Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2004, 11:47
Pekay
Pekay is offline
Helleu...

Ik heb eergister avond op een naald getrapt (vraag niet hoe) maar dit was met zo een kracht, dat zeker een kwart van de naald is afgebroken, en in mijn voet is achter gebleven.

Die dag daarop natuurlijk gelijk naar de dokter... voor de zekerheid foto's laten maken. En ja hoor, hij zat idd in m'n voet. Vrij diep, en schuin.

Omdat ze aan de hand van de foto's niet tot op de mm konden zien waar hij zat, is besloten om hem voorlopig te laten zitten; als ze op de gok moeten gaan snijden en hem missen, moeten ze weer snijden, en dan hou ik dus een vrij groot liteken over, zowel inwendig als uitwendig, waar ik altijd last van zou kunnen blijven houden, omdat het op de bal van m'n voet is...

Hij kan er dus gewoon in blijven zitten, mits het gaat onsteken... dan halen ze hem eruit, omdat ze dan ook makkelijker kunnen zien waar hij zit.

Inmiddels is het de derde dag. vannacht heeft het toch wel pijn gedaan, terwijl ik die eerste nacht negens last van had. Ook kon ik gister (heeel voorzichtig en langzaam) gewoon lopen, waarbij ik gewoon ook mijn gewicht op die voet zette. Nu kan dat dus niet, ik kan hem niet eens meer op de grond laten rusten. Het is gewoon een blijvende pijn enzo. Ik ben bang dat hij gaat ontseken. Strax moeten ze m'n voet amputeren ofzo !! *jank*

Ik ga zo bellen naar het telefonisch spreek uur van de dokter, maar ik wilde even weten of hier iemand anders is met een dergelijke ervaring...en of dat nog steeds in je lichaam zit ofzo...

thnx...d oei
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:13
Verwijderd
Ik heb dat gehad met een enorme splinter van hout. Hij zat ook in m'n voet, en ook erg diep. Het probleem was vooral dat ze hem niet konden zien, ze wisten gewoon niet waar hij zat. Uiteindelijk is het toen gaan ontsteken, er ontstond een soort puist onder op m'n voet. Toen ze daaraan gingen duwen, vonden ze het begin van de splinter en konden ze hem er zo uittrekken. (Toen pas bleek dus hoe diep hij had gezeten.) Ik was toen een peuter, dus kreeg er niet veel van mee. Maar je ziet er nu niets meer van.
Een ontsteking begint altijd klein he, dus je voet hoeft er echt niet ineens af. Hou het gewoon in de gaten, als je voet wat rood wordt op een bepaalde plek, of het doet gewoon pijn, dan moet je maar weer eens een dokter er naar laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:21
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
kzou me geen zorgen maken als het echt erg was hielden ze je wel daar zodat ze elk moment in konden grijpen ofzw. sterkte
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 15:47
Pekay
Pekay is offline
jah..

Heb vanmiddag telefonisch spreek uur gebeld, en dingen gevraagd die ik in t ziekenhuis was vergeen te vragen.

Aangzien een naald roestvrij staal is, is het geen roestplaats voor bacterien. Als het zou gaan ontsteken, gebeurd dat waarschijnlijk door het wondje. Omdat ik geijk in de soda ben gaan zitten, en met betadine stoei, is deze kans aanzienlijk verklaard.

Het maakt mij niet uit of die naald blijft zitten of niet, als ik er maar geen last van heb. Het doet nu geen pijn ofzo.

Maar ik vreog me dus af of er mensen waren die nog steeds met eeen vreemd voorwerp zaten, en hoe dat is na verloop van tijd..
pijn, geen pijn, last, etc
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:43
Nyai
Nyai is offline
waar ben je op die naald gaan staan dan? Thuis? of buiten ergens (drugs, aids? )
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 17:17
Pekay
Pekay is offline
Thuis, hij lag onder mijn buro

(ja, ik ben slordig, I know, het was gewoon een naald waarmee je moet naaien, dus er zit verder geen viezigheid op)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:04
Hagel
Hagel is offline
Heb ik ook gehad, ook afgebroken en in mijn voet gaan lopen. Bij mij hebben ze dezelfde dag me nog geopereerd en de naald eruit gehaald.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 18:08
Pekay
Pekay is offline
istie gaan lopen in je voet?? verschoven dus??

Oei... ik ben bang dat dat bij mij ook gebeurd, en ze zeggen dat het neit zal gebeuren, en dat je lichaam er een litteken van maakt ofzo....

Ik moet over 10 dagen terug, om ff weer te kijken. Het is bijna 2 cm wat in mijn voet zit, kheb ff vergeleken met een ander naald..

Waar zat ie bij jou in je voet? en hebben ze m makkelijk kunnen vinden? en hoe zit het met de genezing van die wond? hebje nog last van het litteken?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 16:31
Fieneke
Avatar van Fieneke
Fieneke is offline
mijn oom heeft een stukje glas in zijn oogbol zitten. dat halen ze er niet uit omdat dat te gevaarlijk is, en het toch geen kwaadkan, best wel vaag
__________________
And all I know is that it feels like forever,
but no one ever tells you that forever feels like home.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 02:12
Pekay
Pekay is offline
glas in oogbol?? ieh das wel eng.

Mja mij maak je echt niet wijs, dat een stukje naald in m'n voet geen kwaad kan... ik wandel altijd veel tijdens vakanties, sport graag... je maakt bewegingen met je voet, en zo een stukje naald is toch scherp enzo.. dus dat MOET toch wel pijn veroorzaken

Maar ja ik moet voglende week terug, (mits de pijn te erg word, dan ga ik eerder) en dan zeg ik dat ze m eruit moeten halen...

*strompelt*
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 10:18
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Pekay schreef op 12-09-2004 @ 03:12 :
glas in oogbol?? ieh das wel eng.

Mja mij maak je echt niet wijs, dat een stukje naald in m'n voet geen kwaad kan... ik wandel altijd veel tijdens vakanties, sport graag... je maakt bewegingen met je voet, en zo een stukje naald is toch scherp enzo.. dus dat MOET toch wel pijn veroorzaken

Maar ja ik moet voglende week terug, (mits de pijn te erg word, dan ga ik eerder) en dan zeg ik dat ze m eruit moeten halen...

*strompelt*
moet je ook geen tetanus prikje trouwens ?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:18
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb prcies het zelfde gehad. Ook naar de dokter geweest, maar die dokter was er van overuigd dat het maar een erg klein stukje was wat er nog in mijn voet was. En het moest er maar vanzelf uitkomen, of erin blijven zitten. Na 2 weken ofzo kwam er opeens een groen puntje uit mijn voet, en toen heb ik het er uitgetrokken met een pincet, bleek dat er 2 cm naald in mijn voet zat, terwijl de dokter dacht dat het een paar mm waren.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 11:35
Pekay
Pekay is offline
Tis er pas na 2 weken uigekomen? Dan heeft het zeker ook 2 weken pijn gedaan?

Dit is n al *even tellen* 4e dag... en het wordt wat meer, de pijn.. de eerste 2 dagen kon ik gewoon mijn voet nog wel plat neerleggen, maar dat is nu echt onmogelijk.

Ik heb trouwens wel het idee dat hij nu iets meer naar de oppervlakte zit. Trouwens, ik weet zeker dat de mijne 2cm is, omdat i khet restantje van de naald heb gevonden, en toen heb ik een 'hele' naald erbij gelegd met de centimeter erbij.. en het is bijna 2 cm. ook op de foto is een aardig stukje te zien.

En Raven, tetanusprik?? kweenie, artsen hebben er nix over gezegd. Tis gewoon een naald van thuis he, geen vieze drugsnaald van buiten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:25
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb er best lang last van gehad jah.. ook omdat het op/in de bal van mijn voet zat.
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:08
Pekay
Pekay is offline
maar bij jou is hij er wel uit zichzelf uit gekomen...
bij mij zullen ze waarschijnlijk moeten snijden ofzo.
Tis oo op de bal van m'n voet.

Ik heb trouwens ontdekt dat gelzolen de pijn verlicht
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:25
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ben ooit bij het afbreken van een kippenhok op een grote roestige spijker gaan staan. Omdat kinders van 11 jaar vaak druk zijn kwam ik er ook hard op terecht en ging ie dwars door m'n voet heen. Aan de bovenkant van de laars die ik aanhad kwam ie er weer uit. Dat heeft nog maanden zeer gedaan, maar het grootste gevaar was tetanus, dus meteen naar de huisarts geweest. D'r zit nu nog een litteken, maar toen wist ik even hoe Jezus zich voelde.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:02
Pekay
Pekay is offline
Wow dwars door je voet... das echt heftig zeg.
En idd, met roestige spijkers bestaat het gevaar van tetanus.

Mja zoals ik al zei, ik moet maandag terug, en dan vraag ik maar ofze m eruit willen halen.

Bedankt voor julie reacties
Met citaat reageren
Oud 22-02-2018, 10:13
Wiggie37
Wiggie37 is offline
Hallo ik heb nu sinds een aantal dagen ook het zelfde probleem een stuk van de naald zit in me voet hij is onder me grote teen bij de bal van me voet erin gegaan heb de ene dag meer last dan de andere dag soms jeuk maar ja ik wacht even af vraag me af zal hij erzelf uitkomen net als splinters? Ik zit elke ochtend met me voet in soda water
Met citaat reageren
Oud 22-02-2018, 12:38
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Toch maar even bij de huisarts langs gaan.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Wat raar!
hometownheroine
82 04-08-2010 13:05
De Kantine Het grote vragentopic!
Verwijderd
176 22-11-2009 23:03
Lichaam & Gezondheid Stukje steen/schelp in mijn voet!
hopipopi
19 02-09-2006 09:52
Lichaam & Gezondheid Dikke voet door mug (?)
Orpa
11 06-09-2005 08:44
De Kantine Wat is het pijnlijkste wat je ooit hebt gevoeld?
Eresh'kigål
282 26-10-2004 16:46
De Kantine blote voeten
damaetas
45 05-06-2002 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.