Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2006, 12:15
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Hoi,

Klinkt misschien gek maar ik wilde vragen wat je moet doen als je klaar bent met je school. Ik ben in februari of maart afgestudeerd ligt aan mijn laatste tentamen. Maar ik neem aan dat ik dan niet per direct een baan kan vinden, hoe moet ik dan dan regelen op financieel gebied? Dan heb ik een inkomen van 0,0.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2006, 12:22
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Kennelijk is geen bijster hoge opleiding, iedereen kan bedenken dat je dan óf naar het CWI moet, óf gewoon ander werk moet zoeken.

damn....Dit leer ik m'n vmbo kids van 14.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 12:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
A- uit eigen vermogen overbruggen
B- zelfde als boven, maar vraag een uitkering aan in de tussentijd, dat is bijstand, geen WW, omdat je geen arbeidsverleden hebt.
C- zelfde als A, maar je zorgt een klein baantje te hebben dat nog geen gebruik maakt van je diploma's, de gemiddelde bijbaan met meer uren dus.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 12:29
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 24-12-2006 @ 13:22 :
Kennelijk is geen bijster hoge opleiding, iedereen kan bedenken dat je dan óf naar het CWI moet, óf gewoon ander werk moet zoeken.

damn....Dit leer ik m'n vmbo kids van 14.
Nee het is inderdaad geen hoge opleiding (MBO), en nee ik ben ook niet bepaald slim.
Maar domme mensen moeten er ook zijn toch?

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 13:04
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 24-12-2006 @ 13:29 :
Nee het is inderdaad geen hoge opleiding (MBO), en nee ik ben ook niet bepaald slim.
Maar domme mensen moeten er ook zijn toch?

Bedankt voor je reactie in ieder geval.
je hebt toch een opleiding met succes afgerond (bijna)

beetje trots op jezelf zijn mag echt wel hoor
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 13:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Heb je geen stage gelopen waar je eventueel zou kunnen solliciteren? Ga nu alvast op verschillende plekken solliciteren, wie weet heb je tegen de tijd dat je klaar bent met je studie dan wel meteen werk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 13:22
Verwijderd
Inderdaad:
- nu alvast solliciteren
- nu alvast inschrijven bij arbeidsbureau's en uitzendbureau's

En als je niet meteen werk kunt vinden dat bij je opleiding past, dan doe je een tijdje werk onder je niveau. Jammer, maar dan heb je tenminste geld.

WW uitkering regelen is meer gedoe dan een tijdelijk baantje regelen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 24-12-2006 @ 13:29 :
Nee het is inderdaad geen hoge opleiding (MBO), en nee ik ben ook niet bepaald slim.
Maar domme mensen moeten er ook zijn toch?
De meeste mensen in Nederland doen MBO of hebben MBO gedaan. Dus dom ben je niet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 15:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-12-2006 @ 14:22 :
WW uitkering regelen is meer gedoe dan een tijdelijk baantje regelen.
WW krijgt ze niet, immers: nog geen werk gedaan = per definitie niet voldoen aan de WW norm voor dienstverband.

Bijstand kan je wel aanvragen, maar om nou voor die paar maanden je hand op te gaan houden.. Een tijdelijke baantje is inderdaad sneller geregeld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:09
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ohw met werk doelde ik niet gelijk op een baan als gevolg op mijn opleiding ik had het over gewoon werk wat voor werk dan ook, ik vind het best hoor om tijdelijk fulltime in een supermarkt ofzo te werken helemaal geen problemen mee, enige punt is dat ik nog niet precies mijn einddatum weet. Dus daarom kan ik nu alvast niet solliciteren, dadelijk loopt het uit en dan heb ik gezegd dat ik op die datum klaar ben en dan ben ik dat niet, dan gaat ze dat niet leuk vinden bij een baan.

Bij mijn stageplek kan ik helaas niet werken, ze hebben daar niet echt een breed budget.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 17:34
Ivo
Ivo is offline
Tuurlijk kun je wel solliciteren, ookal weet je nog niet precies zeker wanneer je klaar bent met je opleiding. Het zal zowieso geen jaren uitlopen, dat hoop ik althans voor je. De bedrijven waar je langs gaat weten dan in elk geval al dat jij intresse hebt in een baan bij hen. Als je dan later, zodra je wel precies weet wanneer je beschikbaar bent, teruggaat naar zo'n bedrijf maak je meer kans.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 22:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 24-12-2006 @ 16:53 :
WW krijgt ze niet, immers: nog geen werk gedaan = per definitie niet voldoen aan de WW norm voor dienstverband.

Bijstand kan je wel aanvragen, maar om nou voor die paar maanden je hand op te gaan houden.. Een tijdelijke baantje is inderdaad sneller geregeld.
Ja, sorry, ik bedoelde bijstand
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 14:12
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-12-2006 @ 15:35 :
De meeste mensen in Nederland doen MBO of hebben MBO gedaan. Dus dom ben je niet.
Hier zou ik dus wel een bron voor willen. Gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik wel weten hoeveel procent van het Nederlandse volk welke opleiding(en) heeft afgerond.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 14:21
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Magican schreef op 27-12-2006 @ 15:12 :
Hier zou ik dus wel een bron voor willen. Gewoon uit nieuwsgierigheid wil ik wel weten hoeveel procent van het Nederlandse volk welke opleiding(en) heeft afgerond.
Van het CBS

Zocht je dat?
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 14:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Jup, dankje
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 13:05
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 24-12-2006 @ 13:22 :
Kennelijk is geen bijster hoge opleiding, iedereen kan bedenken dat je dan óf naar het CWI moet, óf gewoon ander werk moet zoeken.

damn....Dit leer ik m'n vmbo kids van 14.
dat zou je verbazen. Werk zoeken kunnen de meeste mensen wel bedenken, maar het CWI is een ander verhaal. Ik heb zat vrienden die aan de universiteit studeren, die denken dat het CWI de nieuwste mora magnetronsnack is. De TS heeft dan tenminste nog het benul om het aan iemand te vragen, i.p.v. maar een beetje schaapachtig rond te kijken tot er iemand uit zichzelf hulp aanbied. Schaam je niet, er zijn er zoveel die na hun studie niet echt weten waar ze nou moeten beginnen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 28-12-2006 om 13:08.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 15:29
Roepka
Roepka is offline
Een bijstanduitkering kun je pas aanvragen als je langer dan 3 maanden bent afgestudeerd en nog geen baan hebt. Dit is de tijd die de overheid maximaal denkt dat je na je afstuderen nodig hebt om aan een baan te komen. Tot die tijd val je een beetje tussen wal en schip qua regelingen
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 16:23
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
heb je niet nu een bijbaantje waar je dan meer zou kunnen gaan werken?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-12-2006, 17:26
Santino
Santino is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-12-2006 @ 15:35 :
De meeste mensen in Nederland doen MBO of hebben MBO gedaan. Dus dom ben je niet.
Drogreden...
__________________
If you fuck tha dog right, he might won't bite!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 11:05
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 24-12-2006 @ 13:15 :
Hoi,

Klinkt misschien gek maar ik wilde vragen wat je moet doen als je klaar bent met je school. Ik ben in februari of maart afgestudeerd ligt aan mijn laatste tentamen. Maar ik neem aan dat ik dan niet per direct een baan kan vinden, hoe moet ik dan dan regelen op financieel gebied? Dan heb ik een inkomen van 0,0.
Ikzelf studeer volgend jaar af. In dat jaar dat ik afstudeer wil ik al wat brieven rondsturen naar diverse basisscholen (zit op de lerarenopleiding). Je moet er gewoon op tijd bij zijn.
Natuurlijk komt het voor dat je niet meteen een (vaste) baan krijgt. Dan kun je er voor kiezen om als invaller te gaan werken, ik weet trouwens niet wat voor opleiding je volgt...
Of je kiest tijdelijk ander werk wat je ook kunt en blijft ondertussen solliciteren op de baan die je echt wilt hebben. Uiteindelijk rol je heus wel ergens in
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 01:29
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-12-2006 @ 15:35 :
De meeste mensen in Nederland doen MBO of hebben MBO gedaan. Dus dom ben je niet.
Nee, ze is dom maar gemiddeld.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 01:06
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 24-12-2006 @ 13:29 :
en nee ik ben ook niet bepaald slim.
Maar domme mensen moeten er ook zijn toch?
Loop je niet wat achter, daar waren we allang over uit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 13:57
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 24-12-2006 @ 13:22 :
Kennelijk is geen bijster hoge opleiding, iedereen kan bedenken dat je dan óf naar het CWI moet, óf gewoon ander werk moet zoeken.

damn....Dit leer ik m'n vmbo kids van 14.
ja leuk maar dat lukt ook niet altijd meteen
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 10:48
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Inderdaad nu al gaan solliciteren. Sollicitatieprocedures lopen vaak best wel lang en je hebt meestal niet in één keer een baan (of je hebt geluk). Daarnaast hebben de meeste mensen een opzegtermijn, die heb jij niet, je moet alleen nog afstuderen. Dat wordt heus wel begrepen. Dus nu solliciteren lijkt me wel heel verstandig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:06
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Wij krijgen standaard banen aangeboden gekregen richting het einde van onze studie...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2007, 22:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
en als je geen baan hebt, gewoon naar CWI voor een bijstand, je moet toch ergens van leven. Wat is je opleiding eigenlijk?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 10:14
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 22-01-2007 @ 23:33 :
en als je geen baan hebt, gewoon naar CWI voor een bijstand, je moet toch ergens van leven. Wat is je opleiding eigenlijk?
Je krijgt niet zomaar bijstand en je moet alle baantjes die ze aanbieden gewoon aannemen. Al is dat het rottigste werk dat je kunt verzinnen.

Ik zou liever even naar een uitzendbureau gaan, daar een fatsoenlijk (administratief ofzo) baantje vinden en dat tijdelijk doen tot je werk hebt dat je wilt doen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 12:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
ekki schreef op 24-01-2007 @ 11:14 :
Je krijgt niet zomaar bijstand en je moet alle baantjes die ze aanbieden gewoon aannemen. Al is dat het rottigste werk dat je kunt verzinnen.
Hehe, er was ooit een vrouw die via een uitzendbureau een baan als prostituee weigerde. Toen werd haar uitkering/bijstand stopgezet
Is later wel weer goedgekomen hoor, maar wel ernstig
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Klaar met 15 jaar.
GladiatorHood
2 31-01-2017 07:06
Studeren Wanneer beginnen jullie met oriënteren?
hannekes
9 17-02-2011 14:51
Psychologie Perfectionisme/te veel met school bezig
Chulo
5 03-04-2010 21:45
Verhalen & Gedichten Naamloos verhaal: Fictie, drama
jjohan
1 12-12-2009 20:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie 'Gat' nu ik klaar ben met school..
Verwijderd
21 21-06-2003 22:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.