Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2002, 17:52
skatergirl15
skatergirl15 is offline
zoooow ik heb een nieuw verhaal gemaakt ik hoop dat deze beter dan de voorgaande verhalen zijn. ik bedoel dan de stijl er mee niet zozeer het verhaal zelf (ookal is het leuk daar ook reacties op te krijgen ) maarrrr ik hoop door het kritiek van de voorgaande verhalen dit verhaal kwa stijl beter te hebben gemaakt. veeeel plezier met lezen!!!!

Vuurwerk laat je niet verrassen!

Ik was al vroeg wakker en rook de oliebollengeur van beneden al,het rook heerlijk. Mijn moeder begon altijd al vroeg met oliebollen bakken,en dan maakte ze direct een paar schalen vol. Deze dag vond ik de mooiste dag uit het hele jaar,lekker de hele avond en nacht met mijn kameraden op pad,lekker vuurwerk afsteken,mensen die ik niet mocht vuurwerk in de tuin gooien vlak onder het raam.lachen was dat altijd! Dit jaar ging het allemaal weer gebeuren.
Door de heerlijke geur schoot ik naar beneden,misschien mocht ik al wel een oliebol proeven. Beneden zag ik al een schaal met oliebollen staan.
‘jammie’ zei ik en streek met mijn tong langs mijn lippen.
‘Eerst aankleden dan een oliebol’ zei mijn moeder.
Ik deed het want ik wou zo graag een oliebol proeven.Onder de douche zat ik al te bedenken wie ik vandaag eens te grazen zou nemen. Ik was klaar en kleedde me aan en kamde mijn nog natte,bruine haren. Mijn moeder had al een warme, net gebakken oliebol voor me klaar liggen. Het stoom kwam er nog van af.Hij was nog heet maar wel verrukkelijk.
‘Lekker mam’ zei ik tegen mijn moeder. En viel op de bank neer eens even kijken wat er op tv was. Er was niet veel op dus zette ik de tv op MTV. Ik keek er een tijdje na. Bah,reclame. Alweer kwam er zo’n domme vuurwerk reclame op. ‘Vuurwerk,laat je niet verrassen’. Bla bla bla dacht geërgerd ik zette de tv uit. En ging de krant eens lezen.Totdat de telefoon ging, ik nam op:
‘Met Dennis Steen’ zei ik.
‘Dennis,met Roelf ga je mee nog wat vuurwerk kopen?’
‘Ja,is goed. Hoe laat?’
‘2 uur?’ Vroeg Roelf.
‘Ja,best’ antwoordde ik. Ik moest ook nog eten dus dat kon wel.
‘Zie je dan Dennis. Mazzel’
‘Mazzel’ En we hingen op. Ik ging eerst wat eten want ik had nogal honger. Er was niets lekkers te eten dus ik nam maar 2 broodjes met kaas.
Om 2 uur kwam Roelf me ophalen.
‘Mam, ik ga hoor’ riep ik en gooide de deur dicht.
Roelf en ik fietsten naar een winkel waar ze eigenlijk alleen maar ‘doe het zelf’ dingen verkochten, maar rond deze tijd vuurwerk.
We stapten binnen. Voorons stonden al allerlei soorten vuurwerk. We keken onze ogen uit. Allebei kochten we een lading vuurwerk: rotjes,vuurpijlen etc. Het was wel duur maar dat gaf niets.toen we het gekocht hadden brachten we eerst de helft naar huis. De rest knalden we op. De rest van de middag hebben we wat tv gekeken en niets gedaan. Gelukkig werd het al snel avond en buiten begon het al wat luidruchtiger te worden door het vuurwerk. Ik had met Roelf en nog wat kameraden afgesproken.Het was 8 uur en besloot naar Roelf te gaan. Overal hoorde ik al wat knallen.Het was al erg druk bij Roelf en hij bood me een biertje aan.
‘Ja lekker’ zei ik.
Na een uurtje besloten we op pad te gaan. We gooiden een rotje in de brievenbus van een man die altijd alleen maar op ons zat te zeuren. We renden weg. We hadden echt lol.we gingen even een vuurtje stoken en gingen om het vuur heen zitten. Fritz haalde wat biertjes uit zijn zak.
‘Ja ik denk ook aan alles’ grijste hij.
Ik wou nu eens 1 van mijn mooiste en duurste vuurpijl afsteken. Ik stopte de vuurpijl in een fles en stak de vuurpijl aan. Ik liep naar achteren om wat afstand te bewaren.
Ik hoorde alleen nog een fles omvallen toen werd het zwart voor mijn ogen. 1 zin herhaalde zich steeds in mijn hoofd “vuurwerk, laat je niet verassen”.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2002, 21:20
Xtroardinary
Xtroardinary is offline
goed verhaal!!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 21:21
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Leerzaam. en gevaarlijk. Maar toch voorspelbaar. Ook is de indeling vreemd, je hebt het erg lang over heel wat anders dan het vuurwerk. Da's niet kloppend, geloof ik. Wel leuk geschrven, maar let op hindelijke herhaling van het woord "oliebol".

Je begint het verhaal met "ik". Dat mag niet, al is het maar uit principe. De naam van de regel weet ik niet, maar het is verboden om een verhaal met "ik" te beginnen.

Let op spaties na de leestekens en let op de hoofdletters. Ook moet je letten op hinderlijke herhaling van woorden en zinsdelen. Zoals eerder gezegd, moet je jezelf aanleren maximaal twee keer achter elkaar dezelfde zinsconstructie te gebruiken. Voorbeeld? Voorbeeld, wat leest fijner:
Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sam, ze stonden al te kwijlen op mijn kussen. De eerste verkocht ik een rotschop, omdat het kleine schattige pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. Toen de honden me naar buiten trokken sloeg de kou me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.

Toen ik vanochtend opstond ging ik de honden zo snel mogelijk uitlaten. Jazz en Sammy stonden bovenop mijn kussen te kwijlen. Ik verkocht de eerste een rotschop, omdat het pupje dondersgoed weet dat hij niet op MIJN kussen mag kwijlen. Ik schoot in mijn spijkerbroek en hield mijn T-shirt, waar ik de hele nacht in had geslapen, aan. De honden trokken me naar buiten en de kou sloeg me om mijn oren. Het was winter, geen zomer. Verdoem het leven op de Mont-Blanc.

De meeste mensen kiezen, zonder te twijfelen voor het eerste stuk. Dit komt omdat de zinsopbouw hier regelmatig wordt afgewisselt. Probeer dat ook te doen.

"‘jammie’ zei ik en streek met mijn tong langs mijn lippen."
Het is: 'jammie[b],[b/]' Zei ik
Volgende zin idem.

"Ik deed het want ik wou zo graag een oliebol proeven"
Komma tussen "het" en "want".

Schrijf cijfers voluit.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 07:12
karamba
karamba is offline
Misschien geloven de mensen jou dan. Eerst zien dan geloven toch? Volgens mij kun je met zulke dingen geen indruk met een reclame maken. Het moet er heeeeeeel ernstig uit zien...
Zo is dat hier... misschien is dit de goeie waarschuwing dan!!!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 13:32
skatergirl15
skatergirl15 is offline
ik had me een beedje laten inspireren door die reclame van vuurwerk. maar addie ik denk niet dat doordit verhaal mensen goed uitkijken enzo met vuurwerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.