Oud 03-06-2019, 00:17
Verwijderd
Tja... Vroeger wilde ik never ever snijden maar in de maand mei begon ik met snijden en heb ik te veel gesneden. Net 10 minuten geleden ook al.
Ik ga al naar het propersona nu maar ik heb toch weer gesneden en dat ga ik niet vertellen..
Ik verkloot mn lichaam... Ik wil niet snijden😭😭
Help me pleaasee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2019, 06:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom wil je dit niet vertellen?

Mensen kunnen je vaak beter helpen als je eerlijk bent
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je dit niet vertellen?

Mensen kunnen je vaak beter helpen als je eerlijk bent
omdat ik beloofde om niet meer te gaan snijden
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 09:53
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Vervelend om dan te moeten zeggen dat dat niet gelukt is. Als je er hulp voor wilt is het echter toch belangrijk om hier open in te zijn naar je hulpverlener.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 12:11
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Inderdaad, als je er niet eerlijk over bent heeft het niet zoveel zin om hulp te zoeken.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 21:49
Verwijderd
Citaat:
omdat ik beloofde om niet meer te gaan snijden
Je bent niet de enige die dit overkomt. Vertel het gewoon, zij zijn er om jou te helpen en terugvallen zijn niet vreemd voor hen.

Uiteindelijk moet je er van af en moet je leren om te gaan met je geestelijke pijn op een gezonde manier. Gewoon vertellen dus!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2019, 22:36
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Stel je voor dat je het niet vertelt. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren:
1. Ze ontdekken überhaupt niet dat je weer bent begonnen met snijden, en op een gegeven moment vinden zij de hulp niet meer nodig, omdat ze dan denken dat je van je verlangens om te snijden af bent. Dan ben je dus niet geholpen.
2. Ze ontdekken wel dat je weer bent gaan snijden zonder dat je het hebt verteld. En hoe ongemakkelijk zou dat zijn? Dan krijg je er waarschijnlijk een hoop meer gezeik mee
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2019, 08:54
Protected22
Protected22 is offline
naar om te horen dat het je niet gelukt is om te stoppen met snijden! Heb je iemand waarmee je hierover kan praten? Een vertrouwingspersoon, psycholoog, vriend of wie dan ook? Het hoeft niet persé je famillie te zijn, maar je moet het wel aan iemand vertellen of hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2019, 19:28
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik kan je vertellen dat je je niet hoeft te schamen omdat je een terugval hebt gehad. Terugvallen horen erbij, en je zal vanzelf merken dat je er steeds minder hebt. Het is wel belangrijk dat je het aan iemand vertelt die je kan helpen om te dealen met de neigingen om jezelf te snijden.

Het lijkt misschien alsof je er nooit van af gaat komen, maar ik kan uit ervaring spreken, en het komt echt goed!
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 18-07-2019, 22:06
VividMist04
VividMist04 is offline
Citaat:
Tja... Vroeger wilde ik never ever snijden maar in de maand mei begon ik met snijden en heb ik te veel gesneden. Net 10 minuten geleden ook al.
Ik ga al naar het propersona nu maar ik heb toch weer gesneden en dat ga ik niet vertellen..
Ik verkloot mn lichaam... Ik wil niet snijden😭😭
Help me pleaasee
Lieverd, ik zat in dezelfde situatie als jou, maar nu niet meer. Hoe? Je moet niet je energie steken in proberen te stoppen met snijden. Je moet je energie steken in wat de oorzaak is dat je jezelf pijn wilt doen. Is het een relatie? School? Problemen thuis? Problemen met jezelf? Probeer het uit te zoeken en werk daar aan. Dan wordt het snijprobleem vanzelf opgelost. Het komt goed... en dat zeg ik niet zomaar! Het komt zeker goed
Met citaat reageren
Oud 20-07-2019, 02:27
Verwijderd
Citaat:
Lieverd, ik zat in dezelfde situatie als jou, maar nu niet meer. Hoe? Je moet niet je energie steken in proberen te stoppen met snijden. Je moet je energie steken in wat de oorzaak is dat je jezelf pijn wilt doen. Is het een relatie? School? Problemen thuis? Problemen met jezelf? Probeer het uit te zoeken en werk daar aan. Dan wordt het snijprobleem vanzelf opgelost. Het komt goed... en dat zeg ik niet zomaar! Het komt zeker goed
De problemen zijn,
intern(adhd, stotteren, slecht in emotioneel handelen)
School, doe dit jaar overnieuw en werd fking hard gepest vorig jaar
Sociale vaardigheid, heb ik wel een beetje maar dan mess ik up en ja dan is t vrienden weg gone loesoe
Thuis, stiefvader gaat vreemd, moeder weet dat maar scheiden? Nee om meerdere reden eentje ervan ze is doof we kunnen dus amper iets dus ik ben ook nog nooit echt op vakantie geweest.
Vader, is alcoholist.
Stress, word gestressed als ik jaloers achtig zoiets word(bijv. Ex die nu rela heeft)
Existentiële crisis, wil niet dood in de avonden relatief vaak krijg ik stress aanval van ik wil niet dood nee we gaan uit eindelijk voor altijd en altijd dood.
Liegen. Ik lieg over alles, echt alles, ik maak dingen beter dan dat ze zijn, in een conversatie verzin ik dingen of zeg dingen die nooit zijn gebeurt idk waarom. Liegen vind ik normaal en ik voel me vreemd(zoals dat hoort tijdens liegen) als ik echt de waardheid spreek zoals nu. Heb op dit forum gelogen maar in dit bericht niet(denk ik, veel herschreven om leugens weg te halen). Ik weet niet altijd precies of alles in mijn bericht nou echt of niet is gelogen, neem maar aan dat het echt is en anders edit ik het als ik nog een leugen zie.

Psycholoog werkt gewoon niet door liegen(leugen. ik heb het haar alleen nog niet verteld)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2019, 11:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
hint: Vertel het
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2019, 14:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
De problemen zijn,
intern(adhd, stotteren, slecht in emotioneel handelen)
School, doe dit jaar overnieuw en werd fking hard gepest vorig jaar
Sociale vaardigheid, heb ik wel een beetje maar dan mess ik up en ja dan is t vrienden weg gone loesoe
Thuis, stiefvader gaat vreemd, moeder weet dat maar scheiden? Nee om meerdere reden eentje ervan ze is doof we kunnen dus amper iets dus ik ben ook nog nooit echt op vakantie geweest.
Vader, is alcoholist.
Stress, word gestressed als ik jaloers achtig zoiets word(bijv. Ex die nu rela heeft)
Existentiële crisis, wil niet dood in de avonden relatief vaak krijg ik stress aanval van ik wil niet dood nee we gaan uit eindelijk voor altijd en altijd dood.
Liegen. Ik lieg over alles, echt alles, ik maak dingen beter dan dat ze zijn, in een conversatie verzin ik dingen of zeg dingen die nooit zijn gebeurt idk waarom. Liegen vind ik normaal en ik voel me vreemd(zoals dat hoort tijdens liegen) als ik echt de waardheid spreek zoals nu. Heb op dit forum gelogen maar in dit bericht niet(denk ik, veel herschreven om leugens weg te halen). Ik weet niet altijd precies of alles in mijn bericht nou echt of niet is gelogen, neem maar aan dat het echt is en anders edit ik het als ik nog een leugen zie.

Psycholoog werkt gewoon niet door liegen(leugen. ik heb het haar alleen nog niet verteld)
Lijkt me een goede stap om gewoon eens eerlijk te zijn tegen je psycholoog. Je ziet door al dat liegen vooral jezelf in de weg, want als mensen niet weten wat er speelt, kunnen ze je ook niet goed helpen.

Wil je jezelf helpen, wees dan eerlijk naar een hulpverlener.

Waarom lieg je zoveel, denk je?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-07-2019, 01:22
Verwijderd
mensen op het internet kunnen je hier niet mee helpen
familie, vrienden / hulpverleners wel
Met citaat reageren
Oud 21-07-2019, 01:44
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
De problemen zijn,
intern(adhd, stotteren, slecht in emotioneel handelen)
School, doe dit jaar overnieuw en werd fking hard gepest vorig jaar
Sociale vaardigheid, heb ik wel een beetje maar dan mess ik up en ja dan is t vrienden weg gone loesoe
Thuis, stiefvader gaat vreemd, moeder weet dat maar scheiden? Nee om meerdere reden eentje ervan ze is doof we kunnen dus amper iets dus ik ben ook nog nooit echt op vakantie geweest.
Vader, is alcoholist.
Stress, word gestressed als ik jaloers achtig zoiets word(bijv. Ex die nu rela heeft)
Existentiële crisis, wil niet dood in de avonden relatief vaak krijg ik stress aanval van ik wil niet dood nee we gaan uit eindelijk voor altijd en altijd dood.
Liegen. Ik lieg over alles, echt alles, ik maak dingen beter dan dat ze zijn, in een conversatie verzin ik dingen of zeg dingen die nooit zijn gebeurt idk waarom. Liegen vind ik normaal en ik voel me vreemd(zoals dat hoort tijdens liegen) als ik echt de waardheid spreek zoals nu. Heb op dit forum gelogen maar in dit bericht niet(denk ik, veel herschreven om leugens weg te halen). Ik weet niet altijd precies of alles in mijn bericht nou echt of niet is gelogen, neem maar aan dat het echt is en anders edit ik het als ik nog een leugen zie.

Psycholoog werkt gewoon niet door liegen(leugen. ik heb het haar alleen nog niet verteld)
Je bent bij de Psycholoog om jezelf te verbeteren en niet om jezelf voor te liegen. Zo ben je kilometers verder van je doel. Als je echt van dit en dat af wil, MOET je eerlijk zijn. Want eerlijk zijn is fijn (mits je iemands gevoelens kwetst dan niet).

Ach, iedereen gaat dood. Elke plant, elke wezen. Zelfs de universum gaat ooit dood.

Tja, je moet je ex los laten dan. Doe iets anders. Op dit moment zou je jezelf verbeteren dan een vriendin hebben, anders heb je weer een toxic relatie.

Zit je in een speciale school of niet?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2019, 02:16
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me een goede stap om gewoon eens eerlijk te zijn tegen je psycholoog. Je ziet door al dat liegen vooral jezelf in de weg, want als mensen niet weten wat er speelt, kunnen ze je ook niet goed helpen.

Wil je jezelf helpen, wees dan eerlijk naar een hulpverlener.

Waarom lieg je zoveel, denk je?
Geen idee waarom? Om dingen beter te maken dan het is en omdat het goed voelt en ik dan altijd iets te vertellen heb.
Als ik de waarheid vertel over wat ik vaker vertel en over lieg voelt de waarheid als liegen(niet als hoe ik liegen voel maar hoe ik het zie hoe je je hoort te voelen, slecht met schuldgevoel). En ik twijfel over echte dingen of ze een leugen zijn soms, weet ook niet of dit echt is of niet.

Citaat:
mensen op het internet kunnen je hier niet mee helpen
familie, vrienden / hulpverleners wel
Jullie hebben anders wel mijn leven gered, letterlijk.(Serieus geen leugen)

Citaat:
hint: Vertel het
Gaat moeilijk ik ga daar over liegen

Citaat:
Je bent bij de Psycholoog om jezelf te verbeteren en niet om jezelf voor te liegen. Zo ben je kilometers verder van je doel. Als je echt van dit en dat af wil, MOET je eerlijk zijn. Want eerlijk zijn is fijn (mits je iemands gevoelens kwetst dan niet).

Ach, iedereen gaat dood. Elke plant, elke wezen. Zelfs de universum gaat ooit dood.

Tja, je moet je ex los laten dan. Doe iets anders. Op dit moment zou je jezelf verbeteren dan een vriendin hebben, anders heb je weer een toxic relatie.

Zit je in een speciale school of niet?
Maar ik wil niett.. i cry
Oh godverdomme het is kwart over 2 thx voor de existentiële crisis van het universum dat is een hard topic dat we voor altijfmd door blijven en stil nadat tmruimte/tijd stopt alsnog voor eeuwig dood blijven KUTTTTT....

LUKT NIII heb geen andere Goede goede vriend die ik vertrouw.

Nee mr werd bijna geschorst door het slaan van m'n ex omdat ze me emotione liep uit te dagen met nadoen als iemand die me leuk vind meerdere keren. Maar gelukkig wist de school van mijn andere problemen, en helaas sneed ik toen ook in m'n arm op school voor de leraren.(edit: was een leugen heb niet op school gesneden)

Laatst gewijzigd op 22-07-2019 om 18:21.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2019, 10:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Andere spin, beetje off topic misschien, ik wil niet dood. Ik wil dat ik vrienden heb en alle andere shit is opgelost en dat dat ook voor altijd en ever zo blijft waarin niks veranderd ever. Ik ben klaar met hoe mijn leven nu gaaf
Misschien moet je zelf je problemen oplossen i.p.v. door te liegen. Ga niet denken dat alles er zo door heen waait.

Je hoeft niet bang te zijn voor de dood, denk aan voordat je geboren werd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-07-2019, 12:39
Verwijderd
Ik denk dat je psycholoog wel doorheeft dat je liegt. Is er wel eens gesproken over een psychiater? Medicatie? Opname?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2019, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je psycholoog wel doorheeft dat je liegt. Is er wel eens gesproken over een psychiater? Medicatie? Opname?
Psycholoog heeft niks in de gaten ik gebruik(te, na overdosis poging) concerta 36
Jawel heb met een psychiater gepraat
Met citaat reageren
Oud 22-07-2019, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je zelf je problemen oplossen i.p.v. door te liegen. Ga niet denken dat alles er zo door heen waait.

Je hoeft niet bang te zijn voor de dood, denk aan voordat je geboren werd.
Niks dus, daar ben k bang voor
Met citaat reageren
Oud 23-07-2019, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Psycholoog heeft niks in de gaten ik gebruik(te, na overdosis poging) concerta 36
Jawel heb met een psychiater gepraat
Misschien geeft andere medicatie je betere ondersteuning bij de behandeling.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2019, 11:49
Coen00
Coen00 is offline
Citaat:
Misschien geeft andere medicatie je betere ondersteuning bij de behandeling.
Concerta kan ook zorgen voor depressie.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2019, 00:47
Verwijderd
Citaat:
Concerta kan ook zorgen voor depressie.
Ik slik het al eventjes niet meer na dat "ongelukje" en minder erg is t er ni van geworden
wel vind ik op internet om het niet te slikken met deze dingen:
psychiatrische problemen heeft, zoals:
- een ‘psychopathische’ stoornis of ‘borderline persoonlijkheid’ stoornis
- abnormale gedachten of visioenen of een aandoening die ‘schizofrenie’ heet
- tekenen van een ernstige stemmingsstoornis zoals:
○ gevoelens van zelfdoding
○ ernstige depressie, waarbij iemand zich zeer droevig, waardeloos en hopeloos voelt
○ manie, waarbij iemand zich ongewoon opgewonden, overactief en ongeremd voelt.

Nou ik heb daarvan alles zowat.

Laatst gewijzigd op 25-07-2019 om 00:55.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2019, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Misschien geeft andere medicatie je betere ondersteuning bij de behandeling.
Dat kan denk ik wel? Ik denk zelf dat ik borderline heb ook door het compulsief en pathologisch liegen waardoor ik eigenlijk alle symptomen van borderline nu heb.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2019, 09:58
Verwijderd
Ga eens met je psych praten, eerlijk, over wat er allemaal speelt en waar je tegen aan loopt. Van zelfdiagnoses via het internet is nog nooit iemand beter geworden.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2019, 09:28
ImQueer
Avatar van ImQueer
ImQueer is offline
ik heb ook een tijdje gesneden ik heb het wel verteld het kan je echt steun geven ik heb 2 overdosis pogingen gedaan. het gaat toch echt wel helpen als je het iemand verteld. Ik zit nu al vanaf mijn 10de bij de psych en het helpt ook niet echt. Misschien kan je als je voelt dat het niet goed gaat iets doen waardoor je je beter voelt dat helpt mij in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2019, 22:27
Saitif
Saitif is offline
Snijden... jah... ben er wel mee gestopt ma als ik er terug aan denk... het is gewoon raar, op straat belanden niets meer , je kleren die je had weg, babyfoto’s weg, speelgoed van vroeger weg, je huisje weg, je bedje, weg dingen die ik nooit meer zal terug zien. Opzich niet zo een groot probleem. Ik bouw wel een nieuwe leven op maar me familie wegdoen ging te ver... politie aan de deur.. deur open... roepen tegen de politie maar nee tuurlijk dat hielp niet. Met me zusje en twee kleine broertjes ging ik naar de politie kantoor. We waren onschuldig maar werden behandeld als criminelen ze zochten een plek voor ons waar we samen konde zijn maar er was geen plek ze wouden me zusje alleen laten. NEE, waarom me zusje waarom niet ik hun hebben elkaar nodig ze is nog zo jong ze is 6! Ik hield er stevig vast maar hen de politie agenten hielden me armen en benen vast smeten me in een kamer ik bleef me zusje haar naam roepen het was een zware dag ik deed me zelf pijn ik krab mezelf open ik probeerde weg te rennen maar dat gaat moeilijk met 20 politie agenten en toen wou ik paar dagen niet eten en ja tot op de dag van vandaag ik ben wel verder geraakt maar me zusje en me broertjes zijn er nog altijd niet...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2019, 09:18
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Snijden... jah... ben er wel mee gestopt ma als ik er terug aan denk... het is gewoon raar, op straat belanden niets meer , je kleren die je had weg, babyfoto’s weg, speelgoed van vroeger weg, je huisje weg, je bedje, weg dingen die ik nooit meer zal terug zien. Opzich niet zo een groot probleem. Ik bouw wel een nieuwe leven op maar me familie wegdoen ging te ver... politie aan de deur.. deur open... roepen tegen de politie maar nee tuurlijk dat hielp niet. Met me zusje en twee kleine broertjes ging ik naar de politie kantoor. We waren onschuldig maar werden behandeld als criminelen ze zochten een plek voor ons waar we samen konde zijn maar er was geen plek ze wouden me zusje alleen laten. NEE, waarom me zusje waarom niet ik hun hebben elkaar nodig ze is nog zo jong ze is 6! Ik hield er stevig vast maar hen de politie agenten hielden me armen en benen vast smeten me in een kamer ik bleef me zusje haar naam roepen het was een zware dag ik deed me zelf pijn ik krab mezelf open ik probeerde weg te rennen maar dat gaat moeilijk met 20 politie agenten en toen wou ik paar dagen niet eten en ja tot op de dag van vandaag ik ben wel verder geraakt maar me zusje en me broertjes zijn er nog altijd niet...
Wat wil je precies bereiken met dit verhaal? Het klinkt heel erg onlogisch en onrealistisch
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2019, 21:29
filoSOPHIEx
filoSOPHIEx is offline
Citaat:
Snijden... jah... ben er wel mee gestopt ma als ik er terug aan denk... het is gewoon raar, op straat belanden niets meer , je kleren die je had weg, babyfoto’s weg, speelgoed van vroeger weg, je huisje weg, je bedje, weg dingen die ik nooit meer zal terug zien. Opzich niet zo een groot probleem. Ik bouw wel een nieuwe leven op maar me familie wegdoen ging te ver... politie aan de deur.. deur open... roepen tegen de politie maar nee tuurlijk dat hielp niet. Met me zusje en twee kleine broertjes ging ik naar de politie kantoor. We waren onschuldig maar werden behandeld als criminelen ze zochten een plek voor ons waar we samen konde zijn maar er was geen plek ze wouden me zusje alleen laten. NEE, waarom me zusje waarom niet ik hun hebben elkaar nodig ze is nog zo jong ze is 6! Ik hield er stevig vast maar hen de politie agenten hielden me armen en benen vast smeten me in een kamer ik bleef me zusje haar naam roepen het was een zware dag ik deed me zelf pijn ik krab mezelf open ik probeerde weg te rennen maar dat gaat moeilijk met 20 politie agenten en toen wou ik paar dagen niet eten en ja tot op de dag van vandaag ik ben wel verder geraakt maar me zusje en me broertjes zijn er nog altijd niet...
Het zit je allemaal niet mee, maar jouw handelen in deze situatie beslist de uitkomst. Wanneer de negatieve gedachten en zelfmedelijden op zij te zetten, kun je die energie gebruiken om een beter mens te worden. Uit je bericht haal ik dat je in Nederland bent gekomen voor je veiligheid, maar dat je ouders weg zijn en jij en je zusjes uit elkaar zijn gehaald. Het verhaal is voor mij een tikkeltje onduidelijk, dus hoop dat ik goed zit.

Doordat je 3 maanden na het laatste bericht in deze topic een update plaatst, lijkt het mij dat je schreeuwt om aandacht. De politie is hier ook alleen maar om te helpen en zal je nooit opzettelijk dwars zitten. Ze handelen zo doormiddel van jouw gedrag. Zit je daar nu nog? Probeer een gesprek aan te gaan, met woorden kom je hier verder dan je lichamelijk verzetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie jezelf snijden
muddercutter
7 18-02-2015 15:29
Psychologie [stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte!
Verwijderd
17 07-06-2002 22:20
Psychologie tips om niet te snijden....
punk mae
35 06-03-2002 22:15
Psychologie Is snijden in?
Proud
14 04-03-2002 14:08
Verhalen & Gedichten Snijden!
!poisonmind~
7 18-09-2001 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.