Oud 10-05-2012, 16:34
bobpietersz
bobpietersz is offline
Beste leerlingen,

Hebben jullie nog tips voor examens stress?
Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik kan jullie namelijk mijn artikel van harte aanbevelen:
http://www.stressvrijleven.com/hoe-k...or-een-examen/
Advertentie
Oud 10-05-2012, 17:15
Winstanley
Winstanley is offline
Masturberen en neuken. Sorry voor de groffe verwoording, maar mij heeft het geholpen...
Oud 11-05-2012, 15:22
Joke:D
Joke:D is offline
Realistisch blijven. Als je het niet haalt vergaat de wereld niet. Er is nog de herkansing en anders heb je pech en ben je nog een jaar bezig, maar dat overleef je ook wel.

Neem genoeg (maar niet te veel) pauze, kijk ook eens een film of een oerstom programma dat je dan gezellig kunt gaan zitten afkraken (TLC is daar behoorlijk goed voor), ga met goed weer naar buiten (van zonlicht word je blij) en leer niet altijd op dezelfde plek. Als je ouders er niet zijn in de woon/eetkamer, met goed weer in de tuin, en aan je bureau.

Maar het belangrijkste: doe gewoon je best. Meer dan dat kan niemand van je verwachten
Oud 12-05-2012, 20:19
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik denk er vooral niet teveel aan, ik leer wel enzo, en ik heb een planning gemaakt, en ik weet de dagen dat ik examens heb maar ik ga echt niet alle data en tijden leren en elke vrije minuut aan leren besteden, ik denk sowieso niet dat het afhangt van een keer goed leren want als je alles in twee weken moet gaan leren is er ook iets mis, dat had je in die 4 jaar eerder al moeten doen. Ik heb van alle vakken proefexamens gemaakt en nagekeken en vooral de dingen die ik daarin fout had herhaal ik nu veel.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Oud 12-05-2012, 21:50
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ik stress zelden. Ik heb de irritante neiging tot uitstellen, maar red dingen altijd nét op de deadline en dat zijn eigenlijk de enige momenten dat ik een beetje stress. Je moet je voor je examens gewoon zo goed voorbereiden als jij zelf nodig hebt, dan is stressen niet nodig. Je zult je sterke en minder sterke vakken wel weten, en dan moet je je gewoon even bedenken hoe je dat gaat regelen en je er vervolgens toe zetten dat te doen.

Eigenlijk hangt stress samen met hoe veel er van afhangt. Ik heb trouwens je artikel gelezen, maar dat lijkt meer (met een goede aanpak, dat wel) bedoeld om stress te voorkomen, niet te verminderen. Maar daar heb je uiteindelijk ook meer aan dan het als het er al is, proberen weg te krijgen.
Oud 13-05-2012, 17:39
DiceGFX
DiceGFX is offline
Geen tips, heb zelf tips nodig haha.
Het maakt me kapot van binnen, zelfs twee nachtmerries gehad en een nacht niet kunnen slapen. Ik heb geen idee hoe dat komt, mijn schoolexamen cijfers zijn prima dus moet het wel lukken.
Oud 13-05-2012, 22:27
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Geen tips, heb zelf tips nodig haha.
Het maakt me kapot van binnen, zelfs twee nachtmerries gehad en een nacht niet kunnen slapen. Ik heb geen idee hoe dat komt, mijn schoolexamen cijfers zijn prima dus moet het wel lukken.
Ik heb ook een nachtmerrie gehad over natuurkunde, maar dat kwam meer door het vak, en een over het examen Grieks, terwijl ik dat vak 6 jaar geleden al heb laten vallen (snappen jullie dat?). Misschien is het een tip om 's avonds niet meer zo laat te leren. Dus stel, je gaat om 11 uur slapen, dan vanaf 8 uur niet leren. Plof op de bank met een boerensalade (eet verassend makkelijk weg tijdens een serie) en kijk een of andere gedachtenloze film of een programma waar je lekker op kunt afkraken. Zo dwing je jezelf om tot rust te komen en ga je niet zo gestresst de nacht in.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 10:29
Algemene schoolzaken Hoe moet ik plannen?
Verwijderd
10 20-04-2010 20:07
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 01:41
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-topic #140
Missy1234567890
499 10-01-2009 21:17
Eindexamens 2004 Ga jij uberhaupt examens doen?
Verwijderd
27 07-04-2004 21:51
Psychologie Perfectionistisch eb gedreven zijn....
Lindatje
9 28-05-2002 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.