Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2010, 00:24
crazycat
crazycat is offline
ik had een vraag, ik ben net als me pa al gebouwt met een aanleg om aan te komen,

en ik train nu ongeveer 2x per week gewitchstraining, maar waneer ik train eet ik neit meer dan normaal, maar ik val niet af,

weet iemand een goede manier om ff goed av te valle?

ik weeg nu 120kilo, en volgenshuisarts moet ik met mijn bouw 100 kilo wegen

opzig is 20kilo teveel neit erg maar kwil het wel ff kwijt,

kvind het bizar dat ik met krachttraining neit afval
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2010, 06:19
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
1 dit kon ook op sport aangezien het alleen over sport gaat.


2 van krachttraining ga je niet afvallen. krachttraining zoals het woord al zegt is er om sterker te worden. wil je sterker worden moet je boven je behoefte eten om echt sterker te kunnen worden. krachttraining is dus helemaal geen manier om af te vallen (weet niet op welke sportschool ze je dat verteld hebben?)
als je echt wilt afvallen moet je cardio gaan doen. hardlopen, crosstrainer, spinning zulk soort dingen. daarvan raak je veel calorieën kwijt en als je er dan voor kan zorgen dat je daarna niet heel veel gaat eten zal je afvallen. die 20 kilo ga je trouwens niet ff kwijt raken. en reken maar dat 20 kilo heel veel is om eraf te krijgen.

om ff duidelijk proberen te maken dat het niet ff is om dat gewicht eraf te krijgen: je zult heel snel af moeten vallen om voor de zomer nog 100 kilo te wegen. het kan wel, maar dan zul je wel erg hard moeten trainen. dit zeg ik alvast om te zorgen dat je geen verwachtingen krijgt dat het super snel gaat.

zodra je die 100 kilo weegt kan je er dan altijd weer over nadenken om weer meer aan krachttraining te gaan doen, maar voor nu zou ik er als ik jou was even mee stoppen. (de meeste mensen worden alleen maar zwaarder van krachttraining. ik ken niemand die er lichter van geworden is).


iig heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 09:26
crazycat
crazycat is offline
hardlopen doe ik ook bij me fitness,

maar wat zou de beste en snelse manier zijn dan? en ik hou echtniet van dieeten, ik eet op een dag tog aleen maar avondete dus dat heeft geen nut
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 09:43
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
hoe kan je 120 kilo wegen als je alleen maar 's avonds eet?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 09:49
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
als je alleen maar avondeten eet (en als je dat dan relatief ongezond doet) denkt je lichaam dat het 23.5u per dag 'crisis' is en dat het alles moet opslaan wat het kan opslaan, dus alles wat je bij je avondeten binnenkrijgt komt eraan.
je kan best eens beginnen met 's ochtends toch een boterham of drie en 's middags een boterham of drie, vier en tussendoor telkens een/twee stuk(s) fruit of een yoghurtje, en dan 's avonds gewoon eten, niet te veel niet te weinig, genoeg groentjes, en regelmatig lichaamsbeweging nemen en dan ben je al een héél end op weg.

succes!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 11:45
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ben je een man of vrouw?

Iig, hier wat default dingen zoals ik ze altijd begrepen heb:
1. Ga niet na het eten sporten. Je lichaam verbrand dan eerst hetgeen je net hebt gegeten, en niet het vet dat je al had. Zorg dus dat er voldoende tijd tussen je sporten en eten zit.
2. Krachttraining werkt op de lange termijn beter. Je verbrand veel meer voedsoel door kracht training dan met cardio oid. Krachttraining kan tot 2 dagen ná de werkelijke training nog zorgen voor snellere voedselverbranding, beste systematiek is wel 3 dagen te sporten, dan 1 dag niet. 3 dagen wel, 1 dag niet. Maar dat is niet altijd te doen natuurlijk. Wel is het van belang je zelf een beetje te pushen, dus probeer iets van 12-10-8-8 te tillen. Elke keer 1 blokje zwaarder (10lbs/+-5 kilo). Dus eerste 12 keer 30lbs. Dan even 30 sec-60sec niks. Dan 10x keer 40 lbs enzovoorts. Het mooise is als je bij de laatste keer, dus de 8ste keer het nét wel nét niet haalt.
3. Hardslag omhoog gooien. Afhankelijk van je leeftijd, geslacht, gewicht ed is het verstandig je hardlsag omhoog te helpen. Voor mij als 20 jarig jonge gaat lopen, rennen steppen fietsen roeien pas zin hebben bij een hardslag boven de 160, maar weer niet boven de 200. Vaak weten ze je daarover op de sportschool wel meer te vertellen.
4. Weinig tussendoortjes. 3x goed eten is beter dan 6 keer 'voor de helft' eten. En zoals al genoemd, eet gezonder, scheelt vaak ook al veel. Kijk maar op de verpakkingen hoe soms iets wat meer is, minder dikmakende stoffen kan bevatten.

Toch denk ik dat vaak ook in het dagelijkse leven dingen wel helpen. Naar de supermarkt met de fiets ipv met de auto. Naar de stad/school op de fiets ipv met de bus, niet de lift nemen. Al die kleine dingen bij elkaar kunnen per week gelijk staan aan goed aantal uur fanatiek sporten. Al mag dat doen geen reden worden om niét meer te gaan sporten natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:10
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
4. Weinig tussendoortjes. 3x goed eten is beter dan 6 keer 'voor de helft' eten.
't is andersom, dude, stofwisseling op gang houden is
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:38
crazycat
crazycat is offline
in de ochtend kan ik echtniet ete, krijg ik zon prop in me keel,

en alsk drink word ik vet misselijk,

en in de middag heb ik gewoone cht geen honger,

ik weeg 120 omdat ik vroeger nooit naar butie kwam
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 12:55
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
in de ochtend kan ik echtniet ete, krijg ik zon prop in me keel,

en alsk drink word ik vet misselijk,

en in de middag heb ik gewoone cht geen honger,

ik weeg 120 omdat ik vroeger nooit naar butie kwam
misselijk??
puur gewenning makker!
beginnen met een beschuitje en bruiswater, en na een tijdje eet je 's ochtends een halve os.

en ook dat wel/geen honger hebben is puur gewenning, zelfbescherming van je maag: "pas honger krijgen tegen zes uur, anders zit je hier nog uren pijn te lijden".
vertrouw me maar!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:07
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Goed en gezond eten! Geen maaltijden skippen! Veel groenten en fruit + beweging

moet dan wel lukken
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:47
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
in de ochtend kan ik echtniet ete, krijg ik zon prop in me keel,

en alsk drink word ik vet misselijk,

en in de middag heb ik gewoone cht geen honger,

ik weeg 120 omdat ik vroeger nooit naar butie kwam
als je echt alleen 's avonds eet is het niet zo raar inderdaad dat je zoveel weegt. zoals eerder al gezegd is dat komt niet per se omdat je te veel eet maar omdat je alles in 1x eet. ontbijten en lunchen is echt een must om op een gezond gewicht te komen. als je 's ochtends niets naar binnen krijgt moet je misschien iets eerder opstaan (ik kan een kwartier nadat ik wakker ben ook niks naar binnen krijgen. na een half uur/ 3 kwartier wel). verder moet je tussen de middag echt niet een dikke maaltijd houden hoor. gewoon in de pauze op school een boterhammetje ofzo. zoals al werd gezegd is regelmatig iets eten beter dan weinig keren eten maar dan direct veel.

over dat krachttraining meer vet verbrand dan cardio is natuurlijk onzin. van krachttraining hebben je spieren wel meer herstel nodig idd (wat die 2-3 dagen kan duren) maar na 3 dagen verbrand je echt geen vet meer van een halve week geleden. je spieren herstellen/worden sterker en zo word je alleen maar zwaarder (aangezien spieren ook wat wegen). 5 kilo verzwaren per keer is trouwens ook te veel. als je dan 4-5 setjes doet heb je 20-25 kilo meer op het eind dan waar je mee begonnen was. dan was het begin veel te makkelijk en heb je energie verspilt maargoed.

ik geef je als tips:

1 regelmatiger eten

in ieder geval naar de drie keer per dag eten. zodra je dat haalt probeer nog te verhogen naar vier of vijf keer eten (zorg wel dat je dan minder gaat eten per keer)

2 cardio

van cardio kan je vet verbranden. bij krachttraining zal je echt geen 20 kilo af gaan vallen. je kan geen plaatselijk vet verbranden, maar als je cardio gaat doen zal het zeker werken om lichter te worden.

3 veel bewegen tussendoor

als je nog niet fietsend naar school gaat ga dan fietsen (als je niet extreem ver hoeft te reizen). gebruik voor kleine afstandjes de fiets in plaats van auto, scooter ed. is het echt dichtbij kan je ook altijd nog gaan lopen (een paarminuutjes lopen is ook al goed voor je).

succes!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 16:50
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
L&G -> sport.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 21-03-2010, 15:50
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
crazycat kan je misschien je schema posten met daarin wat je zoal eet op een dag? misschien valt daar ook nog het een en ander aan te veranderen (zonder dat je het gevoel hebt op dieet te zijn)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 14:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
crazycat kan je misschien je schema posten met daarin wat je zoal eet op een dag? misschien valt daar ook nog het een en ander aan te veranderen (zonder dat je het gevoel hebt op dieet te zijn)
Sowieso gaat dat opvallen dat het verandert, aangezien hij aangeeft enkel 's avonds te eten. Sowieso is dat slecht. Beter is 6x te eten ('s ochtends ontbijt, voormiddag een gezond tussendoortje, middageten, namiddag een gezond tussendoortje, avondeten en dan 's avonds nog eens een gezonde koek of een stuk fruit oid).
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 15:49
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Sowieso gaat dat opvallen dat het verandert, aangezien hij aangeeft enkel 's avonds te eten. Sowieso is dat slecht. Beter is 6x te eten ('s ochtends ontbijt, voormiddag een gezond tussendoortje, middageten, namiddag een gezond tussendoortje, avondeten en dan 's avonds nog eens een gezonde koek of een stuk fruit oid).
weet ik, maar misschien is hij al wel wat tussendoor gaan eten. je kan mij niet wijsmaken dat iemand alleen 's avonds eet. hij zal ook wel tussendoortjes eten. het is dan belangrijk om te weten welke tussendoortjes hij eet want met 4x tussendoor een choco reep kom je er niet, maar je hoeft ook niet alleen maar fruit of nootjes te eten ofzo .
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 12:31
Krav Maga
Krav Maga is offline
Gewoon op normale routines eten en zorgen dat je genoeg binnen krijgt, dus ontbijt, lunch en avond eten. Verder 2x maal dag een gezonde snack nemen. door gewoon goed te eten heb je minder trek en ga je dus ook minder snel snoepen.

Verder is Fitness natuurlijk erg goed, doe dit en je komt er over het algemeen wel.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 15:37
RupertTM
Avatar van RupertTM
RupertTM is offline
Citaat:

2 van krachttraining ga je niet afvallen. krachttraining zoals het woord al zegt is er om sterker te worden. wil je sterker worden moet je boven je behoefte eten om echt sterker te kunnen worden. krachttraining is dus helemaal geen manier om af te vallen (weet niet op welke sportschool ze je dat verteld hebben.
Krachttraining kan wel degelijk vetverbranding als gevolg hebben. Door krachttraining neemt je spiermassa toe, deze nieuwe spiermassa verbruikt weer energie, daardoor stijgt je energie behoefte. Blijf je gewoon dezelfde hoeveelheden eten dan ga je zeker afvallen omdat eigenlijk onder je behoefte eet.

Ik raad topicstarter aan zowel krachttraining als cardio te doen. Neem voor krachttraining zware oefeningen die meerdere spiergroepen trainen. Bijvoorbeeld:

Training 1:

Squat 3x5
Benchpress 3x8
Deadlift 3x8

Training 2:

Shoulder Press 3x8
Bent-Over-Row 3x8
Incline Benchpress 3x8

*mocht je de oefeningen niet kennen, zoek ze even op bij google!

Wat de cardio betreft, ik raad jou aan vooral te gaan fietsen, buiten of op de hometrainer maakt niet uit. Hardlopen zou ik voorlopig nog niet doen, als je neerkomt krijgen je voeten, enkels en knieen drie keer je lichaamsgewicht te voorduren. Dat is bij jou dus 360 kilo. Daarbij tel ik op dat ik vermoed dat je vetpercentage vrij hoog ligt en dat die druk dus niet gecompenseerd kan worden door spieren in je benen.

Eten

Wat het eten betreft. Ontbijt met veel vezels, bijvoorbeeld brinta, of magere yoghurt met muesli. Je krijgt dan voldoende koolhydraten en eiwitten binnen. Heb je een keertje haast omdat je de wekker niet hebt gehoord, drink Goedemorgen! Light met wat stukjes fruit erdoor heen.

De rest van de maaltijden heb je waarschijnlijk op school. Per keer eet je 2 broodjes met een paar plakken kipfilet. Dus dat is om 10 uur, 1 uur en half 3 ongeveer. Verder mag wat extra groente (rauwkost, wortelen, komkommer) en fruit altijd.

's Avonds eet je gewoon wat je ouders op tafel zetten. Waarschijnlijk willen ze je wel helpen aangezien je naar de dokter bent geweest en je vader dezelfde bouw heeft. Vraag of ze mager vlees (gevogelte en rund) willen klaarmaken en eet altijd 2 scheppen groente voor elke schep aardappels of rijst of iets dergelijks.

Probeer daarna niet meer te eten. Krijg je toch trek, of wil na een tijdje vol voor spieropbouw gaan, eet bijvoorbeeld nog 300 gram magere kwark rond een uur of 9. Vult goed en geeft je spieren weer de nodige eitwitten.

Drink genoeg water, ongeveer 1,5 liter. Handig is om een flesje mee te nemen. Altijd bij de hand en je kunt makkelijk zien of je de 1,5 liter al bijna hebt.

Een maaltijd in de week mag je eten wat je lekker vind. Dus bijvoorbeeld zaterdag bij het avondeten eet je een lekkere pizza. Dit zorgt ervoor dat jij hetzelf ook makkelijker volhoud maar zorgt er ook voor dat je stofwisseling hoog blijft. Als je namelijk altijd minder gaat eten wat je nodig hebt ( wat een dieet meestal inhoud) gaat je lichaam in de spaarstand. Je lichaam slaat dan alle energie die het binnen krijgt op als vet voor als het later nog erger word. Door een keer per week iets lekker ongezonds te eten voorkom je dat dit gebeurd.


Mocht je verder nog vragen hebben, stuur me gerust een bericht. Het is erg moedig waar je mee begint! Succes!
__________________
When she walked in dressed in black, I had a heartattack!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:57
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
RupertTM,
<.<
>.>
mag ik er ook gebruik van maken?^^
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2010, 06:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Krachttraining kan wel degelijk vetverbranding als gevolg hebben. Door krachttraining neemt je spiermassa toe, deze nieuwe spiermassa verbruikt weer energie, daardoor stijgt je energie behoefte. Blijf je gewoon dezelfde hoeveelheden eten dan ga je zeker afvallen omdat eigenlijk onder je behoefte eet.

Ik raad topicstarter aan zowel krachttraining als cardio te doen. Neem voor krachttraining zware oefeningen die meerdere spiergroepen trainen. Bijvoorbeeld:

Training 1:

Squat 3x5
Benchpress 3x8
Deadlift 3x8

Training 2:

Shoulder Press 3x8
Bent-Over-Row 3x8
Incline Benchpress 3x8

*mocht je de oefeningen niet kennen, zoek ze even op bij google!

Wat de cardio betreft, ik raad jou aan vooral te gaan fietsen, buiten of op de hometrainer maakt niet uit. Hardlopen zou ik voorlopig nog niet doen, als je neerkomt krijgen je voeten, enkels en knieen drie keer je lichaamsgewicht te voorduren. Dat is bij jou dus 360 kilo. Daarbij tel ik op dat ik vermoed dat je vetpercentage vrij hoog ligt en dat die druk dus niet gecompenseerd kan worden door spieren in je benen.

Eten

Wat het eten betreft. Ontbijt met veel vezels, bijvoorbeeld brinta, of magere yoghurt met muesli. Je krijgt dan voldoende koolhydraten en eiwitten binnen. Heb je een keertje haast omdat je de wekker niet hebt gehoord, drink Goedemorgen! Light met wat stukjes fruit erdoor heen.

De rest van de maaltijden heb je waarschijnlijk op school. Per keer eet je 2 broodjes met een paar plakken kipfilet. Dus dat is om 10 uur, 1 uur en half 3 ongeveer. Verder mag wat extra groente (rauwkost, wortelen, komkommer) en fruit altijd.

's Avonds eet je gewoon wat je ouders op tafel zetten. Waarschijnlijk willen ze je wel helpen aangezien je naar de dokter bent geweest en je vader dezelfde bouw heeft. Vraag of ze mager vlees (gevogelte en rund) willen klaarmaken en eet altijd 2 scheppen groente voor elke schep aardappels of rijst of iets dergelijks.

Probeer daarna niet meer te eten. Krijg je toch trek, of wil na een tijdje vol voor spieropbouw gaan, eet bijvoorbeeld nog 300 gram magere kwark rond een uur of 9. Vult goed en geeft je spieren weer de nodige eitwitten.

Drink genoeg water, ongeveer 1,5 liter. Handig is om een flesje mee te nemen. Altijd bij de hand en je kunt makkelijk zien of je de 1,5 liter al bijna hebt.

Een maaltijd in de week mag je eten wat je lekker vind. Dus bijvoorbeeld zaterdag bij het avondeten eet je een lekkere pizza. Dit zorgt ervoor dat jij hetzelf ook makkelijker volhoud maar zorgt er ook voor dat je stofwisseling hoog blijft. Als je namelijk altijd minder gaat eten wat je nodig hebt ( wat een dieet meestal inhoud) gaat je lichaam in de spaarstand. Je lichaam slaat dan alle energie die het binnen krijgt op als vet voor als het later nog erger word. Door een keer per week iets lekker ongezonds te eten voorkom je dat dit gebeurd.


Mocht je verder nog vragen hebben, stuur me gerust een bericht. Het is erg moedig waar je mee begint! Succes!
tegen de tijd dat iemand zo veel spieren heeft dat dat echt veel gaat verschillen in eten ben je weer een paar maanden verder en weer een paar kilo zwaarder. natuurlijk met meer spieren is je behoefte groter. maar je lichaam zal ook gaan vragen naar meer eten dus je kan dan wel willen dat je hetzelfde blijft eten, maar dat gebeurd niet. hij kan beter fatsoenlijk gaan afvallen en zodra hij dan ene kilo of 90/100 weegt (afhankelijk van zijn lengte) kan hij weer beginnen met fitness.

verder ben ik het wel eens met je deel over voeding behalve dat je zegt dat hij maar 1.5 liter hoeft te drinken. waarom zo weinig? beter dat hij 2 liter of meer drinkt. wil je zoveel kilo's afvallen zul je ook veel moeten sporten=veel drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid sixpack (voor de meiden)
meknow
71 25-09-2009 15:09
Lichaam & Gezondheid Sonja bakker
Ferrywoman
6 20-06-2007 17:24
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.