Oud 21-06-2013, 07:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
In één topic:
"dan moet je toch is gaan nadenken"
"zelf zou ik die ex dan ook is aan spreken"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2013, 07:48
Verwijderd
bierkoning zeker?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 14:08
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
bierkoning zeker?
Het waren twee verschillende personen. Ik noem liever geen namen maar die zijn uiteraard niet zo moeilijk te achterhalen..
Ze zijn uiteraard niet de enige, ik zie het wel vaker voorbij komen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2013, 16:52
Verwijderd
Citaat:
(bijvoorbeeld een trui'tje)
my eyes
Met citaat reageren
Oud 22-06-2013, 23:29
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ben zelf hoogbegaafd [...]
Mij lijkt dat jou klasgenoot niet goed met zichzelf over weg kan en het heel moeilijk vind om contact te leggen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het onzin, 99.9% moet leiden onder de 0.1% die niet normaal moeten drinken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 21:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik wil niet dat ze zichzelf aan kant maakt
Met citaat reageren
Oud 23-06-2013, 21:50
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 00:42
Hazel
Hazel is offline
Iemand schreef "dwuks" (drugs), "kaki nakie snatsen" (cocaïne snuiven) en "een wietje wikkelen" (een joint draaien).
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 01:05
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Mss had ie wel een spwaakgebwek.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 01:24
Hazel
Hazel is offline
Hij gebruikte ook het woord "tienerlijk" en bedoelde daar niet het lijk van een tiener mee.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2013, 07:51
Verwijderd
Citaat:
Hij gebruikte ook het woord "tienerlijk" en bedoelde daar niet het lijk van een tiener mee.

Nu vind ik het ook wel leuk om zulke woorden te verzinnen, maar woorden als dwuks enzo lijken me vooral een teken van een overdosis van die dwuks.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2013, 09:44
Verwijderd
Citaat:
ik ga ervan door
Op Facebook.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 12:40
Verwijderd
In de voorgeschiedenis van een patiënt stond "Vla op hoofd"

Toen ik het verbaasd aanklikte om te zien wie daar nou toch mee naar de dokter ging, zag ik dat er 'val' had moeten staan meer een typfout dan een spelfout maar goed.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 16:53
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Vla kan vast heel hard aankomen
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2013, 19:55
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Bijna alle managers in ons bedrijf schrijven de tegenwoordige tijd met een d. 'dit betekend dat er veel veranderd de komende tijd', maar de voltooid verleden tijd kunnen ze ook niet, want 'die zijn bezorgt'. Dit gebeurt meestal in een mededeling van nog geen 3 zinnen.

De nieuwe directeur is de enige die ik nog niet op een fout heb kunnen betrappen (en dat terwijl hij hele verhalen schrijft), ik hoop stiekem ook dat hij iedereen op een cursusje zet, want het staat nou niet bijster intelligent, zeker niet als je manager bent van een hele afdeling.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 14:38
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Huhuhuhu, mensen die van zichzelf vinden dat ze enorm goed kunnen dichten, maar serieus nog niet één zin zonder spelfouten kunnen schrijven. Wegens privacyredenen ga ik ze niet quoten (sorry) maar oioioi...
__________________
Lariekoek en apekool!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 21:28
Swagtacular
Swagtacular is offline
Ik vindt het irritant als mensen zo grammaticaal preciesheid eisen van anderen. Weet je het gaat erom of het te begrijpen is taal is ultiem ook gewoon communicatie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2013, 21:42
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vindt het irritant als mensen zo grammaticaal preciesheid eisen van anderen. Weet je het gaat erom of het te begrijpen is taal is ultiem ook gewoon communicatie.
De meesten hier zijn ook geen meesters der grammaticale precisie, maar er zit natuurlijk ook een verschil tussen klagen dat mensen mierenneuken over kleine foutjes en niet weten dat het "ik vind" is.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 16:13
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik lees (bij wijze van spreken) in de kranten meer over de vrouwen van BNN-ers dan over de BNN-ers zelf..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 18:06
Verwijderd
Dit stuurde iemand van het onthaal van een hogeschool vandaag naar me:

Citaat:
De brocure word u vandaag toegestuurd.
Geeft me niet meteen de indruk dat daar kwalitatief onderwijs gegeven wordt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 20:32
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
weet er iemand hoe het liedje noemt dat in de achtergrond speelt ??
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 20:59
Verwijderd
Vlaams. Niet dat het dat correct maakt, maar als de leraren op de lagere school de dag beginnen met 'goeiemorgend', 'hoe noemde gij' aan hun leerlingen vragen en het werkwoord lopen in een zin fout rekenen omdat het voor hen rennen betekent, kun je je vast wel voorstellen dat dat blijft hangen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2013, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Vlaams. Niet dat het dat correct maakt, maar als de leraren op de lagere school de dag beginnen met 'goeiemorgend', 'hoe noemde gij' aan hun leerlingen vragen en het werkwoord lopen in een zin fout rekenen omdat het voor hen rennen betekent, kun je je vast wel voorstellen dat dat blijft hangen
Zelfs voor een Vlaming is dit verkeerd. In spreektaal wordt het wel gebruikt door sommigen, maar als je dit op school durft opschrijven krijg je er terecht een rode streep door. Lopen/rennen is dan weer puur streekgebonden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2013, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Zelfs voor een Vlaming is dit verkeerd. In spreektaal wordt het wel gebruikt door sommigen, maar als je dit op school durft opschrijven krijg je er terecht een rode streep door. Lopen/rennen is dan weer puur streekgebonden.
Wel duh Maar ik vind het niet gek dat je na schooltijd dit zo schrijft als iedereen het hardnekkig zo gebruikt in de spreektaal, zelfs de leraren. Fout is het zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 03:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Uit een mailtje van een manager vanochtend:



__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2013, 19:10
Toroto
Avatar van Toroto
Toroto is offline
Citaat:
ik ben creatiev
whatsapp stalker..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 15:27
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Feedback op een artikel op een website:
Citaat:
Stevig, geen lawaaibomen hout
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 08:28
Verwijderd
Citaat:
@Paranoide: denk dat hij t lichtelijk synisch bedoelt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Waarscheinelijk he
Say what?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2013, 21:49
Verwijderd
Oh wauw. Eigenlijk moet ik er een screenshot van maken. Wauw.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Hallo

Ik wil en website bouwen van ruimte foto's, maar ik wil hier voor met golf verkwentie gaan werken.

Mijn vraag is kun je met golf verkwentie's ook foto en video's door sturen?
Allemachtig.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 13:03
Takkeling
Takkeling is offline
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 18:34
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
comendts
Met citaat reageren
Oud 20-07-2013, 21:02
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Allemachtig.
ik vind het jammer dat de TS van dat topic niet zo actief is
__________________
"this is of no offence but... you are a robot aren't you?"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-07-2013, 13:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Op de website van de Openbare Bibliotheek Utrecht:
Citaat:
Van 22 juli t/m 31 augustus hebben een groot deel van onze vestigingen aangepaste openingstijden.
Normaal val ik er niet zo over, maar de bibliotheek zou toch grammaticale correctheid moeten nastreven
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 11:40
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
In een officiële e-mail:

"U kunt niet reageren op deze email omdat deze alleen voor informatie doeleinde is."

Au, au, au.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 11:43
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
En:

Mensen die pretentieuze kutgedichten in het Engels op Facebook pleuren, maar dan vervolgens niet het verschil weten tussen than en then.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 11:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dit stuurde iemand van het onthaal van een hogeschool vandaag naar me:



Geeft me niet meteen de indruk dat daar kwalitatief onderwijs gegeven wordt.
Wat erg. Kijk, dat iemand op een forum een keer een -t vergeet, vooruit dan maar, maar als je vanuit de Hogeschool schrijft
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 11:48
Verwijderd
Citaat:
En:

Mensen die pretentieuze kutgedichten in het Engels op Facebook pleuren, maar dan vervolgens niet het verschil weten tussen than en then.
Of überhaupt in het Engels gaan lullen en dan die fouten maken. Waarom? Zoveel Amerikanen/Australiërs/Britten heb je niet op FB. Maar dat is wel iets dat eigen is aan larpers, hoe vaak die op feestjes en zelfs gewoon op larps in het Engels beginnen te brallen, pfff.

Ik denk dat mijn nieuwe char geen Hoog Vortexiaans gaat kunnen en 'SPREEK JE MOERSTAAL' roept ofzo als er eentje tegen haar begint.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 11:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Of überhaupt in het Engels gaan lullen en dan die fouten maken. Waarom? Zoveel Amerikanen/Australiërs/Britten heb je niet op FB. Maar dat is wel iets dat eigen is aan larpers, hoe vaak die op feestjes en zelfs gewoon op larps in het Engels beginnen te brallen, pfff.

Ik denk dat mijn nieuwe char geen Hoog Vortexiaans gaat kunnen en 'SPREEK JE MOERSTAAL' roept ofzo als er eentje tegen haar begint.
Goed idee Ik snap die obsessie van veel mensen die van fantasy en/of larp e.d. met Engels ook nog altijd niet...


Op weeronline heb je trouwens een 'buien rader'
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 22:24
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
'fantasy' en 'larp' zijn trouwens engelstalige (leen)begrippen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 22:32
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Uit een mailtje van een manager vanochtend:
Managers kunnen niet zoveel hè; dat moet je altijd goed onthouden. Anders gingen ze wel een fatsoenlijk specifiek vak beoefenen. Daarbij moet ik wel zeggen dat de interne communicatie bij ons bakken spelfouten en kromme zinnen bevat, maar het is doorgaans een kleine moeite om de grootste fouten er door de spellingschecker er uit te laten halen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 22:38
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Managers kunnen niet zoveel hè; dat moet je altijd goed onthouden. Anders gingen ze wel een fatsoenlijk specifiek vak beoefenen. Daarbij moet ik wel zeggen dat de interne communicatie bij ons bakken spelfouten en kromme zinnen bevat, maar het is doorgaans een kleine moeite om de grootste fouten er door de spellingschecker er uit te laten halen
De enige bij ons die ik nog nooit op een spelfout heb kunnen betrappen, is de nieuwe directeur. Nou mag je dat ook wel verwachten van iemand in zijn functie, maar de rest van de managers - van hele afdelingen, welteverstaan - op het HK (op een enkeling na) schijnt er grote moeite mee te hebben. Niks zo erg als deze trouwens, dat is wel echt de ergste fout ooit. Google het als je het niet weet, denk ik dan
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 22:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik denk niet dat het veel te maken heeft met het niet weten of niet willen weten, maar meer dat het gewoon blijkbaar niet belangrijk genoeg meer is om op te letten. Ik maak ook vaak genoeg spelfouten, maar dat is doorgaans puur vluchtigheid gecombineerd met het feit dat het vaak ook totaal niet uitmaakt, als het verhaal maar duidelijk is. Naar klanten toe doe ik goed mijn best om netjes en volledig en correct te zijn, maar naar collega's maakt dat al snel niet uit. Maar dat is wel funest voor je spelling op langere termijn
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 22:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind het slordig en niet echt duiden op intelligentie. Ik neem aan dat ze wel íets kunnen, maar spellen, en met name het kofschip toepassen, is het zeker niet. Ik schaam me al dood als een collega 'enigste' of 'beter/groter als' gebruikt, laat staan als mijn manager het doet.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 23:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik denk dat je intelligentie en bijvoorbeeld zorgvuldigheid nu een beetje door elkaar haalt.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 23:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jij vindt stagergers een moment van onzorgvuldigheid ja? Ik vind dat namelijk gewoon idioot, en om je voor te schamen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2013, 23:15
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
tja, het is niet fraai nee. Maar om te zeggen dat iemand typefouten maakt en/of niet de moeite neemt ze te corrigeren 'niet intelligent' is lijkt me pas echt een kortzichtige mening. Zo heb ik een tweetalig opgegroeide superslimme collega, die maakt ook aan de lopende band spelfouten. We laten hem gewoon geen lange verhalen schrijven. Ik ben het heus met je eens dat het jammer is dat het lijkt dat er steeds minder waarde aan wordt gehecht, en het is ook gewoon slordig, maar de realiteit is wel dat als je je werk gewoon goed doet dat men je heus niet gaat doorzagen over spelfouten. Dat je fatsoenlijk Nederlands kan ziet men wel in je CV en tijdens een gesprekje of 2. Tenzij je werk bestaat uit het schrijven van teksten en het correct hanteren van de Nederlandse taal; dan is het wat anders
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vuurwerk artikelen
kevinkuyer
0 05-01-2010 11:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 19:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 11:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.