Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: ?
GL 19 45.24%
SP 3 7.14%
VVD 3 7.14%
PvdA 1 2.38%
CDA 0 0%
DENK 0 0%
Art1kel 2 4.76%
PvdD 2 4.76%
FvD 0 0%
CU 2 4.76%
SGP 0 0%
50+ 0 0%
D'66 8 19.05%
PVV 2 4.76%
blanco 0 0%
ik stem bewust niet 0 0%
Partij voor de Niet Stemmers 0 0%
VNL 0 0%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2017, 08:16
df
Avatar van df
df is offline
wat hebben we gestemd

op verzoek van eleventhour
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.

Laatst gewijzigd op 15-03-2017 om 09:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2017, 08:19
df
Avatar van df
df is offline
Anonieme poll voor als mensen daar behoefte aan hebben.

Ik heb GL gestemd, hopelijk moet Ertur volgend jaar nog veel meer belasting betalen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:22
Verwijderd
Ik heb drie stemmen uitgebracht maar de poll staat me maar één keuze toe. Dat vertekent het beeld.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:23
Verwijderd
Citaat:
hopelijk moet Ertur volgend jaar nog veel meer belasting betalen
Als ik volgend jaar veel meer geld verdien en daarom veel meer belasting moet betalen, vind ik dat prima
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:25
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik heb drie stemmen uitgebracht maar de poll staat me maar één keuze toe. Dat vertekent het beeld.
Nu je het zegt, ik ben ook tweemaal gemachtigd

Bij jou ook vrienden die op vakantie zijn of?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:26
df
Avatar van df
df is offline
Je twijfelde tussen VVD en D66 toch? Waarom is 't VVD geworden?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:31
df
Avatar van df
df is offline
Als de mensen die het geen probleem vinden hun stem te openbaren dat zouden willen doen in dit topic zou het fijn zijn! Dan wordt het iets interessanter!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Nu je het zegt, ik ben ook tweemaal gemachtigd

Bij jou ook vrienden die op vakantie zijn of?
Yes.

Citaat:
Je twijfelde tussen VVD en D66 toch? Waarom is 't VVD geworden?
Twee keer VVD, één keer D66. Denk dat ik dat sowieso wel had gedaan.

Maar toch: iemand zat gisteren VVD te bashen, "En nu het beter gaat profiteren ze weer eens niet mee, maar de tandarts gaat er weer lekker op vooruit! Jongens, het is zo lekker solidair allemaal!". Nu heb ik een facebookvriend die tandarts in opleiding is, en die postte iets eerder juist een stemadvies vanuit de tandartsvereniging. "Vooral niet VVD stemmen, want die willen de tandartsen met 5% korten." Die combinatie maakte dat ik dacht "ik kan prima op de VVD stemmen".
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:40
Verwijderd
Waarom jij trouwens toch GL en niet SP? Ik waardeer dat maar eergisteren was het toch nog SP?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:44
df
Avatar van df
df is offline
Klopt maar Roemer is een (vast hele gezellige!) drol en gaat toch niet regeren. De kans op een kabinet met GL is veel hoger en Halsema oid als minister van Milieuzaken zie ik wel zitten. Had tevens helemaal geen zin om mezelf te verneuken met die AOW leeftijd van de SP en van bevriende geneeskundestudenten kreeg ik vooral te horen dat niemand in het ziekenhuis zit te wachten op dat Nationaal Zorgfonds van de SP (tot breekpunt gemaakt door Roemer).

Een echte zwevende kiezer dus Gisternacht pas geland bij GL (Grashoff).
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:46
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Maar toch: iemand zat gisteren VVD te bashen, "En nu het beter gaat profiteren ze weer eens niet mee, maar de tandarts gaat er weer lekker op vooruit! Jongens, het is zo lekker solidair allemaal!". Nu heb ik een facebookvriend die tandarts in opleiding is, en die postte iets eerder juist een stemadvies vanuit de tandartsvereniging. "Vooral niet VVD stemmen, want die willen de tandartsen met 5% korten." Die combinatie maakte dat ik dacht "ik kan prima op de VVD stemmen".


Rutte wakkerde m'n VVD-haat weer flink aan met z'n voorstel het vakantiegeld uit de bijstand te halen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nog niet gestemd. Twijfel nog tussen de nummers 2 en 3 van de SP, dus hier kan ik wel alvast stemmen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:50
Verwijderd
Ja dat soort opmerkingen, dat snap ik dus niet. Dat komt ook weer neer op wat ik eerder zei: mensen tegen elkaar opzetten/uitspelen. Zij (de luie uitkeringstrekker die ook nog eens op vakantie gaat van onze centen!) tegenover ons (de hardwerkende mens die de hypotheek van het huis dat onder water staat moet opbrengen!). Ik stoor me daar heel erg aan bij politici. Vrijwel alle partijen doen dat soort zaken. Verschrikkelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:57
Verwijderd
Citaat:


Rutte wakkerde m'n VVD-haat weer flink aan met z'n voorstel het vakantiegeld uit de bijstand te halen
Wil hij dat serieus? Wth
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 08:58
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Wil hij dat serieus? Wth
De VVD wil verder het vakantiegeld voor mensen in de bijstand afschaffen, het mes zetten in de zorgtoeslag en het kindgebonden budget en de kinderbijslag na het tweede kind afschaffen. Het eigen risico in de zorg blijft overeind. Eerder deze week maakte de partij tot verbazing van andere partijen bekend twee miljard euro voor verpleeghuizen en onder meer dementiezorg te willen uittrekken.

http://nos.nl/artikel/2157435-midden...ngen-niet.html
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 09:20
Verwijderd
Dat "na het tweede kind" vind ik wel interessant. Van de ene kant denk ik "ja als je meer dan twee kinderen wil, prima, maar dan zelf betalen, dus goede zaak" van de andere kant slaat het gevoelsmatig nergens op om zoiets te limiteren op aantallen kinderen. Daar is de economie niet mee gebaat (demografisch kan Nederland er best wat meer kinderen bij hebben) en gewoon, vind niet dat mensen door de politiek gestuurd moeten worden in hun kinderwens.

Is dat vakantiegeld afschaffen niet gewoon symboolpolitiek? Willen ze daadwerkelijk de totale jaarlijkse uitkering met 8% verlagen (belachelijk) of krijg je 8% meer per maand en geen vakantiegeld meer (het zal wel)?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 09:27
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Is dat vakantiegeld afschaffen niet gewoon symboolpolitiek? Willen ze daadwerkelijk de totale jaarlijkse uitkering met 8% verlagen (belachelijk) of krijg je 8% meer per maand en geen vakantiegeld meer (het zal wel)?
Weet niet of 't 'het zal wel' is. Veel mensen in de bijstand betalen met dat ''vakantiegeld'' de hogere rekeningen. Ik moet nog maar zien of ze die 8% per maand netjes gaan sparen of dat het opgaat aan eten etc.

Maarja, dat is een erg paternalistische insteek natuurlijk.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 09:40
Verwijderd
Kan iemand de titel ff corrigeren naar Exitpoll?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2017, 09:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zal het niet vooral gaan om de term 'vakantie'geld?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 09:52
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
op verzoek van eleventhour


Zal em invullen zodra ik gestemd heb
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Zal het niet vooral gaan om de term 'vakantie'geld?
Ja, dat bedoel ik dus met symboolpolitiek/het zal wel. Ik kan nergens echt terugvinden wat de VVD nou in de praktijk echt wil. Schreeuwerige sites die roepen dat ze de armen nog verder de nek omdraaien, maar op de site van de VVD kan ik er eigenlijk niets over terugvinden.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze echt de totale uitkering met 8% terug willen brengen. Maar ja, zo lang ze zelf niet concreet benoemen wat ze nou bedoelen, zou het zo maar kunnen

Of is het simpele onderhandelingstactiek? Stel ze gaan met wat andere partijen onderhandelen over de coalitie, dan is dit een gemakkelijk punt om weer weg te geven, en er iets voor terug te krijgen dat de VVD echt graag heeft
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 11:39
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
In mijn timeline opvallend veel swingers die uiteindelijk toch voor GL zijn gegaan!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 11:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Partij van de Arbeid!

Het was trouwens best druk hier dus hoop op een hoge opkomst.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 11:48
Verwijderd
Waarom hoop je daar op?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 11:52
Verwijderd
Ik zit nog even te zoeken, maar ik kan echt niet terugvinden wat de VVD nou concreet met dat vakantiegeld wil. Het gaat overigens, for the record, blijkbaar om 5% en niet om 8%. Niet dat dat het minder belachelijk maakt als dat afgepakt wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2017, 14:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Uiteindelijk is het bij mij ook GroenLinks geworden. In de velden die ik nader heb bekeken, kwam ik eigenlijk maar een paar punten tegen waar ik het niet mee eens was of waarover ik enige scepsis had. De SP is vanwege het EU-standpunt voor mij onverkiesbaar, dus daar heb ik niet eens meer verder naar gekeken.

Het belangrijkste kritiekpunt dat ik bij GroenLinks tegenkwam, is voor mij het standpunt rondom de verdere verdieping van de Westerschelde. Aangezien die de toegang vormt tot de Antwerpse haven, is dit niet iets waarover de Nederlandse regering alleen zou moeten beslissen. Hier is echt overleg met België vereist en dat er ook rekening wordt gehouden met de belangen daar.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 15-03-2017 om 14:57. Reden: hoofdletters.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 15:51
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Als de mensen die het geen probleem vinden hun stem te openbaren dat zouden willen doen in dit topic zou het fijn zijn! Dan wordt het iets interessanter!
Nogmaals bedankt!
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 15:52
df
Avatar van df
df is offline
In het scholieren.com parlement zou GL in z'n eentje de meerderheid hebben
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 16:01
Verwijderd
Ik zag de Jessias net op 2 meter afstand
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 16:01
Verwijderd
Hij zag er wel nerveus uit
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 16:27
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
D66 en GL hier op 75%. Wat een droomkabinet zou dat zijn
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 16:37
Fleming
GroenLinks
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 16:52
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
De kans op een kabinet met GL is veel hoger en Halsema oid als minister van Milieuzaken zie ik wel zitten.
Femke komt toch niet terug? Die was klaar met politiek bedrijven enzo dacht ik?


Ik heb overigens op de nummer 12 van Groen Links gestemd (Özütok)
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:02
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
In het scholieren.com parlement zou GL in z'n eentje de meerderheid hebben
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:03
Abby.
Abby. is offline
Ik heb trouwens op nr 30 gestemd: vrouw, migratieachtergrond, onverkiesbare plek, jong, geen Randstad (maar een beetje soort van m'n hometown Tiel) en volgens mij ook nog een onderwijsachtergrond
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens op nr 30 gestemd: vrouw, migratieachtergrond, onverkiesbare plek, jong, geen Randstad (maar een beetje soort van m'n hometown Tiel) en volgens mij ook nog een onderwijsachtergrond
Maar ehhm is het idee van de partij ook niet dat de nummers 1 t/m 29 in principe betere kandidaten zijn?

Ik snap het idee van op een vrouw stemmen die nét buiten de peilingen valt, maar ehhm nr 30?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2017, 17:13
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:

Ik snap het idee van op een vrouw stemmen die nét buiten de peilingen valt, maar ehhm nr 30?
Dit ja...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:13
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik twijfelde heel erg tussen D66 en GL, heb ook nog allebei de websites doorgespeurd gisteravond en ben in het hokje toch maar voor GL gegaan, want ik vind dat die wel een boost mogen krijgen.
Al vind ik Klaver wel een beetje een slijmbal.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zou je er hypothetisch gezien voor kunnen zorgen dat je, door niet op de nummer een te stemmen, maar consequent op nummer 2 t/m <verwacht aantal zetels>, voor kunnen zorgen dat de nummer een van de lijst niet in de kamer komt? (Afgezien van de vraag of het realistisch is, uiteraard)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:18
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Opkomst hier in Grunn al op 67,5%
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:22
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb op GroenLinks gestemd, nummer 6.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
57,4% opkomst In Rotterdam nu.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:24
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
ik heb op nummer 35 van groenlinks gestemd. Het lukt misschien niet qua aantal voorkeursstemmen, maar het zou toch echt wel een keer mogen gebeuren dat er een transvrouw in de kamer komt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Zou je er hypothetisch gezien voor kunnen zorgen dat je, door niet op de nummer een te stemmen, maar consequent op nummer 2 t/m <verwacht aantal zetels>, voor kunnen zorgen dat de nummer een van de lijst niet in de kamer komt? (Afgezien van de vraag of het realistisch is, uiteraard)
Niet helemaal wat je bedoelt, maar:

Citaat:
Bij de Tweede Kamerverkiezingen 2006 kreeg een lager geplaatste kandidaat meer stemmen dan de lijsttrekker, iets wat nog nooit eerder was voorgevallen in de Nederlandse parlementaire geschiedenis. Het ging om Rita Verdonk, de nummer twee op de lijst van de VVD. Zij kreeg 620.555 stemmen en dat waren er 67.355 meer dan de nummer een, Mark Rutte had gekregen.
Maar goed, de lijsttrekker wordt doorgaans door de partij aangewezen (bij sommige partijen door middel van een ledenreferendum); dus als deze buiten alle zetels valt dan is er wel iets heel raars aan de hand
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:30
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
GroenLinks nr. 4

Vandaag de kinderen in m'n klas ook laten stemmen en daar kwam GroenLinks met 10 van de 24 stemmen ook op de hoogste plaats
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:34
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Zijn we toch nog met recht van spreken een scholierenforum
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 17:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zou je er hypothetisch gezien voor kunnen zorgen dat je, door niet op de nummer een te stemmen, maar consequent op nummer 2 t/m <verwacht aantal zetels>, voor kunnen zorgen dat de nummer een van de lijst niet in de kamer komt? (Afgezien van de vraag of het realistisch is, uiteraard)
Dat kan volgens mij alleen als iedereen gekozen wordt met precies het aantal stemmen dat nodig is want anders komt de lijsttrekker met de reststemmen alsnog in de kamer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 18:23
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Maar ehhm is het idee van de partij ook niet dat de nummers 1 t/m 29 in principe betere kandidaten zijn?

Ik snap het idee van op een vrouw stemmen die nét buiten de peilingen valt, maar ehhm nr 30?
Ach, er zijn peilingen waar ze 20 zetels krijgen en ik heb vertrouwen in deze. Daar ben ik overigens niet de enige in, ik kreeg veel "ik ook"-reacties op mijn fb-bericht.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 21:12
Fleming
Citaat:
ik heb op nummer 35 van groenlinks gestemd. Het lukt misschien niet qua aantal voorkeursstemmen, maar het zou toch echt wel een keer mogen gebeuren dat er een transvrouw in de kamer komt.
Ik heb ook op haar gestemd
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 21:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
M'n moeder heeft op Thierry gestemd.
Wie wil me adopteren?
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerikaanse Democratic Primaries MEGATHREAD
McCaine
160 16-03-2004 14:50
Software & Hardware [PHP] Poll
Dr_KlawChi
5 05-01-2003 17:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Prognoses en uitslagen verkiezingen
Conan the Librarian
155 24-05-2002 22:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: De gemiddelde Pim F. stemmer heeft een lagere dan gemiddelde inteligentie.
Internationalist
141 24-05-2002 15:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Info zetelverdeling verkiezingen
Droomvlucht
1 15-05-2002 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.