Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 21:13
Verwijderd
Ik heb vorig jaar havo3 gedaan en dit jaar heb ik vmbo4 gedaan, maar volgend jaar ga ik weer havo doen (als ik mn examen haal iig). Ik ben voorwaardelijk aangenomen op de havo, dit houdt in dat ik dan niet mag doubleren. Wat als ik het dan toch niet haal? Zou ik de havo dan nog op een andere school kunnen proberen of moet ik dan gewoon een MBO opleiding doen?
Btw ik ben nog nooit blijven zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 21:45
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Als je je examen niet haalt, zul je dat jaar nog een keer over moeten doen voordat je naar de havo mag. Als je dat bedoelt iig. As simple as that.
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 21:50
Verwijderd
Je kan altijd nog HAVO proberen op een VAVO o.i.d.

Maar je moet gewoon zorgen dat je in één keer slaagt, dat kan best, als je gewoon goed je best doet .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 21:51
Morri
Morri is offline
De school bedoelt dat je in havo-4 niet mag blijven zitten, dan moet je alsnog van school. Je kunt het dan in principe op een andere school proberen, of je kunt volwassenonderwijs gaan doen op een ROC. Daar zijn de laatste tijd tig topics over geweest.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Pandora schreef op 11-05-2006 @ 22:45 :
Als je je examen niet haalt, zul je dat jaar nog een keer over moeten doen voordat je naar de havo mag. Als je dat bedoelt iig. As simple as that.
Nee ik bedoelde dus als ik het volgend jaar niet haal.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 11-05-2006 @ 22:50 :
Je kan altijd nog HAVO proberen op een VAVO o.i.d.

Maar je moet gewoon zorgen dat je in één keer slaagt, dat kan best, als je gewoon goed je best doet .
wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 11-05-2006 @ 22:51 :
De school bedoelt dat je in havo-4 niet mag blijven zitten, dan moet je alsnog van school. Je kunt het dan in principe op een andere school proberen, of je kunt volwassenonderwijs gaan doen op een ROC. Daar zijn de laatste tijd tig topics over geweest.
Ok
Ik kom hier niet zo regelmatig.. dus dat van die topics was mij niet opgevallen (en ik was te lui voor de zoekfunctie)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 05:54
borboleta
Avatar van borboleta
borboleta is offline
Ik zelf heb eerst tot de 2e klas op de havo gezeten, en moest vervolgens naar het vmbo. Dit heb ik zonder veel te doen gewoon gehaalt, en ik mocht daarom ook naar de havo. Ik kreeg toen ik in 4 havo zat een brief van mijn decaan, dat ik wel mocht blijven zitten, omdat ik immers nog niet op de havo was blijven zitten. Dus bij mij mocht het wel! Ik was met meerdere mensen van het vmbo naar havo gegaan, en sommige hebben het inderdaad niet gehaald, sommige waren lui, andere hadden geen inzicht in bijvoorbeeld economie of wiskunde. Sommige zijn naar het mbo gegaan, andere nog een jaar havo-4, die staan nu geen onvoldoendes, ze zeggen zelf ook dat ze gewoon even moesten wennen, en nu gaat alles dus gewoon goed! Even samengevat: Ja het kan wel op sommige scholen! Je moet voor jezelf vaststellen of je nu al veel moet doen voor school, en of je de motivatie hebt! En ja het kan zeker lukken want ik zit nu ook in 5 havo, en heb dus bijn examen! Good Luck!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 08:37
Verwijderd
Citaat:
borboleta schreef op 12-05-2006 @ 06:54 :
Ik zelf heb eerst tot de 2e klas op de havo gezeten, en moest vervolgens naar het vmbo. Dit heb ik zonder veel te doen gewoon gehaalt, en ik mocht daarom ook naar de havo. Ik kreeg toen ik in 4 havo zat een brief van mijn decaan, dat ik wel mocht blijven zitten, omdat ik immers nog niet op de havo was blijven zitten. Dus bij mij mocht het wel! Ik was met meerdere mensen van het vmbo naar havo gegaan, en sommige hebben het inderdaad niet gehaald, sommige waren lui, andere hadden geen inzicht in bijvoorbeeld economie of wiskunde. Sommige zijn naar het mbo gegaan, andere nog een jaar havo-4, die staan nu geen onvoldoendes, ze zeggen zelf ook dat ze gewoon even moesten wennen, en nu gaat alles dus gewoon goed! Even samengevat: Ja het kan wel op sommige scholen! Je moet voor jezelf vaststellen of je nu al veel moet doen voor school, en of je de motivatie hebt! En ja het kan zeker lukken want ik zit nu ook in 5 havo, en heb dus bijn examen! Good Luck!
Op mijn school zou ik iig niet kunnen doubleren. Ik weet wel dat ik er nu nog maar even vanuit moet gaan dat ik het gewoon haal als ik zo gemotiveerd blijf zoals ik nu ben, maar het is toch prettig om te weten als het toch niet lukt volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Blush schreef op 12-05-2006 @ 01:59 :
wat is dat?
VAVO is volwassenen onderwijs
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-05-2006 @ 10:27 :
VAVO is volwassenen onderwijs
Zo'n vermoeden had ik al
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 16:13
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
hey
maar waarom ben je na Havo3 naar vmbo4 gegaan?
als je havo 3 hebt gehaald, heb je toch een vmbo certificaat wat gelijkstaat aan een écht diploma van vmbo?
(of praat ik nu zo gek)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 19:09
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 12-05-2006 @ 17:13 :
hey
maar waarom ben je na Havo3 naar vmbo4 gegaan?
als je havo 3 hebt gehaald, heb je toch een vmbo certificaat wat gelijkstaat aan een écht diploma van vmbo?
(of praat ik nu zo gek)
Misschien havo 3 niet gehaald, maar toch voldoende om naar vmbo4 te gaan oid?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 20:15
Verwijderd
Citaat:
IcedEarth schreef op 12-05-2006 @ 17:13 :
hey
maar waarom ben je na Havo3 naar vmbo4 gegaan?
als je havo 3 hebt gehaald, heb je toch een vmbo certificaat wat gelijkstaat aan een écht diploma van vmbo?
(of praat ik nu zo gek)
Ik heb havo 3 niet gehaald.. mn punten waren net niet genoeg, maar ik had toen ook helemaal niet mn best gedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-05-2006 @ 20:09 :
Misschien havo 3 niet gehaald, maar toch voldoende om naar vmbo4 te gaan oid?
klopt ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.