Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Bekijk resultaten poll: stem nu!
Het moet blijven zoals het nu is 23 47.92%
De koningin moet meer bevoegdheden krijgen 2 4.17%
De koningin moet wel blijven, maar minder taken hebben 4 8.33%
Geen koningshuis meer in Nederland 19 39.58%
Ik heb een ander idee, namelijk.. 0 0%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2005, 16:00
Annemiekkk
Annemiekkk is offline
Wat vind jij? moet het koninghuis blijven of kunnen we het net zo goed afschaffen?
__________________
[FONT=Century Gothic][SIZE=2] [COLOR=DimGray]She never gives out,.. And she never gives in,.. She just changes her mind[/COLOR][/SIZE][/FONT]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2005, 22:09
Verwijderd
Ik vind dat het zo moet blijven. Ze heeft namelijk totaal geen invloed. Ik vind de ceremoniele functie van haar gewoon leuk. Koninginnedag en prinsjesdag, hardstikke leuk!
Minister lijkt me daarbij niets.

Ze hebben het ooit eens uitgerekend dacht ik. Geloof dath et koningshuis ons net zoveel kost als dat een president zou doen. Kwa kosten maakt het dus niet uit.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 22:35
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ze mag wel blijven van mij. Alleen moet het wekelijks overleg tussen Koningin en Minister-President worden afgeschaft. De invloed van de Koningin is op dit moment te onduidelijk.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 11:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ow yes, gefrustreerde republikeinen mogen nogmaals hun onkunde over staatsinrichting tonen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 13:30
reno
reno is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-12-2005 @ 23:09 :
Ik vind dat het zo moet blijven. Ze heeft namelijk totaal geen invloed. Ik vind de ceremoniele functie van haar gewoon leuk. Koninginnedag en prinsjesdag, hardstikke leuk!
Minister lijkt me daarbij niets.

Ze hebben het ooit eens uitgerekend dacht ik. Geloof dath et koningshuis ons net zoveel kost als dat een president zou doen. Kwa kosten maakt het dus niet uit.
Dat is natuurlijk onzin, van een president hoef je niet zijn hele familie + hun gevolg te onderhouden.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:17
fractuur
fractuur is offline
Neuh, ze is niet nutteloos. Niet maatschappelijk gezien iig, politiek gezien heeft ze -naar mijn weten- enkel nog wat formaliteiten als taken.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reno schreef op 11-12-2005 @ 14:30 :
Dat is natuurlijk onzin, van een president hoef je niet zijn hele familie + hun gevolg te onderhouden.
Kost jou als burger nog geen euro per jaar.

Verder wijs ik voor de lol eens naar Frankrijk, waar de president hen ook klauwen en klauwen met geld kost.

Wat ik al eerder hierboven schreef dus. Tjee, wat zijn de kosten van het koninklijk huis al vaak weerlegt als argument tegen de monarchie zeg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 09:29
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-12-2005 @ 23:09 :
Ik vind dat het zo moet blijven. Ze heeft namelijk totaal geen invloed. Ik vind de ceremoniele functie van haar gewoon leuk. Koninginnedag en prinsjesdag, hardstikke leuk!
Minister lijkt me daarbij niets.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:25
reno
reno is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 16:24 :
Kost jou als burger nog geen euro per jaar.

Verder wijs ik voor de lol eens naar Frankrijk, waar de president hen ook klauwen en klauwen met geld kost.

Wat ik al eerder hierboven schreef dus. Tjee, wat zijn de kosten van het koninklijk huis al vaak weerlegt als argument tegen de monarchie zeg.
Dat het nog geen euro per jaar kost is een drogreden, dat zie je hopelijk zelf ook in.
En dat de Franse president veel geld kost is volkomen normaal. Frankrijk is een veel groter land dan Nederland. Bovendien is de Franse president een persoon met daadwerkelijke verantwoordelijkheden, en draagt hij bij tot de democratie. In tegenstelling tot ons koningshuis.

Heb je overigens cijfers over de kosten van beide staatshoofden?
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 11:43
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-12-2005 @ 16:24 :
Kost jou als burger nog geen euro per jaar.

Verder wijs ik voor de lol eens naar Frankrijk, waar de president hen ook klauwen en klauwen met geld kost.

Wat ik al eerder hierboven schreef dus. Tjee, wat zijn de kosten van het koninklijk huis al vaak weerlegt als argument tegen de monarchie zeg.
Krijgt de president ook een uitkering van 4 miljoen euro per jaar?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-12-2005 @ 12:43 :
Krijgt de president ook een uitkering van 4 miljoen euro per jaar?
Inclusief zijn hele staf van medewerkers en middelen? Veel meer.

Of je het nu uitgeeft aan een symbool of aan een overbodige functie met uitvoerende macht; lood om oud ijzer.

Citaat:
reno schreef op 12-12-2005 @ 12:25 :
Heb je overigens cijfers over de kosten van beide staatshoofden?
Eerst even wijzen naar de monumenten die voor Franse presidenten gebouwd zijn. Als er na al die miljoenen voor de bouw alleen al nog cijfers voor dagelijks onderhoud aan te pas moeten komen hoor ik het graag.

Voor de rest, google ist dein Freund, eerste hit zoekende op de miljoenennota:

http://rijksbegroting.minfin.nl/defa...01FX2X1663X215

Download de PFD en check het zelf.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 14:52
Angelos
Avatar van Angelos
Angelos is offline
Uitkering aan de leden van het Koninklijk Huis: 5 651 000

Koninkrijksrelaties:
1 Waarborgfunctie 34 735 000
2 Bevorderen autonomie Koninkrijkspartners 136 950 000
3 Nominaal en onvoorzien 1 288 000

maakt: 172 973 000
en in totaal: 178 624 000

(oh, we ontvangen ook nog 15 912 000 aan Koninkrijksrelaties)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 15:01
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
Kan iemand me vertellen waarom de koningin dan zo'n nut heeft?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 15:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Angelos schreef op 12-12-2005 @ 15:52 :
Uitkering aan de leden van het Koninklijk Huis: 5 651 000

Koninkrijksrelaties:
1 Waarborgfunctie 34 735 000
2 Bevorderen autonomie Koninkrijkspartners 136 950 000
3 Nominaal en onvoorzien 1 288 000

maakt: 172 973 000
en in totaal: 178 624 000
Fout. We kijken puur naar uitkeringen aan het Koninklijk Huis, omdat we de andere kosten van koninkrijksrelaties ook zouden hebben bij een republiek.

5,6 miljoen dus. En voor die 5,6 miljoen koop je jezelf een paar eeuwen traditie en een symboolfunctie. Een prachtig signaalmiddel voor staatsbezoeken en een van de weinige dingen (op wiet en klompen na) die nog een icoon van Nederland zijn.

Wie zich stoort aan zo'n minieme post dient zich eens achter de oren te krabben of niet eerst en van de 37229 nutteloze uitgaven aangepakt moeten worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 15:46
reno
reno is offline
Wel zo makkelijk mijn andere argumenten te negeren he.
Die monumenten zouden er sowieso gekomen zijn in Frankrijk, en we hebben hier in Nederland ook heel wat monumenten.

Dus kom maar op met je argumenten. 'Omdat het al eeuwen bestaat' is natuurlijk volstrekt belachelijk. Het is een overblijfsel uit het feodale stelsel, en ik mag aannemen dat niemand die "traditie" graag terug zou zien.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:54
Verwijderd
Kijk, het hele gezeur of het nu duurder of neit is dan een presidentschap, dat is moeilijk te zeggen. Hou het erop dat beide ongeveer evenveel zullen kosten.
Je moet in zo'n siutatie sowieso niet naar geld kijken, als een presidentsschap 10x zo goed voor het volk zou zijn als een monarchie, maar ook 10x zo duur dan zou het alsnog ingevoerd moeten worden. Een keuze tussen presidentschap en monarchie draait om de belangen van het volk, niet om geld.

Verder vindt ik om te zeggen dat monarchie iets van vroeger en ouderwets is ronduit dom. Hoe oud is de democratie? Precies, schaf die dan ook maar af. Want die is ook niet van gister hoor.
En om te zeggen dat het ouderwets is en daarom in stand gehouden moet worden is ook vreemd. Je moet kijken naar wat het volk dient, niet naar jaartallen.

Ook is het zo dat een president iedere boerenlul kan zijn (zie Bush). Onze Willempie wordt tenminste zijn hele leven "getraind" (vandaar bijv. ook al dat geld naar de familie, en de familie voert ook heus wat uit) voor zijn taak en daardoor is de kans vele malen groter dat hij het beter zal doen dan elke president die wij zouden kunnen krijgen.

Ook zo leuk is altijd het feit dat iedereen zo op JP zeikt, maar als er een presidentschap was, zou er dus een grote kans zijn geweest dat JP president was geworden.

Laat het lekker zo als ut is mensen. Zijn we tenminste nog een beetje uniek ^^. Go Bea!!!

Laatst gewijzigd op 12-12-2005 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:34
reno
reno is offline
Citaat:
Robo schreef op 12-12-2005 @ 17:54 :

Verder vindt ik om te zeggen dat monarchie iets van vroeger en ouderwets is ronduit dom. Hoe oud is de democratie? Precies, schaf die dan ook maar af. Want die is ook niet van gister hoor.
En om te zeggen dat het ouderwets is en daarom in stand gehouden moet worden is ook vreemd. Je moet kijken naar wat het volk dient, niet naar jaartallen.
Lees mijn post eens goed. Ik zeg namelijk precies wat jij als laatste zegt.

Citaat:
Ook is het zo dat een president iedere boerenlul kan zijn (zie Bush). Onze Willempie wordt tenminste zijn hele leven "getraind" (vandaar bijv. ook al dat geld naar de familie, en de familie voert ook heus wat uit) voor zijn taak en daardoor is de kans vele malen groter dat hij het beter zal doen dan elke president die wij zouden kunnen krijgen.
a) De kans dat hij beter presteert is helemaal niet vele malen groter. Die kans is kleiner, omdat hij door geen enkele vorm van toetsing zal hoeven. Monarch is een geboorterecht, het presidentschap moet je zelf zien te verwerven.
b) Een president zal altijd dichter bij het volk staan, omdat hij daaruit voortkomt en door hen gekozen is. Op een monarch is geen enkele vorm van democratische controle mogelijk, en hij leeft in een totaal ander milieu dan 99% van de Nederlanders.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 18:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reno schreef op 12-12-2005 @ 16:46 :
Wel zo makkelijk mijn andere argumenten te negeren he.
Die monumenten zouden er sowieso gekomen zijn in Frankrijk, en we hebben hier in Nederland ook heel wat monumenten.
Die monumenten zijn slechts symptomen. Symptomen van het feit dat elke andere oplossing ook geld kost, en geen meerwaarde heeft.

Wat voor bestaansrecht hebben veranderingen die geen toegevoegde waarde hebben?
Citaat:
reno schreef op 12-12-2005 @ 16:46 :
Dus kom maar op met je argumenten. 'Omdat het al eeuwen bestaat' is natuurlijk volstrekt belachelijk. Het is een overblijfsel uit het feodale stelsel, en ik mag aannemen dat niemand die "traditie" graag terug zou zien.
Stepping stone drogreden, verder ontkom je er niet aan dat iconografie anno 2005 ook nog werkt, en zelfs gewenst is.

Wat voor motivatie heb je uberhaupt om die traditie ter verwerpen? Het geld dat het kost is duidelijk spijkers zoeken op laag water, dus wat blijft er dan nog over?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
reno schreef op 12-12-2005 @ 18:34 :
[B]Lees mijn post eens goed. Ik zeg namelijk precies wat jij als laatste zegt.


a) De kans dat hij beter presteert is helemaal niet vele malen groter. Die kans is kleiner, omdat hij door geen enkele vorm van toetsing zal hoeven. Monarch is een geboorterecht, het presidentschap moet je zelf zien te verwerven.
b) Een president zal altijd dichter bij het volk staan, omdat hij daaruit voortkomt en door hen gekozen is. Op een monarch is geen enkele vorm van democratische controle mogelijk, en hij leeft in een totaal ander milieu dan 99% van de Nederlanders.
a) Is er een presidentenexamen dan?

b) Een president dichter bij het volk? Oh ja, Bush is opgegrooid in "the hood". Ut zijn allemaal upper-class mensen die kans maken op het presidentschap hoor. Mensen die ook in hetzelfde milieu opgroeien als Wim-Lex.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 11:32
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Lekker zo laten blijven, ik vind al dat ceremoniële gedoe wel leuk
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 18:07
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
waarom denken toch zoveel mensen dat Beatrix een louter ceremoniele functie heeft? Als dat het geval was, was ze geen koningin meer want ze heeft meerdere malen laten weten dat ze absoluut geen Zweeds model wil (waar de koning wel puur ceremonieel is) ze heeft zelfs wel eens gedreigt met aftreden.

In Nederland heeft de vorst wel degelijk invloed op bepaalde besluiten en elke vorst vult die rol anders in. Beatrix is wat dat betreft veel aanweziger dan haar moeder, Juliana. De vorst mag in Nederland de verschillende ministers en staatssecretarissen te verantwoording roepen. In de gesprekken die ze heeft met deze mensen oefent ze wel degelijk invloed uit. Ook bij kabinetsformaties neemt ze een belangrijke plaats in.


overigens... ik vind het prima zoals het nu is
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 19:37
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-12-2005 @ 15:28 :
Inclusief zijn hele staf van medewerkers en middelen? Veel meer.
De Koningin heeft ook een RVD en een Kabinet der Koningin, daar gaat ook ongetwijfeld geld in zitten.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 23:38
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 13-12-2005 @ 19:07 :
waarom denken toch zoveel mensen dat Beatrix een louter ceremoniele functie heeft?
Omdat je de andere kant nooit ziet Daarbij, of ze nou wel of niet die andere functies zou vervullen, dat zou voor ons geen spreekwoordelijke reet uitmaken. Daarom: ik vind dat ceremoniële gedoe wel leuk
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 11:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boogie schreef op 14-12-2005 @ 20:37 :
De Koningin heeft ook een RVD en een Kabinet der Koningin, daar gaat ook ongetwijfeld geld in zitten.
Niet relevant, zo'n ondersteunend apparaat zou met een president ook nodig zijn.

Als dat bovendien persoonlijk is dan zien we dat terug onder die post, van die 5,6 miljoen moet het koninklijk huis alles betalen.


Trouwens nog steeds geen republiekeinse argumenten gehoord behalve de marginale kosten....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 16:24
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-12-2005 @ 12:10 :
Niet relevant, zo'n ondersteunend apparaat zou met een president ook nodig zijn.

Als dat bovendien persoonlijk is dan zien we dat terug onder die post, van die 5,6 miljoen moet het koninklijk huis alles betalen.


Trouwens nog steeds geen republiekeinse argumenten gehoord behalve de marginale kosten....
Die zal je van mij ook niet horen, behalve de onzichtbare macht van de Koningin.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2005, 21:36
reno
reno is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-12-2005 @ 12:10 :
Trouwens nog steeds geen republiekeinse argumenten gehoord behalve de marginale kosten....
Dan moet je je roze zonnebrilletje even afdoen en een paar posts omhoog kijken.
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 22:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reno schreef op 18-12-2005 @ 22:36 :
Dan moet je je roze zonnebrilletje even afdoen en een paar posts omhoog kijken.
Het kostenargument, en het op basis van het niet relevante nutteloze alternatief van een president.

Nu dus de argumenten graag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 23:16
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
geen president
geen monarchie

alleen een besturende macht

dus eigelijk zoals het nu is alleen dan zonder koningshuis
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 22:48
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-12-2005 @ 23:16 :
Het kostenargument, en het op basis van het niet relevante nutteloze alternatief van een president.

Nu dus de argumenten graag.
De niet zichtbare macht van een persoon door erfopvolging aan zijn of haar macht is gekomen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 14:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Boogie schreef op 20-12-2005 @ 23:48 :
De niet zichtbare macht van een persoon door erfopvolging aan zijn of haar macht is gekomen.
Die macht hindert de democratische besluitvorming nergens en de erfopvolging is dus niet ondemocratisch.

Ervan uitgaande dat democratie op zich een argument is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 21-12-2005, 16:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Van mij mogen ze moeve, of in ieder geval heel wat minder geld krijgen!
Asociaal hoeveel die mensen krijgen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 12:19
No Soup For You
Avatar van No Soup For You
No Soup For You is offline
Citaat:
muts8848 schreef op 13-12-2005 @ 19:07 :
waarom denken toch zoveel mensen dat Beatrix een louter ceremoniele functie heeft? Als dat het geval was, was ze geen koningin meer want ze heeft meerdere malen laten weten dat ze absoluut geen Zweeds model wil (waar de koning wel puur ceremonieel is) ze heeft zelfs wel eens gedreigt met aftreden.

In Nederland heeft de vorst wel degelijk invloed op bepaalde besluiten en elke vorst vult die rol anders in. Beatrix is wat dat betreft veel aanweziger dan haar moeder, Juliana. De vorst mag in Nederland de verschillende ministers en staatssecretarissen te verantwoording roepen. In de gesprekken die ze heeft met deze mensen oefent ze wel degelijk invloed uit. Ook bij kabinetsformaties neemt ze een belangrijke plaats in.


overigens... ik vind het prima zoals het nu is
het is zelfs zo dat wilhelmina (ja, de oma van bea) en paar wetten heeft tegengehouden door ze niet te ondertekenen. dus de vorst heeft op dat gebied ook nog wel wat te zeggen. een wet is pas een wet als bea's naam eronder staat. (plus nog een dozijn andere voorwaarden).

daarnaast is het vergelijken van onze vorst met een eventuele president raar. een president heeft veel meer verantwoordelijkheid, zijn macht is veel groter dan die van een vorst. kijk alleen maar eens naar alle dingen die bush uitvreet. al zou bea irak binnen willen vallen, die macht heeft ze (formeel) niet om dat voor elkaar te krijgen. in feite heeft beatrix niks te vertellen met het beleid dat door nederland word gevoerd. daar heeft ze ministers voor. die kan ze hoogstens een keer per jaar aanstellen, maar daarmee houd haar macht ook op. een president kan veel verder gaan
__________________
Geen soep voor jou vandaag l Soupnazi l
Wise man say forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 18:38
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Weg met het koningshuis.....kost naar mijn mening alleen maar geld
Met citaat reageren
Oud 22-12-2005, 20:23
pino123
pino123 is offline
kosten in minder mate, maar vooral door het feit dat een het koningshuis baseert op erfopvolging, daarom moet het koningshuis worden afgeschaft.

Bij een gekozen presidentschap, kan in principe iedereen president worden, en dat vind ik pas (een onderdeel van) democratie
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 24-12-2005, 13:23
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-12-2005 @ 15:25 :
Die macht hindert de democratische besluitvorming nergens en de erfopvolging is dus niet ondemocratisch.

Ervan uitgaande dat democratie op zich een argument is.
Het kán wel. Staatsrechtelijk gezien (de Koningin kan alles blokkeren) en op de achtergrond kan ze invloed op de besluitvorming uitoefenen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 20:54
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ja, ze zijn nutteloos. Ze hebben een luizenleventje en zitten de hele tijd te klagen over dat ze een prive leven hebben enzo. En de pers onzin vind. Zeur niet zo dit hoort er gewoon bij een konings leven
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2006, 16:36
Verwijderd
Afschaffen, ze leven van onze centen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 22:40
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Boogie schreef op 24-12-2005 @ 14:23 :
Het kán wel. Staatsrechtelijk gezien (de Koningin kan alles blokkeren) en op de achtergrond kan ze invloed op de besluitvorming uitoefenen.
Idd. De meeste mensen hier schijnen geen flauw benul van de macht v.d. koningin te hebben. Bij de vorming van een nieuw kabinet, om maar wat te noem. En wel eens van 'het geheim van noordeinde' gehoord?

Niet dat ik tegen onze vorm van monarchie ben, hoor. Ik vind het zo wel best.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 13:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bootz schreef op 17-01-2006 @ 17:36 :
Afschaffen, ze leven van onze centen
Is al weerlegd, verzin eens iets nieuws.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 13-12-2005 @ 12:32 :
Lekker zo laten blijven, ik vind al dat ceremoniële gedoe wel leuk
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 17:17
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Geez, hoe vaak moet dat argument van zogenaamde hoge kosten onderuit geschopt worden?
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Monarchie = afgedankt
Last_Mohican
57 06-04-2004 04:03
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Moeten Christelijke feestdagen nog verplichte vrije dagen zijn?
74 24-04-2003 13:53
Verhalen & Gedichten [verhaal] Ons leven is niet vreemd.
Vlooienband
10 08-10-2002 20:53
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.