Oud 30-09-2006, 18:12
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ok brand maar los met je mogelijke diagnoses


paar weken loop ik al flink te hoesten
ik ga naar de dokter, hij luistert naar mn longen en komt tot de conclusie dat die brandschoon zijn.
hij constateert (en ik citeer) een non productieve kriebelhoest en overgevoelige slijmvliezen (wat dus het hoesten creeert).

echter; ik voel wel slijm zitten en het is groen
slijmoplossende middelen like bisolvon helpt niet want dat nam ik al in de weken voordat ik naar de dokter ging.

van huisarts heb ik codeine, nasonex en normale neusspray gekregen maar dat zijn zo'n beetje de standaardmiddelen
help mij
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:28
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
ik heb het nou voor de 2e keer gehad
de hele week slijm opgehoest en nog steeds is het niet helemaal weg
bij mij ging het om een virus, welke weet ik ook niet... ik ben geen KNO-arts
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:29
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 30-09-2006 @ 19:28 :
ik heb het nou voor de 2e keer gehad
de hele week slijm opgehoest en nog steeds is het niet helemaal weg
bij mij ging het om een virus, welke weet ik ook niet... ik ben geen keelarts (bestaan die wel?)
Keel Neus en Oor arts (KNO)


ik heb geen idee jongen maar ik weet wel van mij moeder (die ook arts is) zodra het groen is (en dan ook echt groen groen ;x) dan is het fout
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Waarom ga je dan niet weer terug naar je huisarts?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:35
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2006 @ 19:34 :
Waarom ga je dan niet weer terug naar je huisarts?
ik ga maandag ook bellen bloempjuh poempjuh

maar tot die tijd post ik ook een keer hier
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat mensen hier weinig aan kunnen doen, op zaterdagavond als de drogist en de apotheek dicht zijn Maar sterkte
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:43
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
pyres schreef op 30-09-2006 @ 19:29 :
Keel Neus en Oor arts (KNO)


ik heb geen idee jongen maar ik weet wel van mij moeder (die ook arts is) zodra het groen is (en dan ook echt groen groen ;x) dan is het fout
Nou dan mag je moeder wel weer op cursus of een nieuw leerboek aanschaffen Want de de gevoeligheid van de het kleur slijm is ontzettend laag. Je kan er niet zo veel mee. Zelfde geldt voor het onderscheid tussen een bacterie en virus.

Maar het lijkt gewoon op een bovenste luchtweginfectie door een virus. Gaat vanzelf weer over. Dus zou me niet zoveel zorgen maken. Je bent er ook niet echt ziek van zo te lezen. Alleen zou ik niet zo veel codeine slikken als ik jou was.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:49
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
DDM schreef op 30-09-2006 @ 19:43 :


Maar het lijkt gewoon op een bovenste luchtweginfectie door een virus. Gaat vanzelf weer over. Dus zou me niet zoveel zorgen maken. Je bent er ook niet echt ziek van zo te lezen. Alleen zou ik niet zo veel codeine slikken als ik jou was.

nee ik ben niet ziek
ik hoest me alleen zo te pletter dat ik er van moet kotsen
ik slik helemaal niet veel codeine, 20mg per avond en anders kan ik niet slapen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:53
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
pyres schreef op 30-09-2006 @ 19:49 :
nee ik ben niet ziek
ik hoest me alleen zo te pletter dat ik er van moet kotsen
ik slik helemaal niet veel codeine, 20mg per avond en anders kan ik niet slapen
Oke Haha ik bedoel ook niet dat je nu veel slikt, maar als je dat van plan was. Maar idd voor het slapen gaan is wel handig. Hoesten kan lang blijven bestaan na de infectie, dus sterkte verder
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 19:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht/heb altijd geleerd dat infecties in de luchtwegen veroorzaakt door een virus zorgen voor geel sputum/slijm en veroorzaakt door een bacterie zorgen voor groen sputum/slijm. Nou zal dat onderscheid vast niet helemaal scherp zijn maar je kan het dacht ik wel als handvat gebruiken.

Volgens mij waait er nu ook een verkoudheid rond die zorgt voor hoesten en veel slijm. Ik heb het zelf ook te pakken en ben er ook al twee weken zoet mee.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 20:47
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-09-2006 @ 20:21 :
Ik dacht/heb altijd geleerd dat infecties in de luchtwegen veroorzaakt door een virus zorgen voor geel sputum/slijm en veroorzaakt door een bacterie zorgen voor groen sputum/slijm. Nou zal dat onderscheid vast niet helemaal scherp zijn maar je kan het dacht ik wel als handvat gebruiken.

Ja maar dat is dus achterhaald. Het is gebleken dat er niets over te zeggen valt. Bij een verkoudheid heb je de ene keer groen snot en de andere keer geel. Terwijl een verkoudheid in 99% van de gevallen door een virus wordt veroorzaakt.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 22:19
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
even voor de duidelijkheid

qua hoesten; zit ik eigenlijk al vanaf eind aug al te hoesten
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 16:30
Bottleneck
Bottleneck is offline
Ik heb dat juist altijd na een flinke fysieke inspanning cq. een wedstrijd of flinke trainingsrit. Dan hoest ik ook constant dik slijm op. Duurt een dag, of twee en verdwijnt dan weer.. Iemand daar ook wel eens last van?
__________________
Tot de volgende post!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:26
Verwijderd
Post het maar even in dit topic, aangezien ik ook net van plan was hier een topic over te openen.

Ik loop ook al 3,5 week te hoesten. Maar het wordt bij mij meestal veroorzaakt door stof of rook van anderen.
Is ook zo'n droge hoest met af en toe slijm.
Ik vroeg mij nu af of het handig was om hiermee naar de dokter te gaan. Dit omdat ik dit heel erg vaak heb (toch wel meerdere keren per jaar een paar weken) en meteen reageer met hoesten als iemand in de buurt een sigaret oid opsteekt. Krijg vaak van anderen ook reacties in de trant van: "steek er nog één op". Dit omdat het op een soort rokershoestje lijkt.
Ik heb zelf al even op internet rond lopen kijken en qua symptomen zou het kunnen duiden op een (lichte) chronische bronchitis.
Is het onzin om met zoiets naar de dokter te gaan of is het juist goed?
En is er iets tegen te doen of moet ik maar accepteren dat ik niet in rokerige of stoffige ruimtes kan komen zonder daarna weken te lopen hoesten?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:32
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 01-10-2006 @ 23:26 :
Post het maar even in dit topic, aangezien ik ook net van plan was hier een topic over te openen.

Ik loop ook al 3,5 week te hoesten. Maar het wordt bij mij meestal veroorzaakt door stof of rook van anderen.
Is ook zo'n droge hoest met af en toe slijm.
Ik vroeg mij nu af of het handig was om hiermee naar de dokter te gaan. Dit omdat ik dit heel erg vaak heb (toch wel meerdere keren per jaar een paar weken) en meteen reageer met hoesten als iemand in de buurt een sigaret oid opsteekt. Krijg vaak van anderen ook reacties in de trant van: "steek er nog één op". Dit omdat het op een soort rokershoestje lijkt.
Ik heb zelf al even op internet rond lopen kijken en qua symptomen zou het kunnen duiden op een (lichte) chronische bronchitis.
Is het onzin om met zoiets naar de dokter te gaan of is het juist goed?
En is er iets tegen te doen of moet ik maar accepteren dat ik niet in rokerige of stoffige ruimtes kan komen zonder daarna weken te lopen hoesten?
Nou voor een chronische bronchitis lijkt je me nog wat te jong. Maar het zou kunnen dat je hyperreactieve luchtwegen hebt. Hiermee kan je naar de huisarts gaan. Er bestaan tests om dit aan te tonen.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:38
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 01-10-2006 @ 23:32 :
Nou voor een chronische bronchitis lijkt je me nog wat te jong. Maar het zou kunnen dat je hyperreactieve luchtwegen hebt. Hiermee kan je naar de huisarts gaan. Er bestaan tests om dit aan te tonen.
Ah ok, zit idd te lezen en 3 maanden is wel vrij lang, al kan het toch echt weken duren.

Maar als dat aangetoond is, is er dan ook wat aan te doen? Of heeft het verder eigenlijk weinig zin om het te laten onderzoeken?
En kan het iets erfelijks zijn? Want m'n moeder heeft namelijk hetzelfde probleem, maar heeft het nooit laten onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:42
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 01-10-2006 @ 23:38 :
Ah ok, zit idd te lezen en 3 maanden is wel vrij lang, al kan het toch echt weken duren.

Maar als dat aangetoond is, is er dan ook wat aan te doen? Of heeft het verder eigenlijk weinig zin om het te laten onderzoeken?
En kan het iets erfelijks zijn? Want m'n moeder heeft namelijk hetzelfde probleem, maar heeft het nooit laten onderzoeken.
Ja als je dat hebt dan heb je asthma. Dat heb je in verschillende vormen. Jij hebt het blijkbaar alleen bij bepaalde stoffen. En daar is wat tegen te doen. Inhalers enzo. Daarnaast is het idd erfelijk (atopisch syndroom)
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:44
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 01-10-2006 @ 23:42 :
Ja als je dat hebt dan heb je asthma. Dat heb je in verschillende vormen. Jij hebt het blijkbaar alleen bij bepaalde stoffen. En daar is wat tegen te doen. Inhalers enzo. Daarnaast is het idd erfelijk (atopisch syndroom)
Hmm ok. Dus wel handig om ermee naar de dokter te gaan.
Heb het trouwens soms ook als ik me erg inspan of ergens druk om maak. Bijvoorbeeld als ik gekieteld wordt, dan kan ik me zo druk maken dat ik onzettend moet hoesten en de ander er zo van schrikt dat hij meteen stopt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:51
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 01-10-2006 @ 23:44 :
Hmm ok. Dus wel handig om ermee naar de dokter te gaan.
Heb het trouwens soms ook als ik me erg inspan of ergens druk om maak. Bijvoorbeeld als ik gekieteld wordt, dan kan ik me zo druk maken dat ik onzettend moet hoesten en de ander er zo van schrikt dat hij meteen stopt.
Ja dat past er ook bij. Naar de dokter dus Succes!!
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 01-10-2006 @ 23:51 :
Ja dat past er ook bij. Naar de dokter dus Succes!!
Ok, dank je.
Dan ga ik van de week maar eens afspraak maken denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.