Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2010, 17:49
anjali
anjali is offline
Weet niet zeker of ik het hier kan plaatsen, maar het valt enigzins onder gedrag



Gisteren rond half twaalf liep ik de C&A in Rotterdam centrum in. Niet met de intentie om kleding te kopen, maar om naar beneden te gaan en bij de macdonalds (die gevestigd is in de C&A zelf) twee grote hamburgers te kopen. Nou heb ik de gewoonte als ik alleen aan het winkelen ben om te eten in kleedkamers. Dus ook gisteren deed ik dat.

Ik de hamburgers in mijn tas stoppen vervolgens twee kledingstukken pakken en de kleedkamer in. Bij de ingang van de kleedkamer stond er niemand dus je kan er gewoon vrij in en uit lopen. Gordijn dicht, de twee kledingstukken en mijn eigen jas en tas ophangen, op het bankje zitten, boek uit mijn tas halen en vreten.

Tja nou weet ik niet precies hoe lang ik in de kleedkamer was, maar dat zal wel een tijdje geweest zijn want de hamburgers waren groot en ik heb rustig zitten eten en lezen. Nou goed ik ben klaar met eten dus doe me jas aan en mijn tas over mijn schouder en boek erin en pak de twee kledingstukken aan hun haak op (ik laat de macdonalds tas staan lekker associaal) en schuif de gordijn open. Ik was toch in de vrouwen paskamer? Maar naast mij zie ik in de spiegel die tegenover de kleedkamers stond ineens een man naar me kijken vanuit het pashokje naast de mijne in waarschijnlijk een beveilingskostuum....Ook bij de uitgang van de kleedkamer stond ineens een beveiliger. Mijn hart begint plotseling te bonzen, maar ik blijf rustig en hou de twee kledingstukken gewoon vast en begin rustig naar andere kledingstukken te kijken.

Plotseling komt de beveiliger die bij de uitgang stond ineens op me aflopen met de macdonalds tas: Mevrouw u bent dit vergeten.
Ik: Nee hoor dat lag er al.
Beveiliger: Weet u dat zeker?
Ik: Ja het is echt niet van mij.
Beveiliger: Mevrouw weet u wel hoe lang u daarbinnen bent geweest?
Ik: Nou zeker wel twintig minuutjes ik voelde me duizeling dus ik was even gaan zitten en lezen.
Beveiliger: 20 minuutjes? Kijkt op zijn horloge en zegt Mevrouw u bent daar 50 minuten binnen geweest.
Ik: Tja dat kan ik toch niet weten ik ga toch niet op mijn horloge kijken en uitrekenen hoe lang ik er al ben?

De beveiliger die naast mijn pashokje was komt er ook bij. Mevrouw zouden wij even in uw tas mogen kijken? Ach geen probleem heb toch niets gestolen. Ik geef de twee kledingstukken die ik voor de sier de paskamer had meegenomen aan de beveiliger en loop rustig met drie beveiligers mee naar een donkere kamer. Het was een soort van martelkamer achter een deur in een hoekje van de C&A. Desondanks dat ik rechten studeer en dus weet dat 50 minuten in een paskamer zitten + eten niet strafbaar is en er dus wat dat betreft niets kan gebeuren + dat ik niets gestolen heb voel ik me hart toch ineens harder bonzen en voel ik me best bang. Desondanks blijf ik rustig en laat ik de beveiligers mijn tas en jas onderzoeken.

De manier waarop ze dat trouwens deden vooral mijn jas! Net alsof ik in die kleedkamer mijn jas had open gemaakt en er kledingstukken in had gestopt en vervolgens dicht heb zitten naaien. Nou ja vanzelfsprekend vonden ze niets en stelden ze me wat domme vragen zoals:

Heeft u sieraden gestolen (eeeh hebben ze in de C&A sieraden )
Heeft u iets onder u kleren gestopt ()
En de domste: Mevrouw als we nu gaan kijken op de beveiligingscamere naar uw binnenkomst bent u dan zeker dat u dezelfde kleding als nu aan hebt? Op dat moment dacht ik er niet aan om zo te antwoorden (eeeh was ik dan naakt binnengekomen ofzo?) dus antwoordde ik alleen maar met ja. Blijkbaar had de beveiliger dat van naakt binnenkomen zelf bedacht want hij zei gewoon: Ik laat u nu gaan + Excuses voor het ongemak. Ik dus snel de winkel uit en daarna voelde ik me nog echt een uur of twee/drie raar en liep ik voor het eerst in mijn leven als kip zonder kop door de stad te dwalen. Ben uiteindelijk een bibliotheek ingegaan en daar wat rustiger geworden en nu gaat het weer wat beter.

Alleen 1 ding waar ik me nog druk over maak: Stel nou dat die drie beveiligers zoiets hebben van zou het niet leuk zijn om haar gewoon een misdrijf in de schoenen te schuiven? Ik bedoel het was vanaf het moment dat ik het pashokje uit kwam net een Amerikaanse thriller of actiefilm....het was net alsof ik bezig was met terrorisme bedrijven in het pashokje...met andere woorden ik denk dat die beveiligers het best jammer vonden dat ik niets gestolen had. Wat ik mij nu afvraag stel dat ze nu achteraf beweren dat ik de twee kledingstukken bijvoorbeeld heb geprobeerd te stelen (die ik dus voor de sier mee naar binnen nam???). Ik ga ervan uit dat er wel camera's staan waarop goed te zien is dat ik duidelijk twee kledingstukken pakte en vervolgens met de twee kledingstukken de paskamers uitkwam en ze gewoon zichbaar in mijn hand hield (klaar om ze terug te leggen of af te rekenen). Maar is het mogelijk dat ik op basis van het woord van drie beveiligers nu ineens binnen een paar weken een dagvaarding in de brievenbus zal vinden?

Ik ben echt bang daarvoor en dit belemmert me om nu rustig te studeren. Ik kan me gewoon niet concentreren en ben elke keer bang wanneer ik de brievenbus hoor rinkelen. Ik weet wel dat ik niets gedaan heb en dat de camera's daartoe als bewijs dienen, maar stel dat het woord van drie samenspannende beveiligers nou genoeg is?
Advertentie
Oud 27-03-2010, 18:09
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Wat zouden ze ermee opschieten om jou 'n misdrijf in de schoenen te schuiven? Volgens mij zou niemand zijn baan op 't spel zetten voor zo'n geintje hoor .

Maarre.. 'n pashokje is geen lunchroom . Waarom ga je niet gewoon in de Mac zelf zitten eten? Dat zou je voortaan 'n hoop moeilijkheden besparen .
__________________
En dat meen ik!
Oud 27-03-2010, 18:09
Verwijderd
Misschien kennen jullie dit verhaal wel:

De uitbaatster van een winkel van modegigant Dior heeft één van haar klanten aangeklaagd. Dit omdat de vrouwelijke klant zichzelf seksueel zou hebben bevredigd in het pashokje van de winkel in New York. De vrouw verklaarde door een moeilijke periode in haar leven te gaan. Ze zou tijdens het shoppen opeens een onverklaarbare drang naar seksualiteit hebben gehad. Hierop trok ze zich in een pashokje terug, waarna ze zich geheel ontklede en zichzelf begon te betasten. Wat ze echter niet wist, is dat er nog maar 2 dagen eerder verborgen bewakingscamera's in de pashokjes waren aangebracht. Dit om het hoge diefstalcijfer in de winkel terug te dringen.

De uitbaatster kon niet met het voorval lachen en klaagt de klante aan voor 'het bezoedelen van de goede naam en fatsoen van de winkel.' De klant op haar beurt zegt dat ze een klacht tegen de uitbaatster zal neerleggen, wegen het schenden van de privacy.


Moraal van het verhaal: doe geen andere dingen in het pashokje dan er kleren passen.
We leven in een tijd met veel diefstal en uitbaters zijn achterdochtiger dan ooit. Iemand die 50 minuten in een paskamer verblijft, die straalt nu eenmaal nogal verdachte signalen uit.
Eneuh, eigenaars hebben wel degelijk het recht te verbieden dat er gegeten wordt in hun winkels. Vetvlekken op kleding, dat wil niemand toch?

Uw echt iets in de schoenen schuiven?
Die mensen doen uiteindelijk ook maar hun werk, ik neem aan dat als ze echt niets vinden ze ook wel niets gaan uitvinden.
Oud 27-03-2010, 18:15
anjali
anjali is offline
tja ik weet wel zeker dat er in het pashokje geen camera's waren want ze beweerden dat ik mijn schoenen uit had (wat niet zo was) en de manier waarop ze mijn jas onderzochten (die ik na opgehangen te hebben verder niet had aangeraakt) zei al genoeg.

Ze hebben natuurlijk het recht iemand te verbieden om te eten. Maar hoe moest ik weten dat dit verboden is? Er staat in de kleedkamers zelf alleen maar een bordje van onze goederen zijn zichtbaar en niet zichtbaar elektronisch beveiligd meer niet...
Oud 27-03-2010, 18:18
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
tja ik weet wel zeker dat er in het pashokje geen camera's waren want ze beweerden dat ik mijn schoenen uit had (wat niet zo was) en de manier waarop ze mijn jas onderzochten (die ik na opgehangen te hebben verder niet had aangeraakt) zei al genoeg.

Ze hebben natuurlijk het recht iemand te verbieden om te eten. Maar hoe moest ik weten dat dit verboden is? Er staat in de kleedkamers zelf alleen maar een bordje van onze goederen zijn zichtbaar en niet zichtbaar elektronisch beveiligd meer niet...
Gezond verstand?

In de gebruiksaanwijzing van een magnetron staat ook niet dat je je cavia er niet in mag stoppen maar dat doe je toch ook niet?
Oud 27-03-2010, 19:08
Verwijderd
Hoe kom je erbij om in een pashokje te gaan zitten eten Je gaat sowieso al niet met eten een winkel binnen, want je kunt per ongeluk dingen laten vallen of met vieze vingers ergens aanzitten. Dat hoeft een winkel niet eens te verbieden, dat wordt je gewoon bij het opvoeden geleerd. Normaal gesproken.

Nou ja okee dat doet er niet toe, maar ik betwijfel of ze je gaan vervolgen voor diefstal. Dan had je toch de winkel uit moeten lopen en niet een pashokje in Maar ik zou voortaan gewoon in de mac gaan zitten eten en niet in andermans winkel, en dan ook nog es je troep achterlaten en doen alsof je niks deed. Pff.
Oud 28-03-2010, 10:03
Verwijderd
slotje
Oud 28-03-2010, 12:50
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Vrij ongeloofwaardig
__________________
I love mittens made out of kittens
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Mijn land is mijn land niet meer
Verwijderd
0 09-06-2006 18:32
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Levensbeschouwing & Filosofie Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen
Isa
229 12-07-2004 23:22
Eten & Drinken Restaurants
Miles
18 20-02-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Dagboek Janne
Margriet
2 06-07-2003 19:33
Verhalen & Gedichten Mijn gedichten
Missygirly
4 28-10-2001 10:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.