Oud 18-09-2006, 20:10
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Citaat:
K9 schreef op 18-09-2006 @ 19:32 :
Ik doe aan een vechtsport, AIKIDO. En volgens mij zijn er aardig wat mensen bij ons in de dojo die er wel van afvallen. (Ze worden in ieder geval dunner) En AIKIDO is ook niet zo'n "Ik mep je in elkaar" sport. Maar meer gericht op je eigen verdediging.
--> Maar wel heel stoer!!!
Aikido is dan ook een verdedigingssport, en geen vechtsport... Beter nog, een verdedigingskunst.
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Oud 18-09-2006, 22:01
Saarah
Saarah is offline
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb me nu samen met een vriendin ingeschreven op een sportschool hier in de buurt (om te beginnen voor één maand, daarna zien we verder). Tot hiertoe vind ik het eigenlijk wel erg leuk! En tegelijk lijkt het me intensief (het is toch behoorlijk vermoeiend enzo ).
In het abonnement zit ook spinning en aerobics enzo inbegrepen, maar daar wacht ik voorlopig nog wat mee (eerst een betere conditie opbouwen, hoewel ik vooral ga om af te vallen).
Het voordeel van met een vriendin gaan is dat het natuurlijk leuker is dan alleen, plus dat je min of meer verplicht bent om te gaan. En natuurlijk steunen we elkaar.
En als ik een keer wil als zij niet kan, kan ik natuurlijk nog alleen
gaan! En andersom.

M'n eetgewoontes probeer ik te verbeteren, maar daar heb ik voorlopig nog erg veel moeite mee.
Maar ik probeer, en binnenkort zal het vast wel beter gaan!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 09:02
Mara
Mara is offline
Goed dat je samen met een vriendin gaat Zoals je al zei, het wordt dan wel makkelijker. Je kan elkaar erheen slepen als een van de twee een keer geen zin heeft oid. Je houdt 't op die manier een stuk langer vol!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 13:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Het is wetenschappelijk bewezen dat je niet afvalt, als je alleen wat gaat sporten. Je moet dus wel je eetgewoontes veranderen, om echt af te vallen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:28
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Meadow schreef op 18-09-2006 @ 20:10 :
Aikido is dan ook een verdedigingssport, en geen vechtsport... Beter nog, een verdedigingskunst.
Klopt. Maar het valt tegelijkertijd ook onder de budo sporten. Ofwel martial arts.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 16:32
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-09-2006 @ 13:46 :
Het is wetenschappelijk bewezen dat je niet afvalt, als je alleen wat gaat sporten. Je moet dus wel je eetgewoontes veranderen, om echt af te vallen.
Dat probeer ik.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 17:10
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Martial arts En dan een leraar zoeken die je de juiste instelling leert.

jun fan jeet kune doe
wing chun- of wing tsun- kungfu
shaolin kungfu
wushu kungfu
taiji of tai chi

naar mijn idee een aantal mooie stijlen. Jkd is eigenlijk geen stijl maar de stijl is eigenlijk de concept methode. Probeer eens wat..
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 01:14
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Saarah schreef op 19-09-2006 @ 16:32 :
Dat probeer ik.
Weet ik wel Het is moeilijker dan je denkt om zulke gewoontes te doorbreken.

De beste tip is dan ook: leer nooit een gewoonte af, maar vervang de gewoonte met een andere gewoonte!
Je ziet dit bijvoorbeeld bij mensen die stoppen met roken: die gaan dan kauwgom eten, of lollies ofzo.

Zoek dus gezonde tussendoortjes, die wel lekker zijn, zodat je 'snackgevoel' verzadigd wordt. Wat dit is, is voor iedereen weer anders. Ik vind persoonlijk yoghurt met een appel absoluut niks, dan wil ik daarna nog steeds chips
Zoek dus naar dingen die bij jou passen. Ik hou bijvoorbeeld heel erg van geroosterd brood met beleg. Lekker hartig en een stuk gezonder dan chips.

Good luck
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 17:52
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-09-2006 @ 01:14 :
Weet ik wel Het is moeilijker dan je denkt om zulke gewoontes te doorbreken.

De beste tip is dan ook: leer nooit een gewoonte af, maar vervang de gewoonte met een andere gewoonte!


Good luck
Ik heb idd al gemerkt dat het erg moeilijk is . En je tip van andere gewoontes zoeken ga ik idd proberen.

Bedankt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Concept: Sportgenoot Gezocht
Klaas B.
6 16-01-2008 22:08
Vrije tijd Vecht sport/kunst.
saturday
17 25-12-2006 12:23
Vrije tijd Sport Gezocht!!
Eagle_13
3 13-07-2006 22:37
Vrije tijd Sport gezocht.
Sortjuh
14 10-12-2005 00:04
Lichaam & Gezondheid opgezette handen ed tijdens het sporten
Verwijderd
6 09-01-2005 13:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gezocht: verslag over gevaarlijke sporten
Verwijderd
2 22-04-2001 13:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.