Oud 25-04-2008, 21:16
PapaRoach<3
PapaRoach<3 is offline
Hallo iedereen,

Ik heb me hier pas aangemeld, omdat me dit een goed forum leek.
Ik ben een meisje van 14 jaar uit Noord-Holland.
Verder niet heb ik niets te vertellen over mezelf, want het gaat hier ook niet om mij eigenlijk. Ik wil hier graag mijn verhaal kwijt en ik hoop dat jullie het willen lezen. En misschien dat iemand me kan helpen.
(het wordt misschien een lang verhaal)

Mijn verhaal.

In de zomervakantie van dit jaar bemerkte ik dat ik misschien verliefd was op mijn beste vriendin. Nog nooit had ik ook maar een klein vermoeden gehad dat ik misschien op meisjes zou vallen, achteraf zijn er toch wel van die dingen waarin ik verschilde van 'normale' kinderen... Het heeft natuurlijk een tijd geduurd voor ik het meer ging accepteren, maar ik had er vanaf het begin al goede moed in dat het misschien iets kon worden tussen mij en die vriendin. Ik dacht dat ik gewoon door kon gaan met mijn zorgeloze leventje. (bijna zorgeloos dan)
Zoals je waarschijnlijk al vermoed, was dat niet het geval, ik heb het ze verteld (van dat ik op meisjes val) maar het was niet van "Ik val ook op meisjes eigenlijk. En ik vind je leuk." Natuurlijk zei ze dat niet, maar ik was blind door de liefde.
Ik bleef hopen en ze werd een soort obsessie voor me. Wat een obsessie is zal je wel duidelijk zijn : ik huilde vaak, was dag en nacht met haar in mijn hoofd bezig, piekerde, hoofdpijn, oververmoed, stemmingwisselingen enz. Al die dingen waren natuurlijk gevolgen van elkaar, de beruchte vicieuze cirkel.
Die periode is heel zwaar voor me geweest, de gevolgen zijn er nog steeds, maar ik had nog hoop ; ooit zou zij mijn vriendin worden.
Na een ruim half jaar nam de obsessie wat af, er ik bemerkte hoe weinig ik nog maar was, een half jaar had ik alles verwaarloosd.
Mezelf, hobby's, vrienden, gezondheid, school. Er was gewoon helemaal niets meer in mijn leven. Die periode heeft niet heel lang geduurd, ookal weet ik niet meer hoe ik eruit gekomen ben.
Ik zou nu dus kunnen zeggen dat het goed met me gaat, de obsessie is over en daarmee dus ook veel problemen en ik heb weer 1 hobby.

Zoals ik eerder al zei, de gevolgen van die periode zijn er nog steeds, ook al zijn het maar kleine dingen.
Maar ik zou nu zo graag rust willen hebben in mijn hoofd, ik wil het helemaal kunnen afsluiten en weer even 'zorgeloos' kunnen verder gaan, zoals een jaar terug, maar het lijkt nu steeds dat als ik het ene waar ik over pieker heb 'opgelost' dat meteen het andere 'probleem' zich weer aandiend, dan mijn moeder weer, dan weer roddels over mij in de klas.
Allemaal dingen waar ik me zorgen over maak, waar zoveel energie in gaat zitten. En dat oneindig lang door. En veel energie heb ik niet meer, ik wil gewoon rust, maar ik weet niet hoe ik dat moet bereiken.
Het is mij in die periode twee keer aangeraden om naar een psych te gaan, maar ik heb het toch helemaal zelf opgelost, er was ook eigenlijk helemaal niets met me aan de hand, maar waarom kan ik het dan niet helemaal afsluiten en rust krijgen?


Ik heb lang getwijfeld of ik me wel zou aanmelden hier, omdat ik me dan misschien juist veel slechter zou gaan voelen en juist veel meer met mezelf bezig zou zijn. Maarja ik hoop dus dat het toch helpt...
Op een ander (holebi)forum heb ik ook weleens mijn verhaal gedaan, maar dan krijg ik adviezen zoals, werk aan je zelfvertrouwen, werk aan een positieve instelling, werk aan dit werk aan dat. Maar ik wil helemaal nergens meer aan werken ik werk dit hele schooljaar al aan van alles en nogwat om me maar beter en beter te voelen (en dat kost ook veel energie) en het lukte ook wel, maar nu wil ik gewoon echt rust in mijn kop!!
-------
Misschien dat dat laatste iets te tegenstrijdig over kwam, dat was niet de bedoeling.
Maar in feite is het ook wel een beetje tegenstrijdig, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.
Ik zou graag willen dat alles zich vanzelf oploste, dat ik vanzelf weer een gelukkig meisje wordt, maar ik weet ook dat dat niet zomaar gaat.
Ik moet me daarvoor inzetten, maar dat wil ik niet meer, dat doe ik al tijden en wat lost het op? Niets, ik wordt er alleen maar moeier en moeier van.

Ik heb er niet zelf voor gekozen om op meisjes te vallen, om een obsessie te krijgen voor mijn beste vriendin, ik had misschien liever gewoon hetero geweest, dan had dit niet gebeurd en had ik nu bijna een leuk jaar achter de rug gehad.
Ik vind het moeilijk om het goed uitleggen, maar ik ben nu op een punt dat ik het zat ben om steeds maar met mezelf bezig te zijn, me steeds maar weer dwingen om altijd positief te denken, ik wil dat dat gewoon vanzelf gaat.
Ook al ga ik naar een psycholoog toe, uiteindeljk moet ik het toch zelf doen...
En trouwens mijn ouders laten me toch nooit naar een psych gaan, ze zullen het toch niet begrijpen als ik dat zou willen, te weten niets van me.
Soms wil dat ik een middel heb om mijn hoofd leeg te maken, al is het maar voor even... Maar ook dat lost niets op natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 26-04-2008 om 15:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2008, 22:17
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Je bent een beetje tegenstrijdig. Je wilt dat wij je helpen, maar adviezen mogen we je niet geven. Hoe denk je dan dat we je moeten helpen?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 23:02
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Een gesprek met een psycholoog kan heel goed helpen als je je al een tijd slecht voelt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 23:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als ik je laatste opmerkingen zo lees denk ik dat je je doelen een beetje moet beperken. Kijk eerst eens naar je schoolwerk en je gemoedsrust, wanneer dat een beetje op peil is kun je aan andere dingen gaan denken, zoals zelfvertrouwen, positieve interpretaties van wat er om je heen gebeurt etc. Wanneer je de boel een beetje op orde hebt zal dat ook een stuk makkelijker gaan. Maar bedenk je eerst eens wat het belangrijkst is en werk daar eerst aan. Alles tegelijk wil niet.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 15:16
PapaRoach<3
PapaRoach<3 is offline
bedankt Eend, Stefanie en Kruimel!

ooh, en ik heb de tekst even aangepast.
hopelijk is het nu iets duidelijker wat ik bedoel.
En natuurlijk mogen jullie advies geven!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 16:03
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
O, oké, dan ben ik het met Stefanie eens. Een gesprek met een psycholoog zou je goed kunnen helpen om je problemen stapje voor stapje op te lossen of een plekje te geven.
Vergeet ook niet dat je midden in de puberteit zit en dat daarom dingen ook wat ingewikkelder zijn.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 16:25
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Van wat je hebt meegemaakt heb je vast ook veel geleerd, moeilijke dingen maak je niet voor niks mee. Je moet uiteindelijk alles zelf oplossen, maar iemand zoals een psycholoog of vertrouwenspersoon kan je daarbij helpen. Succes ermee.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 19:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ook als je hetero was geweest, had je zoiets kunnen overkomen hè? (alleen is het altijd net wat verrotter als je lesbisch bent, dat blijft helaas) Dan had je ook een obsessie voor een bepaalde jongen kunnen opvatten. Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met dat je zo moe wordt met aan jezelf werken en op positieve dingen letten en blabla, maar soms is dat nu eenmaal nodig, vrees ik En je zit nu eenmaal in de puberteit, dat is vaak een heftige periode. Misschien kun je inderdaad eens naar een vertrouwenspersoon of schoolcounselor gaan, dat is wat minder hoogdrempelig dan een psycholoog en vaak kunnen die wat praktische tips aan je geven? En in elk geval gaat het nu al beter met je, dat schrijf je in elk geval wel in je bericht
Veel succes meiske.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 01:29
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
In ieder geval: rust in je hoofd komt er niet vanzelf. Je zult er toch echt aan moeten werken, ook al heb je al zo hard gewerkt afgelopen periode .
Het komt uiteindelijk allemaal goed, maar ik denk dat dat niet vanzelf gaat. Probeer in ieder geval je leven op de rails te krijgen, d.w.z. probeer aan school te werken, spreek af met vrienden, lees een boek en ga op tijd naar bed en dergelijke, dat zorgt vaak ook voor wat rust.
Ik denk dat het misschien toch verstandig is om met een psycholoog te praten. Heus niet alle mensen die bij een psycholoog komen, hebben "grote" problemen of zijn gestoord. Soms kunnen een paar gesprekken juist voor veel rust zorgen. Als je maar even kunt praten en je problemen kwijt kunt.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 20:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
iedereen verandert, zeker in de pubertijd, ik maak het zelf mee. ook qua seksuele geaardheid kun je veranderen idd. ik denk nu dat ik bi ben...
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 20:30
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Ik denk dat het toch echt wel goed is als je naar een psycholoog gaat; dit kan natuurlijk ook de schoolpsycholoog zijn (zodat je ouders er niets van hoeven te weten). Is deze er niet (lijkt me wel eigenlijk) dan zou je ook nog naar een reguliere psycholoog kunnen gaan, misschien tijdens schooltijd, als je het uitlegt aan je mentor.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 21:19
Verwijderd
Als ik jou was zou ik naar een psycholoog gaan, ik ben er ook een paar keer geweest, het werkt heel goed, ik voelde me er veel beter bij en concentreren Ed op school lukte ook beter. Succes!

Laatst gewijzigd op 16-05-2008 om 22:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mijn verhaal
Limoentjesfris
9 10-05-2013 19:45
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 16:39
Psychologie wie herkent zich in mijn verhaal?
terror4life
15 28-11-2004 03:10
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 23:55
Psychologie Mijn verhaal
kissssssss
42 15-04-2003 16:04
Psychologie Mijn verhaal.
ExcommunicatedAngel
13 23-12-2001 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.