Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2015, 19:58
jongen(16)
jongen(16) is offline
Hey allemaal

Zo als de titel al zegt ben ik een jongen 18 jaar die graag een vrouw zou willen zijn...of beter gezegd die zijn uiterlijk wil aanpassen aan zijn innerlijk.
Dit idee of gedachte hoe je het ook moet noemen zit al verschillende jaren in mijn hoofd en is de laatste jaren sterk aanwezig...zelf weet ik ook al behoorlijk wat over transgender zijn..mijn naaste omgeving (ouders) weten dit nog niet..praten gaat niet altijd even goed met hen..zeker gezien het onderwerp.
Daarom was mijn vraag aangezien ik zelf nog niet helemaal. Vertrouwd ben met alle details..en ik het mijn ouders toch wel eens moet gaan vertellen...of er hier mensen of andere transgender zijn met enkele tips of hun verhaal?

Mag ook altijd in privé bericht hoor.

Grtjs jones
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2015, 20:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je zou dit eerst eens met je huisarts kunnen bespreken, eventueel meer informatie verzamelen op internet of via een stichting.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 07:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dit past beter op psychologie.

Verder lijkt het me slim als je eens met je huisarts gaat praten. Die kan je meer vertellen over hoe het traject loopt wat betreft de geslachtsverandering, en die kan ook meedenken over het informeren van je ouders. Je zou bijvoorbeeld een brief kunnen schrijven aan je ouders als je het niet zomaar durft te vertellen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 19:13
AceSpade
AceSpade is offline
Ik snap dat je dit gevoel hebt en dat je dit sterk wilt veranderen maar persoonlijk zou ik iets verder kijken dan alleen de "ik" vorm. Want er gaan heel veel complicaties bijkomen. De maatschappij accepteerd in het algemeen TS's een stuk minder. Werk vinden word heel moeilijk en je zult, ongeacht wat, altijd wel complicaties hebben in het dagelijks leven. Daarbij zijn er veel familie leden die dit niet zullen accepteren. Het is niet alleen de ouders. Maar hoe ik zo'n verandering zie is simpelweg "Reset knop en nieuwe start alleen verder maken".

Persoonlijk zou ik kijken in jezelf, waarom je deze gevoelens hebt, en of er gewoon een andere mogelijkheid is. Er zijn der meestal altijd wel. Persoonlijk is mijn lichaam mijn tempel. Dus tattoo's, piercings of geslachtsverwisselings gedachtes komen al helemaal niet binnen.

Waarom zou je dit willen? Hoe gaat het verder? Wat wil je verder doen, na deze verandering? Hoe ga je het met je familie regelen? Hoe ga je het met je vrienden regelen? Hoe doe je dit met school? Hobbies? Sport? Dit is niet eenmaal een mes erin en TADAA! Klaar. Dit duurt jaren. En een levenslange weg met veranderingen op je lichaam. Je zult spiermassa af moeten bouwen. Hormonen blijven inslikken en moeten trainen om je stem vrouwelijk te houden. Verder zul je ook je ademsappel moeten leren verbergen, dus heel veel houdingstherapie.

Ik verwacht niet dat er transgenders op scholieren.com zitten (De meeste zijn pubers). Wat ik allereerst zou doen, voor de stappen richting ouders te nemen, contact zoeken met een daadwerkelijke transgender. En het maakt niet uit wie, wat, waar en hoe. Als je kijkt op een "Roze maandag" bijvoorbeeld, in Tilburg. Daar lopen heel, HEEL veel transgenders verkleed rond. Verkrijg daar wat informatie over hun dagelijks leven, werk, hobbies etc. Een soort interview zeg maar. En bespreek het daarna pas met een huisarts, ouders, vrienden etc..

Ik hoop dat dit informatief was.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2015, 20:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet naar AceSpade luisteren. Het is prima mogelijk om als MtF-transgender geaccepteerd te worden door je vrienden, werkgever en sociale omgeving. Familieleden die het 'niet leuk' vinden hebben vanzelfsprekend pech.

Citaat:
Persoonlijk zou ik kijken in jezelf, waarom je deze gevoelens hebt, en of er gewoon een andere mogelijkheid is. Er zijn der meestal altijd wel. Persoonlijk is mijn lichaam mijn tempel. Dus tattoo's, piercings of geslachtsverwisselings gedachtes komen al helemaal niet binnen.
Genderdysforie vergelijken met een piercing :')

Citaat:
Ik verwacht niet dat er transgenders op scholieren.com zitten (De meeste zijn pubers).
Transgenders weten meestal op heel vroege leeftijd al dat er iets 'mis' is, dus leeftijd is geen indicatie. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je op dit subforum alleen al 'n stuk of vijftien topics over dit onderwerp.

Citaat:
Wat ik allereerst zou doen, voor de stappen richting ouders te nemen, contact zoeken met een daadwerkelijke transgender.
Dit is wel goed advies.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2015, 19:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er zijn in het verleden al heel wat topics hierover geweest dus je bent zeker niet de enige die hier over nadenkt hoor. Met je ouders en de huisarts praten zijn goede stappen, het is aan jou in welke volgorde je dat wil doen. Als jij er klaar voor bent om met je ouders te praten is dat natuurlijk prima, anders kan de huisarts je misschien tips geven. Het traject is niet alleen een operatie, hormonen, etc er is ook een heel psychisch traject dus daar hoef je niet alleen doorheen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Spring is in the saai #1631
Verwijderd
500 14-03-2012 10:35
De Kantine Sann, ik slaap saai! #895
Verwijderd
500 03-03-2010 22:00
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloof jij niet?
Magican2
500 24-07-2009 12:39
De Kantine saaie vibrations #171
Verwijderd
500 06-04-2008 23:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.