Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2017, 18:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Van planten in het raamkozijn, tot je favoriete wasverzachter, deel hier al uw huishoud-perikelen!

Eigenlijk ben ik vooral benieuwd naar welke afvalbakken jullie in de keuken hebben? Welk soort, welk formaat? Doe je aan afval-scheiden? Hoeveel mensen maken gebruik van je afvalbak?

Spoiler
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2017, 19:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Rotterdam hoef je niet zoveel te scheiden omdat de Roteb een grote afvalscheiding installatie heeft. Ik heb gewoon een prullenbak voor restafval, een doos voor papier en glas zet ik ervoor en breng ik regelmatig weg. Medicijnen en kleine elektrische dingen verzamel ik in de meterkast.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 19:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Papier houd ik apart (in een grote boodschappentas op de WC, want dat is de meest handige plek ) en glas gaat daarbij in - want de papierbak staat toch naast de glasbak buiten. In de keuken staat een afvalbak van 12 L die ik kocht met het idee "dat is handig, ik ben toch maar alleen, ik wil niet dat mijn afval een eeuwigheid in die bak ligt te stinken". Die gebruik ik nu voor GFT. Welke maat handig is voor plastic en restafval ben ik nog niet helemaal uit.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 19:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n vuilnisbak waar gewone komozakken in kunnen, 60 liter is dat denk ik? Met twee personen in een week vol.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 19:57
Verwijderd
Papiercontainer, groencontainer en restafvalcontainer. Een aparte zak voor plastic. Ik.heb een klein prullenbakje op het aanrecht staan voor groenafval wat dan in de grote container wordt gemikt. We scheiden best braaf, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 20:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Wij hebben 1 container waar alles in moet. Er zijn geen plastic inlever punten, en een GFTbak krijg ik niet. Alles behalve glas papier en batterijen gaan dus in dezelfde (ik geloof) 35 liter prul in de keuken en vervolgens de container in.

Ik vind het maar een schijtsysteem.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 20:45
Verwijderd
Zoef je appjes.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 20:58
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Mn telefoon ligt echt eindeloos ver weg. Behoeft er iets dringend antwoord?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 21:02
Verwijderd
Het gaat over poezen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 21:04
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Overigens is een systeem met een aantal hangende zakken/bakken in je keuken het makkelijkst denk ik voor je glas plastic en papier. niet te groot zodat as ie vol is je t op je ritje naar de supermarkt t in de betreffende recycle bak kan mikken.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 21:05
Verwijderd
Ik ben het met zoef eens. Zoef je hebt toch whatsapp op je computer of tablet trouwens?

Al onze huishoudelijke topics zijn gearchiveerd.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 21:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nopes, ik zal zo even bewegen maar dekentje en poezel alles

En fuck ik ben op Pinterest zo vaak tegengekomen wat ik bedoelde met die zakken/bakken. Maar ik kan t niet terugvinden
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 21:19
Verwijderd
Ja, zo'n ding dat je ook kan gebruiken voor je schoenen. Daar wil ik er twee van.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 22:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb 1 bak voor afval en 1 voor papier. Da ist. De papierbak is altijd sneller vol dan de vuilniszak.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2017, 23:54
Verwijderd
Wij hebben een bak voor blik & plastic & zuivelverpakkingen. Een batterijenbak, een papierbak, een GFT-bak die nooit vol komt want we gooien bijna nooit eten weg. ik ben er van overtuigd dat het een van de redenen is waarom Kronos zo gezond oud aan het worden is. En dan hebben we nog restafval.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 01:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik scheid niks. Er staan hier "groen" en "rest" containers die 2x per week worden geleegd en we hebben speciale grof vuil tegels waar je al je andere zooi kan neerpleuren, wordt ook 2x per week opgehaald. We hebben wel een speciale papier kliko, maar die staat voor redenen die niemand weet achter slot en grendel en daar kan je alleen wat ingooien als de huismeester hem gaat buitenzetten, maar blijkbaar weet niemand wanneer dat is maar goed, mijn papier verdwijnt toch in mijn boodschappentas en onderweg naar de supermarkt tyf ik gewoon alles in de rest bak.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 01:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen idee hoe groot mijn prullenbak is, is gewoon een cheapie plastic ding van de blokker. Heb meestal een zak per week.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 01:38
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Een 60 liter bak met Komo-zakken en een iets kleiner exemplaar met goedkopere zakken voor GFT, meestal 2 van die goedkope zakken, anders gaat het druppen. Papier neem ik meestal 2 keer in de week mee om in de papierbak naast de ondergrondse containers te mikken. De goedkope zakken leeg ik in de GFT-bak en de Komo-zakken komen terecht in de ondergrondse container. Glas komt in de glasbak bij de supermarkt.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2017, 01:43
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
De hoeveelheid (ondergrondse) containers in Leeuwarden, Leeuwarden is natuurlijk niet heel groot vergeleken met veel andere steden, dus wat dat betreft kun je het altijd wel ergens kwijt, qua huisvuil etc...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png ondergrondsebakkenetc.png (224.2 KB, 1x gelezen)
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 03:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb in mijn blok alleen al iets van 7 restcontainers en 4 groencontainers maar goed, ik woon in een flat, omringd door andere flats, dus dat moet ook wel met zo veel mensen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 04:09
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Soms zijn de bakken bij mijn dingetje vol of hebben een storing, nou, dan loop ik ff naar de volgende Ik ben de enige die dat zo doet volgens mij, de rest zet de zakken gewoon naast de container.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 04:09
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Er staat ook nog een kekke bank naast de containers, zag ik gisteren
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 10:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb een losse comozak in mijn kamer voor papier/blik/plastic/alles wat ik naar het recyclepunt kan brengen. In de keuken staat een restafvalbak voor gft (als ik een balkon/buiten had gehad, was het gft in een wormenbak gegaan) en restafval, maar die gebruik ik dus niet zo heel vaak.
Het restafval gaat in de ondergrondse container in de straat, de zak in mijn kamer breng ik zo eens per één/twee maanden weg.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 11:07
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
We hebben drie van die containers die we aan de weg moeten zetten, en we scheiden PMD in speciale zakken die mn huisgenoot in zo'n wasmand heeft gestopt.
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 11:49
Verwijderd
In mijn tuin staan twee compostbakken. Daar doe ik vooral in de zomer veel groente fruit en tuinafval in. Verder scheid ik doorgaans papier, pmd en gewoon restafval. Maar de pmdzak komt niet zo snel vol want hier mogen alleen plastic flessen en blikjes en zulks in. Dus met die zakken doe ik vaak lang, want ik drink vooral water uit de kraan en pakken melk etc. Maak ik gewoon plat.
Veel Tuinafval doe ik vaak nog in aparte groenafvalzakken die hier ook gewoon worden opgehaald. De restafvalzakken kosten 7,50 voor tien stuks. Je betaalt gewoon per zak. Wel oké
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2017, 14:25
Verwijderd
Gebruiken jullie wasverzachter? Ik vind dat maar zo'n onzin.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 14:49
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ja want geen ruimte voor een droger. En als was niet wapperend in de wind buiten kan drogen wordt het imo niet lekker zacht droog maar een beetje hard en ruw en oncomfortabel. Vooral handdoeken. En de geur van goeie wasverzachter
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Voor plastic krijgen wij speciale zakken van de gemeente. Ik heb er meestal gewoon 1 aan een haak aan de binnenkant van de deur hangen (deur van de inloopkast). Gft zou ik graag apart willen houden, maar daar heeft ons complex geen container voor dus gaat de rest allemaal bij elkaar in. Ik heb een vuilnisemmer van ikea. Niet het meest praktisch maar wel mooi. Als ik ooit een nieuwe koop dan wil ik iets met een pedaal ofzo, want dat is praktisch als je je handen vol zooi hebt.
Ik gebruik altijd vuilniszakken van de action.

Laatst gewijzigd op 21-09-2020 om 23:57.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Gebruiken jullie wasverzachter? Ik vind dat maar zo'n onzin.
Mijn moeder had nog een hoop flessen staan en mijn vader wilde ze niet meeverhuizen, dus nu gebruik ik ze - vooral omdat ik ze heb. Meestal niet bij t-shirts o.i.d. maar soms wel bij beddengoed, want dat is wel fijn en dan blijft het ook lekker ruiken als het een tijdje in de kast ligt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:35
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Wasverzachter <3
Totaal verslaafd aan

En dan nog steeds handdoeken hebben waarmee je een keukentafel doormidden zou kunnen slaan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:38
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wasverzachter <3
Totaal verslaafd aan

En dan nog steeds handdoeken hebben waarmee je een keukentafel doormidden zou kunnen slaan.
Ik gebruik het dus amper met handdoeken, omdat die met alle theedoeken en schoonmaakdoekjes in de was mee gaan en die nemen dan weer minder water op als ze met wasverzachter gewassen zijn
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gebruiken jullie wasverzachter? Ik vind dat maar zo'n onzin.
Alleen bij de handdoeken want voor sportkleding is het slecht.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:50
Verwijderd
Ik gebruik geen wasverzachter. Heel erg naar vind ik dat - komt ook omdat ik wel eens werk op groepen waar ze zelf se was doen en dan een halve fles erbij mikken. Dan krijgen kleren zo'n naar glad gevoel.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Alleen bij de handdoeken want voor sportkleding is het slecht.
Jij wast je gewone kleding nooit?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jij wast je gewone kleding nooit?
Jawel maar doorgaans in dezelfde was met sportkleding.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 16:55
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik gebruik wasverzachter, want anders zijn m'n kleren teringstug. En het ruikt lekker. Als je kleren raar aanvoelen dan gebruik je wrs te veel.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2017, 17:29
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ik gebruik het dus amper met handdoeken, omdat die met alle theedoeken en schoonmaakdoekjes in de was mee gaan en die nemen dan weer minder water op als ze met wasverzachter gewassen zijn
1 keer in de zoveel tijd even strijken fucking moeite, maar altijd zachte handdoeken hebben mijn voorkeur
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 17:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gebruiken jullie wasverzachter? Ik vind dat maar zo'n onzin.
Nope. Kopje azijn bij de was voldoet prima.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 17:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik strijk mijn theedoeken wel, veel fijner en zo gedaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Nope. Kopje azijn bij de was voldoet prima.
Ruikt je was dan niet ontzettend naar azijn?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 17:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik strijk mijn theedoeken wel, veel fijner en zo gedaan.
Dat is echt al een eeuwigheid mijn voornemen, maar eigenlijk strijk ik helemaal nooit
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 18:54
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Moet je je eens voorstellen hoe veel leuke dingen je had kunnen doen in de tijd dat je je fucking theedoeken stond te strijken!!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 18:58
Verwijderd
Ik strijk niks. Soms een broek die ik dan aan wil, of een blouse van Jos. Verder nooit. Schijtwerk vind ik het.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 19:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik strijk gewoon 1 keer in de 3 maanden op zondagmiddag ofzo. Terwijl ik slechte tv kijk.Strijkplank op standje laaag op de bank zittend met een wijntje erbij
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Ik strijk gewoon 1 keer in de 3 maanden op zondagmiddag ofzo. Terwijl ik slechte tv kijk.Strijkplank op standje laaag op de bank zittend met een wijntje erbij
Haha
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 19:32
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Gebruiken jullie wasverzachter? Ik vind dat maar zo'n onzin.
Citaat:
Ik gebruik wasverzachter, want anders zijn m'n kleren teringstug. En het ruikt lekker. Als je kleren raar aanvoelen dan gebruik je wrs te veel.
Dit.

Ik gebruik alleen geen wasverzachter bij handdoeken en spijkerbroeken. Ik vind handdoeken té zacht met wasverzachter, want ik pleur ze ook nog in de droger en daar worden ze al zacht genoeg van.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 20:37
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik strijk gewoon 1 keer in de 3 maanden op zondagmiddag ofzo. Terwijl ik slechte tv kijk.Strijkplank op standje laaag op de bank zittend met een wijntje erbij
mooi beeld
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Wasverzachter <3
Totaal verslaafd aan

En dan nog steeds handdoeken hebben waarmee je een keukentafel doormidden zou kunnen slaan.
Ja, omdat wasverzachter het zachter maakt, het kan niet van een plank minder plank maken, het maakt van iets kreukeligs met hardere uitsteeksels iets wat zachter is dan dat.

Verder je eerste twee regels <3 Ja dat. Maar ik kan het niet betalen, ik kan alleen tegen wasverzachter (en wasmiddel maar daar krijg ik negeerbare jeuk en hooguit wat bultjes van) van 20 euro per fles. Ik gebruik het dus niet. Als ik frisse was wil moet ik van die doekjes voor in de kast kopen
Je handdoeken zijn geen plank als je een droger hebt. Dat is de belangrijkste reden. Langzaam door de lucht drogen hardt uit. Als het hard waait en je was hangt buiten is het al een stuk zachter zelfs maar de temperatuur van een droger is ook een belangrijke factor.

Dit is ook precies de reden dat sommige dingen niet in de droger mogen tenzij je wil dat het twintig maten kleiner wordt.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 20:44
Verwijderd
Ik strijk verder uiteraard niets. Er zijn technieken om het bijna even goed te kunnen doen voor niets.

Een vriend van me strijkt z'n sokken nog Respect hoor, ik doe het niet. Ik heb lekker twee verschillende sokken aan en 1 is er misschien per ongeluk van eergisteren (nee niet de derde dag).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2017, 20:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn vriend vind strijken echt een soort primaire levensbehoefte, ik heb sinds ik hier woon niets meer gestreken Ik hang dingen dan wel vrij nat op, zodat ze er nog wel oké uit zien.
Een droger heb ik niet, maar een droogrek werkt ook Vandaag kon de was naar buiten, dus toen heb ik gelijk allemaal wassen gedraaid met beddengoed omdat ik dat binnen normaal zo lastig kwijt kan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Zoef en deadlocks topic over huishoudelijke zaken, voor maaike. En aarbei
zoef de haas
340 15-04-2020 15:57
De Kantine Het Grote "Wie is de beste Burgervrouw-spel" topic!
Verwijderd
500 05-07-2012 23:31
Beleidszaken Nuttige handwerken.
fizzle-fluffy
29 01-02-2010 17:33
Lifestyle Huishoudelijk topic
Verwijderd
64 15-06-2005 20:36
Lifestyle Helpen in het huishouden
Mieke v/d HEMA
71 23-01-2005 15:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.