Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 11:36
Verwijderd
Hey Jongens!

Ik had ff een vraagje! Hoe kan ik er voor zorgen dat ik breder word? Ik hoef geen bodybuilder dieet of massa's spieren te kweken.

Ik ben vrij dun maar ik ben wel goed op gewicht. Ik ben 16 jaar oud 1,89 CM lang en me BMI is 19,6. Ik ben gewoon een gezonde kerel. Maar het enige wat ik niet mooi aan mezelf vind is dat ik zo dun ben. Ik ben sinds maandag begonnen met opdrukken en gewicht heffen (4 kilo). Ik wil weten krijgt dit wel effect? Ik begrijp dat je na een maand al uitslag krijgt. Maar is dit daadwerkelijk echt zo? Want als ik wat breder ben dan vind ik me zelf grof gezegd (auw!) PERFECT!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 11:37
Verwijderd
Ohja me gewicht is 70 kilo
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 14:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Hoe breed je bent is voor een groot deel afhankelijk van je lichaamsbouw, hier kun je niets aan doen. Wat je gaat doen als je gaat gewichtheffen is je biceps/triceps trainen, waardoor je wel grotere armen krijgt, maar niet zo zeer breder wordt.

Wat misschien wel zou helpen is je borst/buik/schouders trainen, maar ik ben alles behalve een expert op dat gebied, dit zou je eens na kunnen vragen bij een sportschool. Het is sowieso beter om in het begin met begeleiding te trainen om blessures te voorkomen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 15:40
Pakspul
Avatar van Pakspul
Pakspul is offline
Ga een keertje langs de sportschool om er over te praten. Vooral als je begint heb je goede begeleiding nodig binnen het gebied van trainen. Je zult zien dat ze hoogstwaarschijnlijk een schemaatje voor je hebben liggen. Je moet er wel rekening mee houden dat je ook iets aan je eetpatroon moet veranderen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 15:53
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ga een keertje langs de sportschool om er over te praten. Vooral als je begint heb je goede begeleiding nodig binnen het gebied van trainen. Je zult zien dat ze hoogstwaarschijnlijk een schemaatje voor je hebben liggen. Je moet er wel rekening mee houden dat je ook iets aan je eetpatroon moet veranderen.
Ik weet niet zozeer als hij wat aan zijn eetpatroon moet veranderen, want volgens mij zei hij niet dat hij slanker wilde worden. Maar voor de rest; wat hierboven staat - je hebt in het begin inderdaad goede begeleiding nodig om overbelasting van bijvoorbeeld de rug en blessures te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 15:58
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
Niet helemaal onbelangrijk, want je moet ook goed eten als je breder wilt worden. Je hebt uiteindelijk eiwitten nodig om te groeien. Dus je moet gevarieerder gaan eten verdeeld over kleinere porties. Je groeit alleen als je meer eiwitten in je lichaam hebt dan dat je ze verbruikt.
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 15:54
Drieszz
Avatar van Drieszz
Drieszz is offline
Je kunt zeker beginnen met meer te eten, toch zeker meer vlees.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 17:46
Verwijderd
Ga eens langs www.bodybuilding.com
Daar staat echt zoveel info op voor spiergroei.

Ga eerst maar eens een basis leggen voor wat er gaat komen.
En ga na ong een half jaartje, als je lichaam het kan hebben bulken
20/25% boven je maximale energie-behoefte zitten (bijvoorbeeld 3500 kcal per dag)
En dan zwaarder trainen en zo min mogelijk cardio, zodat alle energie naar het herstel, en dus ook de groei van je spieren kan gaan.
Dit is de ideale manier om breder te worden.

En inderdaad veel eiwit eten.
Koop anders een pot whey-eiwit.
Drink er een voor en een na iedere training.
Kost je ong 30 euro voor 2.32kg eiwit waar je 84 shakes uithaalt
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 10:13
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Een heel ander punt,

Hoe is je houding als je normaal staat.
Want het zou kunnen zijn dat je wat met je schouders hangt.
En kijk eens wat voor verschil dat maakt als je je schouders wat hoger houdt (dat kun je trainen)
Je ziet er ook meteen wat zelfverzekerder uit!
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Een heel ander punt,

Hoe is je houding als je normaal staat.
Want het zou kunnen zijn dat je wat met je schouders hangt.
En kijk eens wat voor verschil dat maakt als je je schouders wat hoger houdt (dat kun je trainen)
Je ziet er ook meteen wat zelfverzekerder uit!
Bullshit! Ik loop harstikke recht en ik heb al met genoeg meiden een romance gehad maar daar doe ik het niet voor. Ik doe het voormezelf!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:21
Verwijderd
Ik zit met een probleem... Het opdrukken gaat echt voor geen meter gewicht heffen lukt me goed maar met opdrukken gaat me rug mega veel pijn doen of ik klap na 5 keer al dood moe op de grond en ik merk dat het boven bij me borst echt helemaal knalrood is is dit goed?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik zit met een probleem... Het opdrukken gaat echt voor geen meter gewicht heffen lukt me goed maar met opdrukken gaat me rug mega veel pijn doen of ik klap na 5 keer al dood moe op de grond en ik merk dat het boven bij me borst echt helemaal knalrood is is dit goed?
Komt omdat je ''doorhangt''
Het idee met opdrukken is is dat je zo recht bent als een plank.
Dan voel je je buikspieren ook aanspannen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 17:31
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Ik zit met een probleem... Het opdrukken gaat echt voor geen meter gewicht heffen lukt me goed maar met opdrukken gaat me rug mega veel pijn doen of ik klap na 5 keer al dood moe op de grond en ik merk dat het boven bij me borst echt helemaal knalrood is is dit goed?
Nee, maar opzich is 5 pushups niet raar als je het nooit doet.

Let wel goed op, zet bij pushups je armen onder je schouders, dus niet verder uit elkaar of verder naar elkaar toe. Het kan wel, maar dan zou je specifiekere spiergroepen gaan trainen.

strek je lichaam lang, en hou je rug recht. Dus als een plank. Maak hem niet bol of hol, want dan krijg je inderdaad in no time rugklachten.

Let ook op met pushups, hou je hoofd ook recht, in het verlengde van je rug. Dit is iets beter voor je luchtcirculatie. Zorg dat je steeds net niet de grond raakt.

Weet ook, hoe langzamer je een pushup doet, hoe zwaarder deze zijn, en daarmee ook effectiever. Iemand die 20 keer in 15 seconde een gewicht omhoog trekt behaald minder resultaat dan iemand die het 10 keer doet in 1 minuut.

Het heeft ook geen zin spieren lang te trainen, als je het maar doet. Het verschil tussen niet trainen en een kwartier trainen is heel groot. Het verschil tussen een half uur trainen en een uur trainen is niet zo groot (mits het gaat om dezelfde spiergroepen).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 06:22
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Hey Jongens!
Ik ben sinds maandag begonnen met opdrukken en gewicht heffen (4 kilo). Ik wil weten krijgt dit wel effect? Ik begrijp dat je na een maand al uitslag krijgt. Maar is dit daadwerkelijk echt zo? Want als ik wat breder ben dan vind ik me zelf grof gezegd (auw!) PERFECT!
Haha, je moet gewoon steeds zwaarder trainen. Uiteindelijk word je breder, hóe breed je wordt is grotendeels afhankelijk van je aanleg.

Ik heb niet zoveel aanleg echt breed te worden, ik ben meer atletisch gebouwd, maar dat komt omdat ik al een paar jaar 2 keer in de week zwem en daarnaast elke dag 100 push ups doe en 100 sit ups + m'n biceps en triceps train met 15kg.

Het is ook niet zozeer om nog gespierder te worden, maar om het te handhaven.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar opzich is 5 pushups niet raar als je het nooit doet.

Let wel goed op, zet bij pushups je armen onder je schouders, dus niet verder uit elkaar of verder naar elkaar toe. Het kan wel, maar dan zou je specifiekere spiergroepen gaan trainen.

strek je lichaam lang, en hou je rug recht. Dus als een plank. Maak hem niet bol of hol, want dan krijg je inderdaad in no time rugklachten.

Let ook op met pushups, hou je hoofd ook recht, in het verlengde van je rug. Dit is iets beter voor je luchtcirculatie. Zorg dat je steeds net niet de grond raakt.

Weet ook, hoe langzamer je een pushup doet, hoe zwaarder deze zijn, en daarmee ook effectiever. Iemand die 20 keer in 15 seconde een gewicht omhoog trekt behaald minder resultaat dan iemand die het 10 keer doet in 1 minuut.

Het heeft ook geen zin spieren lang te trainen, als je het maar doet. Het verschil tussen niet trainen en een kwartier trainen is heel groot. Het verschil tussen een half uur trainen en een uur trainen is niet zo groot (mits het gaat om dezelfde spiergroepen).
Dankjewel! Het doet niet meer zeer aan me rug alhoewel het nog heel zwaar is.. maarja ik ben wel blij dat het tenminste goed gaat... het enige wat je moet doen is goed beginnen en dan gaat t later gewoon vanzelf toch?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 19:18
Verwijderd
Het lukt me op de nieuwe manier niet eens een keer:@:$ Hoe ka nik er nou voor zorgen dat ik tenminste 5 x red ofzo? IS meer met gewichten oefenen en later pas opdrukken een optie??
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 20:11
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Het lukt me op de nieuwe manier niet eens een keer:@:$ Hoe ka nik er nou voor zorgen dat ik tenminste 5 x red ofzo? IS meer met gewichten oefenen en later pas opdrukken een optie??
Met gewichten oefenen zal waarschijnlijk niet erg veel uitmaken, gekeken naar dat het vooral de schouder, triceps en bovenste rugspieren aan het werk worden gezet bij het opdrukken, niet echt de biceps. Je zal je dumbells dus op een manier moeten gebruiken om deze delen op de een of andere manier te ontwikkelen.

Oefeningen triceps met dumbells: http://www.bodystore.nl/triceps_oefe...oefeningen.php

Oefeningen rugspieren met dumbells: http://www.lekker-in-je-vel.nl/artik...e_trainen.html

Oefeningen schouderspieren dumbells:
http://www.bodystore.nl/schouder_oef...oefeningen.php



Als je niet op een sportschool zit, kijk dan dus vooral op de sites naar de oefeningen waarbij je alleen maar een dumbell/gewicht nodig hebt.
Als je deze gebieden wat ontwikkeld, zal opdrukken makkelijker gaan, maar ik zou toch blijven proberen op te drukken, gewoon elke dag of 2 dagen 1 push-up erbij, ik ben er echt zeker van dat het je zal lukken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 11:35
Verwijderd
Jaa ik heb al een andere oefening mee gekregen! Ik moet eerst een aantal keer op me knieën kunnen halen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-02-2011, 11:43
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
dit past beter op sport!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 12:10
LW
Avatar van LW
LW is offline
Goed eten en geen maaltijden overslaan dat is de belangrijkste basis, daarnaast kan je natuurlijk nog je spieren gaan trainen. Maar bouw dat ook rustig op zo krijg je namelijk meer massa dan als je heel vaak extreem zwaar gaat sporten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Goed eten en geen maaltijden overslaan dat is de belangrijkste basis, daarnaast kan je natuurlijk nog je spieren gaan trainen. Maar bouw dat ook rustig op zo krijg je namelijk meer massa dan als je heel vaak extreem zwaar gaat sporten.
Jep, je breekt dan ook meer af als dat je opbouwt
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 15:55
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
weinig maar zwaar trainen is de key om breder te worden. Door de rustdagen die er dan weer tussen zitten hebben je spieren de tijd om te herstellen van het kapot maken van de spieren (want dat is eigenlijk wat je doet met het trainen) en te groeien (aangezien je spieren die handelingen die jij uitvoert op willen kunnen vangen moeten ze wel sterker worden = groter = breder). Daarnaast is veel (van het goede) eten natuurlijk belangrijk (eiwitten!!!)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 16:37
LW
Avatar van LW
LW is offline
Op die manier word je wel snel breder, maar als je dan een paar weken even niks doet is het zo weer weg.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 18:31
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Op die manier word je wel snel breder, maar als je dan een paar weken even niks doet is het zo weer weg.
Hij wilt breder worden.
Veel eten (eiwitten enzo...) + zwaar/hard/weinig trainen = Breder worden
Er bestaat niks wat ervoor zorgt dat je altijd breed blijft zonder er iets voor te doen. Stop je met veel eten of zwaar trainen zal je minder breed worden. Doe je alleen 1 van de 2 dan gebruik je niet de volle potentie en dat is ook een beetje zonde.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Hij wilt breder worden.
Veel eten (eiwitten enzo...) + zwaar/hard/weinig trainen = Breder worden
Er bestaat niks wat ervoor zorgt dat je altijd breed blijft zonder er iets voor te doen. Stop je met veel eten of zwaar trainen zal je minder breed worden. Doe je alleen 1 van de 2 dan gebruik je niet de volle potentie en dat is ook een beetje zonde.
weinig= weinig reps
Wil je breder worden zal je MINSTENS 3x per week moeten.
en als je bulkt moet je schoon bulken (dus geen 4 big macs wegwerken ofzo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2011, 19:20
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
weinig= weinig reps
Wil je breder worden zal je MINSTENS 3x per week moeten.
en als je bulkt moet je schoon bulken (dus geen 4 big macs wegwerken ofzo)
weinig reps met veel gewicht = zwaar trainen (zoals ik het noemde)
met weinig trainen bedoelde ik max 1x in de 2 dagen (1 dag trainen, 1 dag rust, 1 dag trainen, 1 dag rust) als max. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Als je 2 dagen achter elkaar gaat trainen heeft je lichaam niet volledig kunnen herstellen met als gevolg dat je niet maximaal door kan groeien.
Bulken hoeft niet perse school bulke te zijn, maar ben ik wel het meest fan van idd. Echt echt echt bulken kan ook wel, maar dan zit je daarna weer met veel gewicht verliezen enzo om er echt goed uit te zien daarna, maar dan zit je inmiddels niet meer op het 'breder worden' maar op serieus bodybuild niveau
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 20:21
Verwijderd
Citaat:
weinig reps met veel gewicht = zwaar trainen (zoals ik het noemde)
met weinig trainen bedoelde ik max 1x in de 2 dagen (1 dag trainen, 1 dag rust, 1 dag trainen, 1 dag rust) als max. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Als je 2 dagen achter elkaar gaat trainen heeft je lichaam niet volledig kunnen herstellen met als gevolg dat je niet maximaal door kan groeien.
Bulken hoeft niet perse school bulke te zijn, maar ben ik wel het meest fan van idd. Echt echt echt bulken kan ook wel, maar dan zit je daarna weer met veel gewicht verliezen enzo om er echt goed uit te zien daarna, maar dan zit je inmiddels niet meer op het 'breder worden' maar op serieus bodybuild niveau
Duurt ook wel ff
Maarja, er zit bijv een verschil tussen vet en vet.
Als je verzadigd vet eet, dan zet dat zich om in vet
Onverzadigde vetten (zoals noten,advocado's etc) die bevatten goede vetten die je helpen te bouwen/verbranden.
Dat is wat ik bedoel met ''schoon'' bulken
Plus je moet van vis houden
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 12:49
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
weinig= weinig reps
Wil je breder worden zal je MINSTENS 3x per week moeten.
en als je bulkt moet je schoon bulken (dus geen 4 big macs wegwerken ofzo)
minstens 3x per week, hoe lang?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
minstens 3x per week, hoe lang?
de training?
Een goede training is ongeveer een uur tot anderhalf uur intensief trainen.
Na afloop moet je helemaal verzuurd zijn
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 08:05
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
http://www.bol.com/nl/p/engelse-boek...861/index.html
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 12:20
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
de training?
Een goede training is ongeveer een uur tot anderhalf uur intensief trainen.
Na afloop moet je helemaal verzuurd zijn
dus daarna tennisen of werken is niet egt een optie?
naja, misschien daarvoor wel
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 12:29
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Als je echt wilt groeien moet je enorm op je eten gaan letten ook
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 14:01
Verwijderd
Citaat:
dus daarna tennisen of werken is niet egt een optie?
naja, misschien daarvoor wel
Nou, kijk
Het kan wel
Maar dan moet je ook op zijn beurt wel weer je eten daarop aanpassen.
Kijk, als jij snel in vet aankomt, dan heb je minder voeding nodig, als dat je dat heel langzaam doet.
Ik kan heel snel spieren opbouwen, is de bouw van mijn vader, maar ik kan ook relatief snel in vet aankomen.
Dus als ik bulk hoef ik maar 1000 extra kcal te eten.
Maar als jij bijv tennist verbrand je...zo'n 1000kcal in een goed uur ong.
Dus laten we zeggen dat jij tennist op dinsdag en donderdag zal jij op die specifieke dagen extra moeten eten om die energie die ''verloren'' is gegaan tijdens het tennisen/werken weer op te vullen met constructieve voedingsstoffen (piek-koolhydraten eiwitten en goede onverzadigde vetten(noten) )
Wat dus betekent dat op die dag je voeding alsnog naar het herstel en groei van die spieren gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Als je echt wilt groeien moet je enorm op je eten gaan letten ook
Goh....echt?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 15:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
gaan we nou bijdehand doen mannetje?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 18:22
Verwijderd
Citaat:
gaan we nou bijdehand doen mannetje?
Yea
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-03-2011, 11:49
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Ga zwaar trainen en vreten, ook al wil je maar een beetje spieren erbij dan zul je toch flink moeten eten.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 15:01
Chestbrah
Chestbrah is offline
Citaat:
de training?
Een goede training is ongeveer een uur tot anderhalf uur intensief trainen.
Na afloop moet je helemaal verzuurd zijn
wat een onzin dat je helemaal tot failure moet trainen, daarnaast is 45 minuten genoeg. Zegt cortisol je soms iets?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 15:03
Chestbrah
Chestbrah is offline
mijn god wat een onzin lees ik hier allemaal, je kan gemakkelijk de illusie van 'breed zijn' met een paar oefeningen accentueren.
Werk aan je lateral delts, je lats en benchpress to neck of anders wide grip chest dips
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
wat een onzin dat je helemaal tot failure moet trainen, daarnaast is 45 minuten genoeg. Zegt cortisol je soms iets?
Jij hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebt he?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:56
Chestbrah
Chestbrah is offline
Citaat:
Jij hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebt he?
nee man, ik ben maar 98kg at 9% bf
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:58
Chestbrah
Chestbrah is offline
Citaat:
Jij hebt echt werkelijk geen idee waar je het over hebt he?
ohh gut, ik praat tegen een middelbare scholier met een weerwoordje
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 17:16
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Duurt ook wel ff
Maarja, er zit bijv een verschil tussen vet en vet.
Als je verzadigd vet eet, dan zet dat zich om in vet
Onverzadigde vetten (zoals noten,advocado's etc) die bevatten goede vetten die je helpen te bouwen/verbranden.
Dat is wat ik bedoel met ''schoon'' bulken
Plus je moet van vis houden


en clean bulken is dat je maar net boven onderhoud eet zodat je zo min mogelijk vet aanmaakt.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 17:21
Chestbrah
Chestbrah is offline
echt he, wat een retard die Prominence :')
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 18:19
Verwijderd
Ah! nu herken ik je weer
Jij bent dezelfde zyzz die op de 4 chan boards rond werd gepost
beetje zielig als je iemand na moet doen voor wat reacties vind je ook niet?
Please, doe me een plezier.
Kom uit je moeders kelder, en ga wat met je leven doen.

Met vriendelijke groten

Pro
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 18:27
Chestbrah
Chestbrah is offline
ga je ook nog inhoudelijk reageren op je eigen domme reacties meneer de fitnessgoeroe?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 18:32
Zyzz
Avatar van Zyzz
Zyzz is offline
Citaat:
Ah! nu herken ik je weer
Jij bent dezelfde zyzz die op de 4 chan boards rond werd gepost
beetje zielig als je iemand na moet doen voor wat reacties vind je ook niet?
Please, doe me een plezier.
Kom uit je moeders kelder, en ga wat met je leven doen.

Met vriendelijke groten

Pro
Hoezo doe ik iemand na voor wat reacties?

Me moeder heeft geen kelder.
__________________
u mad?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid puberteit breder worden
Anoniempjexx16
1 21-02-2016 19:37
Lichaam & Gezondheid Hoe kan ik wat breder worden ?
mb93
47 20-07-2012 22:08
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
37 27-01-2012 11:20
Vrije tijd Gespierder worden / breder worden
Verwijderd
3 08-09-2011 14:47
Lichaam & Gezondheid gespierd? [breder worden]
Ceespop
106 30-11-2009 12:30
Lichaam & Gezondheid breder worden
matrix21
25 14-05-2003 14:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.