Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2008, 18:32
xVeertje
xVeertje is offline
Hooii!

Ik moet voor Nederlands een betoog schrijven met de stelling: De school moet alleen een ontmoetingsplaats zijn.
Ik kom er dus niet uit.
Ik heb al iets geprobeerd namelijk dit:

Inleiding:
De school waar ik het over heb in deze betoog, heet: ‘De Rietlanden.’ De Rietlanden is een openbare middelbare school voor vmbo, havo en atheneum. Voor mij is een school een plek waar je dingen leer; talen, wiskunde en een creatief vak. Een ontmoetingsplaats is voor mij een plaats waar je mensen ontmoet.

Middenstuk:
Met de stelling ‘de school moet alleen een ontmoetingsplaats zijn,’ ben ik het oneens.
Een school is een plek waar je moet leren, huiswerk en toetsen maakt. Als de school een ontmoetingsplaats is leer je er niets meer.

Maar ik moet in het middenstuk 2 alinea's maken en nog een slot. Wie wil mij helpen? ik moet ook goede argumenten noemen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2008, 18:35
xVeertje
xVeertje is offline
? Wie helpt mij?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2008, 18:52
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Ik zou de inleiding anders doen.

Voorbeeld:

Inleiding:
School. Iedereen kent het wel en iedereen weet er de bedoeling van. Een school is een plek waar je dingen leert zoals talen, geschiedenis, aardrijkskunde, handvaardigheid enz. Zo ook de school waar ikzelf naartoe ga, de Rietlanden. Er is de laatste jaren alleen een verandering gaande. Tegenwoordig lijkt de school steeds meer een ontmoetingsplek te worden waar de educatie een secundaire rol gaat spelen.

Middenstuk:
Argument 1: Uitwerken waarom de overheid voor onderwijs zorgt -> om mensen iets te leren niet om mensen te ontmoeten
Argument 2: Uitwerken wat expers / ministers ervan vinden
Argument 3: Ontkrachten tegenargumenten zoals sociale contacten zijn belangrijk d.m.v. van bijvoorbeeld argument 1

Slot:
Het is dus duidelijk dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat omdat de leerlingen het niet meer als een plek zien om te leren maar om elkaar te ontmoeten. De overheid zorgt voor onderwijs om ervoor te zorgen dat wij leerlingen iets kunnen leren. Dit moet dus ook haar eerste doel blijven en dat mensen elkaar ontmoeten is enkel een positief bijeffect.

Zoiets kun je doen, om het middenstuk goed in elkaar te zetten zul je ff moeten googlen, kan niet al je huiswerk doen. Maak anders eerst een beetje een schrijfplan zoals ik bij de kern heb gedaan.
Veel suc6 ermee.

p.s. Dit is maar een voorbeeld van een inleiding en slot, ik zou het niet letterlijk zo overnemen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 20:40
Verwijderd
Wat een flutstelling.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekenrecensie literatuur
Bubbeldoosje
1 19-03-2009 22:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Russisch leren?
Verwijderd
10 06-12-2007 19:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog: "Het is waanzin de leerplicht te verlengen tot achtien jaar."
Guenevery
0 23-10-2005 13:09
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Muziek Britney Spears
CharismaticBass
109 06-02-2005 19:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen.
the atmosfere
154 17-08-2003 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.