Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 18:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik ga deze week weer beginnen met vasten (7 dagen). waarschijnlijk wordt het sapvasten. de vorige keer (vruchtvasten) had ik nogal behoorlijke moeite met ontlasting (tijdens en vooral na; dan begin je het ook goed te merken). met grote hoeveelheden laxeerdrank ben ik er toen wel over heen gekomen, maar erg fijn was het niet. heeft iemand misschien tips om je darmen een beetje in conditie te houden; in voorbereiding misschien al, tijdens en natuurlijk vooral om het erna weer op gang te brengen?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 19:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
veel vezels tot je nemen... en gezonde vetten
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 19:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Die vetten zal vast niet de bedoeling zijn tijdens het vasten maar Gothic heeft wel gelijk. (Verder schijnt vasten helemaal niet zo gezond te zijn, maar dat moet je verder zelf weten)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 00:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Veel vezels, veel water drinken. Verder brengt lichaamsbeweging de stoelgang ook weer op gang.

Ik ben tegen een sapdieet, als het doel gewichtsverlies is, maar dat moet je zelf weten.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 08:08
Verwijderd
is het doel van zo'n sapkuur niet juist om je darmen te reinigen? Als je er alleen maar verstopt van raakt lijkt het me nogal nutteloos dan.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-09-2006 @ 01:07 :
Ik ben tegen een sapdieet, als het doel gewichtsverlies is, maar dat moet je zelf weten.
dat is het niet.

Citaat:
Sarah schreef op 20-09-2006 @ 09:08 :
is het doel van zo'n sapkuur niet juist om je darmen te reinigen? Als je er alleen maar verstopt van raakt lijkt het me nogal nutteloos dan.
vorige keer was het dus niet met sap, maar met fruit. dat was dus niet goed bevallen, wat dat betreft. ik hoop dat het nu beter gaat. omdat grote hoeveelheden laxeerdrank voor voorreiniging of om het weer op gang te krijgen me ook niet alles lijken, vraag ik me dus of er ook andere manieren zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 19:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 20-09-2006 @ 19:52 :
dat is het niet.


vorige keer was het dus niet met sap, maar met fruit. dat was dus niet goed bevallen, wat dat betreft. ik hoop dat het nu beter gaat. omdat grote hoeveelheden laxeerdrank voor voorreiniging of om het weer op gang te krijgen me ook niet alles lijken, vraag ik me dus of er ook andere manieren zijn.
Waarom doe je het?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 12:20
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Doe eens 2 weken rustig aan met zuivel en suiker. En dan bedoel ik echt rustig aan. Bouw het een beetje af met suiker omdat je ander misschien gaat trillen, maar verder zo min mogelijk suikers en zuivel consumeren.

Moet helpen En het is geen allergie, maar zoveel zuivel en suiker als we tegenwoordig eten is niet meer normaal.

Als je het probeert, laat me wat weten hoe het gaat..


Edit: Nog even erbij:
-Eet geen fruit na het avondeten.
-Eet natuurlijk voedsel, met name granen
-Vetten zijn gezonder dan suikers
-Drink geen fris als cola, zit echt vol met suiker en andere zooi. water is het beste

en wees niet te streng voor jezelf, anders zit je binnen de kortste keren weer in je oude gewoonte.
__________________
Life is too important to be taken seriously

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 12:22.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 13:21
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wat heeft dat met haar vraag te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 18:56
Verwijderd
Rustig afbouwen. Ga na het vasten niet meteen aan het witbrood enzo, maar doe rustig aan, drink veel water, en ga langzaam terug naar je normale manier van eten.

Overigens vind ik het nogal gek dat je last krijgt van verstopping door veel fruit eten. Ik heb echt compleet het omgekeerd. Wat voor sap ga je drinken? Met vruchtvlees of zonder?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 20:13
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-09-2006 @ 14:21 :
Wat heeft dat met haar vraag te maken?
het gaat er tog om dat ze weer gezonde darmen krijgt?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 20:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
maxman schreef op 22-09-2006 @ 21:13 :
het gaat er tog om dat ze weer gezonde darmen krijgt?
Nee, het gaat erom hoe ze tijdens het vasten ervoor kan zorgen dat haar ze geen verstopping krijgt
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 10:58
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-09-2006 @ 21:13 :
Nee, het gaat erom hoe ze tijdens het vasten ervoor kan zorgen dat haar ze geen verstopping krijgt
o oke maar als je verstopping krijgt van vasten dan is het tog niet goed om te vasten? Dus waarom dan vasten?
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 11:40
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Na het vasten weer rustig opbouwen met eten, zoals al vaker is gezegd. En wat in het algemeen goed werkt voor een soepele werking van de darmen, is veel vezels eten en veel water drinken. Maarja, als je een week lang alleen sap mag hebben, heb je daar natuurlijk niet zo veel aan. Er zijn wel speciale zakjes met vezels verkrijgbaar bij de apotheek (bijvoorbeeld fiberform), die je op moet lossen in water of vla en dan in kunt nemen. Maar ook dat is denk ik geen optie als je echt alleen maar sap mag/wil hebben... En verder vind ik het ook wel apart dat je daar verstopping van hebt gehad de vorge keer, want fruit en vloeibare producten houden je ontlasting juist zacht..

Misschien sowieso een idee om even langs de apotheek te gaan en daar wat tips te vragen. Wie weet hebben zij wel goede ideeën
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd.
Kraai
27 26-11-2012 17:50
Eten & Drinken Raw Food
Verwijderd
33 20-06-2006 18:48
Levensbeschouwing & Filosofie Ramadan
ibrahim
309 27-11-2004 09:47
Lichaam & Gezondheid darmen spoelen en ontgiften
tommygirl.S
45 22-11-2004 17:23
Lichaam & Gezondheid coeliakie??
Hatseflats
4 12-08-2003 08:48
Lichaam & Gezondheid anorexia/bolumia?!
meissie
44 03-03-2003 18:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.