Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 12:42
Verwijderd
in godsnaam, help!

een vriendin van me heeft zich een dezer dagen zo ontzettend misdragen *aanstellen, zeuren, mensen schuld geven van dingen waar wij niets aan kunnen doen, chagrijnig lopen doen op dagen dat het juist gezellig moet zijn, aandacht trekken, enz*

mn vriendinnen en ik hebben ons best gedaan te helpen, hebben laatst ook een goed gesprek met r gehad, maar t is weer gebeurd. het komt er dus op neer dat wij nu een schuldgevoel krijgen om iets wat niet onze schuld is.

nou ben ik vanmiddag over de chat ontzettend tegen haar uitgevallen en haar verteld hoe ontzettend klote ze bezig was.

zit ik nou fout of zij? en als ik fout zit, help!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2003, 12:44
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
weet ze dat ze fout bezig is en weetje ook waarom ze zo doet..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:45
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Jij zit zeker niet fout. Als zij niet wil inzien dat ze fout bezig is, helpt het juist heel erg eens flink tegen haar uit te vallen. Daar schrikt ze misschien wel van en dan begint ze na te denken over waar me mee bezig is.
Dus waarschijnlijk heb je er goed aan gedaan. Als je weer met haar praat, vertel haar dan wel dat je het niet zo boos bedoeld hebt, maar dat zij nu zo onderhand toch wel eens moet gaan nadenken over de situatie.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 01-05-2003 @ 13:44:
weet ze dat ze fout bezig is en weetje ook waarom ze zo doet..
ik heb haar dus net verteld dat ik vond dat ze gisteren ontzettend stom en vervelend bezig was. persoonlijk denk ik dat ze jaloers is. ze had de laatste tijd wat problemen, maar die hadden we uitgepraat. zelf denk ik aan jaloezie of aandachttrekkerij. *weet dat het niet goed is om te denken, maar daar lijkt het op*
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 01-05-2003 @ 13:45:
Jij zit zeker niet fout. Als zij niet wil inzien dat ze fout bezig is, helpt het juist heel erg eens flink tegen haar uit te vallen. Daar schrikt ze misschien wel van en dan begint ze na te denken over waar me mee bezig is.
Dus waarschijnlijk heb je er goed aan gedaan. Als je weer met haar praat, vertel haar dan wel dat je het niet zo boos bedoeld hebt, maar dat zij nu zo onderhand toch wel eens moet gaan nadenken over de situatie.

Mja, het probleem is dat ik dus eigenlijk best wel boos ben nu, en dat ik haar even niet spreken wil. want het is niet de eerste keer dat ze deze buien heeft. alhoewel ik toch denk dat je gelijk hebt en dat ik toch maar eens een goed woord met haar moet spreken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:48
Verwijderd
daar laat ik mij niet over uit, maar zij zit fout en dat weet je zelf ook wel..
niet met een schuldgevoel zitten, doe ik ook niet...
we gaan nog wel een keer een goed gesprek met haar volgen en zorgen dat ze weer normaal gaat doen want ik heb hier ook geen trek in..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:48
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
WooF schreef op 01-05-2003 @ 13:46:
ik heb haar dus net verteld dat ik vond dat ze gisteren ontzettend stom en vervelend bezig was. persoonlijk denk ik dat ze jaloers is. ze had de laatste tijd wat problemen, maar die hadden we uitgepraat. zelf denk ik aan jaloezie of aandachttrekkerij. *weet dat het niet goed is om te denken, maar daar lijkt het op*
misschien waren ze voor haar nog neit genoeg uitgepraat.. dat haar nogsteeds wat dwarszat
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 01-05-2003 @ 13:48:
daar laat ik mij niet over uit, maar zij zit fout en dat weet je zelf ook wel..
niet met een schuldgevoel zitten, doe ik ook niet...
we gaan nog wel een keer een goed gesprek met haar volgen en zorgen dat ze weer normaal gaat doen want ik heb hier ook geen trek in..

Mja, maar ik heb voorlopig dus geen trek in een gesprek met haar. sorry...weet dat het niet verstandig is om nu boos te blijven, maar ze kan ook te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 01-05-2003 @ 13:49:
Mja, maar ik heb voorlopig dus geen trek in een gesprek met haar. sorry...weet dat het niet verstandig is om nu boos te blijven, maar ze kan ook te ver gaan.
je mag van mij best boos blijven en dat ook op mij afreageren als je wilt ze is nu zeker te ver gegaan en moet gewoon kappen
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 01-05-2003 @ 13:48:
misschien waren ze voor haar nog neit genoeg uitgepraat.. dat haar nogsteeds wat dwarszat
we hebben ik weet niet hoe vaak gevraagd: zit je nog wat dwars, moet je nog iets kwijt? we zijn je vriendinnen, je kan het altijd vertellen, en we willen je altijd helpen. kijk, dan kunnen wij toch ook niet meer doen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
WooF schreef op 01-05-2003 @ 13:51:
we hebben ik weet niet hoe vaak gevraagd: zit je nog wat dwars, moet je nog iets kwijt? we zijn je vriendinnen, je kan het altijd vertellen, en we willen je altijd helpen. kijk, dan kunnen wij toch ook niet meer doen?
ik zou dr gewoon even een tijdje een beetje met rust laten en haar jullie op laten zoeken

het is in elk geval niet jou schuld
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 01-05-2003 @ 13:52:
ik zou dr gewoon even een tijdje een beetje met rust laten en haar jullie op laten zoeken

het is in elk geval niet jou schuld

Ok, dankjewel
hoef ik me gelukkig niet meer schuldig te voelen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 01-05-2003 @ 13:53:
Ok, dankjewel
hoef ik me gelukkig niet meer schuldig te voelen.
is het ook nooit geweest
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 12:57
Verwijderd
gewoon laten lullen
tis niet jou schuld
boeit verder ook niet, maar je mag best kwaad zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Vida schreef op 01-05-2003 @ 13:57:
gewoon laten lullen
tis niet jou schuld
boeit verder ook niet, maar je mag best kwaad zijn
ik vind eigenlijk precies hetzelfde wees niet boos ofzo!! en je niet schuldig voelen * hoewel dat moeilijk is, dat snap ik, ik ken dat gevoel precies *
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 18:02
Verwijderd
ik heb wqel een goed idee.. maak een tekening, zorg dat je je puntenslijper kwijt bent, scheld de hele boel bij elkaar.. en vind hem dan: k zweer je, het lucht óóóóóóóp!!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:17
Verwijderd
Mja, wat alles nog erger maakt: Onze gezellige vriendin heeft volgens mij zelf niet in de gaten hoe áchterlijk ze bezig is.. dit kan nog lang gaan duren...

alle andere vrienden van t groepje willen geen ruzie en vinden dat ik me niet zo moet opwinden. ben ik dan de enige die een verklaring wil voor haar gedrag? als ik het lief vraag, krijg ik écht geen antwoord hoor!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 03-05-2003 @ 16:17:
Mja, wat alles nog erger maakt: Onze gezellige vriendin heeft volgens mij zelf niet in de gaten hoe áchterlijk ze bezig is.. dit kan nog lang gaan duren...

alle andere vrienden van t groepje willen geen ruzie en vinden dat ik me niet zo moet opwinden. ben ik dan de enige die een verklaring wil voor haar gedrag? als ik het lief vraag, krijg ik écht geen antwoord hoor!!
kunnen we heel even contact houden, miesa??? ik wil ook weten waarom ze zo doet hoor!!!!! ik zit me ook op te winden over waarom dat kind zo vaag doet *voelt zich aangevallen*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-05-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 03-05-2003 @ 16:22:
kunnen we heel even contact houden, miesa??? ik wil ook weten waarom ze zo doet hoor!!!!! ik zit me ook op te winden over waarom dat kind zo vaag doet *voelt zich aangevallen*
Hooooow dat was niet de bedoeling! had het meer over anderen
*bied excuses aan*
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:42
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 03-05-2003 @ 16:32:
Hooooow dat was niet de bedoeling! had het meer over anderen
*bied excuses aan*
*accepteert* (of was het met een -d )

okee..
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 15:54
Angeles
Angeles is offline
Nee! Je mag iemand die zich misdraagt heus wel eens flink de waarheid zeggen, hoor. Ga het achteraf niet weer afzwakken. Je had toch het recht om kwaad te zijn? Laat haar maar even in haar vet gaar smoren, je weet zelf ook wel dat je in je recht staat. Als je achteraf weer je excuses gaat aanbieden dan weet ze de volgende keer meteen al dat je het toch niet meent omdat je later spijt gaat krijgen.

Dat jij je nu rot voelt komt niet omdat je geen gelijk hebt, maar omdat je waarschijnlijk niet gewend bent om mensen te zeggen waar het op staat. Nu niet terugkrabbelen, want dan walst ze een volgende keer compleet over je heen.

Ze trekt vanzelf wel bij.
__________________
Susan
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef op 03-05-2003 @ 16:54:
Nee! Je mag iemand die zich misdraagt heus wel eens flink de waarheid zeggen, hoor. Ga het achteraf niet weer afzwakken. Je had toch het recht om kwaad te zijn? Laat haar maar even in haar vet gaar smoren, je weet zelf ook wel dat je in je recht staat. Als je achteraf weer je excuses gaat aanbieden dan weet ze de volgende keer meteen al dat je het toch niet meent omdat je later spijt gaat krijgen.

Dat jij je nu rot voelt komt niet omdat je geen gelijk hebt, maar omdat je waarschijnlijk niet gewend bent om mensen te zeggen waar het op staat. Nu niet terugkrabbelen, want dan walst ze een volgende keer compleet over je heen.

Ze trekt vanzelf wel bij.
Oke! danku, dat had ik even nodig
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 21:17
Verwijderd
* is nu ook oververhit.. *

*pokkegezeur*
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:07
Verwijderd
mag ik slaan??
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Charlie1704 schreef op 19-05-2003 @ 22:07:
mag ik slaan??
Jawoor. wie jij wil.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 19:23
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Voel je (jullie eigk dan ) niet schuldig! Gewoon ffies geen contact zoeken, misn dringt t dan eindelijk tot r door dat ze zich es anders moet gedragen. Ik weet hoe t is, bij mij op school loopt ook zo'n kind rond. Vandaag moest ze oefenen voor n discussie voor nls, net als de rest lol heeft, loopt ze jankend weg....Ik weet niet wat t is met die mensen, maar laat ze gewoon. Jullie doen niets fout, als t je irriteert, leg je dat gewoon uit. Dat hebben jullie volgens mij gedaan, jullie hebben r aangeboden te helpen, als zij dat niet wil, moet ze t zelf maar ff uit zoeken. Dat is de enige manier dat ze misn n btje bijdraait... Denk ik
Succes, en maak je er niet te druk om
Heleen
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 00:22
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Ik geloof dat ik de enige ben die het anders aan zou pakken.
Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen, aangezien zij idd degene is die zich misdraagd. Ik ken haar verder niet maar ze heeft vast een (goede) reden om zich zo te gedragen. Dat ze haar misgedrag zelf niet doorheeft lijkt me sterk, zeker nadat je zo tegen haar bent uitgevallen (opzich dus een goede actie, niets om je schuldig over te voelen).
Aangezien zij toch een vriendin is en vriendschap van beide kanten komt, lijkt het mij dat zij zich nu ook behoorlijk kut voelt, en vergeet niet: zij staat er nu alleen voor met het besef dat ze het er zélf naar gemaakt heeft. Dat is een kutgedachte.

Want als je het vanuit haar positie bekijkt: zit ze duidelijk met een probleem waar jullie met praten niet uit komen, vervolgens blijft ze met dat probleem opgezadeld, wordt voortdurend chagarijnig, richt haar frustratie op haar vrienden uit, waardoor de band met haar vrienden drastisch verslechterd, en zit dus vervolgens met een schuldgevoel tegenover haar vrienden én haarzelf.
'Het waait wel over' Wat is dat nou weer voor slechte gedachte?! Daar heb je toch vrienden voor? Die moeten je helpen, en al helemaal in een moeilijke situatie als hier. Vriendschap komt van beide kanten, je kan niet altijd verwachten dat alles maar goed gaat, soms moet je wat van jezelf 'inleveren' om elkaar te helpen.
Zet die eer opzij en blijf haar, hoe vervelend en hoe moeilijk het voor je is, helpen want ze zit blijkbaar nog steeds met een probleem.

Ik ken haar natuurlijk niet, en ik weet de situatie ook niet precies maar ik ga er hier vanuit dat jullie goede vriendinnen zijn en ze constant tegen iedereen chagarijnig is en met een persoonlijk probleem zit.
Maar het is zo verschrikkelijk hypocriet om haar wel te steunen als ze in een 'dip' zit maar er mee op te houden als het probleem echt serieus wordt (en het is natuurlijk een foute, doch menselijke manier van haar om op deze manier te laten blijken dat ze nog steeds met haar probleem zit)

Wat je hebt gedaan lijkt me prima, (eerste vragen wat er is, praten, uitvallen tegen haar (voor het geval dat ze nog niet wist dat jullie ook gek worden van haar gedrag, lijkt me overigens sterk, maargoed je houdt haar zo wel een spiegel voor en jij blijft ook een mens; soms loopt frustratie gewoon te hoog op) maar laat haar nu niet alleen en blijf haar helpen en praat (nog)eens goed met haar.
succes
ow, en nogmaals voel je niet schuldig
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:39
Verwijderd
Okeej, super ik denk dat ik jou maar geloven moet t is oook trouwens wel weer goedgekomen hoor. maar misschien mocht het ooit nog een keer gebeuren, zal ik deze raad wel zeker aannemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Opknapproject Saab 96 V4 (veel foto's!)
KIET
37 28-10-2011 21:35
Verhalen & Gedichten Verbonden
Liwin
7 05-11-2007 18:35
Muziek Arctic monkeys 10 maart
Verwijderd
113 14-03-2007 09:47
Drugs & Alcohol dxm
confused
43 26-11-2005 20:08
Drugs & Alcohol mdma
guess what
42 24-08-2004 19:19
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.