Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2008, 16:25
goeltje
Avatar van goeltje
goeltje is offline
ide·aal1 (het; idealen)
1 voorstelling van iets in de toestand van volkomenheid
2 hetgeen men zich voorstelt als het hoogste en dat men verwezenlijkt hoopt te zien
3 persoon of zaak die belichaamt wat volkomen is


Aan alle adolescenten (dus mensen tss de 11 en de 22 (en de ouderen die eigenlijk nog enorm kinds zijn )) gelieve deze "enquête" in te vullen. Hiermee zou je mij namelijk ontzettend veel vooruit helpen voor mn werk voor psychologie.


Geslacht:
Leeftijd:

1) Wat vind jij nu belangrijk in je leven? (Zet in volgorde van belangrijkheid!)
enkele mogelijkheden: geld, liefde, studies, vrienden, uitgaan, vriendje, uiterlijk, hobby's, werk, zelfstandigheid,...

2) Wat zou jij later graag verwezelijkt zien in je leven? (Zet in volgorde van belangrijkheid!)
enkele mogelijkheden: veel geld, carrière, getrouwd zijn, samenwonen, kinderen, eigen huis (gekocht), mooie/dure wagen, bekendheid,...

3) Hoe ziet de ideale man/vrouw er volgens jou uit? (innerlijk + uiterlijk)
Dit moet dus niet persee gaan over jouw ideale toekomstige man/vrouw!

Is er volgens jou een bekende persoon die deze dingen belichaamt? Zo ja, wie?

4) Mocht je 3 dingen aan jezelf kunnen veranderen, welke zouden dit dan zijn?

5) Als je 1 ding zou mogen veranderen in de wereld, wat zou dit dan zijn? En waarom?

6) Komen jouw idealen/de dingen waar je belang aan hecht overeen met die van je ouders? Zo ja, geef deze dingen als voorbeeld.
een mogelijk voorbeeld: jouw ouders vinden sporten belangrijk, jij zit in 2 sportclubs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2008, 16:47
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:




Geslacht: vrouw
Leeftijd:20

1) Wat vind jij nu belangrijk in je leven? (Zet in volgorde van belangrijkheid!)


2) Wat zou jij later graag verwezelijkt zien in je leven? (Zet in volgorde van belangrijkheid!)
enkele mogelijkheden: veel geld, carrière, getrouwd zijn, samenwonen, kinderen, eigen huis (gekocht), mooie/dure wagen, bekendheid,...

3) Hoe ziet de ideale man/vrouw er volgens jou uit? (innerlijk + uiterlijk)
Dit moet dus niet persee gaan over jouw ideale toekomstige man/vrouw!

Is er volgens jou een bekende persoon die deze dingen belichaamt? Zo ja, wie?

4) Mocht je 3 dingen aan jezelf kunnen veranderen, welke zouden dit dan zijn?

5) Als je 1 ding zou mogen veranderen in de wereld, wat zou dit dan zijn? En waarom?

6) Komen jouw idealen/de dingen waar je belang aan hecht overeen met die van je ouders? Zo ja, geef deze dingen als voorbeeld.
een mogelijk voorbeeld: jouw ouders vinden sporten belangrijk, jij zit in 2 sportclubs.

1: school, vrienden/liefde, persoonlijke ontplooiing, omgeving,geld, vooruitgang op werkgebied

2: genoeg inkomen, grote tuin, goedgefokt westernpaard, geit, lama, gelukkig liefdesleven, eventueel getrouwd, geen zorgen, goede verkoop van schilderijen.

3:



een combinatie van dat met de kleding van sweeney todd of kapitein haak en de persoonlijkheid van botulismf gekruisd met een bootwerker en boer frans.

4: mijn stomme snorretje in een dikke krulsnor veranderen, kan ik er tenminste geld mee verdienen, een magische gave voor pianospelen, een algehele verbetering van mijn zwartgallige persoonlijkheid

5: dat klonen toegestaan is zodat je bijvoorbeeld kate bush en johnny depp en helena bonham carter kan klonen. alleen dan natuurlijk wel met strenge regels. en dat men kan uitvinden hoe je iedereen dezelfde bloedgroep kan geven.

6: mijn ouders vinden vrijheid van vanalles belangrijk, ik ook. en ik vind het net als mijn vader belangrijk om dingen in een juist perspectief te zien. helaas geldt dat perspectief alleen voor ons tweeen.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 20:04
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline


ik dacht eerst dat dit er stond.

Eigenlijk is het niet de bedoeling om hier direct een enquete te posten, maar we zullen zien hoe het zal lopen en of je er iets aan zult hebben
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 20:28
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
aan mijn mening heeft ze in elk geval niks want ik verander toch elke vijf minuten van idealen
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.