Oud 06-06-2011, 01:01
Thew
Thew is offline
Ik weet dat ik bij de ah vlak bij mijn school shandy kan kopen, maar mag het ook? er zit 0.5% alcolhol in en ik ben 13... en als ik naar een andere winkel ga waar ze het verkopen kan ik het daar dan ook kopen? of denken ze bij de ah dat dat wel kan maar bij de c1000 bv niet, verschilt het dan per winkel? doei
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2011, 11:19
Verwijderd
Waarom zou je dat vieze spul drinken :')
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 13:51
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
Shandy is best te drinken. Lijkt me dat het wettelijk niet mag. Maar het lijkt me ook logisch dat veel van de cassaires denken dat het gewoon frisdrank is en dat er daarom niet moeilijk word gedaan.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 16:47
Vluggertje
Vluggertje is offline
Shandy wordt op mijn werk gewoon verkocht aan 13/14 jarigen
Met citaat reageren
Oud 06-06-2011, 16:50
Verwijderd
Natuurlijk verkopen ze je dat. 0,5 zit ook in alcoholvrij bier. En appelsap, als het ietsje over datum is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2011, 12:12
Homerus Dante
Avatar van Homerus Dante
Homerus Dante is offline
Inderdaad. Shandy wordt gewoon verkocht aan minderjarigen. Ik zou het alleen niet drinken. Wacht met Alcohol totdat je 16 bent. Het is erg slecht voor minderjarigen.
__________________
"De mensen kunnen de goden niet missen."
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:12
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Met 0,5% zal dat wel meevallen denk ik
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 01:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Shandy mag voor zover ik weet gewoon verkocht worden aan minderjarigen. Het staat ook niet voor niets in het frisdrank schap en niet tussen de alcoholische drank. Al drink je 10 shandy dan merk je er nog geen fuck van en ik kan me werkelijk niet indenken dat het ook maar enigszins schadelijk is voor je gezondheid.

Ik zou het niet kopen omdat het ronduit smerig spul is maar daar moet je zelf maar achter komen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2011, 09:48
Verwijderd
Shandy is lekker. Maar je kan er zeker wel lam van worden.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 16:39
Imaginairy
Imaginairy is offline
Deadlock: Dat is wel supertriest, lam worden van Shandy. Je mag het kopen als 13-jarige, maar waarom zou je?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 16:53
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Shandy mag voor zover ik weet gewoon verkocht worden aan minderjarigen. Het staat ook niet voor niets in het frisdrank schap en niet tussen de alcoholische drank. Al drink je 10 shandy dan merk je er nog geen fuck van en ik kan me werkelijk niet indenken dat het ook maar enigszins schadelijk is voor je gezondheid.

Ik zou het niet kopen omdat het ronduit smerig spul is maar daar moet je zelf maar achter komen.
Precies dat. Ik dacht overigens dat alleen bejaarden dat spul kochten.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 17:02
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Deadlock: Dat is wel supertriest, lam worden van Shandy. Je mag het kopen als 13-jarige, maar waarom zou je?
Gezien de rest van zijn zin had hij vast een typefout, waarschijnlijk eerder dit:
"Maar je kan er zeker niet lam van worden.", gezien de 'maar'.
Dat lijkt me in ieder geval, want met zo'n percentage moet je ten eerste 10 shandies op hebben voor je een Frans biertje aan alcohol binnen hebt, dan heb je onderhand zoveel drinken in je dat het nog steeds een ongelooflijk laag promillage geeft.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 17:08
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
dan heb je onderhand zoveel drinken in je dat het nog steeds een ongelooflijk laag promillage geeft.
Of je nu 10 blikjes Shandy ŕ 0,5% drinkt of 1 blikje bier ŕ 5%, het promillage is gelijk hoor. Enkel het alcohol wordt in je bloed opgenomen, het vocht niet dus 'verdunnen' kan niet. De enige reden waardoor het promillage wel lager zou kunnen zijn is door de tijdsduur, tegen de tijd dat je bij je tiende blikje bent is de eerste al lang uit je bloed.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:04
Verwijderd
Shandy is dacht ik alcoholvrij inprincipe dus volgens mij krijg je het gewoon mee, ik zou het niet weten, ik was echt niet met dat soort stuff bezig toen ik 13 was.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:41
Verwijderd
Er zit 0,5% in. Maar je kan er wel lam van worden hoor. Mijn neefje was op zijn 11e straalbezopen van shandy.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Er zit 0,5% in. Maar je kan er wel lam van worden hoor. Mijn neefje was op zijn 11e straalbezopen van shandy.
Maar dan mogen ze het toch niet verkopen als alcoholvrij aan kinderen jonger dan 16'
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:58
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Pas wanneer het méér is dan 0,5% mag het niet aan kinderen jonger dan 16 jaar verkocht worden: klik
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Pas wanneer het méér is dan 0,5% mag het niet aan kinderen jonger dan 16 jaar verkocht worden: klik
maar toch is dat niet echt snugger als die koters er bezopen van worden?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2011, 22:02
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik denk niet dat ze er bezopen van worden hoor. Dan moet je er zoveel van drinken dat je lichaam eerder problemen krijgt met de hoeveelheid vocht dan de hoeveelheid alcohol.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat ze er bezopen van worden hoor. Dan moet je er zoveel van drinken dat je lichaam eerder problemen krijgt met de hoeveelheid vocht dan de hoeveelheid alcohol.

Citaat:
Er zit 0,5% in. Maar je kan er wel lam van worden hoor. Mijn neefje was op zijn 11e straalbezopen van shandy.
eh?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:05
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Die tweede is niet mijn uitspraak hoor.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Die tweede is niet mijn uitspraak hoor.
Nee dat weet ik, maar hij zegt dat zn neefje er lam van werd, dus het is nogal verwarrend voor mij
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat ze er bezopen van worden hoor. Dan moet je er zoveel van drinken dat je lichaam eerder problemen krijgt met de hoeveelheid vocht dan de hoeveelheid alcohol.
Err. Nee.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 22:13
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Ik kan me het niet voorstellen dat iemand van 11 daar daadwerkelijk lam van zou worden, of hij moet wel heel erg aan de anorexia zijn.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 00:16
Verwijderd
Of gewoon 30 van die units drinken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2011, 00:22
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Een blikje Shandy is 330ml, 30x330ml= bijna 10 liter. Dat overleeft een mens niet als hij/zij dat achter elkaar opdrinkt, laat staan een kind van 11.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 08:38
Verwijderd
Shandy kwam vroeger per flesje van 0,2. Ik heb er nog wel foto's van. Je ziet ook gewoon dat hij apenzat is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 08:41
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
6 liter is alsnog dodelijk voor een 11-jarige. Of hij moet het over een bepaalde periode spreiden, maar dan is de alcohol ook alweer uitgewerkt. Ik denk dat het meer tussen z'n oren zat dat hij zat was
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 12:51
Verwijderd
Ja, of het feit dat hij dronken was.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 18:04
Verwijderd
Eh mensen die nooit drinken, voelen een halve liter bier al. Dat komt overeen met ongeveer 4 liter van dit spul. Dat is veel, maar zeker wel te doen.

En die hoeveelheden zijn niet dodelijk hoor. Het is dodelijk als je het tegelijk allemaal in je maag hebt (dus dat je het geen half uurtje geeft om door te stromen) of het is dodelijk als je het frequent doet, waarmee je je lichaam uitspoelt qua zouten. Maar een avondje lekker veel drinken, zeker met elk uur plassen en genoeg gezweet etc., geen enkel probleem.


En je kunt het dus gewoon kopen inderdaad Ze kunnen zulke zaken ook niet volledig verbieden, je kunt alcohol in allerlei producten aantreffen in van die lage concentraties. Bonbons, fruitbedoeningen idd. Vandaar dat ze het percentage extreem laag hebben gelegd. 0.5% dus. En als je het gaat drinken om dronken te worden, is het dus nog net zo schadelijk als gewoon bier etc. drinken. Dan is het toch makkelijker om jezelf niet door te spoelen met dit spul.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Eh mensen die nooit drinken, voelen een halve liter bier al
ik heb net een halve liter leeg gedronken en ik voel hem ook, maar ik ben niet iemand die nooit drinkt. "Voelen" is een beetje te onduidelijk en subjectief
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 00:06
Verwijderd
volgens het wetboek mag je als minderjarige alcholische dranken tot en met 0,5 aclh gewoon kopen maar boven die percentage moet je weer 16 zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 00:09
Verwijderd
maar dronken kan je er niet van worden eerder beroerd van de plantenextracten
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 01:12
TheEditor
TheEditor is offline
Shandy drinken voor de alcohol. :''''''''''''''''''''''''''''''')
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 18:54
Verwijderd
Shandy? Is dat stoer bij eersteklassers?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 21:59
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
Shandy? Is dat stoer bij eersteklassers?
Schijnbaar. Ik vind het fakkin triest.

Alsjeblieft, ik koop nog liever een fles smirnoff/el picu /etc. dan dat ik ze shandy zie zuipen voor alcohol. Geen van beiden eigenlijk, maar dat zelfs nog liever.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2011, 22:16
Verwijderd
de eerste klassers tegenwoordig heb gooi zelf liever een paar biertjes door men strot
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 18:36
Verwijderd
Citaat:
de eerste klassers tegenwoordig heb gooi zelf liever een paar biertjes door men strot
Inderdaad, als je dan toch stoer wilt doen omdat je zogenaamd alcohol drinkt, doe het dan goed.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2011, 23:37
sjappie123
sjappie123 is offline
Waarom zou je dat vieze shandy spul drinken?? is dat stoer ofso, KIJK IK DRINK ALCHOHOL, ik weet ik ben ook pas 14 maar als je ookal alchohol drinkt drink dan goed spul ofso?
__________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 10:58
Verwijderd
Ik geloof dat het punt nu wel duidelijk is.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 12:40
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Ik weet dat ik bij de ah vlak bij mijn school shandy kan kopen, maar mag het ook? er zit 0.5% alcolhol in en ik ben 13... en als ik naar een andere winkel ga waar ze het verkopen kan ik het daar dan ook kopen? of denken ze bij de ah dat dat wel kan maar bij de c1000 bv niet, verschilt het dan per winkel? doei
Um.. Bij mij op de zaak is het verboden haha. Serieus ook zo. Maar nee je kunt het gewoon overal drinken oorspronkelijk. Volgens mij is het hier gewoon een grap.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 12:41
AceSpade
AceSpade is offline
Citaat:
Waarom zou je dat vieze shandy spul drinken?? is dat stoer ofso, KIJK IK DRINK ALCHOHOL, ik weet ik ben ook pas 14 maar als je ookal alchohol drinkt drink dan goed spul ofso?
Ik drink zelf ook veel shandy. Omdat het lekker is? Verdere van zulke reacties van jou reageer ik niet eens op lol
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 18:05
Tar Anárion
Avatar van Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Waarom zou je dat vieze shandy spul drinken?? is dat stoer ofso, KIJK IK DRINK ALCHOHOL, ik weet ik ben ook pas 14 maar als je ookal alchohol drinkt drink dan goed spul ofso?
Jij zou nog niet weten wat goed spul is al zou je het kunnen betalen...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 00:38
sjappie123
sjappie123 is offline
Citaat:
Jij zou nog niet weten wat goed spul is al zou je het kunnen betalen...
Ik heb het erover wat ik goed spul vind he.
__________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:16
AceSpade
AceSpade is offline
Gelieve hier geen hatelijke posts over te maken. De vragen was:

"als ik naar een andere winkel ga waar ze het verkopen kan ik het daar dan ook kopen?"
- Over shandy doen ze geen moeite. Je zult er 50 van moeten drinken voordat je effect gaat voelen. Ik zie dat niet zo snel gebeuren haha.

"of denken ze bij de ah dat dat wel kan maar bij de c1000 bv niet, verschilt het dan per winkel?"
- Nee, tenzij iemand echt achterlijk zou zijn Het staat tenslotte bij de frisdrank.

En niet

"Vinden jullie het lekker of mag ik het van jullie drinken?"
- Don't know, don't care. Kvind het lekker. In jo face
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 12:47
ch0c0l0c0
ch0c0l0c0 is offline
Mag niet onder de 16, is zo'n kutregel van WIJ VERKOPEN GEEN ALCOHOL ONDER DE 16, maarja wat boeit het je? je krijgt 't toch wel mee.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 13:19
AceSpade
AceSpade is offline
Bier zit 5% alcohol op. Shandy zit 0,5% alcohol op. Van 2 pilsjes merk je "meestal" niet veel. Shandy staat gelabelled onder frisdrank dus geld de regel "alcohol" niet. De meeste cassieres weten niet eens wat shandy is. Als ze er moeilijk over doen lach je gewoon naar die cassiere en zeg je "Tsja, alsof ik 30 blikjes shandy ga zitten drinken om ook maar iets van alcohol te voelen".
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 13:40
meldenaan
Avatar van meldenaan
meldenaan is offline
soms krijg je het mee en soms niet ligt aan de medewerkers
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Alcohol vrij?
pink elephant
15 01-03-2013 15:03
De Kantine Spanje saait naar huis #1040
Little Phoebe
500 08-07-2010 13:36
Drugs & Alcohol leren drinken
ab3l
71 18-12-2009 15:16
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een moord
Verwijderd
5 14-05-2004 16:55
Drugs & Alcohol zit er alcohol in shandy?
FaceTheTruth
14 14-05-2004 13:36
Flora & Fauna vertel iets over je lievelingspaard!!!!!!!!!!!
snoops
34 30-09-2003 11:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.