Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2007, 10:48
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Om het even kort te houden: ik heb even advies nodig!

Ik werk sinds juni afgelopen jaar bij een ministerie. Ik doe daar allerlei administratieve klusjes. Tot oktober via een uitzendbureau, vanaf oktober vast (althans, voor twee jaar). Heel leuk, maar wel weinig uitdagend. Dat wist ik van te voren, maar zekerheid is ook wat waard.

Ondertussen heb ik al een aantal leuke vacatures voorbij zien komen (ironisch genoeg moet ik vacaturesites voor m'n werk up-to-date control-v'en), waarvan vandaag wel een erg leuke bij een ander ministerie. Veel meer waar ik voor studeer ('bijna' klaar), veel meer uitdaging althans, op papier. Ik voldoe aan de eisen dus reageren is niet geheel zinloos.

Nu is mijn kwestie: is het niet erg hmm.. lullig om daar op te gaan solliciteren? Mijn collega's zeggen dat ik het gewoon moet proberen, maar dat weten degenen die ik ondersteun en mijn leidinggevende niet. Ik wist tenslotte van te voren dat dit een saai baantje zou zijn...

Van de andere kant, jobhoppen schijnt normaal te zijn, en ik verwacht ook niet dat ik meteen wordt uitgenodigd voor een gesprek of zo, dus...: dilemma. Iemand een visie?
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2007, 10:51
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Gewoon doen? Ik zie het probleem niet!?
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:01
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 16-01-2007 @ 11:51 :
Gewoon doen? Ik zie het probleem niet!?
Er is ook geen probleem, ik weet alleen niet of het erg goed zal vallen hier. Niet dat ik daar dan last van heb, maar toch. Vind het gewoon lullig.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:07
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, gewoon solliciteren. Niets mis mee. Liever geen werknemer dan een ongemotiveerde. Het is vrij normaal om het te doen, zeker bij dit soort werk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:16
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
*kijkt naar de al geschreven brief* Hmmmm.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:29
Sofia
Avatar van Sofia
Sofia is offline
Over dat het lullig lijkt moet je je gewoon overheen zetten. Het is jouw leven, je laat zo'n kans toch niet liggen alleen omdat het je lullig lijkt bij om bij een ander ministerie te gaan werken?

Het is een baan die je wat lijkt en in de buurt komt van je studie, gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:36
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
nee klopt. ik ga het maar gewoon proberen!
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:42
DG
Avatar van DG
DG is offline
Lullig of niet, gewoon doen.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is maar voor twee jaar, die vastigheid die ze jou wilden bieden.

Ben je ze daardoor eeuwige durende loyaliteit verschuldigd?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:36
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
juno schreef op 16-01-2007 @ 13:29 :
Het is maar voor twee jaar, die vastigheid die ze jou wilden bieden.

Ben je ze daardoor eeuwige durende loyaliteit verschuldigd?
twee jaar hier op deze plek is lang zat ook.

Heb de brief op de post gedaan. Ben benieuwd of de arbeidsvoorwaarden daar ook zo gunstig zijn (opleidingen betalen e.d.). Het zou wel een enorme vooruitgang zijn, ook en met name in mijn salaris.

Mocht ik worden uitgenodigd voor een gesprek ga ik het hier (m'n huidge werk) wel vertellen maar dat denk ik niet, verwacht wel tig-reacties op die vacature..
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:41
juno
Avatar van juno
juno is offline
Spannend!

Op gesprek gaan zou ik ook niet eens zeggen. Aangenomen zijn, dat is het stadium dat je een huidige werkgever inlicht. En daar bedoel ik mee dat de handtekeningen onder het contract staan.

Hoe zit het met je opzegtermijn?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als ze je opleidingen betalen zou ik mijn arbeidsvoorwaarden nog eens goed lezen. Vaak moet je dat terugbetalen als je voor de tijd om is vertrekt. Dat is een eis waar ik wel in kan komen.

In die situatie, vind ik persoonlijk, is enige loyaliteit in ieder geval ook wel op zijn plaats...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 16-01-2007 @ 13:41 :
Op gesprek gaan zou ik ook niet eens zeggen. Aangenomen zijn, dat is het stadium dat je een huidige werkgever inlicht. En daar bedoel ik mee dat de handtekeningen onder het contract staan.
Mee eens.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
juno schreef op 16-01-2007 @ 13:49 :
Als ze je opleidingen betalen zou ik mijn arbeidsvoorwaarden nog eens goed lezen. Vaak moet je dat terugbetalen als je voor de tijd om is vertrekt. Dat is een eis waar ik wel in kan komen.

In die situatie, vind ik persoonlijk, is enige loyaliteit in ieder geval ook wel op zijn plaats...
Ligt eraan of de opleiding betaald wordt door een centrale organisatie of specifiek je eigen werkgever. Je gaat toch een beetje "intern" schuiven, zal ik maar zeggen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 13:41
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
juno schreef op 16-01-2007 @ 13:41 :
Spannend!

Op gesprek gaan zou ik ook niet eens zeggen. Aangenomen zijn, dat is het stadium dat je een huidige werkgever inlicht. En daar bedoel ik mee dat de handtekeningen onder het contract staan.

Hoe zit het met je opzegtermijn?
Ik weet het niet. Eerst maar eens zien of ik uberhaupt in aanmerking kom!

Ze betalen mijn huidige opleiding niet, dus die loyaliteit heb ik niet, ik vind ze gewoon allemaal aardig, vandaar dat ik het sneaky vind.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 14:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
Voor jou tien anderen hoor. Dat is ook de insteek van de gemiddelde werkgever, dus voor aardig koop je niks ben ik bang.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 14:05
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Weet ik wel, vandaar dat de brief ook al in het postwagentje naar beneden reist ATM. ;-)
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 14:15
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nou, succes dan maar. (Als buurtgenoten moet je toch solidair zijn.)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2007, 14:32
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Yep. Will keep you posted.

'geachte mevrouw,

helaas blabla...

ervaring en opleiding van andere kandidanten...

succes in uw loopbaan.....'

__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 15:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik vind het een goede beslissing om gewoon te solliciteren.

En als ze op je werk een beetje schappelijk zijn, dan begrijpen ze ook wel dat jij liever uitdagend werk doet, dan werk wat dat totaal niet is.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 17:50
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Ja, ben ook wel blij dat ik het verstuurd heb, ben wel benieuwd.

Overigens zijn ze echt heel schappelijk, had ook heel anders gekund. I.v.m. mijn studie bijvoorbeeld, was geen enkel probleem om van 4 naar 3 dagen terug te gaan en vice versa. Heb ik ook wel eens anders meegemaakt. Als het er nou echt beroerd was had ik wel eerder gesolliciteerd. Maar deze vacature kon ik gewoon niet voorbij laten gaan.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 17:58
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Bevestigingsbrief is binnen!
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:24
Bamiblik
Bamiblik is offline
Even een vraagje in dit topic hoor, anders moest ik een nieuwe aanmaken voor een kleine vraag.

Ik werk nu bij de Dirk van den Broek, als ik nou bijv. bij Dirck 3 ga werken krijg ik dan evenveel betaald? (Het valt namelijk wel onder dezelfde organisatie)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:30
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je exact hetzelfde werk gaat doen, is die kans redelijk groot. Maar dat kun je daar ook navragen. Ooit salarisverhoging gehad?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:33
Bamiblik
Bamiblik is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-01-2007 @ 15:30 :
Als je exact hetzelfde werk gaat doen, is die kans redelijk groot. Maar dat kun je daar ook navragen. Ooit salarisverhoging gehad?
Naja het is wel hetzelfe werk eigenlijk, alleen dan met drank

Jaah heb weleens salaris verhoging gehad omdat ik ouder werd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 14:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik denk dat je dan wel te maken hebt met een gelijke CAO
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 14:16
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 18-01-2007 @ 18:58 :
Bevestigingsbrief is binnen!
En de afwijzing ook, danwel telefonisch. Nou ja, gisteren weer drie brieven de deur uit gedaan, dus maar weer afwachten..!
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2007, 16:14
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 02-02-2007 @ 15:16 :
En de afwijzing ook, danwel telefonisch. Nou ja, gisteren weer drie brieven de deur uit gedaan, dus maar weer afwachten..!

voor de zelfde facature?

en je wilt nu dus echt wat anders?
oja wat ik las over dat werkgever vertellen vertel het wel een maand voor dat je weggaat ofzo dat kunnen ze nog iemand anders zoeken en inwerken
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2007, 10:35
Scatterheart
Avatar van Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 02-02-2007 @ 17:14 :
voor de zelfde facature?

en je wilt nu dus echt wat anders?
oja wat ik las over dat werkgever vertellen vertel het wel een maand voor dat je weggaat ofzo dat kunnen ze nog iemand anders zoeken en inwerken
Nee joh, voor drie andere vacatures. Ja, ik wil graag wat anders, maar niet ten koste van alles. Dus alles moet beter zijn: salaris, werkzaamheden, arbeidsvoorwaarden, aanstelling etc. Anders reageer ik niet, dat is wel logisch.

Ik heb voor zover ik weet dan ook een opzegtermijn van een maand, dus dat zal wel moeten.
__________________
Scatterheart heeft chronisch fernwee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.