kom ik nooit tot zelden.

En ja ik weet het, spoor in Limburg is daar sowieso ongeschikt voor.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Kan op Utrecht Amsterdam niet sneller?
Alles is gebouwd voor 200km/u behalve de beveiliging en stukken bovenleiding.

Citaat:
Voor mijn gevoel is een groot deel rechttoe-rechtaan*, bij Breukelen een bocht en een stukje voor Abcoude een bocht en de rest is recht. daar zou je best door kunnen rammen ICE gaat er ook overheen, al gaat ie daar geloof ik niet zo snel.
Heb je gelijk in. ICE rijdt er trouwens 160km/u, ook al is 'ie in de dienstregeling ingelegd met 140.

Citaat:
Is dat spoor toch niet zo geschikt of kom je dan met planning/andere treinen in de knoei?
Er liggen vier sporen dus het zou makkelijk moeten kunnen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 07:55
Verwijderd
Citaat:
Zoals je weet ben ik een groot voorstander van een Intercity die vanuit Maastricht met 200 km/u naar de randstad knalt. Alleen Eindhoven en Utrecht stoppen voor je bij Amsterdam bent, in andere tussenliggende plaatsen kom ik nooit tot zelden.

En ja ik weet het, spoor in Limburg is daar sowieso ongeschikt voor.
Den Bosch kan je helaas niet overslaan. Er is ook een extra spoor nodig tussen Den Bosch en Boxtel eigenlijk. En vier tussen Den Bosch en de splitsing net voor Vught. Goed nieuws; dat komt er.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Alles is gebouwd voor 200km/u behalve de beveiliging en stukken bovenleiding.
Zijn er wel plannen om dat aan te passen?
Citaat:
Den Bosch kan je helaas niet overslaan. Er is ook een extra spoor nodig tussen Den Bosch en Boxtel eigenlijk. En vier tussen Den Bosch en de splitsing net voor Vught. Goed nieuws; dat komt er.
Ok, ok Den Bosch wel stoppen. Dat is ook wel te motiveren qua aantallen. Maar als ik zie wat er bijvoorbeeld in Weert in- en uitstapt

In mijn ideaalplaatje ligt er een rechtstreeks spoor vanuit Maastricht richting Eindhoven, maar dan zit je pakweg 50 km door België heen, inclusief Nationaal Park, en ook onder Eindhoven zit je door natuurgebied te gaan. Is wel maar 67 km hemelsbreed van station naar station. Het huidige spoor is meer dan 100 km. En de eerste tien km vanuit Maastricht is geen twee kilometer aan een stuk recht.

Ach ja, misschien maar goed dat ik geen dictator ben
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 09:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
In mijn ideaalplaatje ligt er een rechtstreeks spoor vanuit Maastricht richting Eindhoven, maar dan zit je pakweg 50 km door België heen, inclusief Nationaal Park, en ook onder Eindhoven zit je door natuurgebied te gaan. Is wel maar 67 km hemelsbreed van station naar station. Het huidige spoor is meer dan 100 km. En de eerste tien km vanuit Maastricht is geen twee kilometer aan een stuk recht.

Ach ja, misschien maar goed dat ik geen dictator ben
Even aan Elon vragen!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2017, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Zijn er wel plannen om dat aan te passen?
Ja. Die zijn er Er zijn ook plannen om het volledige net over te schakelen van 1500V= naar 3000V=
En ook om over te schakelen naar 25.000V~

Citaat:
Ok, ok Den Bosch wel stoppen. Dat is ook wel te motiveren qua aantallen. Maar als ik zie wat er bijvoorbeeld in Weert in- en uitstapt
7.694 reizigers per dag. Versus 43.172 in Htb.

Citaat:
In mijn ideaalplaatje ligt er een rechtstreeks spoor vanuit Maastricht richting Eindhoven, maar dan zit je pakweg 50 km door België heen, inclusief Nationaal Park, en ook onder Eindhoven zit je door natuurgebied te gaan. Is wel maar 67 km hemelsbreed van station naar station. Het huidige spoor is meer dan 100 km. En de eerste tien km vanuit Maastricht is geen twee kilometer aan een stuk recht.
Dat kan makkelijk recht worden gelegd als je het onder de grond propt.

Citaat:
Ach ja, misschien maar goed dat ik geen dictator ben
Ik vermoed een hoog Mastwijkgehalte.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 10:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik begrijp die tussenstap naar 3 kV= niet zo goed, met 25 kV~ kun je duidelijk meer. Als het aan mij lag was Zwolle-Wierden ook meteen naar 25 kV~ gegaan, aangezien daar toch niet zo veel verschillende soorten materieel komen.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Ja. Die zijn er Er zijn ook plannen om het volledige net over te schakelen van 1500V= naar 3000V=
En ook om over te schakelen naar 25.000V~
ok


Citaat:
7.694 reizigers per dag. Versus 43.172 in Htb.
I rest my case al stellen de aantallen ten zuiden van Eindhoven overal niet veel voor.


Citaat:
Dat kan makkelijk recht worden gelegd als je het onder de grond propt.
Ik weet niet wat België daar van vindt


Citaat:
Ik vermoed een hoog Mastwijkgehalte.
¿Que?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp die tussenstap naar 3 kV= niet zo goed,
Het kost net 750 miljoen vs 25KV miljarden en miljarden. Bij 3KV kan al het materieel probleemloos mee en ATB blijft functioneren onder 3KV, ATB doet het niet onder wisselspanning.

Citaat:
met 25 kV~ kun je duidelijk meer.
Ja, en met 50KV kan je nog meer. De K van Kilo is volgens mij hoofdletter trouwens. Maar is het de investering waard? Voor 3KV hoeven er nauwelijks aanpassingen gedaan te worden aan de infra, er ligt tenslotte overal waar een wissel of een sein staat al 3KV.

Citaat:
Als het aan mij lag was Zwolle-Wierden ook meteen naar 25 kV~ gegaan, aangezien daar toch niet zo veel verschillende soorten materieel komen.
Het is raar dat het niet voorbereid is op 25KV maar het is niet raar dat er 1500V= op is gezet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat België daar van vindt
Gewoon beroepen op het feit dat alles onder de 75cm in de grond van de Nederlandse overheid is, snappen ze toch niet

Citaat:
¿Que?
Een kamerlid uit Hoogeveen die vond/vindt dat er ook intercities in het troosteloze gat Hoogeveen moeten stoppen, waarmee de reistijd naar Groningen dus 5 minuten langer wordt. En daar heeft meneer jarenlang campagne voor gevoerd.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 14:33
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het kost net 750 miljoen vs 25KV miljarden en miljarden. Bij 3KV kan al het materieel probleemloos mee en ATB blijft functioneren onder 3KV, ATB doet het niet onder wisselspanning.


Ja, en met 50KV kan je nog meer. De K van Kilo is volgens mij hoofdletter trouwens. Maar is het de investering waard? Voor 3KV hoeven er nauwelijks aanpassingen gedaan te worden aan de infra, er ligt tenslotte overal waar een wissel of een sein staat al 3KV.


Het is raar dat het niet voorbereid is op 25KV maar het is niet raar dat er 1500V= op is gezet.
Ja, het is duurder, maar je hebt ook aanzienlijk meer vermogen tot je beschikking. Ook bij 3 kV zal het materieel op z'n minst aangepast moeten worden. ETCS werkt wel. (Het is trouwens echt kV, niet KV.)

En waarom? Want in principe hoeven alleen die treinen van Syntus er straks overheen, die kun je prima uitrusten met een 25 kV~-installatie. (Is er daar eigenlijk goederenvervoer trouwens?)
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 14:52
Verwijderd
Je hebt ongeveer het dubbele aan vermogen ja. En dat is alleen bij 2x25kv zoals op de hsl.

Nou die miljarden zijn er niet. De ombouw naar 25kv gaat twintig tot veertig jaar duren. De ombouw naar 3kv kan in een paar jaar.

En waarom niet, omdat het materieel wat syntus heeft gekocht geen 25kv lust.

3kv is echt de beste optie op korte termijn. 25kv komt er wel. Ooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2017, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Gewoon beroepen op het feit dat alles onder de 75cm in de grond van de Nederlandse overheid is, snappen ze toch niet
En dan een gigantisch olieveld vinden onder Hasselt (BE)

Citaat:
Een kamerlid uit Hoogeveen die vond/vindt dat er ook intercities in het troosteloze gat Hoogeveen moeten stoppen, waarmee de reistijd naar Groningen dus 5 minuten langer wordt. En daar heeft meneer jarenlang campagne voor gevoerd.
Ah! Ik dacht aan de Baarnse moordzaak
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 14:57
Verwijderd
Het punt van 3kv is dat het goedkoop en snel alle mogelijke problemen in de stroomvoorziening oplost tegen een belachelijk laag bedrag, die 750 miljoen is inclusief het aanpassen van ál het rijdend materieel...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 15:03
Verwijderd
Niet te verwarren met de tweede Baarnse moordzaak.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 15:10
Verwijderd
Ja goed verhaal dat tweede.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 15:13
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Je hebt ongeveer het dubbele aan vermogen ja. En dat is alleen bij 2x25kv zoals op de hsl.

Nou die miljarden zijn er niet. De ombouw naar 25kv gaat twintig tot veertig jaar duren. De ombouw naar 3kv kan in een paar jaar.

En waarom niet, omdat het materieel wat syntus heeft gekocht geen 25kv lust.

3kv is echt de beste optie op korte termijn. 25kv komt er wel. Ooit.
Dit soort dingen zou ik liever in één keer goed doen. En als bij de elektrificatie was besloten om meteen 25 kV aan te leggen, dan had Syntus uiteraard materieel besteld dat daarmee overweg kan.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Dit soort dingen zou ik liever in één keer goed doen. En als bij de elektrificatie was besloten om meteen 25 kV aan te leggen, dan had Syntus uiteraard materieel besteld dat daarmee overweg kan.
Godverdomme je begrijpt er echt geen kak van.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 15:18
Verwijderd
Dit komt niet uit de lucht vallen eah. 25kv is peperduur en men vraagt zich af of het de investering wel waard is. Ik ga een gokje doen dat het er nooit van gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 21:20
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Vraag je wel eens aan mensen die enthousiast zijn over boten wat ze van vliegtuigen vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.